«Πλημμύρισαν» τα καταστήματα οι Χανιώτες για την Black Friday | Photos

Στον «χορό» της Black Friday έχουν μπει εδώ και μερικά χρόνια και τα Χανιά, με χιλιάδες κόσμου να ξεχύνονται σήμερα στα καταστήματα με σκοπό την εύρεση της καλύτερης ευκαιρίας.

Από το πρωί, μεγάλες ουρές έχουν δημιουργηθεί σε πολλά καταστήματα που έχουν ενταχθεί στην ημέρα μεγάλων εκπτώσεων, με πολλούς να συνδυάζουν τις δουλειές τους ή την βόλτα τους με την αγορά κάποιου προϊόντος σε καλύτερη τιμή.

Μάλιστα, κυκλοφοριακό κομφούζιο προκλήθηκε σε πολλούς δρόμους του κέντρου, λόγω της μεγάλης προσέλευσης του κόσμου στην πόλη.
Ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που απογοητεύτηκαν από τις προσφορές, αφού, όπως σχολιάζεται, οι μεγάλες εκπτώσεις γίνονται σε λίγα επιλεγμένα προϊόντα, ενώ κατά τα άλλα οι τιμές θυμίζουν περιόδους απλών εκπτώσεων. Έτσι, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους, όπως αναφέρει και η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος με ανακοίνωση που εξέδωσε, στην οποία συστήνει στους καταναλωτές να μη δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να είναι παραπλανητικές. Η Ένωση προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

* Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.

* Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.* Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.

* Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό, εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

* Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά.

zarpanews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ