Γιατί αυξάνονται τα ναυτιλιακά εισιτήρια

γιατί-αυξάνονται-τα-ναυτιλιακά-εισιτ-983698

Τα «πράσινα» καύσιμα που είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν όλα τα πλοία από 1/1/2020 είναι η αιτία, κατά τους ακτοπλόους, που αυξήθηκαν τελικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Ετσι από τις 8 Ιανουαρίου ορισμένες από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 7% έως 8% στις οικονομικές θέσεις και από 8% έως 10% στις διακεκριμένες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Γεγονός που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις νησιωτών, φορέων, σωματείων, καθώς υποστηρίζουν ότι τη «νύφη» και πάλι θα την πληρώσουν οι επιβάτες. Οι αυξήσεις, όπως ισχυρίζονται, θα πλήξουν τα νησιά, που είναι ήδη επιβαρυμένα με πολλά προβλήματα, τους κατοίκους τους, τις επιχειρήσεις, αλλά και τους επισκέπτες.

Ωστόσο κύκλοι της ακτοπλοΐας έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι οι εταιρείες τους αναγνωρίζουν πως δεν μπορούν να μετακυλίσουν αυτούσιο στον επιβάτη το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους, το οποίο ανέρχεται στο 25%, αλλά ένα μέρος αυτού.

Υποστηρίζουν επίσης ότι δεν είχαν άλλη επιλογή, καθώς το αίτημά τους για μείωση του ΦΠΑ από 24% δεν έγινε -τουλάχιστον μέχρι τώρα- αποδεκτό από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

Οι ναυτεργάτες

Το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι πρόκειται για «επίθεση και καταλήστευση» του λαϊκού-εργατικού εισοδήματος και ότι οι εταιρείες μετακυλίουν στους επιβάτες, δηλαδή στα λαϊκά στρώματα, την επιβάρυνση από τα νέα καύσιμα.

Τονίζει επίσης ότι οι εξελίξεις αυτές επιβάλλουν να υπάρχει άμεση και οργανωμένη αντίδραση φορέων-συλλόγων-σωματείων από όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα ώστε να ακυρωθούν οι αντιλαϊκές ρυθμίσεις.

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χίου υπενθυμίζει ότι είναι αντίθετο στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, επισημαίνοντας ότι μια αύξηση ύψους 10%, δηλαδή περίπου 5 ευρώ, τόσο στα εισιτήρια των επιβατών όσο και στα επιβατικά μέσα, θα πλήξει ακόμα περισσότερο το νησί επιφέροντας τραγικές επιπτώσεις στους κατοίκους και επιχειρηματίες αλλά και σε όσους σκέφτονται να επισκεφθούν τη Χίο, προσθέτοντας ταυτόχρονα ένα επιπλέον εμπόδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού.

«Η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα δυστυχώς έχει παγιωθεί (παλαιά πλοία, πολύωρη ταλαιπωρία, ακατάλληλα λιμάνια, ακριβά εισιτήρια κ.λπ.) και είναι αποτέλεσμα του μονοπωλίου της ακτοπλοϊκής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο», συμπληρώνει.

Μείωση ρύπανσης

Θυμίζουμε ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έλαβε απόφαση από 1/1/2020 τα πλοία να χρησιμοποιούν καύσιμα με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο από 3,5% σε 0,5% με στόχο τη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος από τα πλοία. Ως εναλλακτική λύση έχει κάνει αποδεκτή τη χρήση ειδικών συσκευών (scrubbers), συστήματος καθαρισμού καυσαερίων.

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις δεν θα ισχύσουν για τα επιδοτούμενα δρομολόγια στις άγονες γραμμές, καθώς στον προϋπολογισμό του 2020 έχουν προβλεφθεί 10 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του αυξημένου κόστους των καυσίμων.

Πηγή: efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook