«Η Εθνική Οδός στα Χανιά έχει το 50% των νεκρών όλου του οδικού άξονα – Δεν νοιαζόμαστε για την πρόληψη, απλά τα ρίχνουμε στην τύχη»

Την απογοήτευση και την αγανάκτησή του για ακόμη ένα φρικτό τροχαίο στην Κρήτη, με το θάνατο μίας μητέρας και της μόλις δύο ετών κόρης της (δείτε εδώ), εξέφρασε ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων.

Μιλώντας στο Zarpa Radio 89.6 και την εκπομπή της Ευτυχίας Πενταράκη και του Γιώργου Κολομπάκη, αναφέρθηκε στα πολλά “γιατί” που προκαλεί ακόμα ένα τραγικό ατύχημα, με ένα μωρό να φεύγει από τη ζωή πριν προλάβει να τη ζήσει.

Ακόμη, στάθηκε στην στάση λαού και πολιτείας, αφού όλοι σπεύδουν να στείλουν συλλυπητήρια και να εκφράσουν την οδύνη τους, κανείς όμως δεν δείχνει να νοιάζεται ουσιαστικά για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών στο μέλλον.

Συγκεκριμένα, επισήμανε:

«Δεν νοιαζόμαστε για πρόληψη, απλά τα ρίχνουμε στην τύχη, κλαίμε και στέλνουμε συλλυπητήρια. Είναι τρέλα να οδηγούν παιδάκια κάτω από 15 ετών αυτοκίνητα, μηχανάκια, τρακτέρ κλπ.

“Είναι τραγικό οτι σε αυτό τον τόπο μένουμε στα συλλυπητήρια. Πρέπει να ξεσηκωθούν όλοι αυτοί που δεν τους νοιάζει. Στην ατζέντα της πολιτείας βρίσκεται πολύ χαμηλά το κομμάτι της οδικής ασφάλειας.

Επαρχιακοί και εθνικές οδοί περνούν πλέον μέσα από κατοικημένες περιοχές και έχουν μετατραπεί σε αστικό οδικό δίκτυο. Στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπήρχαν καθόλου σπίτια πριν από 20 χρόνια. Η πολιτεία όμως δεν έχει προσαρμοστεί όσον αφορά την οδική ασφάλεια.

Εάν είχαμε υπεύθυνους συγκινημένους θα είχε γίνει εδώ και 20 χρόνια νέος ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, η εθνική οδός στα Χανιά έχει το 50% των νεκρών όλου του οδικού άξονα, επειδή έχει το λιγότερο διαχωριστικό στηθαίο. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα του περσινού τροχαίου με νεκρές μάνα και κόρη στο Καλάμι.»

Ακόμη, συνέκρινε τις πρακτικές της Ελλάδας με άλλων χωρών, αποδεικνύοντας οτι ως κράτος, πολιτεία και λαός, βρισκόμαστε πολύ πίσω:

«Η Νορβηγία είχε μόλις 25 νεκρούς πέρσι ανά εκατομμύριο κατοίκων, ενώ από μόνη της η Κρήτη είχε 97. Στη Δανία πλέον εισάγονται αυτοκίνητα που δεν παίρνουν μπρος αν έχει πιει αλκοόλ ο οδηγός. Ακόμη, επιδοτούνται οι τοποθετήσεις τους στα παλαιότερα. Έτσι, ένα χρόνο μετά είχε μείωση 97% στην ευθύνη κατανάλωσης οινοπνεύματος στα τροχαία ατυχήματα.»

zarpanews.gr

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σωστά τα περί ανύπαρκτης υπευθυνότητας αλλά όπως λέτε και εσείς στο «Οδική Ασφάλεια: Μια Ζωή, μια στιγμή» της 23 και 30 Νοεμβρίου η παλιά «εθνική οδός» ήταν φτιαγμένη για να περνάει μέσα από τα χωριά και η νέα παρότι δεν ΄είναι της ίδιας σύλληψης οι άπειρες διασταυρώσεις με το τοπικό δίκτυο την κάνουν πρακτικά ίδια. Απλά διαιωνίζεται δηλαδή το πρόβλημα.
    Το συμπέρασμα είναι οτι πληρώνεται το τίμημα της γενικά υπερβολικής ανεκτικότητας της Ελληνικής κοινωνίας όπου η όποια παραβατική συμπεριφορά αντιμετωπίζεται με τρόπο που όχι μόνο δεν την αποτρέπει αλλά την κάνει «μαγκιά».

    ΥΓ Πολύ καλό που βάφονται συνέχεια οι διαβάσεις πεζών στο κέντρο, περιμένω να δω και τη δημιουργία διαβάσεων σε κεντρικούς δρόμους που έχουν ελάχιστες η πολύ αραιά, και καθόλου, πχ Δημοκρατίας; Βενιζέλου, Τζανακάκη, Αποκορώνου κλπ.
    Η λογική υπαγορεύει οτι όπου υπάρχει πχ στάση θα πρέπει να υπάρχει και διάβαση και για αυτό δεν χρειάζεται παρά μια εντολή δημάρχου, μη περιμένουμε πρώτα να γίνει ο νέος ΒΟΑΚ για να κάνουμε τα προφανή.

  2. Επίσης, και μια και τα ρίχνουμε και στην εκπαίδευση, το δημοτικό πάρκο έχει σε κάποια από τις νότιες εισόδους του κάποια διάβαση πεζών;
    Οχι βέβαια, τα παιδάκια περνάνε όπως και οι γονείς με το να πετάγονται μεταξύ των παρκαρισμένων και τρέχουν να περάσουν.
    Οπότε ρωτάω…νοιαζόμαστε για την πρόληψη;;; νοιαζόμαστε για την οδηγική παιδεία;;;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ