Παιχνίδια… και των γονέων – Άδειασαν τα παιχνιδάδικα οι Χανιώτες στις γιορτές

Μέσα στην καταχνιά και την… κλάψα για την δραματική κατάσταση της οικονομίας, μια διαφορετική εικόνα, σαφώς καλύτερη, έδειξαν τα καταστήματα παιχνιδιών στα Χανιά. Όπως πάντα, οι γιορτές είναι η καταλληλότερη εποχή που οι γονείς αγοράζουν παιχνίδια στα παιδιά και αυτό φάνηκε… στα ταμεία:

Είχαμε περισσότερη κίνηση σε σχέση με πέρσι περίπου κατά 20%“, λέει στο zarpanews.gr η κα Φιλία Αναστασάκη, από το κατάστημα “Snoopy” στα Χανιά. “Δεν είχαμε πολύ χρόνο να δουλέψουμε βέβαια, αλλά μας βοήθησαν οι προμηθευτές και είχαμε διαθέσιμα εμπορεύματα. Ήταν πολύ καλή η κίνηση φέτος, αλλά δεν ήταν εύκολο να εφαρμοστεί το click away.”

Η κα Αναστασία Πετραντωνάκη, ιδιοκτήτρια του καταστήματος “Αρμονία”, δηλώνει στο zarpanews.gr ότι κίνηση υπήρξε, αλλά υπήρξαν και προβλήματα, από την έλλειψη εμπορευμάτων ως την επέλαση αρνητών του κορονοϊού:

“Με πολλή κούραση και τη βοήθεια συγγενών δουλέψαμε στις γιορτές. Υπήρχε όμως και δυσαρέσκεια πελατών. Είχαμε αρνητές της μάσκας που ήθελαν να εξυπηρετηθούν στην είσοδο του μαγαζιού, έρχονταν και επιδεικτικά δεν φορούσαν μάσκα και μιλούσαν μεγαλόφωνα – δεν τους εξυπηρετούσαμε. Κάποιοι ήθελαν να μπουν μέσα στο κατάστημα για να δουν τα εμπορεύματα, πράγμα που επίσης δεν γινόταν και προκαλούσε δυσαρέσκεια. Όταν μαζευόταν μεγάλη ουρά, τη σπάγαμε. Εντέλει το click away έδωσε μια ανάσα, πληρώσαμε επιταγές, αλλά η συνολική εικόνα της χρονιάς δείχνει πτώση 30%.

Ο Στέλιος Μαρεντάκης, ιδιοκτήτης του καταστήματος “Αερόστατο”, λέει ότι η κίνηση στις γιορτές ήταν έντονη:

“Πήγαμε καλά και η κίνηση ήταν παρόμοια με άλλα έτη. Δεν πήγε χειρότερα από μια κανονική χρονιά, αν και δουλέψαμε μόνο 15 μέρες. Κάποια στιγμή δημιουργήθηκε και θέμα επάρκειας, καθώς οι παραγγελίες που είχαν γίνει ήταν μετρημένες, αφού όταν παραγγέλναμε, δεν ξέραμε καν αν θα ανοίγαμε. Υπήρχαν θέματα με το click away και τους πελάτες αλλά τα λύναμε. Μπορώ να πω ότι οι νεότεροι σε ηλικία ήταν πιο εξοικειωμένοι, οι μεγαλύτεροι όχι τόσο”, λέει ο Χανιώτης έμπορος.

Κάπως πιο μετρημένη, η κα Αγάπη Καμπανιέρη από το κατάστημα “Λιλιπούπολη”, η οποία τονίζει ότι οι γιορτές πήγαν καλά, αλλά η χρονιά… όχι:

“Σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση, πήγαμε καλά. Αλλά τα έσοδα ήταν σαφώς λιγότερα σε σχέση με πέρσι. Αν συγκρίνουμε με άλλου είδους καταστήματα, εμείς πήγαμε καλύτερα, αλλά η χρονιά συνολικά είναι χαμένη. Και με το click away ευνοήθηκαν όσοι είχαν e-shop, δεν γινόταν χωρίς αυτό.”

Πράγματι, η ύπαρξη e-shop αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα για τους εμπόρους. Λένε χαρακτηριστικά:

Δεν είχα οργανωμένο e-shop, αλλά ακόμα κι έτσι, βοήθησε. Προέκυψε σαν ανάγκη λόγω πανδημίας βέβαια. Προφανώς δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους μεγάλους, ούτε και να στείλουμε εμπορεύματα στην υπόλοιπη χώρα”, αναφέρει η κα Πετραντωνάκη, η οποία πάντως είναι διατεθειμένη να βελτιώσει το ηλεκτρονικό κατάστημά της. Τη σημασία του e-shop εξάρει και ο κ. Μαρεντάκης, λέγοντας ότι συνέβαλε καθοριστικά στον τζίρο της επιχείρησης.

Άλλοι επέλεξαν διαφορετικούς τρόπους για την παρουσία τους στο διαδίκτυο:

“Εμείς είχαμε πωλήσεις μέσω του skroutz.gr, δεν φτιάξαμε δικό μας e-shop. Στις γιορτές αυτό δούλεψε. Ήδη όμως περιμένουμε να βγει αυτή η επιδότηση που έχουν προαναγγείλει για να φτιάξουμε δικό μας e-shop”, τονίζει η κα Αναστασάκη.

Στην ερώτηση, τι ρόλο έπαιξε ότι το Jumbo αποφάσισε να παραμείνει κλειστό στις γιορτές στα Χανιά, οι έμποροι – μ’ ένα στόμα, μια φωνή – είπαν πως τους βοήθησε πολύ:

Τεράστιο ρόλο έπαιξε ότι ήταν κλειστό το Jumbo. Είδαμε καινούριους πελάτες στο μαγαζί, είναι όμως παροδικό αποτέλεσμα. Ταυτόχρονα όμως υπήρξε πρόβλημα με τη διαθεσιμότητα των εμπορευμάτων, καθώς μεγάλες εταιρίες είχαν κάνει τις δικές τους παραγγελίες νωρίτερα”, είπε η κα Πετραντωνάκη. Για το Jumbo συμφώνησε και η κα Αναστασάκη, ενώ ο κ. Μαρεντάκης τόνισε ότι τα υπερκαταστήματα πάντα αποτελούν τον σημαντικότερο ανταγωνισμό, μιας και έχουν τη δυνατότητα να εξοπλίζονται και να αγοράζουν εμπορεύματα σε καλύτερες τιμές, λόγω του μεγέθους τους.

Εντέλει, φαίνεται ότι το παιχνίδι είχε την τιμητική του στις γιορτές, πράγμα αναμενόμενο από τη μια, από την άλλη όμως, κανείς δεν μπορούσε να είναι σίγουρος γι’αυτό εξαιτίας της σημερινής κατάστασης, με τα καταστήματα να μην μπορούν να προγραμματίσουν σωστά ούτε τις παραγγελίες:

“Ό,τι γίνεται, γίνεται στο πόδι και πρόχειρα. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για την τύχη των ανθρώπων, για το αν θα κλείσω εγώ το μαγαζί μου αύριο επειδή δεν θα έχω να πληρώσω τις υποχρεώσεις μου. Και η βοήθεια, είναι απλά μια απλή μετατόπιση των υποχρεώσεων στο μέλλον. Το κράτος δεν είναι φίλος του πολίτη σε αυτή την κατάσταση και ο πολίτης, αναγκαστικά, το ίδιο”, δηλώνει, με μια ευδιάκριτη πικρία, ο κ. Μαρεντάκης.

zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ