Νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι – «Τρέχουν» απρόσκοπτα οι πρόδρομες εργασίες – Προχωρούν και τα κομβικά οδικά έργα

νέο-αεροδρόμιο-στο-καστέλι-τρέχουν-987844

Ούτε η πανδημία, ούτε οι αντιξοότητες των τελευταίων μηνών στάθηκαν – καταπώς φαίνεται – ικανές να βάλουν “φρένο” στις προπαρασκευαστικές εργασίες στο πλαίσιο του έργου του νέου αεροδρομίου που είναι σε εξέλιξη στο Καστέλι. Ίσα-ίσα, οι λεγόμενες πρόδρομες εργασίες «τρέχουν» απρόσκοπτα…

Το εργοτάξιο βρίσκεται σε αναβρασμό και κινητικότητα, οι πρόδρομες εργασίες έχουν περάσει στην τελική ευθεία, και από τη νέα χρονιά που ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε προσεχώς, τα έργα αναμένεται να… «φουλάρουν», περνώντας πια στην αμιγώς κατασκευαστική φάση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου.

Το παραπάνω σκηνικό συνθέτουν κεντρικά δημοσιεύματα που περιγράφουν μια απόλυτα ομαλή πορεία των εργασιών, βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν δοθεί από πλευράς του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών και της παραχωρησιούχου σύμπραξης του ελληνικού ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τον ινδικό όμιλο GMR.

Το σκηνικό αυτό συμβαδίζει και με τα όσα συζητήθηκαν και γνωστοποιήθηκαν κατά την προ διμήνου περίπου επίσκεψη τού γενικού διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου, Γιάννη Καρνέση, στον δήμο Μινώα Πεδιάδος.

Όπως είχαμε γράψει σχετικά τότε εδώ στη «Ν.Κ.», ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Μανόλης Φραγκάκης ενημερώθηκε και έλαβε διαβεβαιώσεις από τον γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών πως όλα σε γενικές γραμμές βαίνουν μέχρι τώρα καλώς βάσει των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν οριστεί από πλευράς υπουργείου Υποδομών. Υπουργείου που, σημειωτέον, φαίνεται ότι ανταποκρίνεται θετικά στα επιμέρους αιτήματα που θέτει η πλευρά του Δήμου, με κορυφαίο το ζήτημα της διασύνδεσης του βιολογικού καθαρισμού του Καστελίου με τον βιολογικό καθαρισμό του νέου αεροδρομίου, κάτι που είχε μείνει αρχικώς εκτός της σύμβασης παραχώρησης του έργου…

Πού βρισκόμαστε όμως ακριβώς στο μέτωπο των προπαρασκευαστικών εργασιών του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι;

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η προετοιμασία για την εκκίνηση τού κυρίως κατασκευαστικού αντικειμένου «τρέχει» χωρίς καθυστερήσεις. Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που έχει δημιουργήσει φέτος η πανδημία, για τις μετακινήσεις, την εργασία και την προμήθεια υλικών αλλά και υπηρεσιών, το έργο εκτελείται χωρίς ιδιαίτερες αποκλίσεις.

Οι απαραίτητες απαλλοτριωθείσες εκτάσεις, για να δημιουργηθεί ο εργοταξιακός χώρος κατασκευής, έχουν εκχερσωθεί σε σημαντικό βαθμό, ενώ προχωρούν και οι βασικές χωματουργικές εργασίες πάνω στις οποίες θα «πατήσουν» ο τερματικός σταθμός (terminal), ο αεροδιάδρομος και οι υπόλοιπες υποδομές.

Παράλληλα, ενισχύεται και η δουλειά της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, όπου συνεχίζονται οι αρχαιολογικές εργασίες, ενώ προχωρούν και οι απαραίτητες εγκρίσεις μελετών, πράγμα που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να ολοκληρωθούν εντός χρονοδιαγράμματος.

Σε κάθε μεγάλο έργο, απαραίτητος και σημαντικός είναι και ο χώρος των κτηρίων του εργοταξίου, σαν να λέμε «το στρατηγείο» όπου ελέγχεται και συντονίζεται το έργο. Στο Καστέλι, έχει ολοκληρωθεί πλήρως ο διοικητικός χώρος των εργοταξίων, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων χώρους γραφείων, συσκέψεων, εργαστηρίων, συνεργείων, ιατρείων, κοινόχρηστων χώρων κ.ά.

Η επάνδρωση του εργοταξίου, όπως σημειώνουν στο ypodomes οι ίδιες πηγές, συνεχίζεται με αυξητικούς ρυθμούς. Σήμερα εργάζονται σχεδόν 100 άτομα, ενώ στην πλήρη ανάπτυξη του έργου θα απασχολούνται άμεσα περισσότεροι από 800 εργαζόμενοι όλων των βαθμίδων. Σε αυτό δεν υπολογίζονται οι δεκάδες υπεργολαβίες με ως επί το πλείστον τοπικές επιχειρήσεις για προμήθειες και υπηρεσίες, χρήματα που οδεύουν απευθείας στην πραγματική οικονομία.

Σε αυτό το πλαίσιο, στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου ήδη έχουν συγκεντρωθεί 65 μηχανήματα έργου, με τον αριθμό να αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το 2021. Να θυμίσουμε πως το έργο το έχει αναλάβει από το 2019, με σύμβαση παραχώρησης με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΒΟΑΚ-ΝΟΑΚ

Προχωρούν και τα κομβικά οδικά έργα

Τα οδικά έργα που θα συνδέσουν το νέο αεροδρόμιο Καστελίου με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ προχωρούν, καθώς είναι κρίσιμο να υπάρχει οδική πρόσβαση από την έναρξη τού κυρίως κατασκευαστικού αντικειμένου. Το αεροδρόμιο, βάσει της σύμβασης, θα συνδεθεί με τον ΒΟΑΚ, με ένα αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει το Καστέλι με τη Χερσόνησο και κατ’ επέκταση με το Ηράκλειο. Εδώ υπάρχει ένα υπόλοιπο απαλλοτριώσεων οι οποίες αναμένεται να εκτελεστούν το επόμενο διάστημα.

Στον Νότο, το αεροδρόμιο θα συνδεθεί με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας 1+1 λωρίδας, με τον οδικό άξονα Ηρακλείου-Βιάννου.

Στο πεδίο της χρηματοδότησης, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το ελληνικό Δημόσιο ολοκλήρωσε τη χρηματοδοτική του συνδρομή, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης. Πριν μία εβδομάδα μάλιστα, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, αποδεσμεύτηκε η δεύτερη και τελευταία δόση, ύψους 95 εκατ. ευρώ. Ο κ. Καραμανλής είχε εντάξει σε ομιλία του στη Βουλή, πριν λίγες ημέρες, το έργο στο Καστέλι ως ένα από τα πέντε εμβληματικά έργα που ξεμπλόκαραν φέτος. Η πρώτη δόση είχε εκταμιευτεί πριν από περίπου δύο μήνες.

Πηγή:neakriti.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook