Νέα λίστα… Κικίλια αυτή τη φορά – 18,5 εκατ. ευρώ για την καμπάνια εμβολιασμού στα ΜΜΕ

νέα-λίστα-κικίλια-αυτή-τη-φορά-185-εκατ-1155556

Τη στολή του Άγιου Βασίλη φαίνεται πως φόρεσε ο υπουργός Υγείας για τα μέσα ενημέρωσης την παραμονή των Χριστουγέννων, υπογράφοντας απόφαση για την «έγκριση σκοπιμότητας για την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών, για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορονοϊού covid-19 και την προβολή μηνυμάτων και της εθνικής εκστρατείας κατά του κορονοϊού covid-19 στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης», ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.

Η κρατική αυτή χρηματοδότηση ακολουθεί εκείνη των 20 εκατ. ευρώ της λίστας Πέτσα και του «Μένουμε Σπίτι» του πρώτου κύματος, μίας ακόμα 2 εκατ. ευρώ, αλλά και πλήθους νομοθετικών διατάξεων που ελάφρυναν τα συστημικά μέσα ενημέρωσης από φόρους, δόσεις για τις τηλεοπτικές άδειες και άλλες υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Υγείας, το κονδύλι των 18,5 εκατ. ευρώ που εγκρίνεται θα χρηματοδοτήσει σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, «που συνίστανται ειδικότερα στην εκπόνηση σχεδίου εκστρατείας επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την έγκαιρη υλοποίηση αυτής, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορονοϊού COVID-19».

«Θέλω να πιστεύω ότι όλες οι πτέρυγες θα στηρίξουν αυτήν την προσπάθεια και δεν θα ακούσουμε πάλι όλα αυτά τα οποία ακούσαμε ότι η επικοινωνία στη μεγαλύτερη κρίση δημόσιας Υγείας είναι χρυσόσκονη για να “εξαγοράσουμε” ως κυβέρνηση την στήριξη των ΜΜΕ» είχε προαναγγείλει το νέο κρατικό κονδύλι για τα μέσα ενημέρωσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της Βουλής στα τέλη Νοεμβρίου, με πρόσχημα «να πείσουμε την ελληνική κοινωνία, για την ανάγκη να εμβολιαστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι συμπολίτες μας».

Κατά την απόφαση, το αντικείμενο της σύμβασης καταλαμβάνει:

α) στο σχεδιασμό, οργάνωση της επικοινωνιακής στρατηγικής, της τοποθέτησης, του χρόνου προβολής και του τρόπου προβολής στο σύνολο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, και ειδικότερα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, από τον έντυπο τύπο, από τα ηλεκτρονικά μέσα με χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών και internet, από τον περιφερειακό τύπο, από ραδιοφωνικά μέσα κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από αυτά.

β) στη διαμόρφωση του σχεδιασμού της επικοινωνιακής στρατηγικής και της τοποθέτησης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας με την ενδεδειγμένη παραμετροποίηση που αφορά όλες τις ομάδες αποδεκτών και συγκεκριμένα τις πληθυσμιακές ομάδες που ορίζονται στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν.4761/2020, με κριτήρια την τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κοκ ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο.

Σημειώνεται πως οι απαιτούμενες ρυθμίσεις για την νέα αυτή «εκστρατεία ενημέρωσης» με κρατικό χρήμα, παρότι ο νόμος προβλέπει την μετάδοση μηνυμάτων για τη δημόσια υγεία δωρεάν από τα μέσα ενημέρωσης, έγιναν μέσω άρθρου νόμου που πέρασε την περασμένη εβδομάδα μέσα από τον άσχετο νόμο περί «Αναδιοργάνωσης του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων και μετονομασία του σε Οργανισμό Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων» και προβλέπει δύο συμβάσεις για τον «δημιουργικό σχεδιασμό της εκστρατείας» αλλά και τη «διάθεση, με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο, οπτικοακουστικό ή ηλεκτρονικό, των μηνυμάτων και του υλικού της, προς τον σκοπό της πληροφόρησης των πολιτών ως προς όλα τα επιμέρους ζητήματα που σχετίζονται με τον εμβολιασμό τους».

Πρόκειται για το άρθρο 74, όπου αναφέρεται ότι το υπουργείο μέχρι και το τέλος Ιουνίου του 2021, θα οργανώσει Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού κατά του κορονοϊού COVID-19 με αντικείμενο τη διαμόρφωση θετικής πεποίθησης και ενεργού συμμετοχής των πολιτών στον εμβολιασμό έναντι του κορονοϊού COVID-19.

Έτσι, με απόφαση του Βασίλη Κικίλια συγκροτήθηκε μία «Τριμελής Επιτροπή Οργάνωσης της Εκστρατείας Εμβολιασμού κατά του κορονοϊού Covid 19», με σημείωση «Εθνική Εκστρατεία», με πρόεδρο τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Υγείας του υπουργείου Υγείας, Παναγιώτη Πρεζεράκο, και μέλη τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του υπουργείου Υγείας, Μάριο Θεμιστοκλέους, και τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου Φαρμακευτικής Έρευνας και Τεχνολογίας ΑΕ (ΙΦΕΤ), Δημήτρη Παπανταζή. Γραμματέας της Επιτροπής ορίστηκε η Ελένη Γκαρέτσου, ως μέλος που επίσης υποδεικνύεται από το υπουργείο.

Σύμφωνα με τη διάταξη που μπήκε στο νομοσχέδιο το υπουργείου Πολιτισμού, η Εθνική Εκστρατεία περιλαμβάνει συνεργασία και συμπράξεις με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς εν γένει, περιλαμβανομένων ιδίως των πολιτικών κομμάτων, της Εκκλησίας της Ελλάδος, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, ιατρικών και φαρμακευτικών συλλόγων, συλλόγων ασθενών και λοιπών επιστημονικών συλλόγων, ενώσεων και φορέων, επαγγελματικών ενώσεων και συνδικαλιστικών οργανώσεων, αθλητικών και πολιτιστικών σωματείων, μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), με σκοπό την ασφαλή ενημέρωση και τη διεύρυνση της συμμετοχής των πολιτών στο εμβολιαστικό πρόγραμμα κατά του κορονοϊού COVID-19».

Κατά τον νόμο, έργο της Επιτροπής είναι:

  • η υλοποίηση όλων των ενδεδειγμένων δράσεων ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και προβολής της ανάγκης εμβολιασμού του πληθυσμού κατά του κορονοϊού COVID-19,

    η μέριμνα για τη δημιουργία ενδεδειγμένου ενημερωτικού υλικού για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού COVID-19 και

  • η έγκαιρη διάθεσή του σε όλους τους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, με στόχο την αποτελεσματική ενημέρωση και τη μεγιστοποίηση της συμμετοχής των πολιτών στον εμβολιασμό,
  • η επιλογή φορέων για την υλοποίηση της Εθνικής Εκστρατείας και
  • η παρακολούθηση της καλής εκτέλεσης των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Αξίζει τέλος να υπενθυμίσουμε τα ερωτήματα που απηύθυναν στην επιστολή που υπογράφουν οι πρόεδροι των Διοικητικών Συμβουλίων των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ), αναφορικά με τα χρήματα που διατέθηκαν από τη λίστα Πέτσα:

  • Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες
  • Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους
  • Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.

    Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.

  • Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.
  • Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.
  • Να απαντηθεί εάν, σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.
  • Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε.»

Πηγή: thepressproject.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook