Κορονοϊός και πολυκαταστήματα στα Χανιά: Πώς προστατεύονται οι υπάλληλοι από την επαφή με τους πελάτες;

Τα μέτρα της κυβέρνησης για τον κορονοϊό είναι σε ισχύ και επίσημα από το Σάββατο. Σύμφωνα με αυτά, μπορεί να έχουν κλείσει επιχειρήσεις εστίασης, κέντρα διασκέδασης, κομμωτήρια κλπ (Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τη λίστα), ωστόσο ανοικτά παραμένουν τα εμπορικά καταστήματα τα οποία συνεχίζουν να εξυπηρετούν κόσμο.

Τον εύλογο προβληματισμό της εκφράζει στο zarpanews.gr εργαζόμενη σε γνωστή αλυσίδα  στα Χανιά, η οποία περιγράφει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται ακόμα και σήμερα συναλλαγές:

“Σας αποστέλλω το συγκεκριμένο μήνυμα καθώς νιώθω την ανάγκη να μοιραστώ μέσω του Zarpa News την ανησυχία τόσο τη δική μου όσο και πολλών άλλων εργαζομένων. Όλοι γνωρίζουνε τις δύσκολες στιγμές που περνάει η χώρα μας λόγω του νέου κορονοϊού. Βλέπουμε τις καθημερινές προσπάθειες της κυβέρνησης για τον περιορισμό της πανδημίας και φυσικά τους συγχαίρουμε γι αυτό!!

Έχουν κλείσει εκπαιδευτικά ιδρύματα, χώροι αναψυχής και καταστήματα εστίασης. Φυσικά όλα αυτά μοναδικό σκοπό έχουν την προστασία των μαθητών των καθηγητών των εργαζομένων αλλά και όλων των πολιτών γενικότερα. Ανακοινώθηκε ότι απο αύριο (σ.σ. σήμερα) θα τηρηθούν μέτρα προστασίας και στα super markets, όπου θα εισέρχεται περιορισμένος αριθμός πελατών και στα ταμεία ο ένας πελάτης θα πρέπει να έχει υποχρεωτικά 2 μέτρα απόσταση ο ένας από τον άλλο. Καλά μέχρι εδώ..

Τι γίνεται όμως με τα πολυκαταστήματα που ανήκουν στις μεγάλες αλυσίδες τα οποία παραμένουν ακόμα ανοιχτά;; Ως υπάλληλος λοιπόν γνωστής αλυσίδας θέλω να εκφράσω τη βαθιά μου ανησυχία και το πόσο άβολα νιώθω τις τελευταίες ημέρες στο χώρο εργασίας μου. Το κατάστημα παραμένει ανοιχτό αλλά εξακολουθεί να έχει και συνεχές ωράριο 9-9.

Εμείς φυσικά ως υπάλληλοι είμαστε αναγκασμένοι να παρευρισκομαστε στη δουλειά μας ανελλιπώς και να εξυπηρετούμε τους πελάτες τις περισσότερες φορές σε απόσταση αναπνοής και η διεύθυνση του καταστήματος πολλές φορές έχει την απαίτηση για λόγους ταχύτερης εξυπηρέτησης να φωνάζουμε στο ταμείο τον επόμενο πελάτη πριν ακόμα έχουμε τελειώσει με τον προηγούμενο, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο συμφόρηση μπροστά στο ταμείο που εργαζόμαστε!

Επίσης βλέπουμε καθημερινά πλήθος πελατών που δεν τηρεί καν τα απαραίτητα μέτρα ατομικής υγιεινής. Τα μόνα μέτρα που έχουν παρθεί στο κατάστημα είναι η τοποθέτηση αντισηπτικων σε διάφορα σημεία και το να μας επιτραπεί να φοράμε γάντια.

Σίγουρα το να κλείσουν όλα τα καταστήματα θεωρώ ότι θα ήταν η καλύτερη λύση. Αν όμως η κυβέρνηση θεωρεί ότι αυτό δεν είναι εφικτό, τουλάχιστον ας παρθούν κάποια μέτρα και για εμάς. Για παράδειγμα όπως θα εφαρμοστεί και στα super markets, να επιτρέπεται περιορισμένος αριθμός ατόμων μέσα στο κατάστημα και φυσικά να επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε όσους έχουν άμεση ανάγκη για αγορά (π.χ.αγορά υπολογιστή για τα διαδικτυακα μαθήματα του παιδιού του) και όχι σε εκείνους που επειδή είναι κλειστές οι καφετέριες έρχονται στο μαγαζί μόνο για να χαζεψουν και κόβουν βόλτες με τις ώρες..

Επίσης στο ταμείο πραγματικά αρκετές φορές οι πελάτες μόνο που δε μας αγκαλιάζουν.. Είναι κατανοητό ότι κάτι τέτοιο είναι ανεπίτρεπτο για λόγους δημόσιας υγείας.. Θα ήθελα λοιπόν πραγματικά να σας ζητήσω να δώσετε δημοσιότητα στο θέμα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο φωνή σε εμάς τους εργαζόμενους που δεν έχουμε άλλο τρόπο να ακουστεί η επιθυμία μας και ο φόβος μας στην κυβέρνηση”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ