Κόκκινο και επεξεργασμένο κρέας: Μπορούμε να τρώμε όσο θέλουμε;

Πολλές φορές μία επιστημονική έρευνα που δημοσιεύεται σε ένα μεγάλο περιοδικό έρχεται να «ταράξει» τα νερά και να δημιουργήσει μία σύγχυση σχετικά με την υγιεινή διατροφή και τα όσα πιστεύουμε για αυτή. Πρόσφατη μελέτη από επιστήμονες των Πανεπιστημίων Dalhousie και McMaster σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Annals of Internal Medicine αποτελεί μία ακόμα μελέτη από αυτές που ανατρέπουν τα δεδομένα που ισχύουν στη συγκεκριμένη περίπτωση για τα κόκκινα και επεξεργασμένα κρέατα.

Συγκεκριμένα οι ερευνητές σε ανασκόπηση 12 μελετών σε δείγμα 54.000 ατόμων δεν βρήκαν στατιστικά σημαντική σχέση ή σοβαρό συσχετισμό ανάμεσα στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος και τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη ή καρκίνου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η πεποίθηση ότι μπορούμε να τα καταναλώνουμε άφοβα. Βέβαια, οι ερευνητές δεν διαχώρισαν το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας, αν και πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά είδη η κατανάλωση των οποίων όπως τουλάχιστον δείχνουν προηγούμενες μελέτες δεν επιβαρύνει στον ίδιο βαθμό την υγεία.

Την ίδια στιγμή άλλοι μεγάλοι Οργανισμοί και επιστημονικές εταιρείες επισημαίνουν το πόσο επιβαρυντικά μπορεί να είναι αυτά τα τρόφιμα για παραμέτρους της υγείας μας. Γνωρίζουμε έτσι ότι το επεξεργασμένο κρέας (αυτά που ονομάζουμε ως αλλαντικά) θεωρείται πολύ πιο επικίνδυνο για την υγεία από το απλό κόκκινο κρέας και επίσης το 2015, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (Π.Ο.Υ.) ταξινόμησε τα επεξεργασμένα κρέατα ως καρκινογόνους παράγοντες της ομάδας 1. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετές αποδείξεις που συνδέουν το επεξεργασμένο κρέας με τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Επίσης, οδηγίες από εταιρείες όπως η Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρία επισημαίνει ότι ο περιορισμός των κορεσμένων και τρανς λιπαρών είναι μία βασική διατροφική οδηγία για την μείωση της συνολικής και της LDL χοληστερόλης.

Άρα για μία ακόμα φορά ως καταναλωτές θα πρέπει να στραφούμε, με υγειονομικά, κοινωνικά αλλά και περιβαλλοντολογικά κριτήρια, σε μία συνολικά πιο υγιεινή διατροφή που να ακολουθεί πιο σωστά και υγιεινά διατροφικά πρότυπα όπως αυτό που ονομάζουμε Μεσογειακό.

Θα πρέπει λοιπόν α) να καταναλώνουμε όσο γίνεται πιο φυσικά και λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα-για να μειώσουμε την προσθήκη αλατιού και ενός μεγάλου αριθμού πρόσθετων και συντηρητικών ή ενισχυτικών γεύσης που βρίσκουμε στα τυποποιημένα και επεξεργασμένα τρόφιμα όπως είναι τα αλλαντικά

β) να τρώμε περισσότερα τρόφιμα-πηγές φυτικών ινών όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής και όσπρια

γ) να επιλέγουμε καλύτερες και πιο χαμηλές σε κορεσμένα λιπαρά πρωτεϊνικές τροφές δίνοντας έμφαση στο ψάρι και στα χαμηλότερα σε λίπος γαλακτοκομικά και

δ) να εντάσσουμε αυτά τα τρόφιμα σε μία διατροφή που να συνδυάζεται με περισσότερη κίνηση, καλύτερο ύπνο, ιδανικότερο σωματικό βάρος και λιγότερο άγχος. Η διατροφή λοιπόν είναι ένα βασικό κομμάτι ενός συνολικού τρόπου ζωής και δεν αρκούν κάποια μεμονωμένα συστατικά όπως π.χ. το κόκκινο κρέας και τα επεξεργασμένα κρέατα για να την χαρακτηρίσουν ως υγιεινή ή επιβαρυντική.

Πηγή: ygeiamou.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ