Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Γενικού Λυκείου Χανίων αποδοκιμάζει τις αλλαγές στην παιδεία

Θέση απέναντι στο τελευταίο νόμο που ψηφίστηκε στην εκπαίδευση παίρνει ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 4ου Γενικού Λυκείου Χανίων.

Με ανακοίνωση τους καταγγέλλουν τις αλλαγές που φέρνει ο νέος νόμος, ο οποίος υποβαθμίζει περαιτέρω το εκπαιδευτικό σύστημα και τον ρόλο του στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.

: “Θα θέλαμε να εκφράσουμε την αντίθεση μας στον πρόσφατο νόμο που ψηφίστηκε και αφορά συνολικά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με τα νέα αναλυτικά προγράμματα πετούν εκτός σχολείου μια σειρά από αντικείμενα και κλάδους, που μεταξύ άλλων περιορίζουν τις κοινωνικές επιστήμες, εξοβελίζουν την όποια καλλιτεχνική παιδεία από το Λύκειο, καταργούν το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα του Σχεδίου από το Λύκειο, το οποίο θα παρέχεται πλέον μόνο από τα φροντιστήρια.

Για μας τους γονείς ζητούμενο αλλά και απαίτηση είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή. Η διδασκαλία όλων των αντικειμένων είναι ανάγκη και όχι πολυτέλεια.

Με τον νέο νόμο υποβαθμίζονται παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας για ουσιαστική γενική παιδεία μέχρι τα 18 τους . Το Λύκειο χρειάζεται να είναι αυτόνομη βαθμίδα την οποία να ακολουθούν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Το Υπουργείο και οι εποπτευόμενοι του φορείς απαιτούμε να λαμβάνουν υπόψη τους την παιδαγωγική και την ψυχολογία της παιδικής και εφηβικής ηλικίας για ολοκληρωμένη γενική παιδεία μέσα στο Σχολείο, το οποίο δε μπορεί να είναι κτηριολογικά και εξοπλιστικά ελλιπές- αποστεωμένο και τελικά επικίνδυνο.

Ζητάμε νέα βιβλία επιστημονικά συγκροτημένα ανά επιστήμη και προσαρμοσμένα στις γνωστικές ανάγκες των μαθητών χωρίς αποσπασματικότητες, αντιεπιστημονικότητες, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την παιδαγωγική και την ψυχολογία του μαθητή όπως συμβαίνει σήμερα.

Το προσωπικό, επιστημονικό, βοηθητικό και ειδικό που απαιτείται να είναι έγκαιρα διορισμένο, επαρκές ( 1/20) σε κάθε τάξη και με μόνιμες εργασιακές σχέσεις για να μπορεί να επιτελέσει το έργο του.

Τασσόμαστε κατά του σχολείου δεξιοτήτων που προωθεί ο νέος νόμος αλλά και της Τράπεζας θεμάτων που ουσιαστικά αποπέμπει από την εκπαιδευτική διαδικασία τους μαθητές αφού τους μετατρέπει «μονομάχους» σε εξεταστική αρένα και δε λαμβάνει υπόψη του τις ιδιαιτερότητες των Σχολείων της χώρας. Ο λόγος γραπτός και προφορικός δεν μπορεί να περιορίζεται σε συνταγές μαγειρικής. Σχολείο γενικής παιδείας και κριτικής σκέψεις δε συνάδει με το προωθούμενο σχολείο δεξιοτήτων

Εμείς οι γονείς έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο που μέσα από τη γενική μόρφωση θα ενισχύει την κριτική σκέψη του μαθητή και θα τον προετοιμάζει για την Ανώτατη Εκπαίδευση και δε θα του θέτει συνεχώς νέα εμπόδια.

Με τις εξετάσεις πανελλαδικού τύπου από την Α Λυκείου προστίθεται ακόμα περισσότερο άγχος στους μαθητές και συμπιέζεται ο δημιουργικός ελεύθερος χρόνος που έχουν ανάγκη.
Με την “Τράπεζα Θεμάτων” οι μαθητές ωθούνται ακόμα περισσότερο στα φροντιστήρια και οι γονείς βάζουμε ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για τη μόρφωση των παιδιών μας.

Η “Τράπεζα Θεμάτων” δεν μπορεί να λάβει υπόψη το μορφωτικό και κοινωνικό υπόβαθρο κάθε τάξης και κάθε σχολείου, οι μαθητές οδηγούνται στην τυποποίηση της γνώσης διαβάζοντας μόνο έτοιμες λύσεις. Επίσης οι Ομάδες Προσανατολισμού στη Β Λυκείου οδηγούν στην πρώιμη επαγγελματική επιλογή τους μαθητές. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν εφαρμόστηκε η “Τράπεζα Θεμάτων” πάνω από τους μισούς μαθητές έμεινα μετεξεταστέοι.

Το σχολείο δε μπορεί να καταλήγει τιμωρητικό για τους μαθητές και να μην συμπαρίσταται στην διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους.

Τελειώνοντας ζητάμε αύξηση των δαπανών για τη Παιδεία, κάλυψη των κενών με μόνιμο βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, αναβάθμιση μέσων και υποδομών των σχολείων, επίλυση των χρόνιων σοβαρών προβλημάτων στη σχολική στέγη και φυσικά επίλυση όλων των συσσωρευμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και έχουμε αναδείξει με τη δράση μας σαν σύλλογος γονέων αλλά και συνολικά το γονικό κίνημα.”

zarpanews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ