Γυμναστική μέσω Webex, ψηφιακές απουσίες και άλλες… περιπέτειες – Γονείς μιλούν για την τηλεκπαίδευση στα Χανιά

Την ώρα του μαθήματος

Για την τηλεκπαίδευση, έτσι όπως τη ζουν οι ίδιοι στο σπίτι με τα παιδιά τους, μιλούν Χανιώτες γονείς στο zarpanews.gr. Προβλήματα, παράξενα, αλλά και κάποια θετικά στοιχεία, συνθέτουν την εμπειρία τους, αν και τα ίδια τα παιδιά, όπως λένε, προτιμούν το… κανονικό σχολείο.

Χανιώτισσα, μητέρα δύο παιδιών, (στοιχεία στη διάθεση του zarpanews.gr) της οποίας η κόρη πάει στη Β’ Γυμνασίου και ο γιος στην Δ’ Δημοτικού, τονίζει ότι στο Γυμνάσιο, το να έχει κανείς προβλήματα στη σύνδεση μπορεί να οδηγήσει σε απουσία και περιγράφει πώς έφτασε στο σημείο να ρωτήσει τον πάροχο τηλεπικοινωνιών αν θα επανορθώσει το πρόβλημα:

Αναγκάστηκα στο τέλος να τους ρωτήσω αν θα μου δικαιολογήσουν εκείνοι τις απουσίες του παιδιού μου. Μου είπαν ότι ενδεχομένως να μπορούν να στείλουν ένα χαρτί που να λέει ότι η γραμμή είχε πράγματι πρόβλημα. Και μιλάμε και με άλλες οικογένειες που έχουν άλλες εταιρίες και έχουν πανόμοια προβλήματα η ταχύτητα πέφτει και δεν μπορούν να συνδεθούν.”

Το πρόβλημα είναι ότι στο Γυμνάσιο, αν έχει κανείς δυσκολίες στη σύνδεση, μπορεί να πάρει απουσία:

“Έχει πέσει η ταχύτητα του ίντερνετ λόγω του ότι υπάρχει φόρτος. Το ξέρω γιατί άρχισε να γίνεται όταν άρχισε και η τηλεκπαίδευση. Εμάς η γραμμή τελευταία έχει πέσει στα 1,8 Mbps. Αν το παιδί δεν φαίνεται συνδεδεμένο στο σύστημα, μπαίνει απουσία. Η κόρη μου ήδη έχει πάρει τουλάχιστον μία τέτοια απουσία“, λέει η Χανιώτισσα μητέρα.

Από την άλλη, ο Βαγγέλης Γιακουμάκης, πατέρας της Νεφέλης, η οποία πάει στην Δ’ Δημοτικού και της Λυδίας, που είναι ακόμα νήπιο, λέει ότι δεν αντιμετώπισε τέτοια θέματα. Χρειάστηκε όμως να αγοράσει εξοπλισμό:

“Είχαμε εξοπλισμό για ένα παιδί αλλά λόγω του ότι έχουμε δύο παιδιά στην τηλεκπαίδευση, χρειαστήκαμε πρόσθετο εξοπλισμό, όπως κάμερα και ακουστικά. Τις πρώτες μέρες καθόμασταν για τεχνική υποστήριξη, τώρα καθόλου. Η Νεφέλη είναι πολύ συγκεντρωμένη στο μάθημα και τυπική στις εργασίες της. Και τα δύο παιδιά είναι ευχαριστημένα κυρίως γιατί έχουν μία επαφή με τους δασκάλους τους και με τους συμμαθητές τους. Για μία προσωρινή λύση είναι πιστεύω καλή πρακτική“, δηλώνει ο κ. Γιακουμάκης.

Η Λυδία την ώρα της τηλεκπαίδευσης

Άλλη Χανιώτισσα μητέρα, της οποίας η κόρη είναι στη Γ΄ Δημοτικού, επισήμανε ότι πολλές φορές χρειάζεται και ένας εκτυπωτής και αυτό είναι ένα έξοδο που δεν έχει υπολογιστεί:

Βασικό πρόβλημα είναι να υπάρχει ένας εκτυπωτής, για να εκτυπώνει τις εργασίες και τις ασκήσεις που στέλνει ο δάσκαλος. Δεν γίνεται το παιδί να είναι συνέχεια οθόνη-τετράδιο. Και κάθε σχολείο λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο. Σε άλλο σχολείο, ας πούμε, στάλθηκαν σημειώσεις από την αρχή και τα παιδιά τις έχουν μαζί τους. Αλλά σε μας όχι, και ευτυχώς που είχα εκτυπωτή στο σπίτι.”

Άλλο ένα πρακτικό ζήτημα είναι το ωράριο και τα διαλείμματα, ιδιαίτερα για τα παιδιά του Δημοτικού:

Είναι πεντάλεπτα και τα παιδιά δεν προλαβαίνουν. Γιατί, για να συνδεθούν στο επόμενο μάθημα χρειάζονται 1-2 λεπτά. Ούτε στην τουαλέτα δεν προλαβαίνουν να πάνε“, λέει η Χανιώτισσα μητέρα. “Και το ότι στο Δημοτικό τα μαθήματα γίνονται το απόγευμα, έχει αλλάξει τελείως το ωράριο του παιδιού. Άλλο να έχεις καθαρό κεφάλι το πρωί και αλλιώς το μεσημέρι.”

Άλλη μια μητέρα από τα Χανιά, ο γιος της οποίας φοιτά στη Β’ Γυμνασίου, τόνισε ότι ναι μεν η τηλεκπαίδευση λειτουργεί, αλλά το βάρος που πέφτει στους ώμους του παιδιού είναι πολύ μεγάλο:

“Περισσότερο κάθεται και διαβάζει τώρα, απ’ ό,τι πριν. Φτάνουν μεσάνυχτα και ακόμα κάνει εργασίες. Η ύλη είναι πάρα πολλή, προχωρούν κανονικά και μετά, το απόγευμα, έχει και άλλη τηλεκπαίδευση, στο φροντιστήριο. Είναι πολύ μεγάλη πίεση και εγώ σαν μαμά βλέπω ότι τα παιδιά κάθονται όλη μέρα μπροστά σε μια οθόνη και αυτό δεν είναι καλό. Αφού και ο ίδιος μου έχει πει ότι θα ήθελε να έχει λίγο ελεύθερο χρόνο. Αλλά δεν μπορεί να μη μελετήσει, αν δεν το κάνει τώρα, δεν πρόκειται να αναπληρώσει τα κενά μετά.”

Πολύ ενδιαφέρον φαινόμενο είναι και η… γυμναστική μέσω Webex:

Ναι, κάνουν γυμναστική. Ο δάσκαλος τους λέει να γεμίσουν τα παγουρίνο τους με νερό και τα χρησιμοποιούν σαν βαράκια. Επίσης κάνουν ασκήσεις πάνω σε στρώματα, που τα περισσότερα παιδιά έχουν σήμερα στο σπίτι. Όχι απαραίτητα όλη την ώρα βέβαια, ο γυμναστής μπορεί να τους εξηγήσει και θεωρητικά πράγματα για την άθληση στο μάθημα”, λέει η μητέρα της μαθήτριας της Γ’ Δημοτικού.

Όμως, όλοι οι γονείς συμφωνούν στο ότι οι δάσκαλοι και οι καθηγητές καταβάλλουν μεγάλη προσπάθεια να κάνουν το μάθημα όσο καλύτερα μπορούν σε αυτές τις συνθήκες:

“Έχω κάτσει δίπλα στο παιδί και οι καθηγητές είναι πολύ καλοί. Το μάθημα και οι ερωτήσεις γίνονται με ανοικτά βιβλία βέβαια. Τα παιδιά όμως μερικές φορές στέλνουν μηνύματα σε δικό τους chat από τα κινητά και χωρίς επίβλεψη μπορούν εύκολα να μην προσέχουν. Επίσης, κάποιοι καθηγητές ζητούν από τα παιδιά να κλείσουν τις κάμερες και τα μικρόφωνα, για να μην κολλάει το σύστημα και έτσι δεν μπορούν να βλέπουν τι κάνουν τα παιδιά”, λέει η μητέρα των δύο μαθητών.

Και η μητέρα της μαθήτριας της Γ’ Δημοτικού συμφωνεί:

“Βλέπω ότι οι δάσκαλοι προσπαθούν να προχωρήσουν την ύλη. Προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο δυνατό. Η κόρη μου βλέπω ότι καταλαβαίνει τα όσα λέγονται. Της έχει λείψει το σχολείο όμως και μου το λέει από την πρώτη βδομάδα.”

Σε αυτό, πιθανότατα, δεν είναι η μόνη.

zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Για να είναι ολοκληρωμένο το άρθρο θα έπρεπε να απεθυνθείτε και σε οικογένειες που δεν έχουν εξοπλισμό – ούτε δυνατότητα να αγοράσουν, που δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ – ναι, υπάρχουν και τέτοια σπίτια στην Ελλάδα του σήμερα , που έχουν τρία ή παραπάνω παιδιά, και σε οικογένειες όπου και οι γονείς υποχρεούνται να δουλεύουν διαδικτυακά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ