Οδηγός νταλίκας από την Κρήτη υπέστη εγκεφαλικό στη Γερμανία και… ανακάλυψε πώς είναι ανασφάλιστος

οδηγός-νταλίκας-από-την-κρήτη-υπέστη-ε-1166239

Φορολογικούς και… ασφαλιστικούς “παραδείσους”, με προτίμηση την Κύπρο και τη Βουλγαρία, επικαλούνται μεταφορικές εταιρείες για να δικαιολογήσουν ότι… δεν ασφαλίζουν εδώ τους οδηγούς τους, γιατί «ασφαλίζονται από την άλλη εταιρεία μας, εκεί», γεγονός που έχει σημάνει συναγερμό όχι μόνο στο Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου, αλλά και σε Τροχαία, Λιμεναρχείο και Κοινωνική Επιθεώρηση Εργασίας, που αποφάσισαν να συνεργαστούν σε μπαράζ ελέγχων.

Η έκκληση για συνεργασία, που βρήκε άμεση ανταπόκριση, ανήκει στον πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Στέλιο Βοργιά, ο οποίος μάλιστα αποκάλυψε στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη» χθες μια τραγική περίπτωση οικογενειάρχη οδηγού, που υπέστη εγκεφαλικό έξω από πρατήριο υγρών καυσίμων στη Γερμανία, κάτι που στάθηκε η αφορμή, ώστε στη συνέχεια το γερμανικό νοσοκομείο να ανακαλύψει πως η εταιρεία του στην Κρήτη τον είχε ανασφάλιστο!

Χθες, πραγματοποιήθηκε συγκεκριμένα συνάντηση στην Επιθεώρηση Εργασίας μεταξύ του προέδρου του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου Στέλιου Βοργιά, του λιμενάρχη Ηρακλείου Ευθύμιου Δουβή, του διοικητή της Τροχαίας Ηρακλείου Στέλιου Καρακούδη, του προϊσταμένου της Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας Βαγγέλη Καραγιάννη και της περιφερειακής διευθύντριας της Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας Φωτεινής Νανοπούλου. Η συνάντηση έγινε με σκοπό την οριστικοποίηση της μόνιμης και καθημερινής συνεργασίας στην καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας, και όχι μόνο, που αφορά τους επαγγελματίες οδηγούς.

«Όπως είναι γνωστό, η υποστελέχωση της Επιθεώρησης Εργασίας τα τελευταία χρόνια έχει κάνει πολύ δύσκολους τους εξωτερικούς ελέγχους και ιδιαίτερα στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών, στον οποίο χρειάζεται μικτό κλιμάκιο, δηλαδή την παρουσία εκτός της Επιθεώρησης Εργασίας και του ΕΚΗ, της Τροχαίας Ηρακλείου ή του Λιμεναρχείου Ηρακλείου.

Στόχος στο εξής είναι η εντατικοποίηση των ελέγχων από Τροχαία και Λιμενικό, χωρίς την παρουσία της Επιθεώρησης, με καθημερινή όμως ενημέρωσή της από τις παραπάνω Υπηρεσίες, με τα ονόματα των επαγγελματιών οδηγών και των εταιρειών που βρέθηκαν να απασχολούνται, με σκοπό τη διασταύρωση των στοιχείων αυτών με το “ΕΡΓΑΝΗ”.

Στους ελέγχους που θα πραγματοποιηθούν θα διαπιστώνεται αν ο εργαζόμενος είναι ασφαλισμένος ή όχι, καθώς επίσης και μια σειρά άλλων ελέγχων που έχουν να κάνουν με τα ρεπό, την υπεραπασχόληση κ.τ.λ.

Το ΕΚΗ ευχαριστεί όλους όσους συμμετείχαν στη σημερινή (σ.σ. χθεσινή) εποικοδομητική συνάντηση, δείχνοντας για άλλη μια φόρα την αγαστή συνεργασία μας», σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η διοίκηση του ΕΚΗ.

Το εγκεφαλικό στη Γερμανία

Ο πρόεδρος του ΕΚΗ μας έφερε ως τραγική περίπτωση την υπόθεση οδηγού εταιρείας στο Ηράκλειο.

«Ένας νέος άνθρωπος γύρω στα 37 με 40, αν θυμάμαι καλά, οδηγός νταλίκας. Ο άνθρωπος είχε πιάσει δουλειά πριν από 2,5 μήνες σε μια εταιρεία διεθνών μεταφορών και ένα από τα δρομολόγιά του βρέθηκε στη Γερμανία. Κατέβηκε σε ένα βενζινάδικο, όπου εκεί έπαθε εγκεφαλικό! Τον μετέφεραν στο νοσοκομείο και χειρουργήθηκε. Γλίτωσε τη ζωή του και την τελευταία στιγμή γλίτωσε από το να μείνει “φυτό”. Ωστόσο, το γερμανικό νοσοκομείο ήθελε τα λεφτά του. Και τότε ανακαλύφθηκε πως ήταν ανασφάλιστος. Και από ’κει και πέρα ξεκίνησε ένας “Γολγοθάς” για τον άνθρωπο, που έχει να κάνει τόσο με την υγεία του, όσο και με την κάλυψη από τον ασφαλιστικό φορέα, ενώ, εκτός από το εγκεφαλικό, υπάρχει μία παρενέργεια και στην καρδιά και πρέπει να χειρουργηθεί ο άνθρωπος και στην καρδιά. Και, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί ο ίδιος να ανταπεξέλθει στα έξοδα αυτά και ούτε φταίει και ο ίδιος. Ο δε εργοδότης του ισχυρίζεται ότι υπεύθυνη για να τον ασφαλίσει ήταν μία κυπριακή εταιρεία, ενώ υπάρχουν έγγραφα που δείχνουν ότι όλα που έχουν σχέση με τη δουλειά του ανθρώπου αυτού έχουν γίνει από την εταιρεία του Ηρακλείου»…

Πολλά τα περιστατικά – «Παραβιάζουν τους κανόνες»

Ο Στέλιος Βοργιάς τονίζει ότι είναι πολλές οι περιπτώσεις εκείνες των μεταφορικών εταιρειών που «δηλώνουν ότι έχουν ασφαλίσει τους εργαζόμενούς τους είτε στη Βουλγαρία, είτε στην Κύπρο. Αλλά αυτό με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν προβλέπεται. Το να έχει μια εταιρεία έναν εργαζόμενο που τον στέλνει για μία με δύο μήνες να εργαστεί στη χώρα μας, εκεί μπορεί να επιτρέπεται. Όμως, το να είναι ένας εργαζόμενος Ηρακλειώτης, να ξεκινάνε όλα τα δρομολόγια από το Ηράκλειο κ.λπ., σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι σύννομο να τον ασφαλίζει ο εργοδότης του σε μία άλλη χώρα. Πρέπει να ασφαλίζεται στην Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορεί να έχει όλες τις προβλεπόμενες απολαβές, είτε μέσα στο Σύστημα Υγείας, είτε στη συνταξιοδότησή του»…

neakriti.gr 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook