Η καραντίνα έστειλε τα ψώνια στο ίντερνετ – Επιχειρήσεις στα Χανιά φτιάχνουν τα δικά τους eshop

η-καραντίνα-έστειλε-τα-ψώνια-στο-ίντερ-760900

Με την καραντίνα να είναι σε πλήρη εξέλιξη και τα εμπορικά καταστήματα κλειστά, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που στρέφονται στο διαδίκτυο, μιας και η λειτουργία e-shop επιτρέπεται και αποτελεί έναν τρόπο να διατηρήσουν έστω και κάποια έσοδα εν μέσω lockdown.

Και στα Χανιά δεν λείπουν οι επιχειρήσεις που αποφάσισαν να φτιάξουν ηλεκτρονικό κατάστημα, με το ενδιαφέρον να είναι αυξημένο αυτές τις μέρες, όπως δηλώνει στο zarpanews.gr ο Μάριος Καραμπούλας, Sales Manager στην εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων Net22:

«Έχει αυξηθεί η ζήτηση για e-shop σε όλους τους τομείς, φανταστείτε ότι αυτή την εβδομάδα έχει απευθυνθεί σε μας μέχρι και περίπτερο. Επιχειρήσεις που ήταν παραδοσιακές, αποφάσισαν να δοκιμάσουν το ηλεκτρονικό κατάστημα και εμείς έχουμε αύξηση ζήτησης περίπου κατά 40% σε σχέση με πριν την καραντίνα«, λέει ο κ. Καραμπούλας.

Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι φτιάχνει κανείς μια ιστοσελίδα και αρχίζει να… εισπράττει. Το e-shop έχει τις δικές του απαιτήσεις, εξηγεί στο zarpanews.gr ο Χανιώτης έμπορος, Παναγιώτης Μπαρμπόπουλος:

«Δεν ειναι εύκολη διαδικασία, απαιτεί προσωπικό χρόνο και πολύ καλή οργάνωση και μηχανογράφηση, πράγμα δύσκολο για μικρές επιχειρήσεις. Εγώ ξεκίνησα από τον Μάρτιο, με την πρώτη καραντίνα και έστησα το σάιτ μέσω ενός γνωστού, αλλά δεν έχω ακόμα βάλει όλα τα είδη του μαγαζιού στο e-shop. Δεν υποκαθιστά τη λειτουργία του καταστήματος, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις ανοικτές πόρτες και την προσωπική σχέση, είναι όμως ένα συμπλήρωμα«, λέει ο γνωστός έμπορος.

Και ο Χρήστος Σκορδυλάκης, ιδιοκτήτης επιχείρησης ηλεκτρικών ειδών, τονίζει ότι το e-shop είναι συμπληρωματικό για το κατάστημά του:

«Λειτουργεί μόνο στους νέους. Οι παλιοί πελάτες προτιμούν την παραδοσιακή επαφή. Εμείς από πέρσι θέλαμε να φτιάξουμε το ηλεκτρονικό κατάστημα και σιγά-σιγά προσθέτουμε καινούρια πράγματα. Φτιάχνουμε το σάιτ με δικά μας έξοδα και το αποτέλεσμα θα το δούμε στην πορεία», δηλώνει ο Χανιώτης επιχειρηματίας.

Άλλοι επαγγελματίες προσπαθούν να λάβουν επιδότηση για τη δημιουργία του e-shop, καθώς μετά την πρώτη καραντίνα υπήρξε πρόγραμμα επιδοτούμενο από ευρωπαϊκά κεφάλαια, όπου μπορούσαν να ενταχθούν. Βέβαια, κανείς δεν έχει πληρωθεί ακόμα, όπως αναφέρει στο zarpanews.gr ο Χανιώτης επιχειρηματίας, Στέφανος Ζουριδάκης:

«Βρήκα επαγγελματία στα Χανιά να μου φτιάξει το σάιτ και μετά βρήκα και ένα πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ που μπορεί να καλύψει μέρος των εξόδων, ίσως να φτάσει και το 50%. Μπήκα στο πρόγραμμα, αλλά δεν έχω ακόμα πληρωθεί«, λέει ο κ. Ζουριδάκης, ο οποίος πάντως τονίζει ότι το e-shop δεν μπορεί εν μια νυκτί να αντικαταστήσει το φυσικό κατάστημα:

«Είναι μια βοήθεια, αλλά δεν αντικαθιστά το μαγαζί. Και απαιτεί να υπάρχει κάποιος που να ασχολείται μόνο με αυτό. Όμως, μετά από κάποια χρόνια, αν όλα πάνε καλά, μπορεί να εξελιχθεί σε ένα δεύτερο κατάστημα».

Οι εναλλακτικές

Εκτός από το ιδιόκτητο σάιτ, υπάρχουν κι άλλες δυνατότητες. Η καραντίνα έχει στρέψει κάποιους επαγγελματίες στις πωλήσεις μέσω του Facebook Marketplace, αλλά για την Ελλάδα, μεγάλη απήχηση έχει η δυνατότητα που παρέχει στους εμπόρους η γνωστή μηχανή σύγκρισης και αναζήτησης τιμών, skroutz.gr, να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα της απευθείας. Όμως, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες:

«Η μεγαλύτερη κίνηση είναι στις μηχανές αναζήτησης τιμών», λέει ο κ. Μπαρμπόπουλος. «Έχουμε μπει κι εμείς, αλλά εκεί το περιθώριο κέρδους στενεύει, γιατί πρέπει να είσαι ανταγωνιστικός με άλλα καταστήματα από όλη τη χώρα και πρέπει να ρίξεις τις τιμές, ενώ και η πλατφόρμα παίρνει ένα ποσοστό από τις πωλήσεις

E-shop για τουριστικά καταστήματα;

Ανάμεσα σε άλλες επιχειρήσεις, ακόμα και καταστήματα στο Ενετικό Λιμάνι των Χανίων, ξεκινούν να επεκτείνονται στο ίντερνετ. Τη στροφή αυτή επιβεβαιώνει ο κ. Καραμπούλας της Net22:

«Τουριστικά μαγαζιά στο λιμάνι που φέτος δεν είχαν κίνηση φτιάχνουν e-shop. Και το κάνουν επειδή, μη έχοντας δουλέψει σχεδόν καθόλου το καλοκαίρι, θέλουν να διατηρήσουν τις σχέσεις τους με το κοινό που έχουν από το εξωτερικό«.

Πέραν των ιδιαιτεροτήτων που έχει η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, υπάρχουν και οι ιδιαιτερότητες της… εφορίας. Και όπως είπε στο zarpanews.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, Γιώργος Τοπολιανάκης, καθώς οι οφειλές προς το δημόσιο είναι πράγμα… συνηθισμένο πια, υπάρχει ο φόβος της κατάσχεσης:

«Πολλοί θέλουν να φτιάξουν ένα e-shop, αλλά υπάρχει και το εμπόδιο ότι μπορεί τα έσοδα από αυτό να κατασχεθούν από την εφορία για οφειλές. Ακόμα και όταν ρυθμίζει κανείς μια οφειλή, ο επαγγελματικός του λογαριασμός δεν ξεμπλοκάρει άμεσα, πρέπει να περάσουν πρώτα κάποιοι μήνες που θα πληρώνει τις δόσεις κανονικά. Γι’ αυτό κι εμείς ζητάμε, να μπορέσουν και οι έμποροι να έχουν έναν ακατάσχετο λογαριασμό, όπως όλοι οι υπόλοιποι πολίτες. Η ΕΣΕΕ έχει ζητήσει από το ΥΠΟΙΚ να μας δώσει αυτή τη δυνατότητα.»

Ερώτημα αποτελεί βέβαια, κατά πόσο το κράτος θα θελήσει να δώσει στους επαγγελματίες τη δυνατότητα προφύλαξης από κατασχέσεις, για προφανείς λόγους. Με δεδομένη όμως την οικονομική κατάσταση, ίσως η λογική ότι πρέπει η οικονομία να λειτουργήσει με οποιονδήποτε δυνατό τρόπο, να υπερισχύσει.

zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

2 thoughts on “Η καραντίνα έστειλε τα ψώνια στο ίντερνετ – Επιχειρήσεις στα Χανιά φτιάχνουν τα δικά τους eshop

  1. To e shop για κάποιους είναι καλή λύση, ιδίως καταστήματα με ηλεκτρονικα είδη, βιβλία, ρούχα

    Αλλά πολλές επιχειρήσεις θα βάλουν λουκέτο οπότε μην πετάνε τα λεφτά τους σε τέτοια πειράματα αλλά καλύτερα ας σκεφτούν την επόμενη μέρα και να βρουν κάτι άλλο να κάνουν
    Από το κράτος και τις τράπεζες μην περιμένετε βοήθεια, θα σας πιούνε το λίγο αίμα που σας εμεινε.
    οποίοι τυχεροί και μπορούν να βρουν άτομα εμπιστοσύνης η συγγενείς ας συνεταιριστουν….
    Καποιοι ήδη άρχισαν

  2. Για τους μεν, τα e-shop εκδιδουν αποδειξεις και οι τιμες τους ΕΙΝΑΙ ΛΙΑΝ ΛΙΑΝ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ, οχι 10-15€ παραπανω λογω μεταφορικων! Για τον δε, οταν ο κοσμακης δεν εχει πιστωτικη καρτα θα’ρθει στο μαγαζι σου να το πλερωκει το παλιο μοντελο απο 50€-100€ και βαλε. Σ’αυτο πονταρεις, στις γνωριμιες, στα τσαμπα κουβαληματα, και στην υπαιθρο!
    Ο συναγωνισμος και ο σεβασμος στο ευρωπουλο του καταναλωτη ειναι το παν!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook