Γιατί τα λαχανικά και τα φρούτα είναι τόσο σημαντικά για την υγεία μας;

Η υγιεινή διατροφή προσφέρει τόσο σωματικά όσο και ψυχικά οφέλη. Έτσι, αν η διατροφή σου περιέχει άφθονα φρούτα του δάσους, ρόδια, μήλα και τσάι, προετοιμάσου για ένα λαμπρό μέλλον.

Σύμφωνα με την πρωτοποριακή έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο American Journal of Clinical Nutrition, τα φλαβονοειδή που περιέχουν αυτά τα τρόφιμα μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και την άνοια. “Παρατηρήθηκε μείωση του κινδύνου κατά 80% σε όσους έτρωγαν τα τρόφιμα με τις υψηλότερες ποσότητες φλαβονοειδών” αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας, Paul Jacques, διατροφικός επιδημιολόγος στο Πανεπιστήμιο Tufts. “Ήταν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα”.

Οι ερευνητές μελέτησαν άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω σε διάρκεια 20 χρόνων μέχρι και την ηλικία κατά την οποία τυπικά εμφανίζεται η άνοια. “Σε προηγούμενες κλινικές μελέτες που έγιναν σε νεότερους ενήλικες διαπιστώθηκε ότι η υψηλότερη κατανάλωση μούρων πλούσιων σε φλαβονοειδή σχετίζεται με την καλύτερη γνωστική λειτουργία. Η ουσία είναι ότι μια υγιεινή διατροφή που ξεκινά νωρίς στη ζωή – ακόμα και στη μέση ζωή – έχει τη δυνατότητα να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης της άνοιας”.

Γιατί είναι τόσο ισχυρά;

Τα φλαβονοειδή είναι ένας τύπος πολυφαινόλης, μιας ευεργετικής ένωσης στα φυτά, και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Έχει αποδειχθεί σε έρευνες ότι συμβάλλουν στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα, η οποία έχει συνδεθεί με ασθένειες όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος. Υπάρχουν διάφοροι τύποι φλαβονοειδών, συμπεριλαμβανομένων των ειδών που
αναλύθηκαν στην παραπάνω μελέτη: Ανθοκυανίνες στο μύρτιλλο, στη φράουλα, στο ρόδι και το κόκκινο κρασί, φλαβονόλες στο κρεμμύδι, το μήλο, το αχλάδι και το μύρτιλλο και πολυμερή φλαβονοειδών στο τσάι, το μήλο και το αχλάδι.

“Τα φλαβονοειδή βρίσκονται σε τρόφιμα που περιέχουν πολλά επιπλέον θρεπτικά συστατικά και φυτοχημικά που πιθανώς να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους ώστε να
παρέχουν τα οφέλη που παρατηρήθηκαν” τονίζει ο Jacques.

Ποιος είναι ο στόχος;

Δε χρειάζεται να καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες φλαβονοειδών για να ωφεληθείς. “Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ κατανάλωναν κατά μέσο όρο μόνο 7 με 8 φλιτζάνια μύρτιλλα ή φράουλες τον μήνα” αναφέρει ο Jacques.

Αυτό μεταφράζεται σε μια μικρή χούφτα κάθε λίγες μέρες. Απλώς, απολαμβάνοντας κάθε τόσο τις τροφές αυτές, φαίνεται η διαφορά: Τα άτομα που κατανάλωναν τις μικρότερες ποσότητες αυτών των τροφών έχουν δύο έως τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν τη νόσο του Αλτσχάιμερ και τις συγγενείς άνοιες. Συμπερίλαβε λοιπόν στη διατροφή σου τα φρούτα του δάσους, και ιδιαίτερα το μύρτιλλο, τη φράουλα, το ρόδι και το βατόμουρο, μαζί με το αχλάδι και το μήλο.

Και πιες λίγο πράσινο ή μαύρο τσάι: Τα άτομα με την υψηλότερη πρόσληψη φλαβονοειδών στη μελέτη έπιναν ελαφρώς λιγότερο από 1 φλιτζάνι τσάι την ημέρα. Όσο για τις μικρές μας απολαύσεις, “αν πιεις κρασί, προτίμησε να είναι κόκκινο, ενώ αν θες λιχουδιά, φάε μαύρη σοκολάτα, η οποία περιέχει έναν τύπο φλαβονοειδούς” προτείνει ο Jacques, που είναι επίσης λάτρης της σοκολάτας. “Είναι οι καλύτερες επιλογές που μπορείς να κάνεις, αφού, εκτός από απολαυστικές, είναι και ωφέλιμες”.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ