Κρήτη | «Να σταματήσουν τράπεζες και εισπρακτικές να ενοχλούν τους οφειλέτες»

Να σταματήσουν οι τράπεζες και οι εισπρακτικές να ενοχλούν τους οφειλέτες που έχουν ενταχθεί στο νόμο Κατσέλη ζητά η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης κ. Ιωάννα Μελακη με δημόσια παρέμβασή της, ενημερώνοντας συγχρόνως τον αρμόδιο Υπουργό, Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, καθώς και το Μητρώο Εταιρειών ενημέρωσης, για τις κατά νόμο δικές τους ενέργειες.

Στην σχετική ανακοίνωση της Προέδρου της Ένωσης Καταναλωτών Κρήτης. αναφέρεται ότι:

“Με αφορμή τις συστηματικές και τακτικές καταγγελίες των καταναλωτών, που αναφέρουν ότι αν και κανονικά έχουν υπαχθεί στο ν.3869/2010, εντούτοις γίνονται αδιάκοπα αποδέκτες οχλήσεων από εταιρείες που τους έχει ανατεθεί το έργο της ενημέρωσης τους, για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Υπενθυμίζεται από την κ. Μελάκη ότι, για την υπαγωγή των δανειοληπτών στο νόμο 3869/2010 προβλέπεται, η υποχρεωτική χορήγηση από τα πιστωτικά ιδρύματα αναλυτικής κατάστασης των οφειλών τους κατά κεφάλαιο, τόκους και έξοδα, συμπεριλαμβανομένου του επιτοκίου, με το οποίες αυτές εκτοκίζονται. Επομένως, ο οφειλέτης, είναι γνώστης του χρέους του και καμιά και κανένα προφανή ρόλο, δεν επιτελεί η εκδήλωση οχλήσεων aπό τα τραπεζικά ιδρύματα απευθείας ή δια των συνεργατών τους ,προς τους οφειλέτες και μάλιστα κατά τρόπο συστηματικό για τη υπενθύμιση των χρεών, που τους είναι ήδη γνωστά.
Αντιθέτως, μια τέτοια επικοινωνία, μόνο πρόσθετη ψυχολογική επιβάρυνση μπορεί να τους επιφέρει, εν μέσω της ήδη δυσχερούς τους θέσης.

Σε κίνδυνο μάλιστα μια τέτοια πρακτική είναι να θεωρηθεί ότι προσβάλλει κατά πρώτον και κυριότερο, το θεμελιώδες δικαίωμα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας των ατόμων και της μη προσβολής αυτής.
Πέραν αυτού, η ανάθεση από τις τράπεζες του ρόλου της ενημέρωσης σε εταιρείες, σε οφειλέτες που έχουν επιδιώξει ρύθμιση από το ν.Κατσέλη, δεν θεωρείται επιτρεπτή ενέργεια ενέχει καταχρηστικότητα.

Έπειτα από τα παραπάνω, η κ Μελακη απευθύνει παράκληση προς τα τραπεζικά ιδρύματα, για αποφυγή κατάχρησης κανόνων ηθικής και τάξης.

Να μην αναθέτουν σε ενημερωτικές εταιρείες το έργο της ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ γνωρίζουν ότι έχουν ήδη τεθεί σε καθεστώς αναγνωρισμένης διαδικασίας ρύθμισης (ν.Κατσέλη).

Στις εταιρείες ενημέρωσης, να σταματούν αμέσως την όχληση, όταν ενημερώνονται με αποδεδειγμένα στοιχεία (αρ.πρωτ.κατάθεση αίτηση, ρύθμισης) ότι βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης.

Τέλος, η κ.Μελάκη ζητά από την Κυβέρνηση να απευθύνει στις τραπεζικές εταιρείες αυστηρές παρατηρήσεις και ποινές, όταν ξεφεύγουν των νομίμων διαδικασιών και υπερβάλλουν τον ρόλο τους, έναντι των καταναλωτών.

zarpanews.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ