Πετούν οι τιμές στα σουπερμάρκετ – Αγοράζουμε λιγότερα, πληρώνουμε περισσότερο | Στοιχεία

πετούν-οι-τιμές-στα-σουπερμάρκετ-αγο-1643663

Στα 543 εκατ. ευρώ έχει ανέβει ο λογαριασμός του σούπερ μάρκετ από τις αρχές του 2022 έως και τον Ιανουάριο του 2023.

Μόνο πέρυσι, για την αγορά 0,8% περισσότερων προϊόντων που ανήκουν στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών όπως είναι παραδείγματος χάρη το γάλα αλλά και για φρέσκα προϊόντα, οι καταναλωτές πλήρωσαν επιπλέον μισό δισεκατομμύριο ευρώ και συγκεκριμένα 501 εκατ. ευρώ. Τάση η οποία συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά.

Τον Ιανουάριο, για την αγορά 2,5% λιγότερων προϊόντων ο λογαριασμός αυξήθηκε κατά 42 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης IRI, τον Ιανουάριο οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 7%, σε τεμάχια μειώθηκαν 2,5%, με τη μέση τιμή ανά τεμάχιο να καταγράφει αύξηση 9,8%.

Πρωταθλητές, τον Ιανουάριο, στο νέο κύμα ανατιμήσεων με +14,6% ήταν τα προϊόντα για το σπίτι, με +10,9% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και ακολουθούν με 8,9% τα τρόφιμα και +9,8% όλη η κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.

Οι υψηλές τιμές έχουν επιδράσει και στα καταστήματα που επιλέγουν οι καταναλωτές για τις αγορές τους. Τον Ιανουάριο, οι πωλήσεις των υπερμάρκετ αυξήθηκαν 11% και το μερίδιό τους ανέρχεται πλέον στο 15%.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος ρυθμός ανάπτυξης +10,5% καταγράφηκε στα καταστήματα έως 400 τ.μ. που ελέγχουν το 13,9% της αγοράς, ενώ μονοψήφια ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων +6,4% και 5% των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ. και 1.000-2.500 τ.μ. αντίστοιχα.

Οι δύο αυτοί τελευταίοι τύποι καταστημάτων ελέγχουν το 71% της αγοράς.

euro2day.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook