Με τι ταχύτητες πρέπει να πηγαίνω για να μην «καίω»;

με-τι-ταχύτητες-πρέπει-να-πηγαίνω-για-ν-839712

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να τεστάρουν τις καταναλώσεις και τις εκπομπές ρύπων όλων των νέων μοντέλων που παρουσιάζουν με βάση τον νεότερο κύκλο μέτρησης WLTP, βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τον προηγούμενο κύκλο NEDC.

Ο νέος κύκλος μέτρησης στόχο έχει να φέρει πιο κοντά στην πραγματικότητα τις καταναλώσεις καυσίμου που ανακοινώνουν τα εργοστάσια και τις εκπομπές ρύπων. Παράλληλα, σε όλα τα νέα μοντέλα που πληρούν τα πρότυπα ρύπων Euro 6c, Euro 6d-TEMP και Euro 6 που θα ακολουθήσει, το WLTP συνοδεύεται και από τη μέτρηση των εκπομπών NOx και των σωματιδίων ρύπων τους μέσω του τεστ στο δρόμο RDE.

Σε ποιες όμως ταχύτητες γίνονται αυτά τα τεστ; Πόσο κοντά τελικά είναι στην πραγματική οδήγηση; Ας τα δούμε πιο αναλυτικά.

Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι τόσο το τεστ κατανάλωσης/ρύπων NEDC όσο και το WLTP γίνονται στο εργαστήριο. Από εκεί και πέρα, οι διαφορές τους είναι οι εξής:

Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, βλέπουμε ότι στον νεότερο κύκλο WLTP η μέση ωριαία ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 46.5 km/h, με την ανώτατη τελική του να φθάνει τα 131 km/h. Εάν σε αυτό προστεθούν και οι 4 φάσεις δοκιμών με διαφορετικές ταχύτητες που πραγματοποιείται το τεστ, είναι κατανοητό ότι ο νέος κύκλος φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα την όλη διαδικασία – αν και πάντα δεν θα πρέπει να τον συγκρίνουμε με την κατανάλωση που βλέπουμε στη δική μας οδήγηση.

Άρα, από εδώ και πέρα όταν διαβάζετε ότι ένα αυτοκίνητο «καίει» π.χ. 4.5-5.0 lt/100 km με βάση την εργοστασιακή του τιμή, αυτό έχει επιτευχθεί με βάση τα δεδομένα του νέου τεστ που σας προαναφέραμε.

Newsauto.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook