Ηλεκτρικά vs συμβατικά: Ποια αυτοκίνητα είναι πιο οικονομικά σε συντήρηση;

Έρευνα αποκαλύπτει ότι το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού οχήματος σε βάθος χρόνου είναι σημαντικά χαμηλότερο από ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί θερμικό μοτέρ.

Έρευνα της εταιρίας We Predict στην Αμερική δηλώνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων ξοδεύουν κατά μέσο όρο 123 δολάρια σε έξοδα συντήρησης, κατά τους πρώτους τρεις μήνες ιδιοκτησίας, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 306 δολάρια τον χρόνο.

Παράλληλα, οι ιδιοκτήτες ενός σύγχρονου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης χρειάζεται να ξοδέψουν για την συντήρηση του 53 και 189 δολάρια αντίστοιχα.

Η συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων όμως, γίνεται σημαντικά φθηνότερη με το πέρας του χρόνου, σύμφωνα με την We Predict. Στους πρώτους 36 μήνες ιδιοκτησίας τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν κοστίσει κατά μέσο όρο 514 δολάρια στους ιδιοκτήτες τους για την συντήρηση τους, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα κινητήρα εσωτερικής καύσης που το κόστος για τον ίδιο σκοπό ανέρχεται στα 749 δολάρια.

Η έρευνα υποστηρίζει ότι η διαφορά αυτή οφείλεται κυρίως στο χαμηλότερο κόστος για σέρβις που απαιτούν τα ηλεκτρικά οχήματα συγκριτικά με τα συμβατικά.

Για το σέρβις τους οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων ξοδεύουν τα πρώτα τρία χρόνια συμβίωσης με το αυτοκίνητο 77 δολάρια σε αντίθεση με τα 228 δολάρια που απαιτούν τα αυτοκίνητα με θερμικό μοτέρ.

Η μελέτη περιλάμβανε δεδομένα τα οποία συλλέχθηκαν ανάμεσα σε περισσότερα από 13 εκατ. οχήματα και 400 διαφορετικά μοντέλα. Συνολικά αναλύθηκαν 65 εκατ. διαφορετικοί λογαριασμοί γύρω από την συντήρηση, τις βλάβες, τις επισκευές και το σέρβις των οποίων το άθροισμα ανήλθε στα 7,7 δις δολάρια σε κόστος εξαρτημάτων και 9,5 δις δολάρια σε κόστος εργασίας.

Επιπροσθέτως, η ανάλυση αυτή κατέληξε στο ότι έχει παρατηρηθεί αύξηση στο απαιτούμενο κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, οι κατασκευαστές κατά μέσο όρο χρέωσαν τους ιδιοκτήτες 731 δολάρια για την συντήρηση ενός αυτοκινήτου χρονολογίας του 2018 κατά τα πρώτα τρία χρόνια ιδιοκτησίας. Αυτό σημαίνει πως τα έξοδα συντήρησης στα πρώτα τρία χρόνια συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο χρονολογίας 2016 είναι αυξημένα κατά 11%. Επίσης στο ίδιο διάστημα το κόστος επισκευής αυξήθηκε κατά 4% και το κόστος για σέρβις κατά 35%.

Τέλος, σύμφωνα με τη μελέτη, το μέσο κόστος εργασίας γύρω από ένα ηλεκτρικό όχημα μπορεί να είναι δύο ή και τρεις φορές πιο υψηλό συγκριτικά με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό οφείλεται στο ότι οι τεχνικοί δεν έχουν αποκτήσει ακόμη την ίδια εμπειρία που έχουν με τα συμβατικά αυτοκίνητα. Αυτό τους οδηγεί στο να χρειάζονται περισσότερη ώρα να εντοπίσουν το πρόβλημα και να το λύσουν. Ζήτημα που με το πέρασμα του χρόνου θα μειώνεται συνεχώς, καθώς οι τεχνικοί εξοικειώνονται περισσότερο με τα ηλεκτρικά οχήματα.

Πηγή: drive.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ