Νίκος Καλογερής: Μεγάλα Χωράφια και μεγάλες… παρεξηγήσεις

Ταλαιπωρούνται όλο και περισσότερο μέρα με τη μέρα οι Χανιώτες, αλλά και οι επισκέπτες λόγω του τουρισμού που έχει ξεκινήσει, στο σημείο της καθίζησης στον ΒΟΑΚ στα Μεγάλα Χωράφια, ζητώντας απαντήσεις από τους αρμοδίους.

Αυτό έσπευσε να κάνει με τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Ενέργειας, Νίκος Καλογερής, με σκοπό να ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Στο κείμενό του αναλύει τις συνθήκες που πάρθηκαν οι αποφάσεις, τις αρμοδιότητες που έχουν πολυσυζητηθεί, δείχνοντας ωστόσο αισιόδοξος για την εύρεση λύσης στη συνέχεια.

Αναλυτικά ανφέρει:

«Από την πρώτη κιόλας νύχτα της 25ης Φεβρουαρίου που έγινε η σύσκεψη για τις ζημιές από τη θεομηνία στην Αντιπεριφέρεια Χανίων, επισημάναμε από κοινού με τον δήμαρχο Αποκορώνου αλλά και παρευρισκόμενους πολίτες στον αρμόδιο Υπουργό κ. Σπίρτζη, τη σοβαρότητα του προβλήματος της καθίζησης του ΒΟΑΚ στα Μεγάλα Χωράφια καθώς και την ανάγκη εξεύρεσης προσωρινής λύσης για κίνηση σε δύο λωρίδες. Τονίσαμε το επείγον της παρέμβασης πριν αυξηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος και δημιουργηθούν πολύ σοβαρά προβλήματα στη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών από και προς τα Χανιά.

Παρά το γεγονός ότι το έργο αυτό ήταν αρμοδιότητα του ΥΠΟΜΕΔΙ που είχε ήδη αναθέσει τη μελέτη αποκατάστασης, πρότεινα μετά από επιτόπιο έλεγχο μια λύση προσωρινή για σηματοδότηση δύο λωρίδων κυκλοφορίας χαμηλής ταχύτητας με χρήση και του ρείθρου. Με δεδομένη την έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευράς ΟΑΚ για συνεργασία, δεσμεύτηκα προσωπικά κατά την έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αποκορώνου ότι η Περιφέρεια Κρήτης θα αναθέσει μελέτη, και ότι συνολικά μέχρι την υλοποίηση του έργου θα απαιτηθεί περίπου ένα δεκαήμερο.

Ενώ είχαμε προχωρήσει τη διαδικασία ανάθεσης της μελέτης, ο μελετητής στον οποίο το ΥΠΟΜΕΔΙ είχε αναθέσει τη μελέτη αποκατάστασης, επικοινώνησε μαζί μου και μου ανέφερε ότι έχει σχεδόν έτοιμη μια μελέτη για προσωρινή αντιμετώπιση του προβλήματος στη συγκεκριμένη θέση. Μου διευκρίνισε μάλιστα ότι δεν επιθυμούσε αμοιβή και απλά ήθελε να την προσφέρει στην Περιφέρεια.

Εμείς βέβαια σταματήσαμε κάθε άλλη ενέργεια σε αναμονή της μελέτης αυτής που ουδέποτε μας κοινοποιήθηκε, και διαβάσαμε απλά τις δηλώσεις του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΑΚ κ. Καζάση στα Χανιώτικα Νέα στις 10/4/2019 ότι την εν λόγω μελέτη την έχουν ήδη υποβάλλει για έγκριση στο αρμόδιο Υπουργείο (ΥΠΟΜΕΔΙ).

Όπως δήλωσε ο κ. Καζάσης, προκειμένου να εφαρμοστεί η προσωρινή λύση για δύο ρεύματα κυκλοφορίας χαμηλής ταχύτητας, απαιτείται μια παρέμβαση ενίσχυσης του πρανούς, με δεδομένο ότι οι εργαστηριακές αναλύσεις των δειγμάτων των γεωτρήσεων που έγιναν αμέσως σχεδόν μετά την κατάρρευση δεν πληρούσαν έναν συντελεστή ασφαλείας για την αναμενόμενη διπλή φόρτιση. Με απλά λόγια όταν θα είχαμε δύο σειρές οχημάτων να κινούνται ταυτόχρονα, το συνολικό τους βάρος δεν διασφάλιζε ότι δεν θα πέσει και ο υπόλοιπος δρόμος με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των διερχομένων.

Η λύση που εξετάστηκε δεν είναι βέβαια αυτή ακριβώς που εγώ είχα προτείνει, με δεδομένο ότι ο μελετητής αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει το ρείθρο πλάτους 1,2 έως 1,5μ, που μετατόπιζε τα φορτία νοτιότερα προς το σταθερό έδαφος και πιθανότατα πληρούσε τον συντελεστή ασφαλείας, πλην όμως δεν έγινε αποδεκτή για τους δικούς του (τεχνικούς θέλω να πιστεύω) όρους.

Για την ιστορία, χάθηκαν στα γρανάζια της αθάνατης ελληνικής γραφειοκρατίας αρκετές μέρες μέχρις ότου βρεθεί ο αρμόδιος φορέας που θα την εγκρίνει (ΥΠΟΜΕΔΙ, ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ ή ΟΑΚ) και βέβαια δοκιμάστηκε σκληρά και η υπομονή όλων μας, ιδίως αυτών που κατ ανάγκη διέρχονται καθημερινά σχεδόν από εκεί. Το σημαντικό είναι ότι το Υπουργείο τελικώς ανέθεσε το έργο σε έμπειρη τεχνική εταιρεία η οποία έχει ήδη ξεκινήσει επισκευάζοντας ή μετακινώντας τα δίκτυα ύδρευσης, άρδευσης και οπτικών ινών που βρέθηκαν θαμμένα στο πρανές.

Στη συνέχεια θα κάνει τις εργασίες ενίσχυσης του πρανούς που προβλέπονται από την μελέτη προσωρινής κυκλοφοριακής αποκατάστασης (προβλεπόμενος χρόνος 6 έως 7 ημέρες) και αμέσως μετά με νέα σήμανση θα δοθούν οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ ο ανάδοχος θα μπορεί να εργάζεται απρόσκοπτα στην κατασκευή του κυρίως έργου αποκατάστασης που θα απαιτήσει 2 με 3 μήνες.

Όσο και να φαίνεται οξύμωρο θεωρώ ότι, για τα ελληνικά δεδομένα πάντοτε, τα πράγματα προχώρησαν αρκετά γρήγορα και εκτός απροόπτου σε λίγες μέρες θα έχουμε κυκλοφορία σε δύο ρεύματα μειωμένης ταχύτητας, χωρίς την ανάγκη παρουσίας στο σημείο αστυνομικής δύναμης της τροχαίας του ΒΟΑΚ που με πυκνή παρουσία, συνέβαλαν αποφασιστικά στην αποκατάσταση της κυκλοφορίας τις δύσκολες μέρες και ώρες από το Πάσχα μέχρι και σήμερα.

Μετά τα παραπάνω έχω την άποψη ότι κάποια παράπονα και διαμαρτυρίες για ευθύνες της Περιφέρειας Κρήτης στο ζήτημα των Μεγάλων Χωραφιών δεν έχουν καμιά απολύτως βάση, γιατί από την πρώτη μέρα μέχρι και σήμερα ούτε είχαμε και ούτε μας εκχωρήθηκε κάποια αρμοδιότητα.

Αντίθετα η Περιφέρεια Κρήτης επιχείρησε ουσιαστικά «να βάλει την κεφαλή της εκεί που δεν χωρεί» στην προσπάθειά της να ξεπεράσει τις γνωστές γραφειοκρατικές αγκυλώσεις της δημόσιας διοίκησης και να δώσει ένα τέλος στην ταλαιπωρία των χιλιάδων ανθρώπων που διέρχονται καθημερινά από τα Μεγάλα Χωράφια.

ΥΓ: Για τις συνεχείς πιέσεις και τις καθημερινές παρεμβάσεις προς το αρμόδιο Υπουργείο από τον Περιφερειάρχη, από εμάς εδώ στα Χανιά αλλά και από τα στελέχη του ΟΑΚ δεν θέλω να επεκταθώ, θεωρώ όμως ότι καταφέραμε να τους μεταδώσουμε τα άγχη μας και την αγωνία μας, ώστε να ξεφύγουν κι αυτοί από τους συνήθεις ρυθμούς τους στις διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης των δημοσίων έργων.

Παράλληλα όμως το έργο στα Μεγάλα Χωράφια σε σύγκριση με το έργο αποκατάστασης της Γέφυρας Κερίτη στον Πλατανιά που κατασκεύασε σε χρόνο ρεκόρ η Περιφέρεια και παραδόθηκε ήδη στην κυκλοφορία, είναι μια τρανή απόδειξη για την αξία της αποκέντρωσης πόρων και αρμοδιοτήτων, για γρήγορες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις προς όφελος των πολιτών και της ανάπτυξης.»

zarpanews.gr

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Μεγάλα Χωράφια και χοντρές… εξηγήσεις που δεν με ενδιαφέρουν. Τώρα αν νομίζεις ότι με αυτή την παρέμβαση κάνεις καλό στον τόπο και στην τοπική οικονομία, κρίμα σε όλους μας.

  2. Εγω ικανοποιηθηκα παντως!!!Και φαντασου οτι περνω καθε μερα δυο φορες απο εκει…Αλλα δεν μπορω να καταλαβω το “αντρα θελω ,τωρα τονε θελω” μερικων κακομοιρηδων…Τουλαχιστον αυτο που θα φτιαχτει δεν θα πεσει του χρονου…Αληθεια αυτοι που διαμαρτυρονται τοσανα χρονια γιατι δεν φωναζανε παλια στους ντοπιους κομματαρχες που δεν φτιαξανε ενα δρομο αθρωπινο να μην σκοτωνομαστε;;;ή επειδη νομιζεις εσυ ο/η ….κας που περνας “αερα πατερα” τη διπλή διαχωριστικη για να μην ξυπνησεις δεκα λεφτα πιο νωρις οτι εισαι αθανατος κι οτι σε αυτο το σκατοδρομο δεν θα σου συμβει τιποτα;;;;

    Λαλείτε τωρα και ΜΟΥΡΜΟΥ!!!!

  3. ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ ΒΟΥΓΙΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΕΧΝΗ,
    ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΠΕΝΤΕ Ο ΚΑΛΟΓΕΡΟΝΙΚΟΛΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ, ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟ “ΠΕΤΑΩ ΤΗΝ ΜΠΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΕΞΕΔΡΑ” ΔΗΛ, ΡΙΧΝΩ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
    ΕΜΑΣ ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΣ ΧΑΝΙΟΛΟΥΠΟΛΗΣ ΟΜΩΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΝΙΚΟΛΗ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ,…
    ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΖΩΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΕΚ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ.
    ΑΠΟ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΤΑΣΑΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΑΛΛΩΣΤΕ “Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ” ΟΠΩΣ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΣΑΡΤΡ…
    ΑΝΤΕ ΚΑΛΟΓΕΡΟΝΙΚΟΛΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟΝ ΑΡΝΑΟΥΤΟ-ΣΥΡΙΖΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΣΑΣ, ΑΛΛΩΣΤΕ Ο ΚΟΥΛΗΣ ΕΚΑΝΕ ΟΤΙ ΜΑ@ΑΚΙΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΠΑΛΙ ΜΑΓΚΕΣ…

  4. γελαει ο κοσμος. μετακινηθηκαν λεει τα δίκτυα γρηγορα.

    τι πίνει ο ανθρωπος? καταλαβαινει οτι θα ψαχνει την ψηφο του στις καλπες?

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ