Κορονοϊός: Τι ζητούν από την πολιτεία οι οικονομολόγοι της Δυτικής Κρήτης

κορονοϊός-τι-ζητούν-από-την-πολιτεία-ο-901554

Με επιστολή του προς τον κ. Βρούτση, Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον κ. Γεωργιάδη, Υπουργό Ανάπτυξης κι Επενδύσεων και τον κ. Σταϊκούρα, Υπουργό Οικονομικών, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας – Τμήμα Δυτικής Κρήτης ζητά από την πολιτεία παρεμβάσεις και προτάσεις ώστε να αντιμετωπιστούν ζητήματα που έχουν προκύψει με τα νέα μέτρα που έχουν επιβληθεί λόγω κορονοϊού στη χώρα και έχουν αλλάξει το οικονομικό περιβάλλον.

Αναλυτικά η επιστολή:

«Θα πρέπει αρχικά να σας συγχαρούμε για την τιτάνια προσπάθεια που καταβάλετε προς διαχείριση της τρέχουσας πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης, αλλά και της οικονομικής της προέκτασης. Ιδιαίτερα, θα θέλαμε να μεταβιβάσουμε εκ μέρους των μελών μας, Οικονομολόγων και Λογιστών Δυτικής Κρήτης, την αναγνώριση της σημαντικής συμβολής και των στελεχών του ΕΡΓΑΝΗ, αλλά και των λοιπών υπηρεσιών, που το τελευταίο διάστημα έχουν υπερβάλλει εαυτόν.

Με την αφορμή της επαφής μας με την καθημερινότητα των επιχειρηματιών ή/και των υπαλλήλων επιχειρήσεων – πελατών μας και κατ’ επέκταση ιδιαίτερων καταστάσεων που προκύπτουν, κατά την προσπάθειά τους να συμμορφωθούν με τις τρέχουσες συνθήκες, θα θέλαμε να σημειώσουμε τις παρακάτω τρεις (3) παρατηρήσεις – προτάσεις, που προκύπτουν από θέματα που εντοπίζουμε και θεωρούμε ότι χρήζουν μέριμνας.

1. Αναφορικά με την κατάταξη των επιχειρήσεων ως πληττόμενες σύμφωνα με τα ΚΑΔ: Πρόβλημα στην πραγματική οικονομία παραμένει στην περίπτωση επιχειρήσεων, οι οποίες διατηρούν υποκαταστήματα με δραστηριότητα σε αναστολή, ενώ το κεντρικό μπορεί να ανήκει ή δεν ανήκει στις πληττόμενες δραστηριότητες. Η ένταξη πρέπει να λαμβάνει υπόψη και την εγκατάσταση, το πλήθος του προσωπικού και το ποσοστό του τζίρου σε σχέση με το κεντρικό. Τα παραπάνω στοιχεία, εφόσον κριθεί απαραίτητο, μπορούν να υποβάλλονται με τη μορφή Υ.Δ., σύμφωνα με τα βιβλία του 2019, καθώς η άντληση του 2018 από το Ε3 είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν αρκεί. Συμπληρωματικά, μπορεί να ληφθεί υπόψη και η κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών (σύνολο χρέωσης και πίστωσης) για τον μήνα Μάρτιο. Τα παραπάνω είναι αρκετά, ώστε να διαπιστωθεί η ρευστότητα και ικανότητα της επιχείρησης να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.

2. Στη δήλωση εργοδότη στο ΕΡΓΑΝΗ, προκειμένου για επιχειρήσεις που χαρακτηρίζονται πληττόμενες, έχουμε τα εξής: Η ΠΝΠ της 20/03/2020 έδωσε στον εργοδότη το δικαίωμα να εφαρμόσει την αναστολή από την ημέρα της δημοσίευσης, δηλαδή την 21 Μαρτίου. Το σύστημα άνοιξε για λίγο το πρωί της 24ης Μαρτίου αλλά η υποβολή ήταν αδύνατη. Κάθε αίτηση προκειμένου να προετοιμαστεί, να ενημερωθεί ο εργοδότης και να αποφασίσει, να συνεννοηθεί με το υπολειπόμενο προσωπικό του, να συμβουλευτεί τον λογιστή του κ.ο.κ., απαιτεί κατ’ ελάχιστο 3 ώρες διαχείρισης πλέον του χρόνου που χρειάζονται οι εργοδότες ώστε να αποφασίσουν. Την Παρασκευή ξεκίνησε η ομαλή ροή απαντήσεων και υποβολών. Στο έντυπο, πουθενά δε δίδεται η δυνατότητα στον εργοδότη να δηλώσει την ημερομηνία εφαρμογής της αναστολής για τον κάθε εργαζόμενο. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί και το γεγονός ότι την ημερομηνία εφαρμογής θα την δηλώσει ο εργαζόμενος, εκτιμούμε ότι θα δημιουργηθεί σημαντική αναστάτωση. Θεωρούμε συνεπώς επιβεβλημένη τη χορήγηση δυνατότητας μέσω του εντύπου για ημερομηνία εφαρμογής της αναστολής σύμβασης εργασίας, για κάθε εργαζόμενο σε χωριστή στήλη.

3. Να ενταχθούν ως δικαιούχοι της «αποζημίωσης ειδικού σκοπού» οι εργαζόμενοι, ο εργοδότης των οποίων έληξε πρόωρα τη σύμβαση τους, μεταξύ 01 και 20 Μαρτίου. Για παράδειγμα: Υπάλληλος προσελήφθη την 10 Φεβρουαρίου 2020, με σύμβαση ορισμένου χρόνου, με ημερομηνία λήξης σύμβασης 31 Οκτωβρίου 2020. Λόγω της κατάστασης, ο εργοδότης έληξε πρόωρα τη σύμβαση ορισμένου χρόνου την 17 Μαρτίου 2020. Μέχρι σήμερα, η δήλωση εργοδότη στην πλατφόρμα του ΕΡΓΑΝΗ δεν εμφανίζει αυτή την κατηγορία εργαζομένων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να γίνουν δικαιούχοι του ειδικού επιδόματος των 800€, αν και δεν διαφέρουν ουσιαστικά σε τίποτε σε σχέση με όσους απολύθηκαν ή αποχώρησαν οικειοθελώς. Ακόμα και με την παραδοσιακή αντιμετώπιση, σύμφωνα με την εργατική νομοθεσία, η σύμβαση αυτών των εργαζομένων θεωρείται καταγγελθείσα, ανεξάρτητα αν υποβάλλεται με άλλο έντυπο στο ΕΡΓΑΝΗ. Σύμφωνα με τα αναφερόμενα, θεωρούμε κρίσιμο, εργαζόμενοι που εμπίπτουν σε παρόμοια περίπτωση, να συμπεριληφθούν στους δικαιούχους του σχετικού επιδόματος.

4. Να δοθεί η δυνατότητα οι επιταγές (ως ποσά) να ενταχθούν αυτόματα στο όριο αλληλόχρεων λογαριασμών που διατηρούν οι επιχειρήσεις στην τράπεζα από όπου έχει εκδοθεί η επιταγή. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αλληλόχρεος λογαριασμός στο χαρτοφυλάκιο της επιχείρησης, προτείνουμε την αυτόματη ενεργοποίηση για το λόγο αυτό. Με μία τέτοια τακτική, εκτιμούμε ότι το χρήμα και η αγορά θα κινηθούν στο επόμενο διάστημα ομαλά, όλες οι υποχρεώσεις θα τακτοποιηθούν κανονικά, όλα τα χρήματα θα μείνουν στο τραπεζικό σύστημα και ταυτόχρονα δεν δημιουργείται αναστάτωση στην αγορά από την αθέτηση ή τη μεταχρονολόγηση υποχρεώσεων. Για να καμφθεί η όποια αντίδραση των τραπεζών, το κράτος θα μπορούσε να παράσχει εγγυήσεις, χωρίς να χρειαστεί άμεσα να χρηματοδοτήσει κάποια πρόταση. Άλλωστε, την προηγούμενη περίοδο, η αγορά έχει σε μεγάλο βαθμό «αποδεσμευτεί» από μη αξιόπιστους εκδότες επιταγών.

Σε συνέχεια των παραπάνω, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος παραμένει στη διάθεση της Πολιτείας και της κοινωνίας ως οφείλει, ενώ εκ μέρους του 15ου Περιφερειακού Τμήματος θεωρούμε υποχρέωσή μας, εφόσον εντοπίζουμε κατ’ επανάληψη θέματα που μπορούν να διευθετηθούν προς όφελος όλων, όχι μόνο να τα κοινοποιούμε, με τη μορφή της απαίτησης, αλλά να προτείνουμε και την – κατά την επαγγελματική μας εξειδίκευση κι εμπειρία – βέλτιστη λύση.

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook