Ο αριθμός στη ζυγαριά κόλλησε! Γιατί το σώμα σου αρνείται να αδυνατίσει;

Είναι πρωί. Όχι όποιο και όποιο. Είναι το πρωί που θα ανέβεις στη ζυγαριά, για να δεις την πρόοδο σου. Γιατί, φέτος έβαλες στόχο να αδυνατίσεις. Δημιούργησες το πλάνο σου, έχεις χάσει ήδη μερικά κιλά και τώρα είσαι έτοιμη να δεις τον αριθμό στη ζυγαριά να πέφτει ακόμα περισσότερο.

Ανέβηκες. Ωχ! Πάλι τα ίδια. Ο αριθμός «κόλλησε» στον ίδιο με τις προηγούμενες εβδομάδες. Δεν έχασες ούτε εκατό γραμμάρια. Τι μπορεί να φταίει; Γιατί ο οργανισμός σου αντιστέκεται στην απώλεια βάρους; H, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc., Γεωργία Καπώλη, απαριθμεί τις κυριότερες αιτίες. O λόγος στην ειδικό, πριν είσαι έτσι:

Όταν μπαίνετε στη διαδικασία να μειώσετε το βάρος σας, το σώμα αυτόματα αντιστέκεται. Ίσως να χάσετε αρκετό βάρος στην αρχή, χωρίς πολλή προσπάθεια. Ωστόσο, η απώλεια βάρους μπορεί να επιβραδυνθεί ή να σταματήσει εντελώς μετά από λίγο.Τι μπορεί να φταίει; Πώς θα βοηθήσετε το σώμα σας να ξεκινήσει ξανά να «καίει»;

1. Ίσως χάνετε χωρίς να το συνειδητοποιήσετε. Εάν νομίζετε ότι αντιμετωπίζετε ένα εμπόδιο στη διαδικασία απώλειας βάρους, δεν πρέπει να ανησυχείτε ακόμη. Είναι απίστευτα κοινό για λίγες μέρες (ή εβδομάδες) να παραμένετε σταθεροί.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χάνετε λίπος. Το σωματικό βάρος τείνει να κυμαίνεται κατά γραμμάρια και η απώλεια εξαρτάται από τις τροφές που τρώτε, ενώ οι ορμόνες έχουν σημαντική επίδραση στην κατακράτηση νερού (ειδικά σε εμάς τις γυναίκες).

Επίσης, είναι δυνατό να αυξάνεται ο μυϊκός ιστός σας, ταυτόχρονα με την απώλεια λίπους. Αυτό είναι ιδιαίτερα σύνηθες, ειδικότερα εάν ξεκινήσατε πρόσφατα να ασκείστε. Αυτό είναι καλό, καθώς αυτό που πραγματικά θέλετε να χάσετε είναι το σωματικό λίπος και όχι μόνο το βάρος. Είναι καλή ιδέα να κάνετε μετρήσεις, ώστε να βλέπετε την πρόοδό σας.

Για παράδειγμα, μετρήστε την περιφέρεια της μέσης, της κοιλιάς και των μηρών και το ποσοστό σωματικού λίπους μία φορά το μήνα. Επίσης, ένας άλλος τρόπος για να δείτε τη διαφορά στο σώμα είναι τα ρούχα σας, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ εντυπωσιακό.

Λύση: Προσθέστε στη διατροφή σας τρόφιμα που μειώνουν φαινόμενα, όπως οι κατακρατήσεις.

2. Δεν παρατηρείτε προσεκτικά τι τρώτε. Η συνειδητοποίηση είναι εξαιρετικά σημαντική αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν ιδέα πόσο τρώνε πραγματικά. Μελέτες δείχνουν ότι η παρακολούθηση της διατροφής σας βοηθά στην απώλεια βάρους. Τα άτομα που χρησιμοποιούν ημερολόγια καταγραφής τροφίμων ή φωτογραφίζουν τα γεύματα τους χάνουν σταθερά περισσότερο βάρος από ό,τι τα άτομα που δεν το κάνουν.

Λύση: Κρατήστε ημερολόγιο για τα τρόφιμα που καταναλώνετε. Μπορεί να σας είναι χρήσιμο και να σας βοηθήσει να ελέγχετε καλύτερα το τι πραγματικά τρώτε.

3. Δεν τρώτε αρκετή πρωτεΐνη. Η πρωτεΐνη είναι το πιο σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την απώλεια βάρους. Η κατανάλωση πρωτεΐνης στο 25-30% των θερμίδων μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό κατά 80-100 θερμίδες την ημέρα και να σας κάνει να τρώτε αυτόματα μερικές εκατοντάδες λιγότερες θερμίδες την ημέρα.

Μπορεί, επίσης, να μειώσει δραστικά την επιθυμία και την επιθυμία για σνακ. Αυτό οφείλεται εν μέρει στις επιδράσεις της πρωτεΐνης στις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη, όπως η γκρελίνη.

Λύση: Η χαμηλή πρόσληψη πρωτεϊνών μπορεί να σταματήσει τις προσπάθειές σας για απώλεια βάρους. Φροντίστε να τρώτε πολλά τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες (γάλα, γιαούρτι, τυρί, κοτόπουλο, γαλοπούλα, μοσχάρι, χοιρινό, αυγά, μανιτάρια, όσπρια, ξηροί καρποί). Τις δέκα καλύτερες τροφές για αδυνάτισμα, που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη, θα τις βρείτε εδώ.

4. Δεν ελέγχετε τις μερίδες σας. Ένας μεγάλος αριθμός ατόμων που έχουν πρόβλημα στο να χάσουν βάρος, προσλαμβάνουν πάρα πολλές θερμίδες. Μπορεί να πιστεύετε ότι αυτό δεν ισχύει για εσάς, αλλά λάβετε υπόψη ότι οι μελέτες δείχνουν με συνέπεια ότι οι άνθρωποι τείνουν να υποτιμούν την πρόσληψη θερμίδων κατά σημαντική ποσότητα. Εάν δεν χάνετε βάρος, θα πρέπει να δοκιμάσετε να ζυγίζετε τα τρόφιμα σας και να παρακολουθείτε τις θερμίδες σας για λίγο.

Λύση: Χρησιμοποιήστε μικρότερο πιάτο για να μετριάσετε λίγο τις ποσότητες των γευμάτων σας.

5. Δεν τρώτε ποιοτικά τρόφιμα. Η ποιότητα των τροφίμων είναι εξίσου σημαντική με την ποσότητα. Η κατανάλωση υγιεινών τροφίμων μπορεί να βελτιώσει την υγεία σας και να βοηθήσει στη ρύθμιση της όρεξης σας. Υπάρχουν, όμως, και κάποια «διαιτητικά τρόφιμα», τα οποία στην πραγματικότητα δεν είναι και τόσο υγιεινά, καθώς έχουν δεχθεί υπερβολικά μεγάλη επεξεργασία.

Λύση: Καλό θα ήταν να επικεντρωθείτε σε ποιο φυσικά τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και σπόρους με τα οποία μπορείτε να δημιουργήσετε πολύ γευστικά σνακ.

6. Δε χρησιμοποιείτε αντιστάσεις στην προπόνηση σας… Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε ταυτόχρονα με τη δίαιτα που ακολουθείτε είναι να κάνετε κάποια μορφή προπόνησης με αντιστάσεις.

Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη μυϊκή μάζα, η οποία είναι να μειωθεί μαζί με το σωματικό λίπος εάν δεν ασκείστε παράλληλα. Η άσκηση με αντιστάσεις μπορεί, επίσης, να βοηθήσει στην πρόληψη της μεταβολικής επιβράδυνσης και να διασφαλίσει ότι το σώμα σας παραμένει τονωμένο και μυώδες.

Λύση: Δοκιμάστε την προπόνηση με αντιστάσεις, σε προγράμματα όπως cross training, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να χάσετε λίπος. Αποτρέπει την απώλεια μυϊκής μάζας που συχνά σχετίζεται με την απώλεια βάρους και βοηθά στη διατήρηση της μακροχρόνιας απώλειας λίπους.

7. Δεν κάνετε αερόβια άσκηση… Πέρα από τις αντιστάσεις, μήπως, εν τέλει, δε γυμνάζεστε καθόλου; Η αερόβια άσκηση, είναι κάθε είδος άσκησης που αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό. Περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως τζόκινγκ, ποδηλασία και κολύμπι.

Είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους βελτίωσης της υγείας σας. Είναι επίσης πολύ αποτελεσματικό στην καύση λίπους της κοιλιάς, το βλαβερό «σπλαχνικό» λίπος που συσσωρεύεται γύρω από τα όργανα σας και προκαλεί ασθένειες

Λύση: Φροντίστε να βρείτε μερικά λεπτά μέσα στην ημέρα και να τα αφιερώσετε σε ασκήσεις αερόβιου τύπου. Σας βοηθά να κάψετε λίπος, ειδικά γύρω από τη μέση σας. Η έλλειψη άσκησης θα μπορούσε να είναι ένας λόγος που δεν χάνετε βάρος.

8. Καταναλώνετε ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τα αναψυκτικά αλλά και για τα «πιο υγιεινά» ποτά όπως τα αθλητικά ποτά, τα βιταμινούχα και τα ανθρακούχα νερά. Ακόμα και οι χυμοί φρούτων πολύ ζάχαρη και δεν πρέπει να καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες.

Λύση: Η αποφυγή όλων των ζαχαρούχων ποτών είναι μια εξαιρετική στρατηγική απώλειας βάρους. Συχνά αποτελούν σημαντικό μέρος της πρόσληψης θερμίδων. Μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με φυσικούς χυμούς.

Πηγή: tlife.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ