Γρηγόρης Αρχοντάκης: Θα μπουν κανόνες στο Παλιό Λιμάνι – Δεν θέλουμε μια Παλιά Πόλη «φάντασμα» τον χειμώνα

γρηγόρης-αρχοντάκης-θα-μπουν-κανόνες-839005

Ο υποψήφιος Δήμαρχος Χανίων, Γρηγόρης Αρχοντάκης καταθέτει στο zarpanews.gr  το όραμα και τον σχεδιασμό του για την Παλιά Πόλη και το Ενετικό Λιμάνι. Πεζοδρομήσεις, περιορισμός στην κίνηση οχημάτων, ελεύθεροι χώροι και εξασφάλιση της προσβασιμότητας πεζών και ΑΜΕΑ, βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού που παράλληλα αφήνει χώρο για την εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα της περιοχής:

Το Ενετικό Λιμάνι και η Παλιά Πόλη,  είναι  η «βιτρίνα» των Χανίων, η «καρτ ποστάλ» αλλά και η «καρδιά» της καθημερινότητας  με έντονη επιχειρηματική και εμπορική δραστηριότητα, κοινωνική ζωή και μόνιμους κατοίκους.

Ερώτηση: Πώς οραματίζεστε αυτές τις περιοχές; Ποιο πιστεύετε πως είναι το είδος της ανάπτυξης που πρέπει να επιδιώξει για αυτές η νέα Δημοτική Αρχή, την επόμενη τετραετία;

Απάντηση: Αυτό που επιθυμούμε είναι μια Παλιά Πόλη πεζοδρομημένη στο μεγαλύτερο μέρος της, μια Παλιά Πόλη όπου μόνιμοι κάτοικοι και επιχειρήσεις θα συνυπάρχουν αρμονικά. Μια Παλιά Πόλη, όπου μέσα από εκτεταμένες παρεμβάσεις και ρυθμίσεις -κάτοικοι και επισκέπτες- θα απολαμβάνουν μια καλύτερη ποιότητα  ζωής. Μια Παλιά Πόλη, όπου θα συνεχίσει να είναι η «βιτρίνα» των Χανίων και παράλληλα πιο φιλική και πιο προσβάσιμη συμβάλλοντας σημαντικά στην τουριστική μας εικόνα.

Ερώτηση: Ποιες θα είναι οι πρώτες σας ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση και ποια τα μεγαλύτερα βήματα που πιστεύετε πως πρέπει να γίνουν, στη βάση ενός συνολικότερου σχεδιασμού;

Απάντηση: Το σχέδιο μας για να επιτευχθούν τα πιο πάνω είναι μέρος ενός συνολικότερου σχεδιασμού που αφορά το αστικό περιβάλλον, τους ελεύθερους χώρους, τη βιώσιμη κινητικότητα και το κυκλοφοριακό. Η στρατηγική μας λοιπόν για όλη τη πόλη των Χανίων -και όχι μόνο για την Παλιά Πόλη- προκειμένου να γίνει πράξη αυτό που επιθυμούν όλοι, δηλαδή ο περιορισμός στην κίνηση των οχημάτων, η αύξηση των ελεύθερων χώρων, η διευκόλυνση πεζών και ποδηλατών είναι: Από τις πρώτες μέρες ανάληψης των καθηκόντων μας ξεκινάει η διαδικασία διαβούλευσης με τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου, Συλλογικοτήτων, θεσμικών Φορέων και με τη συμβουλευτική στήριξη Τριτοβάθμιου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος με μεγάλη εμπειρία σε τέτοια θέματα, όπως η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και του Τ.Ε.Ε. Σ’ αυτή τη διαδικασία διαβούλευσης κατατίθενται η παλιά εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη- που ίσως να είναι ανεπίκαιρη πλέον- καθώς και η μελέτη που είναι σε εξέλιξη, η οποία ανατέθηκε το 2018 και αφορά στη βιώσιμη κινητικότητα της πόλης των Χανίων. Ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος θα έχει την ευθύνη προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι κατευθύνσεις και η στρατηγική σε σχέση με τα παραπάνω.  Το επιχειρησιακό σχέδιο που θα προκύψει από τη διαδικασία διαβούλευσης επιθυμούμε να έχει τη  μεγαλύτερη δυνατή ή και  τη συνολική αποδοχή του Δημοτικού Συμβουλίου. Θα ψηφιστεί  από το Δημοτικό  Συμβούλιο με τη διαδικασία της Κανονιστικής Απόφασης. Η απόφαση αυτή θα έχει τη λειτουργία τοπικού νόμου και θα υλοποιείται σταδιακά με βάση τις οικονομικές δυνατότητες που θα έχει ο Δήμος. Στα σχέδια αυτά καθοριστικός παράγοντας  επιτυχίας θα είναι  η  προγραμματική σύγκλιση με το Αστικό ΚΤΕΛ, τα Σωματεία Ταξί, καθώς και με άλλους φορείς.

Για να πετύχουμε τα παραπάνω  προτείνουμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό ο οποίος, όπως είναι κατανοητό, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί στη διάρκεια μιας μόνο δημοτικής θητείας. Έχουμε δηλαδή ένα πολύ συγκεκριμένο οδηγό υλοποίησης μικρότερων ή μεγαλύτερων έργων, ο οποίος πραγματοποιείται σταδιακά, σε συνάρτηση βέβαια με τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν σε κάθε περίοδο. Ο συγκεκριμένος οδηγός δεσμεύει τουλάχιστον ηθικά όλους μας και βέβαια τις επόμενες διοικήσεις του Δήμου, οι οποίες καλούνται να προχωρήσουν και παράλληλα να συμβάλλουν στην υλοποίηση ενός οραματικού προγράμματος για το Δήμο Χανίων. Επιπλέον όμως για την Παλιά Πόλη πρέπει να υπάρξουν σοβαρά κίνητρα σε μόνιμους κατοίκους να παραμείνουν. Σε καμία περίπτωση δε θέλουμε μια Παλιά Πόλη χωρίς μόνιμους κατοίκους, μια πόλη φάντασμα το χειμώνα. Έχω διατυπώσει την άποψή μου για τα κίνητρα που πρέπει να παρέχει ο Δήμος στους μόνιμους κάτοικους, όπως ο μηδενισμός των δημοτικών τελών και άλλα που θα τα βρείτε στο Πρόγραμμά μας.

Ερώτηση: Η τωρινή Δημοτική Αρχή προσπάθησε να βάλει τάξη με έναν κανονισμό για τους κοινόχρηστους χώρους στην Παλιά Πόλη, πιστεύετε πως είναι στην σωστή κατεύθυνση;

Απάντηση: Κατά την άποψή μας πάντα πρέπει να υπάρχουν κανόνες πόσο μάλλον στην Παλιά Πόλη. Η προσβασιμότητα πεζών, ΑΜΕΑ και οχημάτων έκτακτης ανάγκης πρέπει να είναι εξασφαλισμένη. Οι βασικοί κανόνες που τέθηκαν για την Παλιά Πόλη θεωρούμε πως είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Να θυμίσω, πως ο Κανονισμός αυτός ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο -καθώς και μικρές τροποποιήσεις έγιναν δεκτές ομόφωνα  από αυτό- μετά από αιτιολογημένες παρεμβάσεις Συλλόγων και Σωματείων. Δεν είμαστε αρνητικοί και σε νέες τροποποιήσεις σε σημεία όπου υπάρχουν αστοχίες και παραβλέψεις και που αυτά θα διατυπωθούν τεκμηριωμένα στο μέλλον προκειμένου ο Κανονισμός αυτός να βελτιωθεί.

Ερώτηση: Δεδομένου ότι αυτός ο κανονισμός έχει πάρει όλες τις νόμιμες εγκρίσεις και εφόσον έχουν απορριφθεί από το ΣτΕ και την Αποκεντρωμένη όλες οι προσφυγές εναντίον του, πώς θα κινηθείτε αν κληθείτε να τον εφαρμόσετε;

Απάντηση: Από τη στιγμή που ο Κανονισμός αποτελεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να εφαρμοστεί. Έτσι πρέπει να συμβαίνει με όλες τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως τυχόν παρατηρήσεις για τη βελτίωσή του δε θα ληφθούν υπόψη προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω.

Ερώτηση: Για την οδό Χάληδων; Η ανάπλαση ολοκληρώνεται και η περιοχή ομολογουμένως έχει αλλάξει όψη. Ποια είναι η θέση σας για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την ανάπτυξη εμπορευμάτων στην συγκεκριμένη οδό;

Απάντηση:  Όπως είπα και σε προηγούμενη ερώτησή σας κατά την άποψη μας η κίνηση των οχημάτων πρέπει να απαγορευθεί στο σύνολο της Παλιάς Πόλης. Πρέπει βέβαια αυτή απαγόρευση να προκύψει  μέσα από ένα συνολικό σχεδιασμό της Πόλης, τη διαδικασία του οποίου ήδη περιέγραψα.  Ασφαλώς η έκθεση  εμπορευμάτων όχι μόνο στη Χάληδων αλλά συνολικότερα στην Παλιά Πόλη όταν αυτή ξεφεύγει από τα όρια της αισθητικής δε πρέπει να επιτρέπεται.

Ερώτηση: Σε ό,τι αφορά το Ενετικό Λιμάνι; Η υπερ-εξάπλωση των τραπεζοκαθισμάτων απασχόλησε πολύ την κοινή γνώμη τα τελευταία χρόνια. Πώς θεωρείτε πως πρέπει να κινηθεί η νέα δημοτική Αρχή σε αυτό το θέμα, με δεδομένο ότι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο έχει λάβει απόφαση για περιορισμό των παραχωρούμενων χώρων για τραπεζοκαθίσματα στα 2.600τμ για τον στεγασμένο και στα 3.100 συνολικά.

Απάντηση: Αντιλαμβάνομαι πλήρως τον οικονομικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις γι αυτό τον περιορισμό. Από τη στιγμή όμως  που υπάρχει απόφαση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, η νέα Δημοτική Αρχή οφείλει να την υλοποιήσει.

Ερώτηση: Για το θέμα των σκιαδίων; Και γι’ αυτά υπάρχει μελέτη στην οποία μάλιστα έχει συμφωνήσει σε μεγάλο βαθμό ο σύλλογος καταστηματαρχών; Θα επιδιώξετε την αντικατάσταση των αυθαίρετων κατασκευών , πιθανώς δίνοντας κάποια κίνητρα στους επιχειρηματίες;

Απάντηση: Τα θέματα της αισθητικής στο Ενετικό Λιμάνι είναι μείζονος σημασίας. Ασφαλώς η αντικατάσταση των  κατασκευών οι οποίες αρκετές από αυτές δεν είναι και καλαίσθητες από νέες ακόμα και με οικονομικά κίνητρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ερώτηση: Για την είσοδο των οχημάτων στην Πλατεία Κατεχάκη; Μια σημαντική Πλατεία στην καρδιά του Ενετικού Λιμανιού, ανάμεσα στο ΚΑΜ και το νέο θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης». Έχουν θέση τα αυτοκίνητα;

Απάντηση:Η θέση μας είναι πως τα αυτοκίνητα δεν έχουν θέση σε κανένα σημείο της Παλιάς Πόλης, με εξαίρεση τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων της Παλιάς Πόλης και πιθανόν κάποιες στάσεις για ταξί. Βέβαια αναγνωρίζουμε την ανάγκη πρόσβασης στην Παλιά Πόλη των επισκεπτών. Γι αυτό το λόγο, για μας η λειτουργία δωρεάν- επιχορηγούμενης από το Δήμο-  συγκοινωνίας με τη χρήση mini bus- προς συγκεκριμένα σημεία της Παλιάς Πόλης, είναι κάτι που πρέπει να συμπεριληφθεί στο στρατηγικό σχεδιασμό της Πόλης και παράλληλα θα ικανοποιήσει τα αιτήματα των επιχειρηματιών.

zarpanews.gr

4 thoughts on “Γρηγόρης Αρχοντάκης: Θα μπουν κανόνες στο Παλιό Λιμάνι – Δεν θέλουμε μια Παλιά Πόλη «φάντασμα» τον χειμώνα

  1. Σαν Νομαρχης Χανιων τοτε οχι ιδιαίτερα παλια τι εργο παραχθηκε ειναι μια ερωτηση ….για την πολη των Χανίων αλλά κ συνολικα για τον Νομο Χανίων…..ώστε να ξαναψηφισουμε παλι?Πολύ διαφημιση βρε αδελφε….ο επισημος υποψηφιος που να βρίσκεται αραγε….χαχαχα

  2. Μιά χαρά τα λέει.Αλλά τα συμφέροντα των «ξέρετε πόσοι ζούνε από τις επιχ/σεις μας;»,είναι πολλά!Ίδωμεν…

  3. Ναι καλα . Εδω πριν καν δεν εχει ανοιξει η χαληδων και εχουν γεμιαει τα παγωτατζιδακια με ασχημα ορθια τραπεζακια καο δημος αφαντος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook