«Καλοφαγάδες» και «νυχτόβιοι»: Οι 7 «τύποι» τουριστών που επιλέγουν την Αθήνα για διακοπές

καλοφαγάδες-και-νυχτόβιοι-οι-7-τύ-1695410

Η Αθήνα είναι ένας από τους must προορισμούς για όλα τα γούστα, καθώς οι εμπειρίες που προσφέρει, θα εντυπωσιάσουν σίγουρα κάθε επισκέπτη και θα του προσφέρουν εντυπωσιακές εικόνες και ένα ταξίδι που θα «κουβαλάει» μέσα του για μια ολόκληρη ζωή.

Tο πολιτιστικό ενδιαφέρον, η διασκέδαση και η νυχτερινή ζωή είναι τα τρία σημαντικότερα κριτήρια βάσει των οποίων τουρίστες από όλο τον κόσμο επιλέγουν να επισκεφθούν την Αθήνα.

Η ελληνική πρωτεύουσα αποτελεί must προορισμό ιδιαίτερα για τους Σκανδιναβούς (48%) και για τους επισκέπτες από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (41%), όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της 18ης Έρευνας Ικανοποίησης Επισκεπτών Αθήνας – Αττικής για το 2022 σύμφωνα με την ΕΞΑΑΑ, την GBR Consulting και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Συγκεκριμένα, η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον Μάιο έως και τον Οκτώβριο του 2022 σε ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΑΑΑ, αλλά και στο αεροδρόμιο σε περίπου 25.000 ταξιδιώτες από το εξωτερικό, έδειξε ότι οι επισκέπτες της Αθήνας έδωσαν την υψηλότερη αξιολόγηση της τελευταίας επταετίας από την εμπειρία τους στην πόλη το 2022, με μέσο όρο βαθμολογίας το 8.4, ωστόσο βαθμολόγησαν την εμπειρία τους με τους κατοίκους χαμηλότερα και παρότι οι αξιολογήσεις τους που αφορούν την καθαριότητα είναι αυξημένες, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Το 22% κρίνει ότι η Αθήνα ήταν ανώτερη των προσδοκιών, ενώ το 60% θέλει να επιστρέψει μέσα στο 2023.

Στο επίκεντρο διασκέδαση και πολιτισμός

Οι κυριότερες δράσεις των τουριστών στην Αθήνα περιστρέφονται γύρω από τη διασκέδαση και τον πολιτισμό. Με μέσο όρο επισκεψιμότητας στο 88% και κυρίαρχες αγορές τη Β. Αμερική, τη Μεσόγειο, τη Δυτική Ευρώπη, την Κεντρική/ Ανατολική Ευρώπη, το Ισραήλ και τη Σκανδιναβία, το βασικό ενδιαφέρον των επισκεπτών της Αθήνας αφορά τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία (94%) και ακολουθούν οι οργανωμένες θεματικές περιηγήσεις, οι μαρίνες, τα εμπορικά και πολιτιστικά κέντρα και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Στο 69% ανήλθε η πληρότητα των Αθηναϊκών ξενοδοχείων το 2022

Από τον Ιούλιο του 2022 κατάφεραν τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας να φτάσουν σε μοτίβο 2019. Συνολικά για το 2022, τα Αθηναϊκά ξενοδοχεία σημείωσαν μείωση πληροτήτων 10,7% (στο 69,1% κατά μέσο όρο) έναντι του 2019, αύξηση της μέσης ημερήσιας τιμής δωματίου (ADR) 14% και αύξηση των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) 2%.

Σε σύγκριση με πόλεις της Μεσογείου το 2022, μόνο η Κωνσταντινούπολη κατάφερε να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 σε ξενοδοχειακή πληρότητα. Αναφορικά με τις τιμές δωματίων, η Ρώμη ξεπέρασε με διαφορά τις πόλεις της Μεσογείου, αλλά και τις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με αύξηση 32% 2022/19.

Ο ξενοδοχειακός όγκος είναι συγκεντρωμένος στην περιοχή γύρω από το Κουκάκι, την Πλατεία Συντάγματος, την Ομόνοια και το Μοναστηράκι. Το 2022 περίπου το 72% όλων των ξενοδοχείων στην Αττική (μη συμπεριλαμβανομένων των νησιών του Αργοσαρωνικού) βρίσκονται στο Κεντρικό Τομέα Αθηνών και ο αριθμός των δωματίων ξενοδοχείων στο κέντρο αυξήθηκε κατά 19% κατά την περίοδο 2015 – 2022.

Από το 2015 έως το 2019, οι βραχυχρόνιες μισθώσεις σημείωσαν σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης +60%, ενώ οι πληρότητες των ξενοδοχείων +0,9%.

Οι 7 «τύποι» των τουριστών που επιλέγουν Αθήνα

Μπορεί ο τουρισμός να βρίσκεται σε ανοδική «τροχιά», ωστόσο το σίγουρο είναι πως κάθε τουρίστας που καταφθάνει στη χώρα μας, ανήκει σε μία συγκεκριμένη κατηγορία. Αυτό σημαίνει πως οι ανάγκες, οι προσδοκίες και τα γούστα κάθε επισκέπτη που βρίσκεται στην Ελλάδα είναι διαφορετικά και η ταξιδιωτική εμπειρία που αποκομίζει ο καθένας φεύγοντας απέχει.

Ιδού τα «προφίλ» των ταξιδιωτών της πρωτεύουσας:

  • Αρχαιολάτρες
  • Φιλότεχνοι
  • Δραστήριοι
  • Νυχτόβιοι
  • Καλοφαγάδες
  • Λάτρεις της θάλασσας
  • Επαγγελματίες

newsbomb.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook