Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Προσοχή σε όσα προέρχονται από ενοικιάσεις και leasing

Η έλλειψη ημιαγωγών και η μεγάλη χρόνοι αναμονής στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου είναι μια τις αιτίες που το «μεταχειρισμένο»…παίρνει ξανά τα πάνω του. Υπάρχουν, όμως, καλά μεταχειρισμένα και σε ποιες κατηγορίες οχημάτων πρέπει να δείξεις ιδιαίτερη προσοχή;

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βγαίνει σιγά σιγά από μια αρκετά δύσκολη περίοδο. Βλέπετε, η μακροχρόνια οικονομική κρίση και τα δύο περίπου έτη κορoνοϊού ήταν οι βασικές αιτίες που, αυτή τη στιγμή, ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων οχημάτων βρίσκεται στα 18 έτη. Φυσικά, την περίοδο που διανύουμε οι πωλήσεις παίρνουν την ανιούσα και η δυναμική θα μπορούσε να είναι ισχυρότερη αν είχε λυθεί το παγκόσμιο πρόβλημα έλλειψης ημιαγωγών-microchips που καθυστερεί τις παραγωγές αυτοκινήτων. Σε όλο αυτό το σκηνικό, μια αρκετά μεγάλη του αγοραστικού κοινού στρέφεται σταθερά στο μεταχειρισμένο.

Ποιες είναι, όμως, οι βασικές πηγές διάθεσης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και τι πρέπει να προσέχουμε;

Σκιαγραφώντας την ελληνική αγορά μεταχειρισμένου τα τελευταία χρόνια, οι κύριες πηγές αυτοκινήτων αφορούν τα εισαγόμενα και εκείνα που προέρχονται από leasing & ενοικιάσεις. Και αυτό γιατί τα προηγούμενα χρόνια δεν ταξινομήθηκαν πολλά καινούργια αυτοκίνητα με τους ρυθμούς που είχαμε συνηθίσει κυρίως τη δεκαετία του 2000. Επομένως, αν κάποιος επιθυμούσε ή επιθυμεί ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 4ετίας ή 5ετίας, στις περισσότερες των περιπτώσεων οι προτάσεις που θα έχει στη διάθεσή του αφορούν ένα όχημα από το εξωτερικό ή ένα που έχει κάνει τον κύκλο του σε καθεστώς ενοικίασης ή leasing.

Ειδικά για την τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων, όπου οι καταναλωτές δεν είναι ιδιαίτερα υποψιασμένοι, οι περιπτώσεις που οι αγοραστές επένδυσαν σε «λάθος» όχημα πληθαίνουν μέρα με τη μέρα.

Στον τομέα των ενοικιάσεων και λόγω της ύπαρξης πολλών νησιών, πολλά οχήματα που μετέπειτα βγαίνουν προς πώληση, είναι πλήρως ασυντήρητα και σε εξαιρετικά κακή κατάσταση. Από την άλλη πλευρά, ορισμένες εταιρείες leasing συντηρούν πλημμελώς τα αυτοκίνητά τους, εκτός εξουσιοδοτημένου δικτύου, χωρίς καμία προδιαγραφή και με αμφιβόλου ποιότητας αναλώσιμα.

Πρόσφατα ανώνυμη καταγγελία που έφτασε στα χέρια μας από ιδιοκτήτη αυτοκινήτου leasing ανέφερε πως επί τρία χρόνια στο αυτοκίνητο που οδηγούσε δεν είχε γίνει καμία είδους εργασία συντήρησης, για την ακρίβεια δεν είχε αντικατασταθεί ούτε λιπαντικό πέραν της τυπικής συμπλήρωσης, παρόλο που είχε κάθε διαβεβαίωση για την τυπική τήρηση των όρων συντήρησης του κατασκευαστή. Το ίδιο αυτοκίνητο που είχε στην κατοχή του και δεν διέθετε κανένα αρχείο συντήρησης, το εντόπισε μετά τη λήξη του συμβολαίου σε γνωστή εταιρεία πώλησης μεταχειρισμένων, η οποία το προσέφερε με κάθε είδους εγγύηση καλής λειτουργίας.

Oι μόνοι τρόποι προστασίας του αγοραστή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ανάγονται στον καλό τεχνικό έλεγχο από εξουσιοδοτημένο συνεργείο και στην ύπαρξη πλήρους αρχείου συντήρησης από επίσημο δίκτυο. Σε κάθε άλλη περίπτωση το ρίσκο είναι πολύ υψηλό και η επιλογή ενός τέτοιου μεταχειρισμένου δεν ενδείκνυται.

Τέλος, θα ήταν παράλειψη μας να μην αναφέρουμε πως στην ελληνική αγορά υπάρχουν και εταιρείες leasing και ενοικιάσεων που συντηρούν ευλαβικά και αποκλειστικά στα εξουσιοδοτημένα δίκτυα στα οχήματά τους με ιδιαίτερα μεγάλο κόστος, σε αντίθεση με όσους επιλέγουν τον ακριβώς αντίθετο δρόμο. Και εδώ φυσικά, ο σωστός έλεγχος θα δείξει ότι πράγματι το μεταχειρισμένο είναι όσο καλό υπόσχεται ο πωλητής του.

carandmotor.gr 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ