Ο Τάσος Κουρουπάκης για την Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης

ο-τάσος-κουρουπάκης-για-την-αγροδιατρ-861190

Με αφορμή τη συμπλήρωση 2 ετών από την ανάληψη της διοίκησης της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης και καθώς οδεύουμε προς τη λήξη της τρέχουσας δημοτικής περιόδου, θεωρώ χρήσιμο να προβώ σ’ ένα συνοπτικό απολογισμό του σημαντικού έργου και των δράσεων που υλοποιήθηκε όλο αυτό το χρονικό διάστημα από τη Σύμπραξη και το οποίο συνέβαλε καθοριστικά και αποτελεσματικά στην προώθηση της κρητικής διατροφής και γαστρονομίας, στην πιστοποίηση της αξίας των τοπικών μας προϊόντων, στην ενίσχυση του τουρισμού και στην προώθηση των χώρων μαζικής εστίασης του νησιού μας, συνεχίζοντας και διευρύνοντας το ήδη θετικό έργο που είχε επιτευχθεί όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης στρατηγικής προβολής και ανάπτυξης που έχουμε εκπονήσει, μπορέσαμε – με τη συνεργασία και υποστήριξη του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, όλων των μελών του διοικητικού συμβουλίου και των υπαλλήλων της Σύμπραξης – να πετύχουμε τα εξής:

– Να αναδείξουμε, να προβάλλουμε και να υποστηρίξουμε ουσιαστικά το «Καλάθι» των προϊόντων του νησιού μας, την Κρητική Διατροφή και γενικά τη γαστρονομική κουλτούρα της Κρήτης, συμμετέχοντας σε σημαντικές εκθέσεις τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού αλλά και σε επιχειρηματικές αποστολές.

– Να σχεδιάσουμε και να οργανώσουμε μια σειρά από δράσεις και εκδηλώσεις προβολής της «κρητικής κουζίνας» και των κρητικών πιστοποιημένων προϊόντων με το σήμα «Κρήτη».

Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημανθεί πως το σήμα «Κρήτη» απονεμήθηκε κατά την προηγούμενη περίοδο, σε 22 τοπικές επιχειρήσεις και 138 νέα πιστοποιημένα προϊόντα, μεταξύ των οποίων ελαιόλαδο, τυροκομικά, αρτοσκευάσματα, προϊόντα ζύμης, αβοκάντο, σταμναγκάθι, βότανα, ελιές, αυγά, κ.α., ενώ το σήμα «κρητική κουζίνα» απονεμήθηκε σε 6 εστιατόρια και a la carte εστιατόρια ξενοδοχειακών μονάδων του νησιού μας και συνολικά σε 53 χώρους μαζικής εστίασης (εστιατόρια, ταβέρνες, a la carte εστιατόρια ξενοδοχείων) σε Κρήτη και Αθήνα.

– Να προσδώσουμε νέα δυναμική, στον πρωτογενή και το δευτερογενή τομέα παραγωγής και να ενισχύσουμε τους χώρους μαζικής εστίασης του νησιού μας υλοποιώντας παράλληλα δράσεις που συνέβαλαν στη διεύρυνση των κλάδων αυτών και στη σύνδεσή τους με τον τουρισμό, την εγχώρια και τη διεθνή αγορά, παρέχοντας συστηματικές ενέργειες προβολής.

– Να οργανώσουμε στο Κέντρο Κρητικής Γαστρονομίας – που λειτουργεί από τον Μάρτιο του 2013 στην Αργυρούπολη του νομού Ρεθύμνης – μια σειρά από εκπαιδευτικά προγράμματα και βιωματικά εργαστήρια, προσαρμοσμένα για παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, με σκοπό την ευαισθητοποίησή τους στις καλές συνήθειες διατροφής, δεδομένων των διατροφικών σκανδάλων, της παιδικής παχυσαρκίας, καθώς και της εμφάνισης διαφόρων παθολογικών νόσων, που συνδέονται με την διατροφή ακόμη και στην παιδική ηλικία. Παράλληλα στο Κέντρο συνέχισε με επιτυχία τη λειτουργία του ο ανοιχτός χώρος προβολής

– εκθετήριο των πιστοποιημένων προϊόντων με το σήμα «Κρήτη» και χώρος γευσιγνωσίας των πιστοποιημένων προϊόντων, με το σήμα «Κρήτη».

– Υλοποιούμε με επιτυχία μια ολοκληρωμένη δράση προβολής των προϊόντων της Κρήτης η οποία εστιάζει σε τρεις κατηγορίες προϊόντων: τα Π.Ο.Π. (Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης), τα Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης) και τα Βιολογικά Προϊόντα, μέσα από το ευρωπαικό πρόγραμμα της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, που φέρει τον τίτλο «The European Food Masters- Taste the authentic» και το οποίο υλοποιείται για 2ο χρόνο. Η καμπάνια αποσκοπεί, μέσα από μια σειρά πολλαπλών ενεργειών, στην προώθηση, την αναγνώριση και κατά συνέπεια την κατανάλωση των Π.Ο.Π., Π.Γ.Ε. και Βιολογικών προϊόντων στην εγχώρια και τη Γερμανική αγορά.

Σε ότι αφορά τον επερχόμενο προγραμματισμό μας, με κορωνίδα το τρίπτυχο «Κρήτη – συνεργασία & αποτελεσματικότητα» έχουμε προγραμματίσει και ξεκινήσει ήδη την υλοποίηση μιας σειράς στοχευμένων δράσεων, ώστε τα μετρήσιμα αποτελέσματα του 2019, να είναι αθροιστικά και αριθμητικά περισσότερα.

Φέτος, η έμφαση της προσπάθειας μας θα επικεντρωθεί ξανά κατά προτεραιότητα, στις ενταγμένες δράσεις του εγκεκριμένου μας προγράμματος με τίτλο «THE EUROPEAN FOOD MASTERS – TASTE THE AUTHENTIC», στα πλαίσιο του Κανονισμού (ΕE) 1144/2014 και των Κανονισμών (ΕΕ) 2015/1829 και 2015/1831, για την προώθηση αγροτικών προϊόντων, ύψους 1.172 373.96€, με ακόμα πιο στοχευμένο τρόπο και σε ενισχυμένη συνεργασία με φορείς και επιχειρηματίες του νησιού.

Κι αν όντως επιθυμούμε το μέλλον μας, να παραμείνει «αισιόδοξο» τις επόμενες δεκαετίες, τότε θα πρέπει να επενδύσουμε ανεξαιρέτως στη δεδομένη και έντονη προσπάθεια, που όλοι καταβάλλουμε από τη μεριά μας, ο καθένας. Παράλληλα θα στηριχτούμε σε ένα πρότυπο «συνεργασίας», τέτοιο που πηγάζει από τις αρχές της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης και του σήματος «Κρήτη».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook