Λιάνα Ρεράκη: Η Χανιώτισσα που βάζει… χρώμα στη ζωή μας και μας μαθαίνει πώς θα γίνουμε οι καλύτεροι στυλίστες του εαυτού μας!

Είναι ένα απόλυτα γλυκό και με θετική αύρα κορίτσι, είναι η Χανιώτισσα σύμβουλος της “House of Colour” και είναι εδώ για να βάλει χρώμα στη ζωή μας και να μας μάθει πώς θα γίνουμε οι ίδιοι οι καλύτεροι στυλίστες του εαυτού μας!

Η Λιάνα Ρεράκη είναι ξεκάθαρα το απόλυτο δείγμα της δουλειάς της, η οποία -εδώ και χρόνια- δεν είναι αυτό που ξεκίνησε να κάνει στην επαγγελματική της ζωή. Για την ακρίβεια, δεν έχει καμία σχέση!

Yποστηρίζει με πάθος την επιλογή της καθώς, όπως λέει, έχει βρει το επάγγελμα που την εκφράζει απόλυτα όντας σύμβουλος της αγγλικής εταιρείας “House of Colour” και αντιπρόσωπός της στην πόλη μας.

Δουλειά της, να μας μυεί μέσα από τα μοναδικά της σεμινάρια στον κόσμο των χρωμάτων, της μόδας και του μακιγιάζ, δείχνοντάς μας τον τρόπο να γίνουμε οι ίδιοι, στυλίστες του εαυτού μας.

Μέσα από την κουβέντα μας στο Χανιώτικο Free Press Magazine “inTOWN εξηγεί ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενό της, πώς μυήθηκε στον χώρο της χρωματολογίας και του στιλ ενώ ταυτόχρονα αποδομεί πολλούς από τους θεωρούμενους «κανόνες» στον χώρο της μόδας.

Ας αρχίσουμε με τις σπουδές και την επαγγελματική σου πορεία πριν την… αλλαγή πλεύσης:  Ξεκίνησα με σπουδές στα Χρηματοοικονομικά στο Αμερικάνικο Κολέγιο Αθηνών τις οποίες ακολούθησε μια πολυετής πορεία στον τραπεζικό χώρο, συγκεκριμένα στην Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, όπου και απέκτησα ένα αρκετά επαγγελματικό προφίλ.
Πριν από λίγα χρόνια, παράλληλα με την εργασία μου και την ανατροφή των δυο αγοριών μου, αποφάσισα να κάνω στροφή στην επαγγελματική μου καριέρα ξεκινώντας να φοιτώ στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο τμήμα Ελληνικός Πολιτισμός, με σκοπό να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου γύρω από το κομμάτι πολιτισμός-κουλτούρα-ιστορία του λαού μας και να διευρύνω περισσότερο τους ορίζοντές μου. Τελείωσα τις σπουδές με επιτυχία και υποτροφία.

Πώς μπήκε η “House of Colour” στη ζωή σου;  Μια πολύ καλή φίλη, μου μετέφερε την εμπειρία που είχε με τα σεμινάρια εξωτερικής ανάπτυξης. Επειδή βρισκόμουν σε μια περίοδο εσωτερικής αναζήτησης και συνεχούς αυτοεξέλιξης σε όλους τους τομείς, μου γεννήθηκε την ίδια στιγμή η επιθυμία να ανακαλύψω τι πραγματικά μου ταιριάζει, βελτιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την εικόνα μου. Έτσι κάπως ξεκίνησαν όλα…

Τί ήταν αυτό που σε έκανε να πιστέψεις πως το συγκεκριμένο project αξίζει να ρισκάρεις ένα επαγγελματικό reset προς μια εντελώς άλλη -και ίσως όχι τόσο safe- κατεύθυνση;  Είχα μείνει κατάπληκτη με τη διαφορά που προσδίδουν τα σωστά χρώματα και το σωστό στυλ. Όσο καλύτερα τα κατανοούσα, τόσο εντόπιζα την τεράστια ευκολία και λειτουργικότητα στην καθημερινότητά μου. Στον τρόπο ντυσίματος, στην επιλογή ρούχων και στους σωστούς συνδυασμούς… Εκτίμησα επίσης την εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος, όταν έβγαινα για ψώνια. Παρόλα αυτά, το μεγαλύτερο κέρδος είχε να κάνει με τη χαρά, τον ενθουσιασμό, την αισιοδοξία, τη θετικότερη στάση απέναντι στον εαυτό μου, την αυτοπεποίθηση, τη σιγουριά και -το βασικότερο απ’ όλα- με το ότι ένιωθα ο εαυτός μου! Αυθεντική, άνετη κι αρμονική.

Κατάλαβα πως μέσα από την υπέροχη αυτή εμπειρία εντοπίζεις και ξεδιπλώνεις το δικό σου προσωπικό στίγμα, την “ταυτότητά” σου, όταν στην περίοδο ανακατατάξεων και αβεβαιότητας που διανύουμε, η αυθεντικότητα σε όλους τους τομείς αποτελεί μέγιστο ζητούμενο. Θεώρησα λοιπόν πως η ενασχόλησή μου με την ανάδειξη της προσωπικότητας των ανθρώπων μέσω της εμφάνισής τους θα βοηθήσει, όχι μόνο τους ίδιους, αλλά και την κοινωνία συνολικά. Εξελίσσοντας και αγαπώντας τον εαυτό μας βελτιωνόμαστε ως άνθρωποι, αποκτούμε θετικότερη στάση προς τον εαυτό μας και ενισχύουμε τις σχέσεις μας με τους γύρω μας. Είναι πολύπλευρα τα οφέλη. Με τη βαθιά πίστη και αγάπη προς το αντικείμενο αυτό, αλλά και το σθένος που διαθέτω ως άνθρωπος, θεώρησα πως θα μπορούσα να φτάσω στην επιτυχία.

Πώς θα περιέγραφες ακριβώς την ειδικότητά σου και ποια προσόντα απαιτούνται για αυτήν;
Είμαι εξειδικευμένη Σύμβουλος Δημόσιας Εικόνας της βρετανικής εταιρίας House of Colour, με έδρα τα Χανιά. Ειδικεύομαι στην ανάλυση των χρωμάτων και του προσωπικού στυλ. Στην ουσία, συμβουλεύω τους ανθρώπους πώς να ανακαλύψουν το προσωπικό τους στίγμα, βάσει του αυθεντικού τους στυλ και των χρωμάτων που τους ταιριάζουν, εναρμονίζοντάς τα με την αρχιτεκτονική του σώματός τους, την προσωπικότητά τους αλλά και με τον τρόπο ζωής και τον προϋπολογισμό τους. Πέρα από τα τυπικά προσόντα που απαιτούνται, δηλαδή Αγγλικά, χειρισμό Η/Υ, χρήση social media και σπουδές, βασικότερο προαπαιτούμενο είναι η μεγάλη αγάπη προς τον άνθρωπο. Να βλέπεις κάθε έναν που αναλαμβάνεις ως έργο τέχνης. Να προσθέτεις τις δικές σου πινελιές πάνω του και να δημιουργείς συνεχώς. Να σκέφτεσαι πριν από αυτόν για αυτόν. Η House of Colour, άλλωστε, είναι μια κατεξοχήν ανθρωποκεντρική εταιρεία.

Πώς είναι να είσαι image maker του ανθρώπου της διπλανής πόρτας;
Είμαι παθιασμένη με το να βοηθάω τους ανθρώπους να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στην εμφάνισή τους και στον εαυτό τους. Ως image maker, τους αντιμετωπίζω με την ίδια διάθεση, με όλους έχω τις ίδιες προσδοκίες και χαίρομαι ιδιαιτέρως όταν ένας άνθρωπος αποφασίζει να δώσει αξία και να αναβαθμίσει τον εαυτό του μέσω της εμφάνισής του. Όταν αξιολογούμε τον εαυτό μας ψηλά, πρέπει να το αποπνέουμε κιόλας, οφείλουμε να επενδύσουμε σε αυτόν. Όλοι οι άνθρωποι ανεξαιρέτως το αξίζουμε.

Πόσο μεγάλη σημασία έχει τελικά στις μέρες μας η εικόνα και τι μπορεί κανείς να κάνει στυλιστικά, ώστε να εκπέμπει αυτοπεποίθηση και σιγουριά;
Στη σημερινή εποχή της τεχνολογίας, των social media και των ΜΜΕ, η εικόνα μας παίζει καταλυτικό ρόλο. Αποτελεί το προσωπικό μας brand και όχι κάτι επιφανειακό, όπως ο περισσότερος κόσμος το αντιλαμβάνεται. Είναι θεμελιώδης για την ευημερία μας και επηρεάζει την ποιότητα της καθημερινότητάς μας. Ο τρόπος που ντυνόμαστε εκπέμπει μηνύματα. Η εξωτερική μας εικόνα είναι η αντανάκλαση της εσωτερικότητάς μας. Πρέπει να βρίσκεται σε αρμονία, να είναι αυθεντική κι αληθινή, ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη και αξιοπιστία. Αρκούν 90’’ για να δημιουργηθεί μια πρώτη εντύπωση για το άτομό μας, που όμως θα διαρκέσει μια ζωή. Οπότε, το προσωπικό μας brand, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο μας αντιλαμβάνεται ο κόσμος, οφείλει να είναι συνεπές. Υπάρχουν τόσες μικρές συμβουλές και οδηγίες που μπορούν να βοηθήσουν στο να νιώσει κάποιος σίγουρος, άνετος και γεμάτος αυτοπεποίθηση με την εμφάνισή του. Απλά είναι εξατομικευμένες και διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Δεν θα μπορούσα να βοηθήσω σε αυτό δίχως να το έχω βιώσει και κατακτήσει πρωτίστως εγώ. Τρανή απόδειξη είναι η αίσθηση της ενδυνάμωσης που ακολουθεί τη μεταμορφωτική διαδικασία των σεμιναρίων εξωτερικής αυτογνωσίας.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που βλέπεις να κάνουν οι άνθρωποι σχετικά με την εικόνα τους και το πώς παρουσιάζονται στον προσωπικό και επαγγελματικό τους περίγυρο;  Δεν έχει να κάνει με “λάθη”, έχει να κάνει με το “δεν γνωρίζω”. Κατά συνέπεια, θα επικεντρωθώ στη θετική όψη του νομίσματος, που συνδέεται με τις ατελείωτες δυνατότητες που αποκτά όποιος βάλει σε εφαρμογή τις γνώσεις και τα εργαλεία που κατακτά μέσα από τα Σεμινάρια Χρωματολογίας και Στυλ, απογειώνοντας την εμφάνισή του.
Περπατώντας στην πόλη μας, πιο συχνά εντοπίζεις στυλάτους ανθρώπους ή ανθρώπους που σου προκαλούν την επιθυμία να τους σταματήσεις και να τους δώσεις μια συμβουλή;
Θα απαντήσω λίγο… περιφραστικά! Εγώ η ίδια, πριν γνωρίσω τη House of Colour, θεωρούσα τον εαυτό μου στυλάτο. Μπορεί όντως να ήμουν, εν μέρει. Παρόλα αυτά ξέρω πως αυτή τη στιγμή έχω χαρίσει το 70% της γκαρνταρόμπας μου γιατί απλά ήταν “λάθος”. Τι θέλω να πω με αυτό; Ακόμη και ο πιο κομψός, καλοντυμένος άνθρωπος θα ωφεληθεί ιδιαίτερα όταν αποκτήσει μια ολόσωστη και επιπλέον λειτουργική γκαρνταρόμπα. Θα κατέτασσα λοιπόν τους ανθρώπους απλά ως εξής: προ και μετά σεμιναρίων εξωτερικής αυτογνωσίας.

Πόσο ασφαλής είναι η επιλογή ‘Little Black Dress’, ως πρώτη της πλειοψηφίας των γυναικών για μια βραδινή εμφάνιση; Προσωπικά, τι θα επέλεγες να φορέσεις σε ένα επαγγελματικό δείπνο;  Η Γαλλίδα Κοκό Σανέλ, μια από τις διασημότερες σχεδιάστριες μόδας του 20ου αιώνα, ήταν αποφασισμένη να σπάσει τους κώδικες της εποχής και να ταράξει τα νερά. Μέρος αυτής της επιδίωξής της ήταν και το μικρό μαύρο φόρεμα, τα κοσμήματα στα ρούχα, η καπιτονέ τσάντα με την αλυσίδα, το total look. Επίσης, ήταν αυτή που καθιέρωσε το μαύρισμα και τα κοντά μαλλιά στις γυναίκες. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο 2022, 50 χρόνια μετά, με την παγκοσμίου φήμης House of Colour να έρχεται να σπάσει τους κώδικες της δικής μας εποχής και τις αντιλήψεις που είχαμε ως τώρα, μιλώντας για ξεχωριστά στυλ ανθρώπων και εξατομικευμένη μόδα, εστιάζοντας πρωτίστως στον άνθρωπο και όχι στο σύνολο. Σημείο ταύτισης είναι το γνωστό μας motto «Η ομορφιά ξεκινάει τη στιγμή που αποφασίζεις να είσαι ο εαυτός σου.» Κατά συνέπεια, το μικρό μαύρο φόρεμα θα είναι ιδανικό για τις γυναίκες που πραγματικά τους ταιριάζει.

Επιλέγοντας ρούχα για ένα επαγγελματικό δείπνο, σίγουρα αυτά θα ήταν “επαγγελματικά” και όχι casual, όμως στα πλαίσια του στυλ και της δικής μου χρωματικής παλέτας. Στο σχετικό σεμινάριο συμπεριλαμβάνονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς για το σωστό επαγγελματικό ντύσιμο, ενώ επίσης γίνεται κατηγοριοποίηση και ανάλογα με το επάγγελμα. Διαφορετικό θα είναι το ντύσιμο ενός διευθυντή τράπεζας, αλλιώς ενός καλλιτέχνη. Ο μεν κινείται σε αυστηρά πλαίσια και πρέπει να εκπέμπει ασφάλεια και εμπιστοσύνη, ο δε είναι δημιουργικός και αυτή τη δημιουργικότητα χρειάζεται να αποπνέει και το ντύσιμό του.

Δώσε μας ένα top 5 με μύθους γύρω από την εμφάνιση και τις παγιωμένες ως αλάνθαστες στυλιστικές επιλογές. 1. Το μαύρο αδυνατίζει. 2. Ένα little black dress πρέπει να έχει μόνιμα θέση στην γκαρνταρόμπα κάθε γυναίκας. 3. Το κλασικό λευκό t-shirt είναι από τα πιο χρήσιμα κομμάτια της γκαρνταρόμπας. 4. Απαραίτητο σύνολο ένα κουστούμι σε καρό μοτίβο. 5. Οι πυλώνες του minimal style βασίζονται στη διαχρονική μόδα.

Σύμφωνα με τα σεμινάρια εξωτερικής αυτογνωσίας, τα οποία πραγματοποιούνται με γνώμονα την καταξιωμένη επιστημονική μέθοδο που βασίζεται στις έρευνες της φημισμένης σχολής καλών τεχνών και design Bauhaus, καθώς και στη μελέτη της θεωρίας των αρχετύπων του Carl Jung (1919), όλα τα παραπάνω είναι μύθοι που καταρρίπτονται. Ο κάθε άνθρωπος έχει συγκεκριμένη χρωματική παλέτα που του ταιριάζει και τον αναδεικνύει. Εξαρτάται από τον τόνο του υποδέρματός του, εάν είναι ψυχρό ή ζεστό, λαμπερό ή απαλό. Έπειτα, ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του μοναδικό στυλ, δηλαδή τα μοτίβα (καρό, ριγέ, φλοράλ, πουά κλπ.) με τα οποία θα εκφράσει την προσωπικότητά του, τα αξεσουάρ και το μέγεθος της κλίμακας που μπορεί να χρησιμοποιεί, συγκεκριμένα patron και dessin προσαρμοσμένα στο δικό του σωματότυπο και άλλα πολλά που διδάσκονται στο σεμινάριο προσωπικού στυλ. Όλα αυτά, μόνο όταν τα γνωρίσει κάποιος καταλαβαίνει πως τίποτα σε σχέση με την εικόνα του δεν μπορεί να μπει σε καλούπια. Εάν παρατηρήσουμε, για παράδειγμα, τον τρόπο γραφής ενός συνόλου, κανένας δεν θα είναι όμοιος με κάποιου άλλου. Ακριβώς το ίδιο ισχύει και με το ντύσιμο. Ο καθένας εκφράζεται -και πρέπει να εκφράζεται- με τον δικό του τρόπο. Να είναι μοναδικός και ξεχωριστός. Έτσι προκύπτει η διαχρονικότητα και βιωσιμότητα στα ρούχα μας αλλά και στη μόδα.

Πώς στέκεις απέναντι στη μόδα και τα κατά καιρούς trends και πόσο θεωρείς ότι πρέπει να τα (παρ)ακολουθούμε;  H House of Colour διαθέτει μια εξειδικευμένη ομάδα ανθρώπων που ασχολούνται κάθε σεζόν με τη διερεύνηση και καταγραφή των νέων τάσεων της μόδας. Όπως κάθε φορά, έτσι και αυτή τη σεζόν, Άνοιξη-Καλοκαίρι 2022, εξέδωσε το περιοδικό της, το οποίο όλες οι Σύμβουλοι παγκοσμίως με τη σειρά τους το επικοινωνούν μέσω του fashion update με το πελατολόγιό τους, για να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά και ενημερωμένο, όχι μόνο γνωρίζοντας τις τάσεις αλλά και προσαρμόζοντας τη μόδα πάνω τους. Αυτό είναι το κύριο ζητούμενό μας. Να προσαρμόσουμε τη μόδα στο μοναδικό μας στυλ και να ξεχωρίζουμε, θέτοντας την προσωπική μας σφραγίδα. Αυτή είναι και η δική μου επιδίωξη πάντα.

Πόσο πιστεύεις στα social media for business και ποια είναι η δική σου σχέση με αυτά; Τα social media, καλώς ή κακώς, έχουν ενταχθεί για τα καλά στη ζωή μας και αποτελούν ένα ζωτικής σημασίας “εργαλείο δουλειάς”. Ο σημερινός κόσμος κινείται γύρω από αυτά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να λειτουργήσουν ως ισχυρά επιχειρηματικά εφόδια, εάν χρησιμοποιηθούν σωστά και αποτελεσματικά. Μια σταθερή στρατηγική, η οποία να είναι προσαρμοσμένη στους επιχειρηματικούς και οργανωτικούς στόχους κάθε επιχείρησης, είναι προϋπόθεση. Οι στόχοι μπορεί να έχουν σχέση με το κοινό-στόχος είτε με το περιεχόμενο που προωθείται, το branding κλπ. Σίγουρα θέλει πολλή μελέτη και δουλειά το συγκεκριμένο κομμάτι.

Προσωπικά, πριν ασχοληθώ με το επάγγελμα αυτό, δεν διατηρούσα καν λογαριασμό instagram και το facebook δεν το κινούσα ιδιαίτερα. Την περίοδο της καραντίνας, η House of Colour αποφάσισε να κάνει στις συμβούλους της κάποια επιμορφωτικά σεμινάρια για την άμεση προσαρμογή στα νέα δεδομένα και τις καινούριες συνθήκες και έτσι εντάχθηκα κι εγώ στον κόσμο των social πιο δυναμικά. Παρόλα αυτά μπορώ να πω πως χρήζουν αναβάθμισης. Είναι ένας από τους βραχυπρόθεσμους στόχους μου άλλωστε.

Ποιοι είναι οι στόχοι και τα σχέδιά σου;  Οι στόχοι μου είναι συνυφασμένοι με τους ανθρώπους που αναλαμβάνω και πάντα θέτω τους υψηλότερους για τον καθένα ξεχωριστά. Με συνεπαίρνει το γεγονός ότι μπορεί να ξεκινήσει κάποιος από ένα χαμηλό επίπεδο και να φτάσει να γίνει ο ίδιος ο στυλίστας του εαυτού του!

Ένα από τα μακροπρόθεσμα σχέδιά μου έχει άμεση σχέση με τον τουρισμό. Σκέφτηκα πως θα ήταν καλή ευκαιρία να ξεκινήσω κάποια συνεργασία με ξενοδοχειακές μονάδες, ως αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο τόπος μας και ως μέρος της ευχάριστης διαμονής και των πολλαπλών επιλογών που ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τον επισκέπτη. Σε αυτή τη σκέψη με ώθησε το έντονο ενδιαφέρον που έχω διακρίνει των ξένων σε σχέση με το αντικείμενό μου. Επίσης, εξ αρχής είχα στο μυαλό μου να επεκταθώ σε όλους τους νομούς της Κρήτης.

Ποιο είναι το motto που έχεις ως ‘σημαία’ στη δουλειά σου;
«Να είσαι αυθεντικός. Να είσαι ο εαυτός σου.» Το να θεωρείται κάποιος “όμορφος” είναι σχετικό, είναι θέμα γούστου και εντελώς υποκειμενικό. Όταν ξέρεις πώς να εκφράσεις την προσωπικότητά σου μέσω ενός αρμονικού συνόλου, τότε θα εκπέμπεις σιγουριά, αυτοπεποίθηση, αλλά και μια γοητεία που δεν είναι απλώς ένα όμορφο σώμα ή ένα ωραίο πρόσωπο. Είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, μια εικόνα αυθεντική, αληθινή που σε αντιπροσωπεύει, κάνοντάς σε να νιώθεις πολύ άνετα σε αυτήν.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο απολαυστικό από το να νιώθεις άνετα, όμορφα και ένα με τον εαυτό σου. Και σίγουρα αυτό δεν επιτυγχάνεται μόνο με τα χρώματα που σου ταιριάζουν. Το σημαντικότερο κομμάτι είναι το στυλ. Αυτό θα σε απογειώσει και θα σε κάνει να ξεχωρίσεις. Το στυλ που σου ταιριάζει είναι κάτι σαν τη φλόγα στο κερί. Θα σου δώσει λάμψη και ακτινοβολία. Θα δέσει το μέσα σου με την εξωτερική σου εικόνα. Εκεί βρίσκεται όλη η ομορφιά.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΗ ΔΕΥΑΧ για τον θάνατο του Μιχάλη Ζουμαδάκη
Επόμενο άρθροΠαράσυρση 21χρονης Χανιώτισσας: «Προσχηματικές οι δηλώσεις του οδηγού» λέει ο δικηγόρος της οικογένειας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ