Η κομπίνα με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Πώς γλιτώνουν τον ΦΠΑ

η-κομπίνα-με-τα-μεταχειρισμένα-αυτοκί-1431420

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, καθώς ορισμένοι επιτήδειοι έχουν σχεδιάσει μια καλοστημένη απάτη, με σκοπό να φοροδιαφύγουν του ΦΠΑ.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ που παρουσίασε ο Γιώργος Ανδρής στις «Συνδέσεις» της ΕΡΤ, ορισμένοι απατεώνες επιλέγουν να εισάγουν οχήματα από τη Γερμανία μέσω τρίτων χωρών, έτσι ώστε να γλιτώνουν το ΦΠΑ.

Όπως εξηγεί ο δημοσιογράφος, οι ενδοκοινοτικές συναλλαγές προβλέπουν, μεταξύ των εμπόρων, την καταβολή του ΦΠΑ στη χώρα που εισάγεται το όχημα.

Ωστόσο, ορισμένοι προσπαθούν να παρακάμψουν αυτό το μέτρο, εισάγοντας γερμανικά αυτοκίνητα από τρίτες χώρες, μέσα από εταιρείες-«φαντάσματα». Με αυτό τον τρόπο δεν πληρώνουν πουθενά το ΦΠΑ και έτσι προκαλούν την έντονη ενόχληση των γερμανικών εμπορίων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, οι παράνομες αυτές συναλλαγές μπορούν να επιφέρουν τσουχτερά πρόστιμα, τόσο στους ίδιους τους εισαγωγείς αλλά και στον τελευταίο ιδιοκτήτη του εκάστοτε οχήματος.

«Δηλαδή, μπορεί κάποιος να έχει πάρει κάποιο αυτοκίνητο από κάποιον άλλον, αλλά ο πρώτος που το έχει εισάγει στην Ελλάδα να έχει κάνει τη λεγόμενη ‘κομπίνα’ και αυτός που έχει τώρα το αυτοκίνητο να είναι υπόλογος στο τελωνείο», επισημαίνει ο ίδιος.

Ο κ. Ανδρής ανέφερε επίσης ότι οι απάτη αυτή έχει ως αποτέλεσμα την καχυποψία των γερμανών εμπόρων απέναντι στους Έλληνες συναδέλφους τους, οι οποίοι τους αποφεύγουν, καθώς ορισμένες φορές «πέφτουν σε περιπέτειες από ελεγκτικούς μηχανισμούς, που τους ζητούν τα έγγραφα της καταβολής του ΦΠΑ».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κυράτσος, τόνισε πως το εν λόγω ρεπορτάζ «αφορά μεμονωμένες περιπτώσεις και δεν χαρακτηρίζει όλο τον κλάδο», προσθέτοντας ότι «οι έμποροι αυτοκινήτων που δουλεύουν χρόνια με σταθερούς προμηθευτές δεν έχουν τέτοια προβλήματα».

Μάλιστα, προτρέπει τους δημοσιογράφους «να μη φοβίζουν τον καταναλωτή που θέλει να πάρει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο».

Όπως επισημαίνει ο ίδιος, το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν είναι καινούριο, αλλά «ξεκίνησε από τότε που η Ελλάδα μπήκε στα μνημόνια».

«Από τότε», αναφέρει, «για όλα τα εμπορεύματα που εισάγονταν από χώρες μέλη της ΕΕ, λόγω της οικονομικής κρίσης που περνούσε η χώρα, οι προμηθευτές ζητούσαν από τους Έλληνες να προκαταβάλλουν τον ΦΠΑ. Σήμερα, αυτό έχει εξασθενήσει και οι συναλλαγές γίνονται με τον παλιό τρόπο όπως γίνονταν εδώ και 10 χρόνια».

Εντούτοις, όταν ένας έμπορος αγοράσει για πρώτη φορά αυτοκίνητα, είτε είναι Έλληνας, είτε Γερμανός, είτε Βέλγος, του ζητείται να προκαταβάλει το ΦΠΑ.

«Εξάλλου, τα περισσότερα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ελλάδα δεν οφείλουν ΦΠΑ», καταλήγει ο κ. Κυράτσος.

ieidiseis.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook