Να βάζω ταχύτητα ή «νεκρά» στην κατηφόρα; Πώς θα γλιτώσω χρήματα

να-βάζω-ταχύτητα-ή-νεκρά-στην-κατηφό-1673129

Πολλοί οδηγοί αμφιταλαντεύονται μεταξύ της επιλογής της «νεκράς» ή της σχέσης στο κιβώτιο όταν κινούνται σε δρόμο με κατηφορική κλίση.

Τρόπους για να εξοικονομήσουν καύσιμο και να δώσουν παράταση στην επίσκεψη στα πρατήρια αναζητούν καθημερινά οι οδηγοί, ειδικά μετά την αύξηση των τιμών στις αντλίες.

Μεγάλη μερίδα αυτών θεωρεί ότι πρόσφορο έδαφος για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού παρέχουν οι κατηφόρες, δεδομένου ότι επιτρέπουν την κίνηση με νεκρά, δηλαδή χωρίς σχέση στο κιβώτιο. Πρόκειται, ωστόσο, για μια εσφαλμένη αντίληψη.

Εάν βρίσκομασταν μερικές δεκαετίες πίσω και αυτοσκοπός μας ήταν η οικονομία καυσίμου, ναι θα μπορούσαμε να βάλουμε νεκρά στο καρμπυρατεράτο αυτοκίνητό μας. Αλλά μόνο τότε.

Στα πιο καινούργια όμως αυτοκίνητα (περίπου της τελευταίας 20ετίας), τα οποία έχουν εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού καυσίμου, αυτή η παλιά συνήθεια είναι αδύνατο να επιφέρει τα επιθυματά αποτέλέσματα. Στον αντίποδα, θα αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου.

Κινούμενοι σε μια κατηφορική διαδρομή θα δούμε χαμηλότερη κατανάλωση στον στιγμιαίο μετρητή μόνο εφόσον έχουμε επιλέξει σχέση στο κιβώτιο.

Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι η κίνηση με νεκρά στην κατηφορά συνεπάγεται και συχνότερη χρήση των φρένων για να διατηρήσουμε σταθερή ταχύτητα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο «ζορίζουμε» το σύστημα πέδησης προκαλώντας άσκοπη αύξηση στη θερμοκρασία των υλικών τριβής αλλά και την πρόωρη φθορά τους, που επιταχύνει και την αντικατάσταση τους.

Επιπροσθέτως, όταν οδηγούμε με ταχύτητα στο σασμάν στην κατηφορική διαδρομή, αξιοποιούμε το φρένο του κινητήρα το οποίο μας χαρίζει καλύτερο έλεγχο του ΙΧ μας.

Επίσης, σε περίπτωση που χρειαστεί να πατήσουμε το γκάζι για λόγους ενεργητικής ασφάλειας η ύπαρξη νεκράς στο κιβώτιο θα μας στερήσει πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να επιλέξουμε την σωστή σχέση. Και αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Φυσικά, η επιλογή νεκράς στις κατηφόρες πρέπει να αποφεύγεται και στα αυτοκίνητα με αυτόματα κιβώτια. Αυτό διότι η εν κινήσει επαναφορά στο “Drive” (D) ενδέχεται να να προκαλέσει ζημιά στα μηχανικά μέρη της μετάδοσης.

carandmotor.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook