Λίνα Μενδώνη: Όνειδος

Παλιότερα το πιο φονικό όπλο ήταν η μεταφορά από στόμα σε στόμα. Μετά έγινε πιο φονικός ο μαρκαδόρος- στους τοίχους. Σήμερα είναι να μην σε πιάσουν οι ευρηματικοί τύποι του Διαδικτύου με τις ατάκες τους.

Σαν αυτές που κυκλοφορούν εσχάτως. Πχ. «Τη λένε Μενδώνη και τσιμεντώνει». Ή το άλλο: « Τι είναι χειρότερο στην Ακρόπολη; Τα μπετά που έριξε η Μενδώνη, ή μια ταμπέλα με το όνομά της;»

Η τσιμεντόστρωση του Μνημείου από τους εργολάβους της -κατά Μητσοτάκη- «καλής υπουργού» Πολιτισμού (;) ήλθε κι έδεσε την ήμερα της Εθνικής επετείου με την κακοποίηση του εθνικού ύμνου.

Προσπάθησε η Γιάννα Αγγελόπουλου να προφυλάξει τα ιερά και όσια, από την πρώην τραγουδίστρια ενός ριάλιτι που έγινε «μεγάλη σοπράνο». Αλλά την νίκησε ένας άσχετος στρατηγός, που την επέβαλε- και έτριξαν τα κόκαλα του Μάτζαρου και του Σολωμού.

Το κακό πάει να τριτώσει. Η παλιά μανδαρίνα επιχείρησε να συνδέσει με την Ακρόπολη το όνομα ενός ιδιωτικού Ιδρύματος και με την ευκαιρία -τρέμε Μελίνα- και το δικό της. Με συμβάσεις και υπογραφές.

Ήδη από τη συνεργασία Ιδρύματος και υπουργού είχε προκύψει ένα ανοσιούργημα: προκείμενου να στερεωθεί ο ανελκυστήρας, που τοποθετήθηκε για τα ΑΜΕΑ , πελέκησαν τον ιερό Βράχο.

Είναι σαν το νόμο του Μέρφυ. Αν γλυτώσεις από τον πρώτο Μητσοτάκη, δεν θα ξεφύγεις από τον δεύτερο.

Για τον πατέρα έλεγαν ότι «δεν θα πουλήσει απλώς την Ακρόπολη, αλλά θα τη δώσει και μισοτιμής». Επί των ημερών του υιού, μισοτιμής αγοράζει κάποιος δικαίωμα να περάσει στην αιωνιότητα , εντοιχίζοντας το λογότυπό του στα Προπύλαια.

Τζάμπα. Ακριβώς 2454 χρόνια από την αποπεράτωση του Παρθενώνα, με μόλις 780.000 ευρώ – τόση ήταν η χορηγία για το ασανσέρ – κάποιος μπορεί να αποκτήσει θέση στην αιωνιότητά του, με μαρμάρινη επιγραφή.

Όνειδος. Η κυβέρνηση που «απογειώνει την οικονομία» δεν έχει λεφτά για να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στο Μνημείο και πουλάει «δικαιώματα» για οχτακόσια χιλιάρικα.

Μαζί με το βασιλικό…. Επί τη ευκαιρία το αντιπαθέστερο πρόσωπο που πέρασε ποτέ από το υπουργείο Πολιτισμού, φαντασιώθηκε και τη δική του υπογραφή από κάτω.

Ο Τσίπρας βγήκε στην τηλεόραση και προσπάθησε σώσει το Μνημείο από τη βεβήλωση. Τα κατάφερε; Πάντως λίγο αργότερα από το υπουργείο έδωσαν στη δημοσιότητα δυο σχέδια πινακίδων. Άνευ Μενδώνη.

Ξέχασα τη σύμβαση που αναφέρει ότι το «Δημόσιο συμφωνεί» στο εξής: «Ειδική μαρμάρινη επιγραφή διαστάσεων τουλάχιστον 70Χ40 εκατ., θα αναφέρει: «Ο ανελκυστήρας πλαγιάς και ο φωτισμός της Ακροπόλεως πραγματοποιήθηκαν με αποκλειστική χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση επί υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη» (Ιούνιος 2020).»

Έδωσαν όμως το σύνθημα στη γνωστή κομπανία των ΜΜΕ: Είδατε να έχει η πινακίδα το όνομα της Μενδώνη; Άρα έχουμε «δολοφονία χαρακτήρα»– από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Μεταξύ μας για τον χαρακτήρα της κυρίας καλό είναι να μην πολυεκτίθενται, μετά το «όχι μαγκιές σε εμένα» και την αποκρουστική γκριμάτσα για τον Ξαρχάκο. Αλλά περί ορέξεως…

Οι δικολάβοι κρεμάστηκαν με το σκοινί τους. Εξ ίσου προσβλητική είναι η αγοραία τοποθέτηση οποιουδήποτε «χορηγού» , σε ένα μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι αρχαιολόγοι προσδοκούν ότι δεν θα τολμήσουν.

Προς το παρόν το όνομα της Μενδώνη έφυγε από την πινακίδα, μένει όμως στη λίστα των μελών του υπουργικού Συμβουλίου. Έκανε καλή δουλειά με τον Λιγνάδη.

Γράφει ο Γιώργος Λακόπουλος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ