Κρήτη | Κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στην πόλη θέλει ο Δήμος Ρεθύμνου – Ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζουν

Μελέτες που στοχεύουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης και στη δημιουργία υποδομών που θα εξασφαλίσουν την οδική ασφάλεια οδηγών και πεζών ετοιμάζει ο Δήμος Ρεθύμνου διεκδικώντας χρηματοδότηση συνολικού ύψους 500.000 ευρώ από το αυτοδιοικητικό πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».

Πρόκειται για δυο προτάσεις που αφορούν στην χρηματοδότηση της μελέτης για κυκλοφοριακές παρεμβάσεις εντός της πόλης αλλά και στη δημιουργία διοικητηρίου των υπηρεσιών του Δήμου και της κατασκευής χώρου στάθμευσης στο οικόπεδο Φραγάκη, ενώ παράλληλα έτοιμη να υποβληθεί προς χρηματοδότηση, με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά το 1 εκ. ευρώ, είναι και η πρόταση που αφορά στην ηλεκτροκίνηση, την προμήθεια δηλαδή ηλεκτρικών οχημάτων που θα καλύψουν τις ανάγκες των εργαζομένων και αυτοδιοικητικών στις δημοτικές υπηρεσίες του Δήμου.

Οι προτάσεις για την κυκλοφοριακή μελέτη και το διοικητήριο θα κατατεθούν στον άξονα «Πολιτική Προστασία-Προστασία της Δημόσιας Υγείας-Τεχνική Βοήθεια» με τίτλο: «Ωρίμανση έργων και δράσεων για την υλοποίηση του Προγράμματος» και συνολικό προϋπολογισμό 100.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει μέχρι στιγμής από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Άγγελος Μαλάς, πρόκειται για εξειδικευμένες μελέτες που θα συμβάλλουν στην βελτίωση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που σήμερα καταγράφονται στην πόλη. Θα είναι μελέτες που θα «πατήσουν» ήδη πάνω στη φιλοσοφία της βιώσιμης κινητικότητας, διευκολύνοντας πεζούς και οδηγούς και δημιουργώντας ταυτόχρονα προϋποθέσεις κυκλοφοριακής ασφάλειας και προσβασιμότητας σε ΑμεΑ:

«Για εμάς μια τέτοια μελέτη έχει εξαιρετική σημασία, γιατί θα συμβάλλει στην βελτιστοποίηση των κυκλοφοριακών δεδομένων της πόλης. Η μελέτη αυτή θα μας υποδείξει αν παρίσταται ανάγκη δρόμοι να μονοδρομηθούν, να αντιδρομηθούν ή σε ποιες περιοχές κρίνεται απαραίτητο να τοποθετηθούν ή όχι φωτεινοί σηματοδότες. Παράλληλα η μελέτη θα αφορά τυχόν ανάγκης δημιουργίας κόμβων ή γεφυρών σε επικίνδυνα σημεία, όπως για παράδειγμα στον κόμβο των Μισιρίων ή στην περιοχή Δελφίνι. Οι συγκεκριμένες μελέτες είναι εξειδικευμένες και δύσκολες και θα προκύψουν μέσα από διαγωνιστική διαδικασία να ανατεθούν. Οι κυκλοφοριακές μελέτες είναι απαραίτητες για την πόλη μας, θα ρυθμίσουν και θα λύσουν μακροχρόνια προβλήματα με τον κατάλληλο σχεδιασμό, ο οποίος επειδή θα προηγηθεί μελέτη αναγνωριστική κυκλοφοριακών δεδομένων και φόρτων στη πόλη μας θα δει τα προβλήματα στην ουσία τους και από εκεί και πέρα θα προταθούν κυκλοφοριακά κομβίδια και γέφυρες μέσα από τα οποία θα μπορεί να γίνεται ρύθμιση της κυκλοφορίας ορθότερη. Αυτό είναι το σκεπτικό μας με στόχο να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις οδικής ασφάλειας στην πόλη συμβάλλοντας στη ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας. Σε περίπτωση που δεν επαρκέσει ο προϋπολογισμός για την πρότασή μας τότε θα συμπληρωθούν τα χρήματα που απαιτούνται από ιδίους πόρους του Δήμου, αφού ήδη έχουν προϋπολογίσει σχετικά κονδύλια από το τεχνικό πρόγραμμα. Σε ό,τι αφορά την πρόταση για την ηλεκτροκίνηση για μας αυτό είναι εξοικονόμηση πόρων γιατί είχαμε προγραμματίσει να αγοράσουμε με πόρους του Δήμου ηλεκτρικά οχήματα και μηχανήματα τα οποία είναι απαραίτητα» επεσήμανε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο Άγγελος Μαλάς.

Στέγαση των δημοτικών υπηρεσιών στο οικόπεδο Φραγάκη

Μέσα από τον ίδιο άξονα, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, ο Δήμος θα υποβάλλει προς ένταξη και την μελέτη για κατασκευή ενός διοικητηρίου στην περιοχή του Κουμπέ και συγκεκριμένα στο οικόπεδο Φραγάκη. Πρόκειται για μια προοπτική συστέγασης των δημοτικών υπηρεσιών του Δήμου, που σήμερα βρίσκονται διάσπαρτες, Οικονομική Υπηρεσία στο Άδελε, Επιτροπή Παιδείας στον Ν. Φωκά, Πολεοδομία στο κέντρο της πόλης, με στόχο την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω της αποκέντρωσης.

Το οικόπεδο Φραγάκη σήμερα είναι χαρακτηρισμένο για την κατασκευή σχολικού συγκροτήματος, ωστόσο όπως ανέφερε ο κ. Μαλάς, με δεδομένο ότι έχει δρομολογηθεί η κατασκευή του 16ου Δημοτικού Σχολείου στην περιοχή του Τιμίου Σταυρού και ο μαθητικός πληθυσμός εξυπηρετείται έχει εξασφαλιστεί το απαιτούμενο ισοζύγιο και υπάρχει, όπως είπε, η δυνατότητα κατόπιν σχετικών εγκρίσεων και διαδικασιών να αποχαρακτηριστεί για να προχωρήσει ο παραπάνω σχεδιασμός.

Σύμφωνα με τον ίδιο ο οικοπεδικός χώρος στο οικόπεδο Φραγάκη είναι συνολικά 8 στρέμματα, εκ των οποίων τα 4 μπορούν να αξιοποιηθούν για την κατασκευή του διοικητηρίου – δημαρχείου και τα υπόλοιπα 4 να γίνουν ένας δημοτικός υπόγειος χώρος στάθμευσης που θα καλύπτει τις ανάγκες των πολιτών. Το σημείο όπως ανέφερε είναι κατάλληλο, προβλέπεται από την επέκταση του σχεδίου πόλεως, είναι πολύ κοντά με το Ατσιπόπουλο που είναι οικισμός με αυξητικές τάσεις πληθυσμού, εξυπηρετεί τους πολίτες για στάθμευση, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας.

«Σε ό,τι αφορά την πρόταση για το νέο διοικητήριο αφορά και την κατασκευή χώρου στάθμευσης, άρα θα βοηθήσει και κυκλοφοριακά την πόλη και είναι κάτι το οποίο ουσιαστικά δίνει προοπτική στον Δήμο να βάλουμε σε ένα διαφορετικό άξονα την διοίκηση του Δήμου με την συστέγαση σε ένα χώρο των υπηρεσιών του. Θεωρούμε ότι ο προγραμματισμός μας αφορά αναπτυξιακές προοπτικές δεκαετίας και στόχο έχει να αναβαθμίσει την ποιότητα της ζωής των κατοίκων μας και να βελτιώσουν την καθημερινότητά του. Σήμερα υπάρχει μια δυσλειτουργία σε σχέση με τις υπηρεσίες του Δήμου που είναι διασκορπισμένες σε διαφορετικές περιοχές του Δήμου και εκτιμούμε ότι η κατασκευή ενός διοικητηρίου στον Κουμπέ είναι μια λύση που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα, δίδοντας παράλληλα μια κυκλοφοριακή ανάσα με την κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης στο σημείο» υποστήριξε ο αντιδήμαρχος.

Πηγή: rethnea.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ