Οι Δροσουλίτες του ΒΟΑΚ

οι-δροσουλίτες-του-βοακ-633107

Για να φτάσουμε στο Φραγκοκάστελο από το Ηράκλειο διανύσαμε 130 χιλιόμετρα, τα περισσότερα οδηγώντας δυτικά, στον περιβόητο ΒΟΑΚ (Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης) και μετά διασχίζοντας κάθετα τον νομό Χανίων από το Κρητικό μέχρι το Λυβικό Πέλαγος.

Στο υποβλητικό κάστρο, σε έναν τόπο ήσυχο και μυστηριώδη που μας φιλοξένησε φέτος το καλοκαίρι, μας περίμενε ο θρύλος για τους Δροσουλίτες. Τους 337 πολεμιστές που μαζί με τον Χατζημιχάλη Νταλιάνη έπεσαν υπερασπιζόμενοι το κάστρο και έμειναν άταφοι από τον άγριο Μουσταφά Πασά, τον Μάιο του 1828. Οι σκιές τους, λέει ο θρύλος, εμφανίζονται μόνο στην πρωινή δροσιά του Μαΐου και κάποιοι στην περιοχή επιμένουν ότι τις έχουν δει με τα μάτια τους.

Μέχρι να φτάσουμε όμως είδαμε κι εμείς μπόλικες σκιές. Μόνο φέτος 44, ώς τις αρχές Αυγούστου. Ψυχές χαμένες στους δρόμους του νησιού, πολλές από αυτές στον ΒΟΑΚ. Ψυχές που θα μπορούσαν να είναι ακόμα εδώ μαζί μας, αν ο εθνικός δρόμος είχε στηθαίο στη μέση και αν δεν βρισκόταν στην ίδια κατάσταση από τον καιρό της χούντας. Μπορεί να μη δεις τους Δροσουλίτες να σκαρφαλώνουν στις πολεμίστρες του Φραγκοκάστελου, μέχρι να φτάσεις όμως βλέπεις σίγουρα τις σκιές των ανθρώπων που χάθηκαν να περπατάνε στις άκρες του δρόμου, εκεί γύρω από τα εικονοστάσια που κοντεύουν πια να γίνουν περισσότερα από τις πινακίδες.

Είναι ντροπή που στην Κρήτη φοβάσαι πια να βγεις στον δρόμο. Φταίνε οι κυβερνήσεις, φταίνε και οι Κρητικοί, που έπεσαν στη λούμπα της επιδότησης και του ΕΣΠΑ φτιάχνοντας πεντάστερες υποδομές σε όλο το βόρειο μέτωπο, ξεχνώντας όμως να διεκδικήσουν και δρόμο αξιοπρεπή που να τις ενώνει.

Ο νέος υπουργός Υποδομών, όταν δεν μιλά για τα «αποβράσματα» χωρίς εισιτήριο, ετοιμάζει την ακύρωση των διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Επειδή, λέει, δεν είναι καλά μελετημένο το έργο, επειδή δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα ούτε πού θα γίνει η χάραξη του δρόμου. Και οι προηγούμενοι υποσχέθηκαν αρχικά νέο ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, αλλά μετά τα μάζεψαν και έκοψαν το έργο σε φέτες και πάλι μόνο από Χανιά μέχρι Αγιο Νικόλαο.

Οποια κι αν είναι η καλύτερη λύση βρείτε τη γρήγορα γιατί κάθε 5 χρόνια χάνουμε σε τροχαία όσους και ο Νταλιάνης στο Φραγκοκάστελο*. Και ο Μουσταφά Πασάς με το δρεπάνι συνεχίζει να θερίζει στους δρόμους της Κρήτης. Μέχρι να γίνουμε όλοι Δροσουλίτες…

* Σε τροχαία στην Κρήτη έχουν χάσει τη ζωή τους 365 άνθρωποι από το 2014 μέχρι σήμερα. Από το 2010 έως το 2013 είχαν σκοτωθεί άλλοι 300 (στοιχεία: Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων).

Γράφει ο Μάριος Διονέλλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook