Κρήτη | Επέστρεψαν… τα πατίνια – Παρά την απαγόρευση, ξανά στους δρόμους

Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν και πάλι τα γνωστά πια σε όλους ηλεκτροκίνητα πατίνια, παρά την επιχείρηση – «σκούπα» που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες μέρες στην πόλη του Ηρακλείου, οπότε και μαζεύτηκαν 200 πατίνια.

Αν και πολλοί ήλπιζαν ότι δε θα τα ξαναβλέπαμε να κυκλοφορούν στους δρόμους, αυτό δε συνέβη και έτσι πολλά κάνουν ξανά την εμφάνισή τους τόσο εντός όσο και εκτός των τειχών της πόλης, παρά το ότι η δημοτική Αρχή και το Λιμεναρχείο έχουν προχωρήσει στην προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας τους έως ότου δημιουργηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία και κυκλοφορία τους, πράγμα στο οποίο οδήγησαν και οι καταγγελίες πολιτών που τόνιζαν την επικινδυνότητα που μπορεί να κρύβει η χρήση τους ειδικά από ανήλικα παιδιά.

Και όλα αυτά ενώ την ίδια ώρα ερωτηματικό προκαλεί το γεγονός πως όσα πατίνια μαζεύτηκαν από τις Αρχές παραμένουν στα αζήτητα του Αστυνομικού Μεγάρου, αφού κανείς από την εταιρεία δε φάνηκε να τα αναζητά.

Την ίδια ώρα, δεδομένης της αλματώδους επέκτασης στη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών σε πόλεις όπως το Ηράκλειο, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αλλά και της συνολικής ευρωπαϊκής κατεύθυνσης προς νέα μοντέλα βιώσιμης αστικής κινητικότητας, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία νομού Ηρακλείου, πολιτικός μηχανικός BEng MSc, Χάρης Μαμουλάκης, τονίζει: «Τα ηλεκτρικά πατίνια μπήκαν στην καθημερινότητά μας και θα τα συναντούμε ολοένα και πιο συχνά στα κέντρα των ελληνικών πόλεων.

Η Πολιτεία πρέπει άμεσα να θεσπίσει το κατάλληλο νομικό πλαίσιο που θα θέτει τους κανόνες ασφαλούς χρήσης τους, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς. Αυτό το φιλοπεριβαλλοντικό μοντέλο χρήσης μέσων μικρο-κινητικότητας μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει προς όφελος των πόλεων, των πολιτών και του περιβάλλοντος. Αρκεί η Πολιτεία να δείξει γρήγορα αντανακλαστικά, να ανταποκριθεί στον ρόλο της και να μη μείνει παρατηρητής των εξελίξεων».

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ

Ο κ. Μαμουλάκης και συνολικά 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έφεραν για άλλη μια φορά στο προσκήνιο την «απουσία θεσμικού πλαισίου για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών και την εν γένει προστασία των πολιτών και του δημόσιου χώρου από τη χρήση μέσων μικρο-κινητικότητας», καταθέτοντας προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή, το εξής ερώτημα: «Προτίθεται η κυβέρνηση να διερευνήσει την αναγκαιότητα ρύθμισης της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών τόσο αναφορικά με τη διασαφήνιση των διατάξεων του ΚΟΚ, στις οποίες υπάγονται, όσο και σε σχέση με ζητήματα στάθμευσης και συνολικά συνύπαρξης του νέου αυτού μεταφορικού μέσου με τους πεζούς και με τους χρήστες αυτοκινήτων;». Το ερώτημα έθεσαν οι ερωτώντες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης, Λευτέρης Αβραμάκης, Ειρήνη Αγαθοπούλου, Τρύφωνας Αλεξιάδης, Θεοδώρα Αυγέρη, Σωκράτης Βαρδάκης, Βασίλης Βασιλικός, Καλλιόπη Βέττα, Χρήστος Γιαννούλης, Γιάννης Γκιόλας, Θοδωρής Δρίτσας, Σουλτάνα Ελευθεριάδου, Κώστας Ζαχαριάδης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Νίκος Ηγουμενίδης, Εμμανουήλ Θραψανιώτης, Φρόσω Καρασαρλίδου, Νίνα Κασιμάτη, Χαρά Καφαντάρη, Μάρκου Κώστας, Αλέξανδρος Μεΐκόπουλος, Κατερίνα Νοτοπούλου, Πέτη Πέρκα, Πάνος Σκουρλέτης, Πάνος Σκουρολιάκος, Μπέττυ Σκούφα, Μερόπη Τζούφη, Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, Σωκράτης Φάμελλος, Νίκος Φίλης, Θεανώ Φωτίου, Μίλτος Χατζηγιαννάκης, Ραλλία Χρηστίδου και Γιώργος Ψυχογιός.

ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ

Το τροχαίο έφερε «σκούπα»

Υπενθυμίζεται ότι, με αφορμή πρόσφατο τροχαίο ατύχημα στον παραλιακό δρόμο του Ηρακλείου, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου, με πρωτοβουλία του Δήμου Ηρακλείου, διευρυμένη σύσκεψη, η οποία αποσκοπούσε στο να προταθούν και να παρουσιαστούν λύσεις γύρω από το ζήτημα.

Κατά τη συνεδρίαση προτάθηκε, εκ μέρους της δημοτικής Αρχής, η προσωρινή απαγόρευση της χρήσης τού εν λόγω μέσου και διατυπώθηκε το αίτημα προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να προβεί άμεσα στην προώθηση δέσμης κανονιστικών ρυθμίσεων οι οποίες να αφορούν τόσο την κατάταξη της κυκλοφορίας των εν λόγω οχημάτων με βάση τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όσο και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των εταιρειών και των ιδιωτών που χρησιμοποιούν ανάλογα μέσα μετακίνησης κατά τη χρήση του δημόσιου χώρου για τη μετακίνηση και τη στάθμευσή τους. Ανάλογους προβληματισμούς με αυτούς που διατυπώθηκαν με αφορμή τη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Δήμος Ηρακλείου φαίνεται να έχουν διατυπώσει και οι απελθούσες δημοτικές Αρχές τόσο του Δήμου της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα γύρω από το θέμα από τον Απρίλη του 2019.

Τον προβληματισμό αυτό, αλλά και τον δημόσιο διάλογο, τον έχει ανακινήσει, πέρα από το ίδιο το γεγονός των ατυχημάτων, και ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με πρόσφατη ανακοίνωσή του. Σύμφωνα με τον ΣΕΣ, «το γεγονός ότι η ανάπτυξη του κλάδου είναι πρόσφατη καθιστά την επιστημονική γνώση γύρω από τις επιπτώσεις των νέων μορφών μικρο-κινητικότητας περιορισμένη. Ταυτόχρονα, η διεθνής εμπειρία (Γαλλία και Ιταλία) παρέχει παραδείγματα περιορισμού ή απαγόρευσης στη χρήση ανάλογων μέσων μεταφοράς, γεγονός, ωστόσο, που ενδέχεται να οδηγήσει σε περιορισμό της ανάπτυξης περιβαλλοντικά φιλικών και ευέλικτων συγκοινωνιακών λύσεων απαραίτητων για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας μας».

Πηγή: neakriti.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ