Μήπως στην Κρήτη η ανθρώπινη ζωή παραέγινε φθηνή;

μήπως-στην-κρήτη-η-ανθρώπινη-ζωή-παραέ-894484

Γράφει ο Χάρης Στρατιδάκης, Δρ Παιδαγωγικής-Ιστορικός Ερευνητής-Συγγραφέας

Πριν από μια εικοσαετία, όταν εγώ και η γυναίκα μου ήμασταν μεσόκοποι, τής συνέβη ένα περιστατικό, στο οποίο δεν είχα δώσει μεγάλη σημασία.

Χρειάστηκε να έρθει στο χωριό, όπου είχα εργάτες, με το ΚΤΕΛ και να κατέβει σε μια μυλοποταμίτικη διακλάδωση, απ’ όπου θα την παραλάμβανα με το αυτοκίνητο. Επειδή όμως αργούσα, πήρε τον δρόμο, περπατώντας όχι περισσότερο από ένα τέταρτο της ώρας. Όταν τη συνάντησα, ήταν έξαλλη που την είχα αφήσει μόνη.

Από τη δεκάδα των «αγροτικοκτηνοτροφικών» αυτοκινήτων που είχε συναντήσει, όλοι σχεδόν οι οδηγοί τής είχαν κορνάρει, της είχαν κάνει άσεμνες χειρονομίες και -κάποιοι- όχι τυχαίες παρατιμονιές. Σαμιώτισσα στην καταγωγή, μου ξαναθύμισε το περιστατικό εκείνο προ ημερών, όταν μάθαμε ότι μια εξηντάρα βιολόγος, που ερχόταν για πολλαπλή φορά στην Κρήτη για να πάρει μέρος σε επιστημονικό συνέδριο, είχε εξαφανιστεί και βρέθηκε δολοφονημένη και βιασμένη.

Η αγανάκτησή μας, και όλων σχεδόν πιστεύω των συντοπιτών, έγινε μεγαλύτερη, όταν πληροφορηθήκαμε ότι ο δολοφόνος την είχε κτυπήσει επίτηδες δύο φορές με το αυτοκίνητό του, την είχε βιάσει σε ημιθανή κατάσταση, την είχε κλείσει στο πορτ μπαγκάζ και την είχε πετάξει σε μια γερμανική στοά, στην οποία ανακαλύφθηκε τυχαία.

Το προφίλ του δολοφόνου; Επρόκειτο για έναν καθημερινό άνθρωπο: νέο, Κρητικό, κάτω των τριάντα, παντρεμένο, παιδιωμένο, γιο επιφανούς μέλους της τοπικής κοινωνίας. Ο άνθρωπος αυτός είχε επιχειρήσει να κάνει το ίδιο τρεις τουλάχιστον φορές στο παρελθόν, τις δύο απ’ αυτές σε αλλοδαπές γυναίκες.

Ασφαλώς τις είχε επιλέξει κι εκείνες εξαιτίας της καταγωγής τους και της ανυπαρξίας «σογιού», που να μπορέσει αργότερα να ανακαλύψει την τύχη που είχαν και να απαιτήσει την τιμωρία του. Τα περιστατικά είναι πολλά.

Στην ίδια περίπου περιοχή ένας ιδιώτης σκότωσε πριν από λίγο καιρό τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου, επειδή δεν αποδεχόταν την καταπάτηση απ’ αυτόν της δημόσιας περιουσίας. Λίγο πιο ανατολικά ένας άλλος καπετάνιος σκότωσε προ καιρού τον αδελφό του, που είχε γυρίσει μετανάστης από το εξωτερικό, επειδή διεκδίκησε την καταπατημένη περιουσία του.

Πιο δίπλα, στον δικό μου νομό, στο Ρέθυμνο, τα πτώματα δυο μεταναστριών από τη Βουλγαρία εξακολουθούν να αγνοούνται, περισσότερο από έναν χρόνο. Μια πρόχειρη αναζήτηση στις εφημερίδες και στο διαδίκτυο δείχνει ότι το πρόβλημα με τις γυναίκες, ιδιαίτερα τις «απροστάτευτες», δεν μπορεί πια να κρυφτεί.

Δεν είναι μόνο η Κύπρος τού κατά συρροήν δολοφόνου, είναι και τα Χανιά και το Ρέθυμνο στα οποία αναφερθήκαμε, είναι και το Λασίθι με τον γυμναστή που βίασε τη 14χρονη αθλήτριά του, είναι και το Ηράκλειο του 48χρονου πατέρα που βίασε την κόρη του.

Ασφαλώς δεν είναι αυτή η δική μας Κρήτη, της αντιμετώπισης των γυναικών ως ζώων, των απαγωγών, των χασισοφυτειών και της απαξίωσης της ζωής και της τιμής των μεταναστών. Όμως υπάρχει και αυτή η Κρήτη, όλων των παραπάνω αλλά και της συνολικής καταπάτησης του νόμου, της καπετανιάς, του «επά’ μαι ’γω», του αντριλικιού, της κούπας, της θρασυδειλίας και των γνωστών σ’ όλους μας πολιτικών προσώπων που τους καλύπτουν. Και σ’ άλλα μέρη της Ελλάδας συμβαίνουν τέτοια γεγονότα, πουθενά όμως δεν ακούστηκε ένας νέος άνθρωπος να σκοτώνει με τ’ αυτοκίνητο μια επιστήμονα για να τη βιάσει.

Πουθενά στην Ελλάδα δεν βλέπουμε να αντιμετωπίζονται οι ίδιες τροχαίες παραβάσεις με τη συγκαταβατικότητα που αυτό συμβαίνει στο νησί μας. Πουθενά στη χώρα μας οι βοσκοί δεν καταπατούν με την ίδια ευκολία τις γεωργικές περιουσίες, πουθενά δεν βάζουν τα πρόβατά τους να τρώνε το γρασίδι γύρω από πισίνες ξενοδοχείων, πουθενά αλλού δεν πυροβόλησαν πρώην νομάρχη και δεν ανατίναξαν το σπίτι του επειδή δεν τους έκανε τα χατίρια. Δεν μπορεί να είναι τυχαία τα γεγονότα αυτά και δεκάδες άλλα, εκτός κι αν θέλουμε να εθελοτυφλούμε, μέχρι που το δικό μας χωράφι να είναι αυτό που καταπατείται και η δική μας γυναίκα ή κόρη να είναι εκείνη που βιάζεται και δολοφονείται.

Φαίνεται ότι κάτι δεν πήγε καλά στο νησί μας με κάποιες από τις θεωρούμενες ως «αξίες» του. Μήπως η δύναμη του καθενός σογιού και το «κόζι» του οδηγούν τελικά στην αγνόηση όποιου δεν διαθέτει αντίστοιχες πλάτες; Μήπως παράδοση δεν είναι οι κούπες, οι βιομηχανικές διασκεδάσεις των χιλιάδων ατόμων σε γάμους και χοροεσπερίδες, και οι τραυματισμοί και οι δολοφονίες από τα μπαρουτόβολα;

Μήπως έφταιξε η λατρεία του αλκοόλ, ξεκινώντας από τ’ «αντράκια» των δύο ετών που χαιρόμαστε να τα βλέπουμε να βουτούν το δάχτυλό τους στα ποτήρια της τσικουδιάς; Μήπως φταίει που θαυμάζουμε τα ανήλικά μας όταν παίρνουν στα χέρια τους το τιμόνι; Μήπως φταίει που ανεχόμαστε τους μαυροπουκαμισάδες να ξυλοκοπούν παιδιά που ήρθαν στον τόπο μας για να σπουδάσουν, προσφέροντάς μας το κομπόδεμα της οικογένειάς τους; Μήπως φταίει που αφήνουμε να κυκλοφορούν δίπλα μας χωρίς ντροπή τα Κρητικόπουλα που οδήγησαν στα Γιάννενα τον συμπατριώτη μας στην αυτοκτονία;

Για όλα αυτά και για πολλά άλλα δεν μπορεί να έτυχε. Μάλλον η κοινωνία μας απέτυχε…

7 thoughts on “Μήπως στην Κρήτη η ανθρώπινη ζωή παραέγινε φθηνή;

  1. ΚΑΛΑ ΡΕ ΦΙΛΕ ΠΑΣ ΚΑΛΑ???

    ΤΟ ΚΑΘΕ ΧΑΛΑΣΜΕΝΟ Κ@Λ@ΠΑΙΔΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ!????????

    ΤΟ ΚΑΘΕ ΑΡΡΩΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ???

    ΑΝ ΣΟΥ ΕΤΥΧΕ ΕΣΕΝΑ Η ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΟΥ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕ ΝΑ ΝΤΡΕΠΕΣΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΗΓΕΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΥΧΕΣΑΙ ΝΑ ΜΗΝ «ΑΦΗΣΕΣ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΣΟΥ» ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΑΡΡΩΣΤΟ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ!!!

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΤΣΕΣ ΚΑΙ ΑΦΙΕΡΩΣΕΣ ΧΡΟΝΟ (10 ΛΕΠΤΑ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΕ ΣΕ ΚΟΒΩ) ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΤΕΤΟΙΤΕΣ @@ΡΙΕΣ!!

  2. Σωστά τα λέει ο άνθρωπος για τα θρασύδειλα ψευτοπαλικαρα τα μαυροπουκαμισατα με τα μπιστολια στο ζωνάρι αφού δεν έχουνε αρχιδι@
    αλλά έχουνε γνωριμίες πολιτικές και μέσον. Ακόμα και τώρα στην εποχή μας.
    Εσένα τι σε πείραξε;
    Μήπως ανήκεις στους παράπανω;

  3. ΜΕ ΠΕΙΡΑΞΕ ΤΟ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΣΜΑ
    ΟΠΩΣ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΠΟΥ ΜΕ ΚΡΙΝΕΙΣ ΕΣΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕ ΞΕΡΕΙΣ

    ΚΑΛΟΣ @@ΡΑΣ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΣΥ ΛΟΠΟΙΝ!!

    1ον ΓΙΑΤΙ ΔΕΧΕΣΑΙ ΤΟ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΣΜΑ
    2ον ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΣΥ ΤΣΟΥΒΑΛΙΑΖΕΙΣ
    3ον ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΕΠΙΤΙΘΕΣΑΙ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ

    ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ Ο 1ος ΚΥΡΙΟΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ «ΕΓΙΝΕ VIRAL» (WOW!!!!! ΤΡΕΧΤΕ ΚΟΡΙΤΣΙΑΑΑΑΑ Ο ΜΠΑΡΚΟΥΛΗΣ!!!!) ΟΥΔΕΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΧΕΙ ΜΕ ΚΡΗΤΗ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΟΥΛΑΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ
    ΤΟ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΛΑΚΕΣ ΣΤΟ ΝΗΣΙ???? ΟΟΟΟΥΥΥΥΥ ΠΟΛΛΟΙ!!!
    ΑΛΛΑ ΤΟ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΡΕΩΝΕΙΣ ΕΝΑ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟ ΣΚΟΥΛΙΚΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΒΙΑΣΤΗ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΑ ΝΕΚΡΟΦΙΛΟ ΟΧΙ ΡΕ ΦΙΛΕ!!!!

    ΟΥΣΤ!!

  4. Όσο κι αν απεχθάνομαι το τσουβάλιασμα, αγαπητέ ProvokatorrrrRRRRrrr, όλοι όσοι έχουν ζήσει στην Κρήτη έχουν να πουν τουλάχιστον μια ιστορία, με τις χειρότερες να έρχονται από το Ρέθυμνο – bullying και στους δρόμους τους να κυκλοφορείς, έτσι, γιατί μπορούν, γιατί έτσι έχουν μάθει.

    Και μόνο που κοροϊδευεις το “viral” της υπόθεσης, χάνοντας την ουσία και την σοβαρότητα του θέματος, λες και ο δρ. είχε ανάγκη να γίνει viral, βγάζεις κάποιο κόμπλεξ.

    “Ασφαλώς δεν είναι αυτή η δική μας Κρήτη” όπως λέει και ο γράφων και βολικά αγνοείς.
    Ο δολοφόνος όμως φυσικά και χρεώνεται στο νησί και τη νοοτροπία που επικρατεί εδώ, τη νοοτροπία που θέλει ατιμώρητους “τους δικούς μας” ό,τι κι αν κάνουν, τη νοοτροπία της ανευθυνότητας και της εύκολης μαγκιάς. Τη νοοτροπία του “να μην μιλήσω γιατί θα μπλέξω άσχημα” που μας έχουν επιβάλλει οι λίγοι.

    Μια χαρά τα λέει ο Δρ. λοιπόν. Όσο δραματικά χρειάζεται. Κάποιος πρέπει να τα πει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook