Κεραμέως: Κάποιος να τη φυλάει! Οι 17 μαθητές ανά τάξη και η αύξηση του αριθμού των τμημάτων από 22 σε 25

Τα «Παιχνίδια Εξουσίας» επαναφέρουν προς συζήτηση τα πραγματικά ερωτήματα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, που δεν είναι μόνο ασφαλώς εάν θα είναι δωρεάν ή όχι οι μάσκες!

Από την …αριστεία στο φθηνό λαϊκισμό προσφεύγει η υπουργός Παιδείας, προκειμένου να αποφύγει να δει κατάματα την πραγματικότητα που δημιουργείται ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και η οποία οφείλεται τόσο σε αντικειμενικούς λόγους, όσο και σε παραλείψεις της ιδίας!

Η Νίκη Κεραμέως, σε μια προσπάθεια ωραιοποίησης της κατάστασης, ανέφερε τη Δευτέρα πως ο μέσος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι μόλις 17, βάζοντας στο ίδιο ζύγι ολιγομελή τμήματα απομακρυσμένων σχολείων και πολυπληθή αστικών κέντρων!

Το πράγμα δε χειροτερεύει από τη στιγμή που η υπουργός πέρασε ον περασμένο Μάιο, εν μέσω έξαρσης του κορονοϊού, νόμο που αυξάνει τον ανώτατο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, από 22 σε 25!

Στόχος του συγκεκριμένου νόμου υπήρξε οι περικοπές τάξεων και τμημάτων, καθώς και οι μη προσλήψεις ή και οι απολύσεις εκπαιδευτικών, καθώς προβλέπονται και υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε όμορα ή μη σχολεία, όπως και μετακινήσεις εκπαιδευτικών! Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν τότε συνδικαλιστικές οργανώσεις, ενδεικτικά για την Αττική, με το νόμο Κεραμέως, στην Α’ Αθήνας χάνονται έως 100 τμήματα, στη Β’ Αθήνας 54, στη Γ’ Αθήνας 67, στη Δ’ Αθήνας 44, στον Πειραιά 68, στην Αν. Αττική 62 και στη Δυτ. Αττική 12.

Η αύξηση δηλαδή του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, είχε στόχο αυτό που και σήμερα επιδιώκει η υπουργός Παιδείας, τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, γεγονός όμως που προϋποθέτει και τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών, που η κυβέρνηση προσπαθεί να αποφύγει.
Τα «Παιχνίδια Εξουσίας», πάντως, θέτουν εκ νέου στο δημόσιο διάλογο ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, ορισμένα από τα βασικά ερωτήματα που υπάρχουν για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Τα πραγματικά προβλήματα και ερωτήματα

Έγραφε χαρακτηριστικά η στήλη στις 22 Αυγούστου:

«Η δωρεάν χορήγηση της μάσκας σε μαθητές και αυτονόητο είναι το αυτονόητο -μόνο η υπουργός Παιδείας δεν μπόρεσε να το καταλάβει!- και δεν πρέπει να κρύψει από τη δημόσια συζήτηση τα πραγματικά προβλήματα ενόψει της έναρξης των σχολείων! Μερικά από αυτά, όπως τα θέτουν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της εκπαίδευσης:

– Δεν μπορεί στις σχολικές αίθουσες να βρίσκονται 25 μαθητές! Για παράδειγμα, πέρυσι, όταν άνοιξαν τα σχολεία, μετά το πρώτο κύμα του κορονοϊού, παρότι τα κρούσματα ήταν μηδαμινά, εν αντιθέσει με τώρα που ανέρχονται καθημερινά σε πάνω από διακόσια, στις τάξεις βρίσκονταν μάξιμουμ 15 μαθητές. Όλοι οι επιδημιολόγοι, άλλωστε, διαμηνύουν, πως σε αίθουσες 25 μαθητών, που πολύ συχνά έχουν και πρόβλημα εξαερισμού, δεν μπορεί να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας, ακόμα και αν χρήση της μάσκας γίνεται πάντοτε και από όλους ορθά. Και είναι όντως εξοργιστικό πως το υπουργείο Παιδείας αύξησε με νομοθετική ρύθμιση εν μέσω κορονοϊού, τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη σε 25! Εντύπωση δε προκαλεί και το γεγονός ότι από το καλοκαίρι έως σήμερα η κυβέρνηση δεν αναζήτησε εναλλακτικούς χώρους για νέες αίθουσες, ώστε να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη χωρίς να υπάρχει εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων.

– Για να μειωθούν, όμως, οι μαθητές ανά τάξη, χρειάζεται αύξηση των κονδυλίων που έχουν προϋπολογιστεί για την Παιδεία και προσλήψεις νέων εκπαιδευτικών, ακόμα και των συμβασιούχων. Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών απαιτούνται και για την εξτρά διδιασκαλία σε ευπαθείς μαθητές ή σε μαθητές που μέλος της οικογενείας του ή του στενού του περιβάλλοντος νοσήσει από τον κορονοϊού και χρειαστεί να ενταχθεί στην τηλεκπαίδευση. Η κυβέρνηση, βεβαίως, κρατά ενεργό την αντισυνταγματική διάταξη για αναμετάδοση του μαθήματος που γίνεται μέσα στις σχολικές αίθουσες, είναι όμως φανερό πως όπως το μέτρο δεν εφαρμόστηκε στην πράξη πέρυσι, δεν θα εφαρμοστεί και φέτος! Επιπλέον, οι ανάγκες της τηλεκπαίδευσης εκτιμάται ότι θα αυξηθούν, με το τυχόν κλείσιμο σχολείων λόγω κρουσμάτων.

– Επιπλέον προσλήψεις, όμως, χρειάζονται και σε προσωπικό καθαριότητας, όπου οι μέχρι τώρα παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις. Πολύ περισσότερο που οι ανάγκες για καθαρές τουαλέτες και για απολύμανση των χώρων είναι μεγαλύτερη από ποτέ!

– Απαιτούνται αυξημένα τεστ τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τις ευπαθείς κατηγορίες των μαθητών, ενώ το πρόβλημα θα λάβει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις όταν αρχίσει να εμφανίζεται και η γρίπη! Επί των θεμάτων αυτών, όμως, όπως και πολλών άλλων, θα επανέλθουμε σύντομα…»

Γράφει ο Βασίλης Σκουρής

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Γιατί όμως τέτοια αντίδραση για τα online μαθήματα; Γιατί θεωρούνται αντισυνταγματικά;
    Εάν ένα παιδί ή οι γονείς ενός παιδιού ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες (και εννοούμε ευπαθείς ομάδες με θεραπείες που βρίσκονται σε εξέλιξη), αυτοί τι θα κάνουν; Δεν πρέπει να αξιοποιηθεί και αυτός ο τρόπος εκπαίδευσης. Μήπως ενδεχομένως υπάρχει ο φόβος των εκπαιδευτικών ότι δεν γίνεται σωστά η δουλειά τους; Και εάν ναι γιατί είναι απαγορευτικό να αξιολογείται η δουλειά τους (είτε αυτή γίνεται σωστά είτε όχι;). ‘Αλλωστε όλοι οι εργαζόμενοι αξιολογούνται. Επιπλέον, η δουλειά τους όπως και άλλες (π.χ γιατροί, νοσηλευτές) είναι λειτούργημα που σημαίνει ότι πρέπει να δρουν στα πλαίσια των αναγκών της κοινωνίας (είτε αυτό σημαίνει ότι με βάση τους ς κανόνες ηθικής πρέπει να εργαστούν εκτός ωραρίου, on line κλπ),. Είμαι βέβαιη ότι υπάρχουν πολλοί δάσκαλοι, καθηγητές που δρουν έτσι, ωστόσο πολλές φορές πρέπει να αντιμετωπίσουν τις κατηγορίες, αντιδράσεις των συνδικαλιστών συναδέλφων τους….. Νομίζω όταν υπάρχει σοβαρός λόγος (πανδημία) θα έπρεπε όλοι να βάζουν πλάτη , ειδικά όσοι ανήκουν σε τόσο ευαίσθητα επαγγέλματα, ανεξάρτητα από τον δρόμο που ακολουθεί η κάθε κυβέρνηση (σωστός ή λάθοςς, με ή χωρίς παραλείψεις), απλά για λόγους ηθικής, και ευασθησίας απέναντι στο συνάνθρωπο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ