Κόντρα Γκριμάλντι με Attica Group, ΑΝΕΚ και στη γραμμή της Κρήτης

κόντρα-γκριμάλντι-με-attica-group-ανεκ-και-στη-γρ-695812

Στις γραμμές της Κρήτης μεταφέρει το πεδίο της αντιπαράθεσης με τις ελληνικές ακτοπλοϊκές που άνοιξε στην Αδριατική ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, βασικός μέτοχος της επίσης ελληνικής ναυτιλιακής Μινωικές Γραμμές.

Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του αυτή την εβδομάδα, λίγες μέρες μετά την απόφασή του, στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, να δρομολογήσει δύο επιπλέον πλοία στις γραμμές από την Ανκόνα στην Ελλάδα, η οποία χαρακτηρίστηκε από κύκλους των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων ως «κήρυξη πολέμου» στην Αδριατική, θέτει ζήτημα ανταγωνισμού με την κοινοπραξία Attica Group – ΑΝΕΚ στην Κρήτη.

Συγκεκριμένα ο όμιλος Γκριμάλντι αναφέρει πως ενώ η θυγατρική του, Minoan Lines, λειτουργεί επί του παρόντος τρία επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, «η ανταγωνιστική κοινοπραξία (σ.σ. Attica Group – ΑΝΕΚ) συνεχίζει να λειτουργεί με τέσσερα πλοία στις ίδιες γραμμές, αν και γνωρίζει ότι η αγορά, ειδικά για τους επιβάτες, είναι σε βαθιά ύφεση και δεν δικαιολογεί την ανάπτυξη τέτοιου αριθμού πλοίων». «Ο όμιλος Grimaldi ήταν πάντα πεπεισμένος ότι οι διαδρομές Πειραιάς – Κρήτη μπορούν να εξυπηρετηθούν επαρκώς με έξι επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, τρία εκ των οποίων να λειτουργούν από τις Μινωικές Γραμμές, μια εταιρεία που εδρεύει στο Ηράκλειο, και τα υπόλοιπα τρία από άλλους παίκτες», διευκρινίζει.

Στον Πειραιά, οι ανταγωνιστές του ερμηνεύουν αυτές τις επισημάνεις ως έμμεση πλην σαφή προειδοποίηση του ιταλικού ομίλου πως όσο πιέζεται η ελληνική θυγατρική του στην Κρήτη, θα πιέζει στην Αδριατική. Επιπλέον επισημαίνουν πως αυτός πρώτος πρόσθεσε προ καιρού τρίτο πλοίο στην Κρήτη. Υπενθυμίζεται πως το απόγευμα της Παρασκευής ο ιταλικός όμιλος ανακοίνωσε ότι τα δύο πλοία που μέχρι τώρα εξυπηρετούσαν τη διασύνδεση με την Ελλάδα θα γίνουν τέσσερα, με τα μισά να συνδέουν το ιταλικό λιμάνι της Ανκόνα με την Πάτρα και τα άλλα μισά με την Ηγουμενίτσα. Η κίνηση του ισχυρού άνδρα του ιταλικού ομίλου, Εμανουέλε Γκριμάλντι, στην Αδριατική ερμηνεύθηκε ως προσπάθεια περαιτέρω αύξησης των μεριδίων του στην εν λόγω αγορά, όπου κάποτε κυριαρχούσαν ελληνικές ακτοπλοϊκές αλλά σήμερα δεν ελέγχουν περισσότερο από το 40% της κίνησης. Αξίζει να σημειωθεί πως ενώ στις γραμμές του εσωτερικού η κίνηση των οχημάτων και των φορτηγών υποχώρησε κατά 36% το 2020, στην Αδριατική περιορίστηκε κατά μόλις 8%.

Στην Αδριατική, όπως προαναφέρθηκε, οι ελληνικές εταιρείες λειτουργούν κοινοπρακτικά, και ειδικότερα η Attica Group μαζί με την ΑΝΕΚ. Κάτι που έκανε πολλούς να πιστεύουν πως η στόχευση Γκριμάλντι είναι διπλή, δηλαδή θέλει αφενός να πιέσει για μεγαλύτερα μερίδια στην Αδριατική και αφετέρου την ΑΝΕΚ να αποχωρήσει από τη Βενετία και ενδεχομένως να διαπραγματευτεί και καλύτερη θέση των Μινωικών Γραμμών, συμφερόντων του, στην Κρήτη. Οπως και επιβεβαιώνεται τώρα, με τη νεότερη ανακοίνωσή του.

Βεβαίως ο ιταλικός όμιλος ισχυρίζεται πως συνολικά ο αριθμός των πλοίων του που αναπτύσσεται πλέον μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας παραμένει ο ίδιος, δηλαδή πέντε επιβατηγά οχηματαγωγά και δύο οχηματαγωγά. Επιπλέον δηλώνει ότι «υπήρξε μείωση της συνολικής χωρητικότητας που προσφέρεται κατά 2.000 μέτρα για τροχαίο φορτίο και κατά 200 καμπίνες μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας».

«Μέσω αυτής της κίνησης, ο όμιλος Grimaldi επιβεβαιώνει τη στρατηγική του να ανταγωνίζεται με σοβαρό και υπεύθυνο τρόπο, μερικές φορές αφαιρώντας τη χωρητικότητα, εάν είναι απαραίτητο, αλλά πάντα στοχεύοντας στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες του», προσθέτει. Σε κάθε περίπτωση, καθίσταται σαφές πως ο Ιταλός εφοπλιστής θα πιέσει σε όλα τα μέτωπα τις ελληνικές ακτοπλοϊκές, καθώς αναζητάει ζωτικό χώρο για την περαιτέρω ανάπτυξη της θυγατρικής του, Μινωικές Γραμμές, και διαβλέπει ευκαιρίες για την αύξηση των μεριδίων του ενόψει της ανάκαμψης που αναμένει ο κλάδος μετά την υποχώρηση της πανδημίας.

kathimerini.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook