Κυριάκος Κώτσογλου για Τουρισμό: Το μοντέλο ήλιος και θάλασσα κούρασε – Τα Χανιά χρειάζονται αειφορία

Τον τουρισμό, την επιχειρηματικότητα και το πώς κινούνται οι δύο τομείς τη φετινή σεζόν τόσο στα Χανιά όσο και στην υπόλοιπη Κρήτη, ανέλυσε το πρωί της Παρασκευής ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης, Κυριάκος Κώτσογλου, μιλώντας στο Zarpa Radio 89.6 και στον Δημήτρη Παππά.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκε ο χάρτης ECDC όπου η Κρήτη εμφανίζεται με κόκκινο χρώμα, το μειωμένο κύμα τουρισμού, το πως το αεροδρόμιο Καστελίου θα συνδράμει στην ανάπτυξη του τουρισμού στα Χανιά καθώς και στην ανάγκη του τόπου για αειφορία.

Ειδικότερα, ο κ. Κώτσογλου επικεντρώθηκε στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η επιδημιολογική εικόνα της Κρήτης, στο εξωτερικό πόσο μάλλον ο χάρτης ECDC που αποτυπώνει τον αριθμό κρουσμάτων-τεστ κορονοϊού και τον δείκτη θετικότητας.

Το γεγονός πως χθες, ο ECDC κατέταξε την Κρήτη σε βαθύ κόκκινο έχει αρνητικές συνέπειες σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο στον τουρισμό.

“Σε αυτό το κομμάτι φταίει το 4% των εμβολιασμένων που αρρώστησαν γιατί δεν έχουν αναπτύξει υψηλά αντισώματα και το 96% των ανεμβολίαστων οι οποίοι αρρώστησαν. Δεν πάει καλά ο εμβολιασμός. Αν δεν ορθώνεις τοίχος ανοσίας και βγαίνεις στην κόκκινη περιοχή του ECDC, υπάρχει πρόβλημα!” είπε. “Θα πρέπει η ηγεσία η δική μας, εξωτερικών και τουρισμού να είναι σε επαφή με τις χώρες που μας επισκέπτονται για να μην έχουμε αρνητικό αντίκτυπο”

Ο άνθρωπος ο οποίος βλέπει κόκκινο, αμέσως κάνει έναν συνειρμό και βλέπει εικόνες αποκάλυψης στα νοσοκομεία. Πρέπει να δούμε πως αυτό θα μεταφραστεί σε επίπεδο επιβάρυνσης του υγειονομικού συστήματος”.

Το μοντέλο ήλιος και θάλασσα κούρασε και κουράζει

Το ενδεχόμενο για επέκταση της σεζόν, όπως συνέβη πέρσι υπάρχει. Τι χρειάζεται ωστόσο για να “κρατηθεί” ο τουρισμός στα Χανιά ακόμη και τον Νοέμβριο; Αειφορία απαντά ο κ. Κώτσογλου.

“Εμείς θέλουμε αειφορία. Θέλουμε αυτός που έρχεται τον Νοέμβριο να μην σκεφτεί να κάνει απλωτές, να σκεφτεί και τον Ομαλό, να σκεφτεί ένα resort. Έχουμε βασιλική στράτα (Φαράγγι Αγίας Ειρήνης), έχουμε Σιρικάρι, έχουμε Ομαλό, περιοχές που ο τουρίστας μπορεί να επισκεφθεί.

Με το να γεμίζουμε το Λιμάνι των Χανίων και να μην μπορούμε να φάμε ένα φαγητό δεν καταφέρνουμε και τίποτα. Ή, αν θέλει να πάει το 57% των επισκεπτών στο Ελαφονήσι μετά θα θέλει να πάει μόνο το 40%.

Δηλαδή το 17% το χάνουμε γιατί η εμπειρία, δεν ξεπέρασε την προσδοκία. Πρέπει να δημιουργούμε καλές προσδοκίες και καλές εμπειρίες.

Χρειάζεται να ξεδιπλώσουμε στην μετά Covid εποχή όλα μας τα χαρακτηριστικά. Το μοντέλο ήλιος και θάλασσα κούρασε και κουράζει.

Πρέπει να είμαστε αυστηροί με εμάς. Αν πάρουμε έναν άνθρωπο και τον κλείσουμε σε χρυσούς τοίχους, και χρυσοί να είναι και δεν δει την διαφορά μας ως ενδοχώρα από τις υπόλοιπες χώρες, του χρόνου δεν θα έχει πρόβλημα να πάει Μαρόκο, Αττάλεια, Σικελία.

Καλές είναι οι μεγάλες μονάδες τουρισμού, αυτές φέρνουν τον κόσμο σε ένα ποσοστό 60, 70, 80 % αλλά το υπόλοιπο πρέπει να καλύπτεται από εναλλακτικές οι οποίες δημιουργούν αειφορία και εμπειρία”, είπε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά την πρόταση του Συλλόγου Ξενοδόχων Χανίων για την είσοδο με εισιτήριο στις παραλίες του Μπάλου και του Ελαφονησίου, ο κ. Κώτσογλου δήλωσε σύμφωνος καθώς όπως υποστήριξε, πρέπει να υπάρξει ένα μέτρο το οποίο θα δημιουργήσει αγάπη για το μέρος. Πρέπει να αναπτυχθεί η περιοχή, να δημιουργηθεί ένα παρκινγκ, τουριστικές μονάδες με σεβασμό στην περιοχή κλπ.

“Αυτή την στιγμή τι κάνει ελκυστική την περιοχή; Η τρομερή φυσική ομορφιά, κάποιες εξαίσιες βίλες και οι προσδοκώμενες μονάδες αλλά χωρίς να επηρεάσουν τη φύση και το τοπίο. Από ‘κει και πέρα δεν υπάρχει κανείς έλεγχος”, κατέληξε ο κ. Κώτσογλου.

Μειωμένο σε σχέση με το 2019 το ποσοστό των επισκεπτών από την Σκανδιναβία

Ο Ιούλιος είναι ο μήνας των Σκανδιναβών γιατί είναι κλειστά τα σχολεία, ανοίγουν 1 Αυγούστου. Ωστόσο, αισθητή είναι η μειωμένη κίνηση των Σκανδιναβών στα Χανιά. Το μαρτυρούν και τα ποσοστά, μιας που το 2019 οι επισκέπτες από την Σκανδιναβία άγγιζαν το 50% ενώ φέτος αποτελεί στόχο το 35%.

“Το 2019 με βάση τα στοιχεία είχαμε 50% Σκανδιναβούς. Το 2008 το ποσοστό τους ήταν 72%. Από αυτό το 50% προσδοκούμε ένα πολύ μικρό ποσοστό μέχρι στιγμής γιατί δεν έχουν χτίσει τοίχος ανοσίας, πρέπει να πληρώσουν και 250 ευρώ το τεστ για να φύγουν, φανταστείτε τι ποσό μαζεύεται για μία οικογένεια.

Με αυτά τα δεδομένα το 50% -σχεδόν- της κίνησης των Χανίων να μπορεί να θεωρηθεί χαμένο. Ο εθνικός στόχος είναι να έχουμε ένα 35% στα Χανιά, όχι παραπάνω.”

Το μεγαλύτερο πλήγμα, υπέστησαν οι μεγαλοξενοδόχοι 

Αυτή την στιγμή, αν κατέβετε στην πόλη των Χανίων όλοι δουλεύουν, από τα ΜΜΜ, ταξί, μικρά ή μεγάλα ξενοδοχεία. Εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι εκείνοι που ήταν δεσμευμένοι με σκανδιναβικά γραφεία και δεν είχαν άλλη επιλογή, δηλαδή οι μεγάλοι ξενοδόχοι που είχαν μεγάλη εμπλοκή με τις σκανδιναβικές χώρες.

Μιλώντας για τους επισκέπτες με χαμηλό badget όπως Τσέχους, Σλοβάκους, Ουκρανούς, Πολωνούς, ο κ. Κώτσογλου είπε πως πρέπει να μειώσουμε τις απαιτήσεις μας.

“Αυτή την στιγμή η μέση διανυκτέρευση στα ξενοδοχεία, είναι στα 100 ευρώ. Δεν είναι άσχημο.” είπε

Πως το αεροδρόμιο Καστελίου θα βοηθήσει τα Χανιά;

“Θα δημιουργηθεί μία οικονομία πολύ δυνατή” είπε με σιγουριά ο κ. Κώτσογλου. “Το Ρέθυμνο θα απομακρυνθεί ακόμη 40 λεπτά από το Ηράκλειο και το σύνολο της Δυτικής Κρήτης θα έρχεται στα Χανιά. Αν συνδεθεί ο ΒΟΑΚ μαζί με τις πύλες του αεροδρομίου και του λιμανιού, όλα θα πάνε καλά. Τα Χανιά θα πάρουν την θέση τους ως κεντρικός πυλώνας εισόδου της Δυτικής Κρήτης.

Δεν είμαστε κεντρικό αεροδρόμιο και σίγουρα υπάρχουν αρκετά θέματα. Η περιφέρεια έχει ένα πρόγραμμα μέσα από το οποίο ενισχύει τις αεροπορικές εταιρείες.

Θα έχουμε καλά αποτελέσματα αλλά από τα επόμενα χρόνια. Θα δούμε μέχρι και πτήσεις από τα Εμιράτα , αλλά ξαναλέω κανείς δεν μίλησε για εύκολο καλοκαίρι, μιλάμε όμως σίγουρα για ένα δύσκολο χειμώνα” κατέληξε.

zarpanews.gr

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΠροσοχή: Πολύ υψηλός ο κίνδυνος πυρκαγιάς το Σάββατο στην Κρήτη
Επόμενο άρθροΧανιά | Συντηρούνται Δημοτικά Κτίρια και Εγκαταστάσεις στον Αποκόρωνα

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. και πως θα γινει ολο αυτο ρε κουμπαρε αφου προμοταρετε τις ανεμογεννητριες και τις εξορυξεις??????? συναδουν αυτα με τον αειφορο τουρισμο και την ηπια τουριστικη αναπτυξη…. η αληθεια ειναι μας εχετε κουρασει ολοι εσεις εκει στην περιφερεια που πατατε σε δυο βαρκες και οι κυβερνωντες που δεν εχουν ιδεα απο αειφορια

  2. Δηλαδή τι αειφορία; Θα μαζεύουν ελιές; Ας φτιάξουν δρόμους για πεζούς, να μην σκοντάφτουν, να μαζέψουν τα σκουπίδια και να αρχίσουν να σέβονται το δημόσιο χώρο. Να έρχονται για ήλιο και θάλασσα τουλάχιστον.

  3. Καλά τα λέει, όχι όλα, αλλα τα περισσότερα. Ποιοτικό τουρισμό χωρίς θέσεις σταθμευσης, πεζοδρόμια και πεζόδρομους, καθαριότητα, ξεχάστε τον. Και με ξινισμένα μουτρα και σνομπαρία, δύσκολα τα πράγματα, τα αποτελέσματα τα αισθάνονται εντονα στην Αγια Μαρίνα και Πλατανιά. Ωραία η φιλοσοφία των ποδηλατοδρόμων, αλλα μεχρι τώρα τα προβλήματα που δημούργησαν είναι πολλά περισσότερα. Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν.

  4. Καλά τα λέει,αλλά σε ένα κράτος το οποίο σε πλάνο και προγραμματισμό παίρνει ΜΗΔΕΝ,είναι δύσκολο να γίνουν κάποια πράγματα σωστά.Άλλωστε,όπως συνήθως συμβαίνει,όλα στο…γόνατο σχεδιάζονται!

  5. Πριν την Αειφορια καλό θα ήταν οι τις περιφέρειας να σταματήσουν την συνεχή Αδιαφορία… Ας κάνουν πρώτα για παραδειγμα διαβάσεις πεζών από Κλαδισσο μέχρι Αγία Μαρίνα ( ο Πλατανιάς τελεί υπό ειδικό καθεστώς μάλλον γιατί μόλις έβαλλαν διαβάσεις εκει…και μονο εκει..) για να μπορούν να περπατούν με ασφάλεια οι επισκέπτες της περιοχης και μετά θα μιλούν για σύγκριση με Αττάλεια και Μαροκο…ντροπη…

  6. Αερολογιες ολα…
    Γενικά το μοντέλο τουρισμός ξοφλήσε.
    Ας επενδύσουν οι πλούσιοι της περιοχής και το κράτος σε άλλους τομείς που θα δίνουν δουλειά στους ντόπιους 9 η και 12 μήνες το χρόνο.
    Μεταποίηση τροφίμων, μεταφορές, κρητική κονσερβοποιία….
    Τι να την κάνεις μια σαιζόν των 4 μηνών,στην καλύτερη περίπτωση…
    Μου θυμίζει όταν ήμουν 15 χρονων και έλεγα θα δουλέψω το καλοκαίρι να πάρω μηχανάκι;-)
    Πώς θα ζήσει κάποιος από αυτά τα λεφτά την στιγμή που ο ίδιος ο τουρισμός εκτινάσσει το κόστος ζωής…
    Ούτε μια μπύρα στο λιμάνι δεν μπορείς να πληρώσεις πλέον…

  7. η αρχη πρεπει να γινει νοικοκυρεμενα, απο την αρχη, δηλαδη απο την καθημερινοτητα των ντοπιων. Να εχουν μια ανθρωπινη πολη χειμωνα καλοκαιρι, ποιοτικη, με καλες και συχνες συγκοινωνιες, με παρκα και πρασινο, με χωρους κοινοχρηστους, να καλειται ο Χανιωτης να χαρει την πολη του και σε τιμές που δελεαζουν και δεν τρομαζουν. Δεν ειμαστε ολοι νεοπλουτοι…
    Ανεση και ασφαλεια στις πεζες μετακινησεις, πολλα δεντρα. Οταν μια πολη/νομός ειναι χαρμα να την ζεις καθημερινα, τοτε και οι επισκεπτες θα βιωσουν την μοναδικοτητα της. Τα Χανια και ολοκληρος ο νομός ειναι μοναδικα και πρεπει να αναδειξουν την αυθεντικοτητα και τη μοναδικοτητα τους, κι οχι ενα πακετο για ολα. Ο τουριστας θα ερθει να ξαναζησει αυτο που δεν μπορει να βρει πουθενα αλλου, κι αυτο δεν εχει να κανει με μεγαλα και ακριβα ξενοδοχεια.
    Α! και μην το ξεχασω…. ο “ηλιος και η θαλασσα” ειναι ενα εξαιρετικα σπανιο αγαθο για ολους αυτους τους λαους που μας προτιμανε… ζηστε λιγο καιρο βορεια Ευρωπη και θα καταλαβετε.

    • Τι πινεις και δε μας δινεις…..
      Ολα αυτα δεν θα γινουν ποτε.
      Εδω παλευουμε μηπως κρατησουμε και αυτα τα λιγα που έμειναν, ενα μεροκαματο για επιβιωση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ