Κρήτη | Γιατί τα τροχαία έφυγαν από τον ΒΟΑΚ και… πήγαν στο επαρχιακό δίκτυο

Μεγάλος είναι ο αριθμός των παρασύρσεων πεζών από οχήματα στην Κρήτη σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννη Λιονάκη.Ο ίδιος μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης αναφέρθηκε στα στοιχεία που υπάρχουν για τα τροχαία στο νησί, αλλά και στα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το 54% των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα προκαλείται εντός των κατοικημένων περιοχών, με τον κ. Λονάκη να τονίζει πως «αυτό που ισχύει πανελλαδικά ισχύει και στην Κρήτη».

«Αυτό που θα πρέπει να κατανοήσουμε όλοι είναι ότι το τροχαίο, συμβαίνει το πολύ σε απόσταση 40 χλμ. μακριά από τον τόπο κατοικίας μας. Το 80% των θανάτων από τροχαία, τους έχουμε στα 40 με 45 χλμ από τον τόπο κατοικίας του θανόντος. Είτε πρόκειται για το αστικό οδικό δίκτυο είτε για τις παρυφές του επαρχιακού οδικού δικτύου στα πλαίσια των πόλεων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λιονάκης, ο οποίος τόνισε πως αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότερες μετακινήσεις γίνονται γύρω από την κατοικία και την επαγγελματική ενασχόληση των πολιτών και είναι λογικό ότι εκεί συμβαίνουν και τα περισσότερα τροχαία.

«Μεταναστεύουν» τα τροχαία στην Κρήτη
Ο κ. Λιονάκης επεσήμανε μια διαφοροποίηση που σημειώνεται στο νησί, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και έχει να κάνει με την «μετανάστευση» των τροχαίων από τον ΒΟΑΚ στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Όπως τόνισε ο κ. Λιονάκης , τόσο τα lockdown που έφεραν περιορισμό στις μετακινήσεις, όσο και οι αυξημένοι αστυνομικοί έλεγχοι μείωσαν κατά πολύ τα τροχαία δυστυχήματα στον Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού.

Ταυτόχρονα παρατηρείται αύξηση των τροχαίων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, γεγονός που μαρτυρούν και οι αριθμοί των νεκρών, αφού για το 2021 η Κρήτη μετρά έναν νεκρό εντός πόλης, δύο στον ΒΟΑΚ και 16 στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. «Μιλάμε για ποσοστό άνω του 90%, νομίζουμε ότι να πάμε στο χωριό μας είναι απλό, χαλαρώνουμε, δεν φοράμε ζώνη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ.

Πολλές παρασύρσεις πεζών στην Κρήτη
Ο κ. Λιονάκης τόνισε πως οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα και μέσα στις πόλεις καθώς ο μεγάλος αριθμός παρασύρσεων προβληματίζει αναφορικά με την οδηγική συμπεριφορά των Κρητικών μέσα στα αστικά κέντρα.

Όπως σημείωσε την τελευταία 10ετία, έχουμε ένα μέσο όρο 6 νεκρών το χρόνο στις πόλεις της Κρήτης, που με εξαίρεση το Ηράκλειο οι υπόλοιπες είναι μεσαίες ή μικρές. «Αυτό σημαίνει ότι κάτι δεν κάνουμε σωστά, θεωρούμε ότι στις πόλεις μέσα δεν συμβαίνουν πολλά τροχαία και ξεχνάμε και παραβλέπουμε ότι τα περισσότερα τροχαία συμβαίνουν με μικρές ταχύτητες, κοντά στο σπίτι μας, με παραβιάσεις προτεραιότητας».

H χρήση κράνους στο Ηράκλειο μείωσε τα τροχαία – Aπαραίτητοι οι έλεγχοι στο επαρχιακό δίκτυο
Σημαντικοί παράγοντες μείωσης των τροχαίων δυστυχημάτων στο Ηράκλειο είναι οι τροχονομικοί έλεγχοι και η σχεδόν καθολική χρήση κράνους από τους πολίτες σημείωσε ο κ. Λιονάκης.

Ο ίδιος εξήρε την συμπεριφορά των Ηρακλειωτών, αφού στην πόλη τα προηγούμενα χρόνια είχαμε αρκετούς νεκρούς σε τροχαία με μοτοσικλέτες και τόνισε πως δεν πρέπει να λαμβάνουν τα μέτρα ασφαλείας μόνο μέσα στην πόλη υπό τον φόβο των ελέγχων αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Παράλληλα τόνισε πως είναι άμεση η ανάγκη να αυξηθούν οι τροχονομικοί έλεγχοι και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, με δεδομένο πως πλέον τα περισσότερα τροχαία σημειώνονται εκεί. «Πρέπει να ρίξουμε την προσοχή μας εκεί και εμείς σαν οδηγοί αλλά και οι τροχονομικοί έλεγχοι να πυκνώσουν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

patris.gr 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ