Κρήτη | Προκρίνεται ο περιφερειακός έναντι της παράκαμψης Ρεθύμνου στην πρόταση για τον ΒΟΑΚ

Χωρίς παράκαμψη Ρεθύμνου και με το βλέμμα στραμμένο στη χρηματοδότηση περιφερειακού δρόμου διαμορφώνεται η τελική πρόταση του Δήμου Ρεθύμνου για τον ΒΟΑΚ η οποία θα ενσωματωθεί στις αποφάσεις του περιφερειακού συμβουλίου και θα σταλεί στο αρμόδιο υπουργείο για επεξεργασία σε ότι αφορά τον νέο αυτοκινητόδρομο.

Παρ’ όλο που η πρόταση είχε ήδη συζητηθεί προ ημερών και περιελάβανε τη μεγάλη παράκαμψη Ρεθύμνου, πλέον και με το τοπίο να διαμορφώνεται από πλευράς των αρμόδιων του Υπουργείου αρνητικό ως προς την ενσωμάτωση μεγάλων αλλαγών που περιλάμβαναν κυρίως τις παρακάμψεις, χθες στη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ρεθύμνης έγινε ενημέρωση από το Δήμαρχο Ρεθύμνου για τις τελευταίες εξελίξεις και με τη σύμφωνη γνώμη του δημοτικού συμβουλίου πλέον η τελική πρόταση του Δήμου τροποποιείται, βάζοντας σε πλήρη εφαρμογή την διεκδίκηση του περιφερειακού δρόμου.

Συνεπώς η τελική πρόταση του Δήμου Ρεθύμνης περιλαμβάνει τις βελτιώσεις στο Ανατολικό και Δυτικό μέτωπο τις οποίες είχε εισηγηθεί το Τεχνικό Επιμελητήριο , ενώ διεκδικεί πλέον και τον περιφερειακό δρόμο ως μόνη διέξοδο και “ανάσα” για το Ρέθυμνο στο πλαίσιο του νέου οδικού έργου.

Άμεση ανάγκη να ξεκινήσει ο περιφερειακός δρόμος

Αυτό διότι όπως εξήγησε ο Δήμαρχος Ρεθύμνης Γιώργος Μαρινάκης, διότι μετά τις πρόσφατες επαφές με στελέχη του Υπουργείου η “ανώμαλη προσγείωση” από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου ότι δηλαδή δεν υπάρχει ελπίδα να ενσωματωθούν στο σχεδιασμό οι παρακάμψεις , ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος θα δημιουργήσει “ασφυξία” στην πόλη του Ρεθύμνου με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας δρόμος διαφυγής σε περίπτωση κινδύνου.

Όπως τόνισε ο κ.Μαρινάκης ο σχεδιασμός του Υπουργείου είναι ξεκάθαρος και σχετίζεται με το οικονομικό και λειτουργικό σκέλος, άρα εκτός μεγάλης ανάγκης για αλλαγή, καμία τροποποίηση που θα μεταβάλλει το κόστος δεν αναμένεται να γίνει αποδεκτή, όπως μετέφερε ο ίδιος.

Συγκεκριμένα τόνισε: “Είπαμε ξεκάθαρα ότι δεν μπορεί να μην προβλέπουν τίποτα παρά μόνο τον κλειστό αυτοκινητόδρομο. Ο κ.Καρνέζης ο εκπρόσωπος του Υπουργείου μας προσγείωσε όλους ανώμαλα. Μας είπε τρία πράγματα. Αρχικά να μην ελπίζουμε σε παρακάμψεις. Δεν κρύβουν γιατί σχεδιάζεται έτσι, ούτε ότι όποιες αντιπροτάσεις γίνονται ειδικά αν είναι ακριβότερες μόνο αν υπάρχει απόλυτη ανάγκη θα γίνουν δεκτές. Επίσης για το ανατολικό μέτωπο μας είπαν να μην περιμένουμε κάτι, διότι και ο Pλατανιάς συνθλίβεται. Έχει τρεις παράλληλους ΒΟΑΚ ο Πλατανιάς στην ουσία τον παλιό το σημερινό και το νέο σε μικρή απόσταση. Ένα μεγάλο θέμα που τέθηκε Πέρα των υπολοίπων είναι ποιος θα συντηρεί το οδικό δίκτυο αυτό που θα μείνει στις πόλεις. Δια του αναδόχου θα συντηρείται ο ΒΟΑΚ , όλοι οι άλλοι δεν θα μπαίνουν στις δαπάνες. Για όλους τους λόγους αυτούς είπε να μην ελπίζουμε σε παρακάμψεις ούτε από την πλευρά του Ατσιποπούλου , ούτε από τη Βιράν Επισκοπή.

Βελτιώσεις επί της προτάσεως που υπάρχει και αυτές που έκανε το επιμελητήριο επιδέχονται.

Συμφωνήσαμε με το Υπουργείο και τον κ. Ξυλούρη ο Δήμος Ρεθύμνης να κάνει απεικόνιση αυτών που εισηγήθηκα. Μίλησα για την ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ο περιφερειακός δρόμος της πόλης με χρηματοδότηση του Υπουργείου, δεδομένου ότι ήδη εξ ‘αρχής απορρίφθηκαν οι παρακάμψεις. Όπως τονίσαμε ότι δεν έχει κανένα νόημα ο σημερινός περιφερειακός που ξεκινάει από τις εγκαταστάσεις του παλιού πανεπιστημίου και καταλήγει στον Αγιοβασιλιώτικο δρόμο. Πρέπει να ξεκινάει από τον κόμβο Αμαρίου και να φτάσει όσο το δυνατόν πιο δυτικά ακόμη και στον κόμβο Ατσιποπούλου. Για τίποτα από αυτά δεν υπήρχε δέσμευση” . Ο Δήμαρχος Ρεθύμνου πρόσθεσε: “Την επόμενη ημέρα ο κος Καραγιάννης επισκέφτηκε την Κρήτη -ο υφυπουργός δηλαδή που αντικατέστησε τον κ. Κεφαλογιάννη και που επιμένω και θα το τονίζω πως ήταν άστοχη και άδικη ενέργεια- και είπε στον περιφερειάρχη ότι θα δει τι βελτιώσεις μπορεί να κάνει επισημαίνοντας την έλλειψη χρημάτων”.

Η πρόταση του Δήμου με την παράκαμψη Ρεθύμνου

Την πρόταση παρουσίασε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Ρεθύμνου Θοδωρής Νίνος, ο οποίος μίλησε για το τεχνικό σκέλος και τις λεπτομέρειες σε αντιπαραβολή που θα αλλάξουν στο πλαίσιο της τελικής πρότασης που καταθέτει η δημοτική αρχή. Ο ίδιος εξήγησε:

“Η τελική πρόταση η οποία θα υποβληθεί και ήρθε από το μελετητή είναι η γνωστή σε ότι αφορά το Δυτικό Ρέθυμνο με τη χάραξη που έχει προτείνει το ΤΕΕ την οποία εμπλουτίσαμε με παρατηρήσεις σε ότι αφορά την μετατόπιση του κόμβου της Επισκοπής. Ακολουθεί τη χάραξη του Υπουργείο από το ύψος του Γερανίου μέχρι τον Κόμβο Ατσιποπούλου. Εκεί ως δήμος Ρεθύμνης έχουμε προτείνει μια εναλλακτική χάραξη όπου δυστυχώς είναι μικρές οι πιθανότητες να τις υλοποιήσει το Υπουργείο παρ ‘όλα αυτά το οφείλαμε στην περιοχή του Άδελε και της Σκαλέτας να προτείνουμε μια εναλλακτική η οποία έχει γίνει αποδεκτή από το σύνολο των εμπλεκομένων.

Με δεδομένα τα όσα ανέφερε ο κος Μαρινάκης και τις μηδενικές πιθανότητες να υπάρξει μια ευρεία Νότια παράκαμψη καταλήγουμε με το βελτιωτικό τμήμα στο Πλατανιά με καταβιβασμό της ερυθράς και γέφυρα , στο Άδελε και την Πηγή ακριβώς τα ίδια, με πρόταση όμως να μετατοπιστεί ο κόμβος στο ύψος του Άδελε δυτικότερα το οποίο επίσης ήταν κάτι σοβαρό και την τροποποίηση στο ύψος της Σκαλέτας με cut and cover και Ανατολικά του ρέματος κάτι που μας υποσχέθηκαν ότι θα εξετάσουν. Αυτή είναι η τελική πρόταση. Ζητούμενο είναι να χρηματοδοτηθεί ο περιφερειακός δρόμος”.

Πηγή:goodnet.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ