Οι «κρυφές» αυξήσεις στις τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ

οι-κρυφές-αυξήσεις-στις-τιμές-προϊό-1035651

Ένα διαφορετικό τρόπο έχουν εισάγει για να μην «φαίνονται» οι αυξήσεις στις τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Με τον πληθωρισμό να τρέχει γράφοντας ρεκόρ, ο οικογενειακός προϋπολογισμός περιορίζεται και οι πολίτες αναζητούν τρόπους για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες.

Οι τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ εμφανίζονται περίπου ίδιες. Αλλά αυτό είναι η μία όψη. Ποιο είναι το τρικ που εφαρμόζουν;

Στα ράφια εμφανίζονται τα ίδια προϊόντα αλλά σε μικρότερες συσκευασίες. Σε τρόφιμα, απορρυπαντικά και άλλα προϊόντα, αυτό που αλλάζει είναι η ποσότητα. Πλέον πληρώνεις σχεδόν τα ίδια, αλλά αγοράζεις μικρότερη ποσότητα.

Με αυτό το τρικ επιχειρούν να περάσουν τις αυξήσεις χωρίς να υποστούν σοκ οι καταναλωτές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πληρώνουμε περισσότερα για να αγοράσουμε λιγότερα. Και στο τέλος του μήνα, ο λογαριασμός δεν βγαίνει.

Μάλιστα, οι πληροφορίες φέρουν μεγάλη ελληνική γαλακτοβιομηχανία να έχει έτοιμα σχέδια προκειμένου η συσκευασία του γιαουρτιού που παράγει να περιέχει 180 γραμμάρια προϊόντος αντί για 200 που περιέχει σήμερα.

Άλλη ελληνική βιομηχανία τροφίμων σχεδιάζει να μειώσει τις ποσότητες στις συσκευασίες κατεψυγμένων λαχανικών: Έτσι ώστε αντί για ένα κιλό κατεψυγμένες μπάμιες, αυτές να περιέχουν 900 γραμμάρια.

Η τιμή θα παραμένει, στην καλύτερη περίπτωση, ίδια, αν όχι μερικώς αυξημένη. Πρόκειται για την πρακτική «shrinkflation» – από τις αγγλικές λέξεις shrink που σημαίνει συρρικνώνω και inflation που σημαίνει πληθωρισμός – που έχει κάνει την εμφάνισή του ευρέως στο εξωτερικό και πλέον έρχεται και στην αγορά της Ελλάδας.

Στο εξωτερικό εδώ και αρκετούς μήνες έχουν καταγραφεί πολλά παραδείγματα «shrinkflation» σε προϊόντα πολύ γνωστών εταιρειών.

Γνωστή εταιρεία παραγωγής αλμυρών σνακ μείωσε την ποσότητα κατά 15 γραμμάρια. Άλλη εταιρεία που παράγει γνωστό ενεργειακό ποτό άλλαξε τη συσκευασία έτσι ώστε να περιέχει ποσότητα λιγότερη κατά 14%, ενώ διεθνής αλυσίδα γρήγορου φαγητού μείωσε τις μερίδες σε ένα δημοφιλές πιάτο της, τις τηγανητές φτερούγες κοτόπουλου, από 10 σε 8.

Πολυεθνική μείωσε το βάρος στις μπάρες δημητριακών. Και γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία μείωσε κατά 55 γραμμάρια το βάρος των έτοιμων γευμάτων. Ανάλογη πρακτική ακολουθούν και σε συσκευασίες τροφών για γάτες και σκύλους.

Μάλιστα, η μείωση των ποσοτήτων με διατήρηση της ίδιας τιμής με πριν δεν συναντάται πλέον μόνο στα τυποποιημένα προϊόντα. Σε μείωση των μερίδων τους –κυρίως αν πρόκειται για ορεκτικά, όπως πατάτες τηγανητές και σαλάτες– προχωρούν αρκετά εστιατόρια, ενώ δεν είναι λίγα τα ψητοπωλεία που πλέον πωλούν λιγότερο «πλούσια» σουβλάκια και μάλιστα σε υψηλότερη τιμή.

Το βέβαιο είναι ότι δεν έρχεται μόνο δύσκολος χειμώνας για την θέρμανση, αλλά και για τις τιμές των προϊόντων. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πού θα φτάσουν.

ieidiseis.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook