Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας σε ζήτηση για ταξίδια

πανευρωπαϊκή-πρωτιά-της-ελλάδας-σε-ζή-1340335

Θετικά μηνύματα εν όψει της νέας τουριστικής σεζόν εκπέμπει μια μικρή μεν αλλά άκρως σημαντική σε επίπεδο μέσης δαπάνης, πολιτικών  συμβολισμών και γενικότερης οικονομικής σημασίας αγορά, η Καναδική.

Άλλωστε, ο Καναδάς είναι χώρα προέλευσης μεγάλων και σημαντικών επενδύσεων για τη χώρα αλλά και η δεύτερη πατρίδα μιας δυναμικής, ακμάζουσας και πολυπληθούς διασποράς. Είναι ενδεικτικό, δε, ότι  στην κοινοπραξία του ΔΑΑ το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP έχει ποσοστό 40% ενώ, όπως ανέφερε στο περιθώριο μικρής γιορτής για την έναρξη των θερινών πτήσεων της Air Canada ο Neil Swain, Εμπορικός Ακόλουθος της Καναδικής Πρεσβείας, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για σειρά κλάδων της Ελλάδας για ευρύτερη συνεργασία στο φόντο και της καλής αναπτυξιακής πορείας της Ελληνικής οικονομίας.

Στο μέτωπο του τουρισμού, πιο συγκεκριμένα όπως τόνισε στη σεμνη γιορτή με αφορμή την έναρξη των δρομολογίων της Air Canada για τη φετινή θερινή περίοδο ο κ. Stefano Casaregola, περιφερειακός διευθυντής πωλήσεων της Air Canada, υπεύθυνος και για την Ελλάδα,  η Ελλάδα παρουσιάζει την υψηλότερη ζήτηση για ταξίδια από Καναδά και φέτος, όντας στην κορυφή των προτιμήσεων για διακοπές Καναδών πολιτών. Μάλιστα όπως είπε το “ΔΑΑ ’Ελευθέριος Βενιζέλος’’ και η Αθήνα, τα δυο χρόνια της πανδημίας, κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις απέναντι μάλιστα σε “δυνατούς” και ώριμους  ευρωπαϊκούς προορισμούς, όπως η Ρώμη, η Μαδρίτη αλλά και άλλες περιοχές. Γιαυτό άλλωστε φέτος η μεγάλη αεροπορική εταιρεία του Καναδά ξεκινά νωρίτερα παρά ποτέ τα δρομολόγιά της, που άλλοτε έμπαιναν σε “τροχιά” τα τέλη Απριλίου- αρχές Μαΐου.

«Η επανέναρξη των δρομολογίων φέτος στην Αθήνα είναι πολύ σημαντική για εμάς. Πέρασαν δύο πολύ έντονα χρόνια και δηλώνουμε τώρα το παρών στην Αθήνα νωρίτερα από ποτέ, είμαστε πολύ περήφανοι που ξεκινάμε νωρίς με την προσδοκία να διατηρήσουμε τη σύνδεση ενδεχομένως καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», επεσήμανε ο κ. Casaregola.

Το μήνυμα του ΔΑΑ

«Είμαστε πραγματικά ενθουσιασμένοι που υποδεχόμαστε την Air Canada ξανά φέτος στην Αθήνα, και μάλιστα νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά!», δήλωσε η Ιωάννα Παπαδοπούλου, Διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. «Η επανεκκίνηση των απευθείας συνδέσεών μας με το Μόντρεαλ και το Τορόντο για τη θερινή περίοδο 2022, ενισχύει πολύ σημαντικά τη διασυνδεσιμότητα της πόλης και της χώρας μας και προσφέρει ξανά τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να απολαύσει το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών της Air Canada! Ευχόμαστε μια πολύ επιτυχημένη θερινή περίοδο στην Air Canada και παραμένουμε απόλυτα πιστοί στη δέσμευσή μας να υποστηρίξουμε τα αναπτυξιακά σχέδια της εταιρείας στην αγορά της Αθήνας!»

Δρομολόγια σε ετήσια βάση;

Πάντως μέσα στο καλοκαίρι θα συνεκτιμηθούν τα δεδομένα και θα ληφθεί η οριστική απόφαση για τον εάν η Air Canada θα συνδέει την Αθήνα με το Μοντρεάλ και το Τορόντο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Να σημειωθεί ότι τα δρομολόγια για Τορόντο ξεκίνησαν χθες 28/3 και θα διατηρηθούν, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έως τις 20 Νοεμβρίου, ενώ για το Μόντρεαλ ξεκινούν σήμερα 29/3 έως τις 21 Νοεμβρίου. Μάλιστα οι απευθείας πτήσεις θα διεξάγονται για πρώτη φορά έως και το Νοέμβριο (σ.σ. τα προηγούμενα χρόνια διεξάγονταν μέχρι τον Οκτώβριο), ενώ το σύνολο των διαθέσιμων θέσεων στη χώρα μας θα είναι στις 300.000 περίπου.

Σημαντική αγορά

Στα 12 χρόνια παρουσίας, μάλιστα, στην Ελλάδα, η Air Canada  έχει διακινήσει πάνω από 1 εκατ. επιβάτες, μόνο με τα θερινά της δρομολόγια από το Μόντρεαλ και το Τορόντο και από αυτούς. Μισοί από αυτούς τους επιβάτες, κοντά στις 500 χιλιάδες είναι η ελληνική διασπορά.  «Η καναδική αγορά είναι στο τοπ 20 των ξένων αγορών του αεροδρομίου της Αθήνας, στην ενδέκατη με βάση τα στοιχεία του 2019, προ πανδημίας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Ιωάννα Παπαδοπούλου υπογραμμίζοντας ότι το  «ότι φέτος ξεκινά νωρίτερα από ποτέ δημιουργεί από τώρα τις προϋποθέσεις για μία καλή σεζόν».

Με βάση, δε, το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ, η Μέση κατά Κεφαλή Δαπάνη (ΜΚΔ) της καναδικής αγοράς το 2019 ανήλθε στα € 1.067,9, υψηλότερη κατά 89,3% από την ΜΚΔ που καταγράφεται στο σύνολο της χώρας (€ 564,0). Την περίοδο 2017-2019 η ΜΚΔ των τουριστών από τον Καναδά κατέγραψε αύξηση κατά +18,2% (από € 903,2 το 2017 σε € 1.067,9 το 2019). Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η καναδική αγορά κατείχε για το 2019 την 2 η υψηλότερη καταγεγραμμένη ΜΚΔ μετά την αγορά της Αυστραλίας.

Ο εισερχόμενος τουρισμός από τον Καναδά την περίοδο 2017-2019 κατέγραψε αύξηση κατά +62,2% (από 198 χιλ. το 2017 σε 321 χιλ. το 2019). Επιμέρους, 2018: +74,7% στις 346 χιλ. και 2019: -7,2% στις 321 χιλ. Το μερίδιο αγοράς της καναδικής αγοράς το 2019 ανήλθε στο 1,0% όταν το 2017 ήταν 0,7%.

Οι εισπράξεις από τον Καναδά το 2019 άγγιξαν τα € 343 εκ. (+91,8% σε σύγκριση με το 2017) με μερίδιο αγοράς 1,9%, όταν το 2017 το σύνολο των εισπράξεων ήταν € 179 εκ. και μερίδιο αγοράς 1,3%. Στα Q2 και Q3 καταγράφεται το 85,4% των εσόδων για το 2019 ενώ στα Q1 και Q4 το 2,1% και 12,5% αντίστοιχα. Αξιοσημείωτο για την καναδική αγορά το 2019 είναι ότι παρόλο που καταγράφει το 1,0% των αφίξεων εντούτοις κατέχει το 1,7% των διανυκτερεύσεων και το 1,9% των εσόδων, γεγονός που επιβεβαιώνει την υψηλή τουριστική δαπάνη των τουριστών από τον Καναδά.

Η Μέση Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση των τουριστών από τον Καναδά το 2019 ήταν υψηλότερη κατά 11,3% από αυτή που καταγράφεται στο σύνολο της χώρας (€ 84,7 έναντι € 76,1). Την περίοδο 2017-2019 η Μέση Δαπάνη ανά Διανυκτέρευση των τουριστών από τον Καναδά κατέγραψε αύξηση κατά +16,2% (από € 72,9 το 2017 σε € 84,7 το 2019). Αναφορικά με την Μέση Διάρκεια Παραμονής, οι τουρίστες από τον Καναδά πραγματοποίησαν το 2019 κατά μέσο όρο 12,6 διανυκτερεύσεις (70,1% υψηλότερα από τον μέσο όρο της χώρας, 7,4 διανυκτερεύσεις).

Η Μέση Διάρκεια Παραμονής των τουριστών από τον Καναδά την περίοδο 2017-2019 σημείωσε αύξηση κατά +1,7% (από 12,4 διανυκτερεύσεις το 2017 σε 12,6 διανυκτερεύσεις το 2019). Επίσης, η αγορά του Καναδά κατέχει το 2019 την 2η υψηλότερη (μετά την Αυστραλία) ΜΔΠ στο σύνολο των εξεταζόμενων αγορών. Συμπερασματικά, μπορούμε να αναφέρουμε ότι την περίοδο 2017-2019 η αύξηση στην ΜΚΔ των τουριστών από τον Καναδά οφείλεται πρωτίστως στην αύξηση που σημείωσε η ΜΔΔ και δευτερευόντως στην αύξηση της ΜΔΠ.

Νέα στρατηγική της Air Canada

Στο φόντο αυτό και με δεδομένη τη ζήτηση για Ελλάδα η Air Canada επιδιώκει να προωθήσει Premium ταξίδια στην Ελλάδα λόγω και των προδιαγραφών φιλοξενίας των αεροπλάνων Boeing 777-300ER αλλά και άλλες μορφές όπως τα Business travel αλλά και τα φοιτητικά ταξίδια, λόγω της παρουσίας τόσο της διασποράς εκεί αλλά και τους ενδιαφέροντος για σπουδές στον Καναδά.

Επίσης η Air Canada, από τα ιδρυτικά μέλη της Star Alliance έχει συνεργασία με την Aegean και “βλεπει” την Αθήνα ως hub – κόμβο- τόσο για τους Ελληνικούς προορισμούς όσο και τους διεθνείς του Ελληνικού αερομεταφορέα, ενώ προτάσσει και την πολύ καλή δικτύωσή της για όλη τη Β. Αμερική και όχι μόνο από Μοντρεάλ και Τορόντο για να προωθήσει τα δρομολόγια προς Αθήνα.

Γιώργος Αλεξάκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook