Κάλεσμα σε Γενική συνέλευση από τους εκπαιδευτικούς στα Χανιά

κάλεσμα-σε-γενική-συνέλευση-από-τους-ε-540461

Tο ΔΣ της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Χανίων καλεί όλα τα μέλη του Σωματείου να προσέλθουν στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ Χανίων την Τετάρτη 5/2, 19.00 στο 1ο Γυμνάσιο Χανίων (Πλ. Αγοράς).

Τα θέματα:

α) Εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ και εισηγήσεις παρατάξεων για τον προγραμματισμό δράσης της Ομοσπονδίας και

β) Νέο Ασφαλιστικό Νομοσχέδιο.

γ) Ψηφίσματα

Πρόταση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ

Εδώ και 6 μήνες η κυβέρνηση της ΝΔ, με την αλλαγή φρουράς στη διακυβέρνηση και συνεχίζοντας τις καταστροφικές πολιτικές όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων, έχει περάσει σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους.

Η αντιλαϊκή πολιτική συνεχίζεται

• Στοιχείο βασικό των εξελίξεων είναι ο προϋπολογισμός, ένας από τους αντιλαϊκότερους των τελευταίων χρόνων (μειώσεις 634 εκ. στις δαπάνες για πρόνοια και υγεία, 192 εκ. για συντάξεις, 616 εκ. μειώσεις φόρων για το κεφάλαιο). Η κυβέρνηση προσπαθεί να εμφανίσει αυξήσεις σε μισθωτούς και συνταξιούχους, παίζοντας με τις φορολογικές κλίμακες και με ενδεχόμενη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Ψηφίστηκε χωρίς ούτε καν την γνωστή απεργιακή ντουφεκιά ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ.

• Συνεχείς αντεργατικές ρυθμίσεις (κατάργηση κλαδικών συμβάσεων, αύξηση απολύσεων, αντισυνδικαλιστικός νόμος κ.ά.), ευρύτερα μνημονιακά μέτρα με διευκολύνσεις για το κεφάλαιο και τις τράπεζες.

• Ανοίγει νέο κύκλο κερδών για το κεφάλαιο. Ο ΣΕΒ ζητάει τη μη εφαρμογή των τριετιών για να μη μετράει η προϋπηρεσία και να αμείβονται όλοι οι εργαζόμενοι με 650 ευρώ μεικτά (κατώτατος μισθός) στις πλήρεις συμβάσεις. Το Υπουργείο Εργασίας μέσα από τον «αναπτυξιακό νόμο» υλοποιεί την κατάργηση των κλαδικών συμβάσεων για εταιρείες που δηλώνουν «οικονομικό πρόβλημα», ενώ μειώνει δραστικά τα πρόστιμα για απλήρωτες υπερωρίες.

• Όλα αυτά διανθίζονται με νέο αντιπροσφυγικό νόμο που συνάδει με την Ευρώπη-φρούριο, εκτεταμένη κρατική τρομοκρατία και δόγμα «νόμος και τάξη», εκκένωση καταλήψεων και καταπάτηση στοιχειωδών δικαιωμάτων από την αστυνομική επιβολή.

Η αντιασφαλιστική πολιτική βαθαίνει

• Ο νέος αντιασφαλιστικός νόμος Βρούτση που κατατίθεται τις επόμενες μέρες, ετοιμάζεται να συνθλίψει ό,τι έμεινε όρθιο από ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα. Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν καταργεί το ν. Κατρούγκαλου (αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια ή στα 40 χρόνια εργασίας, καθιέρωση της εθνικής σύνταξης 384 ευρώ, κατάργηση του ΕΚΑΣ, «προσωπική διαφορά», κ.ά.), αλλά αντίθετα τον θωρακίζει. Εισάγει κεφαλαιοποιητικό σύστημα με τη δήθεν «ελεύθερη επιλογή». Έτσι θα έχουμε σταδιακή μετατροπή της σύνταξης σε επίδομα για τους νέους συνταξιούχους και οριστική εξαφάνισή της για τους νεοεισερχόμενους στην εργασία, χωρίς να αποκλείονται και νέες μειώσεις για όλους. Τα κοράκια της «αυτορρυθμιζόμενης ελεύθερης αγοράς» είναι έτοιμα για ρεμούλες με τις εισφορές των ασφαλισμένων.

• Η ιδιωτικοποίηση και διάλυση της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης δεν περιλαμβάνει μόνο τη σύνταξη, αλλά θίγει και την περίθαλψη, το χρόνο και την ασφάλεια της εργασίας κ.ά. και δημιουργεί κλίμα γενίκευσης της ελαστικής και της ανασφάλιστης εργασίας. Είναι ψεύτικες οι διακηρύξεις της κυβέρνησης για ονομαστική αύξηση των συντάξεων με κύριο επιχείρημα τις αλλαγές στη φορολογία και τις εισφορές, καθώς θα μειωθεί η «προσωπική διαφορά».

• Η ανακοινωμένη συγχώνευση στον ΕΦΚΑ του ΕΤΕΑΕΠ, πέρα από τις αρχικές μειώσεις που θα επιφέρει στην επικουρική, στοχεύει στην παράδοση της επικουρικής, καταρχήν, ασφάλισης στις ιδιωτικές εταιρείες.

Πρέπει να αντισταθούμε σε όλα αυτά τα σχέδια που θα οδηγήσουν για μία ακόμα φορά στην καταλήστευση των αποθεματικών των ταμείων, στην ανάπτυξη ιδιωτικών σχημάτων ασφάλισης στο δημόσιο καθολικό σύστημα, στη μετατροπή του αναδιανεμητικού συστήματος σε κεφαλαιοποιητικό, στην κατάργηση της επικουρικής σύνταξης και του εφάπαξ.

Υποτέλεια στους διεθνείς οργανισμούς ΝΑΤΟ, ΕΕ και στις ΗΠΑ

• Με την επέκταση των συμφωνιών για τις αμερικάνικες βάσεις, αλλά και τη χρήση ελληνικών στρατιωτικών εγκαταστάσεων, δηλαδή την άνευ όρων παράδοση στις ορέξεις του αμερικανονατοϊκού ιμπεριαλισμού, η χώρα έχει μετατραπεί σε προκεχωρημένο φυλάκιο και ορμητήριο των δολοφονικών επεμβάσεων στη Μέση Ανατολή (συνέχιση του πολέμου στην Συρία, επέμβαση της Τουρκίας σε βάρος των Κούρδων, πρόσφατη δολοφονία από τις ΗΠΑ υψηλόβαθμων Ιρανών στην Βαγδάτη).

• Η πολιτική των ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ με τη συνεχή εμπλοκή στα ευρωΝΑΤΟικά σχέδια και τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς έχει θέσει τη χώρα στο κέντρο επικίνδυνων πολεμικών εξελίξεων και στα ελληνοτουρκικά, παίζοντας με τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, τις ΑΟΖ και τους αγωγούς φυσικού αερίου (με πρόσφατη τη συμφωνία για τον EastMed και τις εξελίξεις στη Λιβύη).

Νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα προωθούνται

Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές κλιμακώνονται σε κάθε επίπεδο και η κυβέρνηση της ΝΔ βαθαίνει και επεκτείνει την αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων ΕΕ-ΟΟΣΑ.

• Με την κατάργηση του Πανεπιστημιακού Ασύλου, με ρυθμίσεις που καταργούν τα δωρεάν μεταπτυχιακά στα ΑΕΙ και δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους ιδιωτικών κολλεγίων, με τις κρατικές δαπάνες για τη Παιδεία τα τελευταία 10 χρόνια να έχουν μειωθεί κατά 30%.

• Με το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και τα εξισώνει με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων μετατρέποντάς τα σε τυπικό προσόν διορισμού/πρόσληψης στο δημόσιο, ενώ η επαγγελματική εξίσωση έχει ήδη συμβεί από ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ. Μειώνει τη χρηματοδότηση και συνδέει την αξιολόγηση με τη χρηματοδότηση στα ΑΕΙ (αρχικά στο 20%) βάσει δεικτών ποιότητας και επιτευγμάτων. Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που θα λειτουργούσαν το 2020-21, εισάγει τον εκβιαστικό και τιμωρητικό 3ετή αποκλεισμό για όσους εκπαιδευτικούς λόγω συνθηκών αρνούνται διορισμό ή παραιτούνται , καθώς και την αποπροσανατολιστική κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, που έφερε και τις απαράδεκτες δηλώσεις του Αρχιεπίσκοπου για τεμπέληδες.

• Με την αύξηση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (υπερδιπλασιασμός των αναπληρωτών στην β/θμια) και τους 38.000 αναπληρωτές φέτος σε Δημοτικά, Νηπιαγωγεία, Γυμνάσια και Λύκεια, φαίνεται η επιλογή του συστήματος για άρση της μονιμότητας, ενώ τραγικές είναι οι συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία με τον εκπαιδευτικό-λάστιχο των πολλών σχολείων και αντικειμένων.

• Το «προσοντολόγιο» του ΣΥΡΙΖΑ, που εφαρμόζει η ΝΔ, σημαίνει κατάργηση των επαγγελματικών και ακαδημαϊκών δικαιωμάτων του πτυχίου, αλλά και συνιστά πράξη αμφισβήτησης της προϋπηρεσίας, που δεκάδες χιλιάδες συνάδελφοι έχουν αποκτήσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας με τεράστιο κόστος. Είναι στην πράξη η πιο άγρια, σκληρή και τιμωρητική αξιολόγηση.

• Η κυβέρνηση ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ συνεχίζει τις περικοπές και τη συρρίκνωση των εκπαιδευτικών αναγκών σε δομές και προσωπικό και προχωρεί σε απολύσεις με τους νέους πίνακες του προσοντολογίου.

• Οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και η συνταξιοδότηση στα σχολεία αλληλοσυνδέονται. Αν δεν γίνουν οι δεκάδες χιλιάδες διορισμοί που είναι απαραίτητοι, δεν θα δοθούν κίνητρα αποχώρησης για ένα γερασμένο κλάδο και αντίστροφα, αν δεν γίνουν μαζικές αποχωρήσεις με αξιοπρεπείς συντάξεις, δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί, παρά μόνο με το σταγονόμετρο και αν γίνουν.

• Σύμφωνα με τις διακηρύξεις της ΝΔ και τις διαρροές του ΥΠΑΙΘ στον τύπο ετοιμάζεται νέο νομοσχέδιο για τη β/μια με αξιολογήσεις, πρότυπα-πειραματικά (με βάση το ιδεολόγημα της ΝΔ περί «αριστείας») που αποτελούν βασικά στοιχεία του νεοφιλελεύθερου δόγματος, πασπαλισμένα και με ολίγη επιμόρφωση με μέντορες και συμβούλους ως άλλοθι για την τιμωρητική αξιολόγηση των απολύσεων. Το νέο, πιο ταξικό και ευέλικτο Λύκειο της αγοράς έχει βασικό στόχο να περιορίζει δραστικά τον αριθμό των μαθητών που παίρνουν απολυτήριο και εισάγονται στα ΑΕΙ, να τους πετάει στην κατάρτιση και στην ανειδίκευτη εργασία των πιστοποιητικών και να βγάζει πελάτες για την ιδιωτική εκπαίδευση. Έτσι θεσπίζονται: βάση του 10, άλλη βάση μεγαλύτερη καθοριζόμενη από τα ΑΕΙ, τράπεζες θεμάτων και αύξηση της εξεταζόμενης ύλης, υπολογισμό των βαθμών σε κάθε τάξη για το Εθνικό απολυτήριο. Προωθείται αλλαγή ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων, εισαγωγή μαθημάτων όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα για να εμπεδωθούν ανάλογα πρότυπα και στάση ζωής. Αλλάζει και ο τρόπος επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης ώστε να στηθεί το επιτελικό προσωπικό των αξιολογήσεων και γενικότερα της υλοποίησης των αντιλαϊκών πολιτικών στα σχολεία.

• Η κυβέρνηση, ανεξάρτητα από το χρόνο θεσμοθέτησης, επανακάμπτει με την συμβολή του ΙΕΠ, στην αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών από τον Σεπτέμβρη. Με δήθεν αθώα ερωτηματολόγια σε γονείς, μαθητές και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, θα προσπαθήσει να υλοποιήσει το πρώτο βήμα, με στόχο την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και το πέρασμα, με την συμβολή των Δήμων, στην κατηγοριοποιημένη χρηματοδότηση και διαφοροποίηση στη διδασκαλία και τα μαθήματα. Όμως, αφού το μόνο μετρήσιμο είναι οι επιδόσεις των μαθητών, οι ανεπάρκειες θα αποδοθούν στους εκπαιδευτικούς. Η πετυχημένη και αποτελεσματική 30ετής πάλη του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση σύντομα θα πρέπει να επικαιροποιηθεί και να ενταθεί ως μέρος της συνολικότερης πάλης να μην περάσουν οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

• Η παγίωση των περικοπών στους μισθούς την τελευταία 10ετία συνεχίζεται. Σε μια χώρα όπου το ποσοστό του πληθυσμού που βρίσκεται έως τα όρια της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, υπερβαίνει το 30%, οι εκπαιδευτικοί πρέπει και μπορούν να διεκδικήσουν κλαδικά και διακλαδικά να πάρουν πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς.

Οι εκπαιδευτικοί και οι ΕΛΜΕ πρωταγωνιστές – Πρόταση Αγώνα

Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία που το δημόσιο σχολείο υπονομεύεται από τις πολιτικές κυβερνήσεων Ε.Ε, ΟΟΣΑ, ενώ τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών πριονίζονται συστηματικά, οφείλουμε να συμβάλουμε στη συσπείρωση και στον συντονισμό των δυνάμεων για ενίσχυση του αγώνα για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών – αντεργατικών πολιτικών με συγκεκριμένο αγωνιστικό σχέδιο δράσης και αγώνα. Να ξαναπιάσουμε το νήμα των αγώνων με τους οποίους καταγράψαμε νίκες (άδειες αναπληρωτών, διορισμούς). Μετά τις περσινές κινητοποιήσεις του Γενάρη του ’19, αλλά και του Μάρτη του ’18 και μπροστά στο φόβο γενίκευσης του αγώνα των εκπαιδευτικών και σε άλλους χώρους εργασίας, δόθηκαν 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή από τον ΣΥΡΙΖΑ, αν και δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί και αναγγέλθηκαν 5250 στην Γενική από τη ΝΔ. Κι αν ακόμα πραγματοποιηθούν από το 2021, δεν καλύπτουν ούτε τους αριθμούς των κενών που υπάρχουν κάθε Σεπτέμβρη, αλλά ούτε τις πραγματικές ανάγκες που ξεπερνούν τις 40.000.

Σύμφωνα με τις νέες εξελίξεις η Πρόταση Αγώνα των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Δ.Ε., ήδη από το 19o Συνέδριο της ΟΛΜΕ εξειδικεύεται:

Αιτήματα – Διεκδικήσεις

• Να απαιτήσουμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών. Κατάργηση του προσοντολόγιου που οδηγεί σε αλληλοσφαγή και ανταγωνισμούς και ανοίγει το δρόμο για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών μόνο με πτυχίο και προϋπηρεσία. Ίσα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές. Δωρεάν σίτιση, στέγαση, μετακίνηση στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.

• Να απαιτήσουμε δημόσια κοινωνική ασφάλιση για όλους. Όχι στα σχέδια ιδιωτικοποίησης. Σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Πανεργατικός αποφασιστικός αγώνας ενάντια στο νέο αντιασφαλιστικό νόμο Βρούτση. Απεργίες για να μην κατατεθεί.

• Όχι στην αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Απαιτούμε να υιοθετήσουν τη θέση απεργίας-αποχής οι ομοσπονδίες ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και να στηρίξουν τους Συλλόγους διδασκόντων για το σοβαρό αυτό ζήτημα που έχουν μπροστά τους τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί. Σε κάθε περίπτωση να ενισχυθεί και να διευρυνθεί η κοινή πρωτοβουλία ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση και να ενημερωθούν οι σύλλογοι διδασκόντων για τις απαιτούμενες ενέργειες. Να εκδοθεί κοινή αφίσα και ανακοίνωση.

• Να αντιταχθούμε στα νέα αντιδραστικά σχέδια για το Λύκειο της αγοράς και των εξεταστικών φραγμών, στην «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και τη σύνδεση-υποταγή τους στους κανόνες της αγοράς . Όχι στα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης, της μαθητείας και της φτηνής κατάρτισης. Να μην κατατεθεί κανένα νομοσχέδιο για Νέο Λύκειο, νέες δομές, αξιολογήσεις κλπ.

• Ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, καμία μετακίνηση των συναδέλφων στα σχολεία, οργανικές θέσεις σε όλους. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του ΄13 επίπεδα. 20 μαθητές/τμήμα, 15/ΟΠ, 10/εργαστήριο, μείωση μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

• Να απαιτήσουμε πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά. Αναπλήρωση απωλειών, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού/σύνταξης. Επαναφορά της χαμένης διετίας 2016-2017. Κλαδική σύμβαση εργασίας.

• Αύξηση των δαπανών για την παιδεία και τις ανάγκες των σχολείων στο 5% του κρατικού προϋπολογισμού ή 15% του ΑΕΠ. Όχι στην εγκατάλειψη των σχολικών μονάδων στους χορηγούς και δωρητές κάθε είδους.

• Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση! Να μην εφαρμοστεί η εξίσωση των ιδιωτικών κολεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Να μην περάσει η σύνδεση της αξιολόγησης-χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Όχι στην αναστολή της λειτουργίας 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21. Καμιά τιμωρία για τους νεοδιοριζόμενους που λόγω συνθηκών παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

• Για την απειλή του πολέμου και την εμπλοκή της χώρας μας: Θεωρούμε ότι η ομοσπονδία και οι ΕΛΜΕ πρέπει να πρωτοστατήσουν σε καμπάνιες, δράσεις στα σχολεία με μαθητές και γονείς, σε κινητοποιήσεις με αντιπολεμικό περιεχόμενο. Καμιά θυσία, καμιά υποχώρηση για τα συμφέροντα κεφαλαίου – ιμπεριαλισμού. Να κλείσουν τώρα όλες οι βάσεις – Έξω η Ελλάδα από το ΝΑΤΟ. Ακύρωση όλων των συμφωνιών ανάμεσα στους εγκληματίες των ΗΠΑ και τη χώρα μας. Καμία στρατιωτική διευκόλυνση και συμμετοχή σε κάθε πολεμοκάπηλο σχέδιο. Αλληλεγγύη στην πάλη των λαών. Ειρήνη και Φιλία ανάμεσα σε όλους τους λαούς.

• Όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με επαρκείς υποδομές και τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να επιστρέψουν στα σχολεία τους όλα τα παιδιά που απομακρύνθηκαν μετά τις βίαιες αστυνομικές εκκενώσεις καταλήψεων στέγης προσφύγων.

Πρόγραμμα δράσης

Καταθέτουμε πρόγραμμα δράσης πολύμορφου ανυποχώρητου αγώνα με ημερομηνία λήξης το τέλος της χρονιάς, που θα περιλαμβάνει και τις εξετάσεις, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται από τις Γενικές Συνελεύσεις.

• Οργάνωση δράσεων και παραστάσεων σε ΔΔΕ, ΠΔΕ, ΥΠΑΙΘ, με τα βασικά αιτήματα για διορισμούς/αναπληρωτές και για να καλυφθούν τα εναπομείναντα κενά.

• Απεργιακή κινητοποίηση στις 31/1 για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, ασφαλιστικό, αντιεκπαιδευτικά μέτρα και οργάνωση συλλαλητηρίων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στις 12μμ. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να καλύψουν τα έξοδα μετακίνησης των συναδέλφων και να οργανώσουν τη συμμετοχή των συναδέλφων.

• Οι Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων στις 8 Φλεβάρη να αποφασίσουν 48ωρη απεργία στην εκπαίδευση που θα πραγματοποιηθεί στις 20 και 21/2. Την πρώτη μέρα οργάνωση συλλαλητηρίων σε όλους τους νομούς και τη δεύτερη μέρα πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα, στις 12μ., στα Προπύλαια. Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να καλύψουν τα έξοδα μετακίνησης των συναδέλφων και να οργανώσουν τη συμμετοχή των συναδέλφων.

• Αποφασίζουμε το απεργιακό πρόγραμμα να πραγματοποιηθεί άμεσα αν τα αντιεκπαιδευτικά και τα αντιασφαλιστικά μέτρα προωθηθούν νωρίτερα για ψήφιση στη βουλή.

• Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. των προέδρων στις 7/3 για αποφασιστική κλιμάκωση του αγώνα.

• Επιστολή προς τους γονείς και τους μαθητές για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τις διεκδικήσεις μας. Αξιοποιώντας τη βαθμολογία του τετραμήνου να φτάσει το μήνυμά μας σε όλες τις οικογένειες.

• Ο αγώνας επιδιώκουμε να πάρει πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, η ΟΛΜΕ να καλέσει σε συνάντηση τη ΔΟΕ άμεσα πριν την έναρξη των Γ.Σ. των ΕΛΜΕ για τη διαμόρφωση ενιαίου προγράμματος διεκδικήσεων και μορφών πάλης.

• Η ΟΛΜΕ να καλέσει σε συνάντηση τους συλλόγους γονέων και τους φοιτητικούς συλλόγους.

• Για την επιτυχία του αγώνα προωθούμε το συντονισμό των πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ συμμετέχοντας και ενισχύοντας πρωτοβουλίες κοινής δράσης, όπως για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.

Η επιτυχία του προγράμματος να γίνει υπόθεση συντονισμού των ΕΛΜΕ και των Επιτροπών Αγώνα

Καλούμαστε όλοι, χωρίς αναμονή, χωρίς την πρακτική της ανάθεσης, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να ξεκινήσει ο αγώνας και να πάρει χαρακτηριστικά μαζικά και αποφασιστικά, ώστε να μην περάσουν τα νέα αντιασφαλιστικά – αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Για την επιτυχία του προγράμματος, αν το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και η Γ.Σ. των προέδρων δεν αποφασίσουν ένα αντίστοιχο πρόγραμμα διεκδικήσεων και δράσης, οι ΕΛΜΕ να το προωθήσουν και να το υλοποιήσουν σε τοπικό επίπεδο. Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων στη Γ.Σ. των προέδρων να συντονιστούν για την υλοποίηση ενός αντίστοιχου προγράμματος των ΕΛΜΕ σε πανελλαδικό επίπεδο, προσαρμόζοντας ανάλογα τις κινητοποιήσεις.

* Η απόρριψη του συνεκτικού πλαισίου-προγράμματος των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων από όλες τις άλλες παρατάξεις στο ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 22/1, ενόψει και του νέου κύκλου γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ μέχρι τις 8 Φλεβάρη (ΓΣ προέδρων ΕΛΜΕ), είναι γεγονός. Από εδώ και πέρα ο καθένας να πάρει τις ευθύνες του και βέβαια και το ΠΑΜΕ, που μονίμως «προετοιμάζει» τον κλάδο για αγώνες απλής διαμαρτυρίας που δεν δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες για την ανατροπή των αντεργατικών αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

Η όξυνση της διεθνούς κατάστασης από την Μέση Ανατολή μέχρι και το Αιγαίο λόγω των ιμπεριαλιστικών διαθέσεων και προκλήσεων από ΗΠΑ και Τουρκία εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για όλους τους λαούς της Μ. Ανατολής και της ευρύτερης περιοχής, αλλά και για τη χώρα μας, τροφοδοτώντας ταυτόχρονα τον εθνικισμό, τον φονταμενταλισμό και την προσφυγική κρίση. Είναι επιτακτική ανάγκη η ΟΛΜΕ να πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη ενός δημοκρατικού, αντιπολεμικού και αντιιμπεριαλιστικού κινήματος που θα συμβάλει στην αναχαίτιση του κινδύνου μίας πολεμικής ανάφλεξης και θα προασπίζεται την ειρηνική συνύπαρξη των λαών.

Την ίδια στιγμή που χιλιάδες πολιτών αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ιδιωτικές δαπάνες για τη στήριξη των παιδιών τους, η χρηματοδότηση για την παιδεία στον προϋπολογισμό του 2020 μειώνεται, η στήριξη των αδύνατων μαθητών είναι ανύπαρκτη, οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες των εκπαιδευτικών από το 2011 δεν αποκαθίστανται, οι υποδομές των σχολείων δεν αναβαθμίζονται.

To εκπαιδευτικό κίνημα με τους αγώνες του ανάγκασε την κυβέρνηση να υλοποιήσει, έστω και καθυστερημένα, τους 4500 διορισμούς στην ειδική αγωγή και να προχωρήσει σε έκδοση προκήρυξης διορισμών και στην γενική αγωγή. Ωστόσο είναι προφανές ότι ο αριθμός των διορισμών σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τα τεράστια πραγματικά πάγια κενά στην εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα το σύστημα διορισμών είναι σε πλήρη αντίθεση με τις θέσεις και τις προτάσεις της ομοσπονδίας. Επιπρόσθετα, πολύ σοβαρές εκκρεμότητες που σχετίζονται με τους διορισμούς, όπως η ένταξη των αποφοίτων του τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής του ΠΑΜΑΚ στο κλάδο ΠΕ78 κοινωνικών επιστημών δεν διευθετήθηκαν, παρά τη σαφή δέσμευση του υπουργείου.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση της Ν.Δ. ανοίγει παράθυρο για διορισμούς στο δημόσιο κατόχων πτυχίων της αλλοδαπής με μόνη προϋπόθεση την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων (έχει ήδη ψηφιστεί τον Οκτώβριο του 2019 η ισοτιμία επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ιδιωτικών κολλεγίων με τους αποφοίτους ΑΕΙ), χωρίς την προϋπόθεση της ακαδημαϊκής αναγνώρισης, όπως ίσχυε ως τώρα. Με τη σχετική ρύθμιση στο νόμο τα κολλέγια, θα δίνουν πτυχία ισότιμα με τα πανεπιστήμια και οι απόφοιτοί τους μπορούν να διορισθούν ως μόνιμοι και αναπληρωτές στο δημόσιο. Άμεση συνέπεια της παραπάνω ρύθμισης θα είναι η υποβάθμιση των πτυχίων των ελληνικών ΑΕΙ, η έμμεση κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και η ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Στον ίδιο νόμο προβλέπεται ο απαράδεκτος 3ετής αποκλεισμός των εκπαιδευτικών σε περίπτωση άρνησης διορισμού ή παραίτησης, η αποπροσανατολιστική κατάργηση της αργίας των Τριών Ιεραρχών, η επαναφορά αρμοδιοτήτων στις αμαρτωλές καλλιτεχνικές επιτροπές για στελέχωση μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων κ.α.

Το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών (μετακινήσεις σε πολλά σχολεία, αυξημένο ωράριο, υψηλά ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης, ελάχιστες μεταθέσεις και αποσπάσεις κλπ) παραμένει εξαιρετικά δυσχερές, με τραγικές συνέπειες για τους ίδιους και την παρεχόμενη εκπαίδευση. Ο πρόσφατος θάνατος δύο ακόμα συναδέλφων μας μετά από τροχαίο κατά την επιστροφή τους από το σχολείο, αποδεικνύει την άμεση ανάγκη βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών.

Οι τεράστιες μισθολογικές απώλειες που επέβαλαν οι μνημονιακές πολιτικές της τελευταίας δεκαετίας σε καμία περίπτωση δεν αναπληρώθηκαν με το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, ενώ ταυτόχρονα παραμένουν οι γνωστές στρεβλώσεις και ανισότητες του ενιαίου μισθολογίου.

Η 10ετής αδιοριστία εκπαιδευτικών και η συνακόλουθη κατάργηση στην πράξη των μεταθέσεων, εγκλώβισε χιλιάδες εκπαιδευτικούς μακριά από τον τόπο κατοικίας τους με χαμηλούς μισθούς και παντελή απουσία κρατικής μέριμνας για το οξυμένο πρόβλημα στέγασης.

Ο περιορισμός των μορφωτικών και παιδαγωγικών λειτουργιών του σχολείου, παράλληλα με την πλήρη απαξίωση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, έχει οδηγήσει στην αύξηση των κρουσμάτων βίας στα σχολεία και στην δραματική επιδείνωση των όρων άσκησης του εκπαιδευτικού έργου.

Την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου δυσχεραίνει περισσότερο η απουσία στοιχειώδους προγραμματισμού σχετικά με τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά εγχειρίδια αλλά και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Το δημογραφικό πρόβλημα που έρχεται ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης , θα οδηγήσει σε μεγάλη μείωση του μαθητικού πληθυσμού στα επόμενα χρόνια. Η μείωση του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, η πολιτισμική ανάπτυξη του σχολείου, η ένταξη των ευρυτέρων σχολικών δραστηριοτήτων στο κανονικό πρόγραμμα κ.α. μπορούν να διευρύνουν τις μορφωτικές λειτουργίες του σχολείου και να αντιμετωπίσουν τις μειώσεις σχολικών μονάδων και οργανικών θέσεων.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας το επόμενο χρονικό διάστημα θα επέλθουν σημαντικές νομοθετικές αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η σύνδεση της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση, η κατάργηση δομών, το εθνικό απολυτήριο με τράπεζα θεμάτων σε όλες τις τάξεις του λυκείου, η βάση του 10, η μείωση αριθμού εισακτέων, νέος τρόπος ανάδειξης στελεχών κ.α..

Την ίδια ώρα η νέα ηγεσία του ΙΕΠ δηλώνει σε όλους τους τόνους τη φιλοδοξία της να συνεισφέρει στην επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με αιχμή τους νέους σχολικούς συμβούλους και προτρέπει την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει άμεσα στην εφαρμογή της. Το εκπαιδευτικό κίνημα αντιστάθηκε σθεναρά σε προηγούμενες προσπάθειες των κυβερνήσεων να νομοθετήσουν και να εφαρμόσουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα και κατάφερε με τους αγώνες του να καταργήσει όσα από αυτά νομοθετήθηκαν στο παρελθόν. Η συσπείρωση των εκπαιδευτικών στα σωματεία και οι ενωτικοί δυναμικοί αγώνες είναι ο μόνος τρόπος να αποτραπούν ξανά τα νεοφιλελεύθερα σχέδια της κυβέρνησης για την Παιδεία.

Όσον αφορά στην εκπαίδευση προσφύγων, από τη μία τα τεράστια κενά στις δομές προσφυγικής εκπαίδευσης και από την άλλη ο αποκλεισμός από την έκδοση ΑΜΚΑ όσων δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα ως πρόσφυγες, καθιστούν αδύνατη την ουσιαστική εκπαίδευση και συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτείται η άμεση στελέχωση όλων των δομών προσφυγικής εκπαίδευσης, ο νομοθετικός αποκλεισμός των ΜΚΟ από όλα τα ζητήματα που αφορούν στην τυπική εκπαίδευση και η ψήφιση ενός βελτιωμένου θεσμικού πλαισίου, που θα εξασφαλίζει πλήρως μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα προάγει πραγματικά τη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία, με έμφαση στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.

Στο ζήτημα του ασφαλιστικού η ΟΛΜΕ διακηρύσσει την πλήρη αντίθεση της σε κάθε προσπάθεια συγχώνευσης του ΕΤΕΑΕΠ με τον ΕΦΚΑ, της μετατροπής μέρους του συστήματος της δημόσιας ασφάλισης σε κεφαλαιοποιητικό, της μείωσης των εργοδοτικών εισφορών, της δημιουργίας προϋποθέσεων για την ουσιαστική εξαφάνιση του εφάπαξ και της ιδιωτικοποίησης της επικουρικής σύνταξης από 1/1/2021, που διευκολύνει την είσοδο και του τρίτου «πυλώνα», της ιδιωτικής Ασφάλισης. Αντίθετα η ΟΛΜΕ επιμένει στην κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου, στην ανάκτηση των απωλειών των συντάξεων και στην πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια για τον εκπαιδευτικό.

Αιτήματα

Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.

Μαζικοί διορισμοί για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών με βασικό κριτήριο την προϋπηρεσία και εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών. Κατάργηση της δυνατότητας των αποφοίτων κολλεγίων να διορίζονται στη δημόσια εκπαίδευση. Κατάργηση του 3ετούς αποκλεισμού σε περίπτωση άρνησης διορισμού.

Οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Ενίσχυση των νέων συναδέλφων.

Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας. Καμία μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, που προβλέπει ο νόμος Κατρούγκαλου. Σταδιακή ανάκτηση των απωλειών. Καμία είσοδος των ιδιωτών στην επικουρική ασφάλιση. Καμία μείωση εισφορών στην κύρια σύνταξη των εργαζομένων.

Διασφάλιση της αποτίμησης εκπαιδευτικού έργου με αποκλειστικά εσωτερικές δημοκρατικές διαδικασίες. Όχι στην επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων.

Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

Κατάργηση του καθηκοντολογίου και δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και την επιλογή διευθυντών, με κυρίαρχο το ρόλο του συλλόγου διδασκόντων.

Μετακίνηση του εκπαιδευτικού το πολύ μέχρι δύο σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου. Μείωση του ωραρίου κατά μία ώρα για κάθε επιπλέον μετακίνηση σε σχολείο πέραν των δυο. Όχι στη μετακίνηση σε δύο σχολεία την ίδια μέρα, εάν δε βρίσκονται στο ίδιο σχολικό συγκρότημα. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που επιβάλλεται η μετακίνηση τέτοιου τύπου, ο χρόνος μετάβασης από σχολείο σε σχολείο να λογίζεται ως διδακτικό ωράριο.

Ουσιαστική επιμόρφωση σε τακτική βάση όλων των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ

Άμεση κατάθεση υπουργικής τροπολογίας που να αποκλείει τους αποφοίτους του τμήματος εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής του ΠΑΜΑΚ από την ένταξή τους στον κλάδο ΠΕ78 κοινωνικών επιστημών.

Ανώτατο όριο 20 μαθητών ανά τμήμα. 15 μαθητές στα μαθήματα κατεύθυνσης και 10 στα εργαστήρια.

Ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης προσφύγων.

Άμεση αναμόρφωση των βιβλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες.

Πρόγραμμα Δράσης

• Κινητοποιήσεις με ΑΔΕΔΥ ενάντια στον νέο ασφαλιστικό νόμο.

• Κινητοποίηση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΟΙΕΛΕ-φοιτητικών συλλόγων με 3ωρη στάση εργασίας στις 20 Φεβρουαρίου στα Προπύλαια για διορισμούς, ισοτιμία κολλεγίων-ΑΕΙ, εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών και αλλαγές στην εκπαίδευση και εξουσιοδότηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για προκήρυξη 24ωρης απεργία το αργότερο μέχρι τις 13 Μαρτίου.

• Οι ΕΛΜΕ θα οργανώσουν άμεσα, με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ, καμπάνια ενημέρωσης των συναδέλφων, των μαθητών, των γονιών και των τοπικών κοινωνιών για τις αντιδραστικές αλλαγές που έρχονται στην εκπαίδευση και τις συνέπειές τους.

• Οι ΕΛΜΕ πανελλαδικά θα αναπτύξουν πρωτοβουλίες αντιπολεμικού χαρακτήρα σε συνεργασία και συντονισμό με άλλους φορείς και συλλογικότητες στις τοπικές κοινωνίες, αρχίζοντας από το σχολεία μας, τους μαθητές μας και τους γονείς τους.

• Νέες γενικές συνελεύσεις για επανεκτίμηση της κατάστασης και συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας θα γίνει το Σάββατο 8/2/2020 στις 11.00 π.μ. στο 6ο ΕΠΑΛ Α Αθήνας (Νέστου 4 & Έβρου, Στάση ΜΕΤΡΟ: ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ).

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook