Κρήτη | Συζητήσεις για έγκαιρες πληρωμές από τους τουρ οπερέιτορ στα ξενοδοχεία

Ξεκίνησε η συζήτηση μεταξύ των ξενοδόχων και των μεγάλων Γερμανών τουρ οπερέιτορ για τις πληρωμές εντός εύλογου χρονικού πλαισίου, σε αντίθεση με το ισχύον καθεστώς των 60 ημερών και άνω. Μια συζήτηση που γίνεται στους κόλπους των ξενοδόχων εδώ και αρκετά χρόνια και κορυφώθηκε με την πτώση αρκετών tour operator, με πλέον ηχηρή αυτή του Thomas Cook.

Με αφορμή το πρόσφατο δημοσίευμα του πλέον έγκυρου γερμανικού περιοδικού και portal FVW, η Ένωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου επισημαίνει την προφανή ανισορροπία που προκύπτει μεταξύ της παρεχόμενης υπηρεσίας και του τρόπου που αυτή πληρώνεται. Είναι γνωστό, ότι τα ξενοδοχεία είναι εντάσεως κεφαλαίου και εργασίας, και οι τρόποι πληρωμής που ισχύουν σήμερα καθιστούν εξαιρετικά επισφαλή τη λειτουργία αλλά και την οικονομική θέση των ξενοδοχείων.

Όπως επισημαίνει η Ένωση, το αίτημα των ξενοδόχων για έγκαιρη πληρωμή, δηλαδή εντός του μήνα, είναι απολύτως λογικό και σύμφωνο με τα τρέχοντα συναλλακτικά ήθη αλλά και τη ροή των υποχρεώσεων που έχουν οι ξενοδόχοι, αρχής γενομένης από τη μισθοδοσία αλλά και την κάλυψη των προμηθευτών τους.

Η Οικονομία της φιλοξενίας είναι σύνθετη και μπορεί να περιγραφεί ως ένα ψηφιδωτό παροχών υπηρεσιών και προϊόντων, πού αγοράζουν οι ξενοδόχοι για να δημιουργήσουν το τελικό προϊόν φιλοξενίας. Η αλυσίδα σπάει όταν ξενοδοχεία αδυνατούν να προμηθευτούν με όρους αγοράς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που με τη σειρά τους μεταπωλούν στον ξένο επισκέπτη. Από κει ξεκινάει και ένα γαϊτανάκι πιστώσεων που ακριβαίνει το τελικό προϊόν και  αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο για πολλούς συναδέλφους, υπογραμμίζει η Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου.

Διευκρινίζει δε ότι το “ο πελάτης έχει πάντα δίκιο” πρέπει να οριοθετηθεί με τον ίδιο τρόπο που οριοθετούνται και είναι απόλυτα το κόστος της υπηρεσίας, ο χρόνος που απαιτείται για να παραχθεί και οι άνθρωποι που μοχθούν για την παροχή ανώτερης φιλοξενίας.

Η Ένωση χαιρετίζει κάθε προσπάθεια εξορθολογισμού των οικονομικών όρων που δημιουργούν το τελικό πακέτο φιλοξενίας. Όπως επισημαίνει, ήταν και είναι άδικο οι ξενοδόχοι να επωμίζονται όλο το βάρος της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής οικονομίας χωρίς να τους αναγνωρίζεται και ο ιδιαίτερος ρόλος που έπαιξαν, πιστώνοντας ουσιαστικά τους συνεργαζόμενους τουρ οπερέιτορ και δίνοντάς τους περιθώρια που δεν είχαν.

Πηγή: tornosnews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ