Με ένα τηλεφώνημα «ξάφρισαν» 7.600 ευρώ – Δήμαρχος στην Κρήτη εξιστορεί πώς την «πάτησε»

με-ένα-τηλεφώνημα-ξάφρισαν-7-600-ευρώ-δ-1316811

Πέρασε τον απατεώνα για… πελάτη της εταιρίας του και είδε τον τραπεζικό του λογαριασμό να αδειάζει μέσα σε ελάχιστα λεπτά.

Ο λόγος για τον δήμαρχο Μινώα Πεδιάδας στο Ηράκλειο, που έπεσε το μεσημέρι της Κυριακής θύμα επιτήδειων, οι οποίοι κατάφεραν να βρουν πρόσβαση σε ευαίσθητα στοιχεία (Δείτε ΕΔΩ). «Μπήκαμε στο λογαριασμό μας και είδαμε ότι είχε πάρει το ποσό το οποίο ήταν διαθέσιμο εκείνη την ώρα, 7.600 ευρώ. Το είχε πάρει όλο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Μανώλης Φραγκάκης στον «Ελεύθερο Τύπο», προειδοποιώντας τους πολίτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στο Νομό Ηρακλείου, την Κυριακή, έπεσαν θύματα της συγκεκριμένης απάτης 4 επιχειρηματίες. Σύμφωνα με τις Αρχές, ο αριθμός που καλούσε τους ανυποψίαστους πολίτες παραπέμπει σε τηλέφωνο στο Περιστέρι Αττικής.

«Την Κυριακή γύρω στις 13:05, δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από κάποιο κύριο, ο οποίος μου ζητούσε να του δώσω τους κωδικούς του λογαριασμού της εταιρίας μου για να βάλει κάποια χρήματα που χρωστούσε. Εμείς κωδικούς δεν δίνουμε, οπότε λέει “εγώ θα κάνω ένα αίτημα στην τράπεζα να σας δώσει ένα PIN να μου το δώσετε για να σας βάλω τα λεφτά”. Κυριακή μέρα τώρα, ένα επίθετο μέσα σε τόσους πολλούς, δεν πονηρευτήκαμε αν αυτό το όνομα υπήρχε ή δεν υπήρχε στο πελατολόγιό μας», περιγράφει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας.

Το PIN έδωσε πρόσβαση σε έναν από τους δευτερεύοντες λογαριασμούς της εταιρίας, τον οποίο οι απατεώνες άδειασαν μέσα σε λιγότερο από δύο λεπτά. Μάλιστα, στη συνέχεια, υποστηρίζοντας ότι δεν κατάφεραν να… «καταθέσουν» τα χρωστούμενα, επιχείρησαν να κάνουν το ίδιο και με δεύτερο λογαριασμό διαφορετικής τράπεζας. Αυτό ήταν που κινητοποίησε τον δήμαρχο, ο οποίος κάλεσε την τράπεζα και αντιλήφθηκε την απάτη. Στη συνέχεια επικοινώνησε με την Ασφάλεια Ηρακλείου, όμως ήταν ήδη αργά, αφού τα χρήματα είχαν «κάνει φτερά».

«Προσπαθήσαμε να μπλοκάρουμε την αποστολή των χρημάτων, όμως δεν τα καταφέραμε», αναφέρει ο Μανώλης Φραγκάκης, προσθέτοντας ότι οι απατεώνες δεν σταμάτησαν εκεί. «Το θράσος ήταν τόσο, που σήμερα (σ.σ.: χθες) έκανε στην εταιρία σε σταθερό τηλέφωνο πάλι τηλέφωνο και ζητούσε πάλι ότι θέλει να καταθέσει λεφτά και να του δώσουμε ένα PIN. Ο κόσμος πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικός». Με αφορμή τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό από αντίστοιχες απάτες, οι Αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να μη μοιράζονται ευαίσθητα στοιχεία που αφορούν τραπεζικούς λογαριασμούς. Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση αμφιβολίας, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καλεί τους χρήστες του Διαδικτύου που δέχονται ύποπτα μηνύματα και mails να επικοινωνούν με την τράπεζα που συνεργάζονται.

Η δράση των απατεώνων που επιχειρούν να αποσπάσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία από ανυποψίαστους πολίτες δεν έχει τέλος. «Κόκκινο» φαίνεται ότι έχουν χτυπήσει και οι απάτες με αφορμή την οικονομική ενίσχυση του Power Pass. Με ανακοίνωσή του ο ΔΕΔΔΗΕ εφιστά την προσοχή των καταναλωτών για την αποφυγή εξαπάτησής τους από άτομα που προφασίζονται την ιδιότητα υπαλλήλων της εταιρίας. «Υπογραμμίζεται ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν εμπλέκεται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας για την πίστωση των ποσών των δικαιούχων της οικονομικής ενίσχυσης Power Pass και δεν θα ζητήσει ποτέ από τους καταναλωτές στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς (e-banking, IBAN κ.λπ.)», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η εταιρία.

eleftherostypos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook