Εργαλείο Ανάπτυξης για ολόκληρη την Κρήτη ο Ο.Α.Κ. | Απολογισμό του έργου της έκανε η απερχόμενη διοίκηση

εργαλείο-ανάπτυξης-για-ολόκληρη-την-κ-996991

Τον απολογισμό του έργου του έκανε το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, καθώς το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να αναλάβει καθήκοντα η νέα διοίκηση του ΟΑΚ.

Όπως επισημάνθηκε τόσο από τον πρόεδρο του Δ.Σ κ. Δημήτρη Κουνενάκη, όσο και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Φώτη Καζάση, έγινε αναφορά στην μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλε το Δ.Σ προκειμένου να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του ο οργανισμός σε συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες.

Σε ότι αφορά το μεγαλύτερο έργο της Κρήτης, τον Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού για τον οποίο, σύμφωνα με τα όσα είπε μόλις πριν από λίγες ήμερες από τα Χανιά ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ότι έως τώρα γίνονταν μελέτες επί χάρτου ο κ. Καζάσης είπε πως δεν υπάρχει καμία ένσταση σε αυτά που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα από τον ΟΑΚ και ενδεχομένως η μόνη διαφορά έχει να κάνει μόνο με την χρηματοδότηση του έργου.

Στον απολογισμό του έργου τους από όλα τα μέλη του απερχόμενου Δ.Σ επισημάνθηκε η έλλειψη προσωπικού του οργανισμού, αλλά και το ότι ακόμα δεν υπάρχει καθορισμός αρμοδιοτήτων σε ότι αφορά τις παρεμβάσεις που μπορεί να κάνει ο ΟΑΚ.

Επίσης από όλους χαρακτηρίστηκε ο ΟΑΚ ως το σπουδαιότερο εργαλείο ανάπτυξης της Κρήτης, και τον λόγο αυτό κρίθηκε απαραίτητη η στήριξη του από την πολιτεία και τα αρμόδια υπουργεία.

Παρόν στον απολογισμό έργου της απερχόμενης διοίκησης  ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΚ κ. Άρης Παπαδογιάννης που είπε μεταξύ άλλων ότι ο οργανισμός έχει συνέχεια και για τον λόγο αυτό θα υπάρξει συνεργασία με την απερχόμενη διοίκηση.

Ο απολογισμός από τον απερχόμενο Διευθύνων Σύμβουλο κ. Φώτη Καζάση:

Απολογισμός Διοικητικού Συμβουλίου Ο.Α.Κ. Α.Ε.

(θητεία Μάιος 2016 – Φεβρουάριος 2020)

Το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης A.E., ορίστηκε με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και του Αναπλ. Υπουργού Οικονομικών  στα τέλη Απριλίου 2016 (ΦΕΚ 213/22.04.2016, Τεύχος ΥΟΔΔ) απαρτιζόμενο από τα εξής μέλη:

Ακολουθούν τα κυριότερα σημεία του απολογισμού από την αρχή της θητείας μέχρι σήμερα:

  1. Γενική αποτίμηση – περίληψη

             Έχει σε σημαντικό βαθμό ομαλοποιηθεί η οργανωτική και οικονομική λειτουργία του Οργανισμού.

             Εξυγιάνθηκαν τα οικονομικά στοιχεία εκμετάλλευσης του Οργανισμού, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει ισορροπία στα τρέχοντα και να μην δημιουργούνται νέα ελλείμματα.

Επίσης :

             Με τη συμβολή του Ο.Α.Κ. Α.Ε. εξελίσσονται και έχουν δρομολογηθεί σημαντικά έργα (οδικά και υδραυλικά) στο νησί. Ολοκληρώθηκαν και δόθηκαν σε χρήση εμβληματικά αναπτυξιακά έργα τα οποία παρουσίαζαν καθυστέρηση στην υλοποίησή τους, όπως ο νέος οδικός άξονας Αγ. Βαρβάρας – Αγ. Δέκα (Καστέλλι), η σήραγγα ενίσχυσης του φράγματος Αποσελέμη με τα πλημμυρικά νερά του Οροπεδίου Λασιθίου και η πλήρης και ομαλή λειτουργία της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού στα Αγριανά που υδροδοτεί τις ΔΕΥΑ Ηρακλείου, Χερσονήσου και Αγ. Νικολάου, το νέο τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες – Χερσόνησος και η γέφυρα Χαμεζίου. Δρομολογήθηκαν προς υλοποίηση έργα όπως η επέκταση του βιολογικού της ΔΕΥΑΒΑ, οι βιολογικοί Σούγιας και Παλαιόχωρας, το νέο διυλιστήριο του βόρειου μετώπου Ρεθύμνου, τα έργα αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, τα αρδευτικά δίκτυα Οροπεδίου Λασιθίου (ακολουθεί αναλυτική καταγραφή των βασικότερων δράσεων  ανά Περιφερειακή Ενότητα).

             Η παρουσία και η δράση του Οργανισμού επιβεβαιώνει τον πολιτικό και κοινωνικό  έλεγχο στις υπηρεσίες και υλοποιεί τις αρχές της εγγύτητας και της επικουρικότητας.

             Ο Οργανισμός στηρίζει τις δράσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Δημοτικής και Περιφερειακής, οι οποίοι και αποτελούν μετόχους του Οργανισμού.

Όμως

             Παραμένει σε εκκρεμότητα ο ρόλος, το περιεχόμενο και η δράση του Οργανισμού με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθαρό τοπίο σε βάρος του μακροχρόνιου  προγραμματισμού.

             Η επικάλυψη αρμοδιοτήτων του Οργανισμού με αυτές των κεντρικών υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ό,τι αφορά στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής του νησιού και της έλλειψης αποκέντρωσης των αρμοδιοτήτων αυτών, καθώς και ο διαπιστωμένος διαχρονικά τρόπος διαχείρισης των θεμάτων αυτών από την κεντρική διοίκηση επιβραδύνουν τις δραστηριότητες του Οργανισμού (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πορεία υλοποίησης των υποδομών στην Κρήτη).

             Αποτελεί ζητούμενο η περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας του Οργανισμού με την Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσω προγραμματικών συμβάσεων για την υλοποίηση έργων όπως και για την χάραξη πολιτικών (π.χ. την ενιαία διαχείριση των υδατικών πόρων ή την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας), τομείς για τους οποίους πλέον υπάρχει η ωριμότητα και έχουν θωρακιστεί οι τρόποι συνεργασιών χωρίς τις παθογένειες που είχαν παρατηρηθεί κατά το παρελθόν.

             Παρά τις έντονες και επίπονες προσπάθειες της απερχόμενης διοίκησης δεν κατέστη δυνατόν, πέρα από την οικονομική ενίσχυση, να ενισχυθεί ο Οργανισμός ουσιαστικά και σε επίπεδο στελέχωσης και επιχειρησιακής ικανότητας καθώς και σε επίπεδο αρμοδιοτήτων.

             Υπήρξε αισθητή βελτίωση στην συνεργασία με την  Περιφέρεια Κρήτης, αναλαμβάνοντας από κοινού σημαντικές πρωτοβουλίες για τη διεκδίκηση του νέου ΒΟΑΚ και νέων μεγάλων έργων καθώς επίσης και στη συνεργασία με τους ΟΤΑ των Χανίων στο πλαίσιο του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ, συνεργασία που πρέπει να επεκταθεί και στους Δήμους και Δημοτικές Επιχειρήσεις της υπόλοιπης Κρήτης.

Ο προγραμματισμός του Ο.Α.Κ. Α.Ε. όπως τέθηκε από το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο στην 1η του συνεδρίαση τον Μάιο 2016 αφορούσε στο «…σχεδιασμό και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων καθώς και στα ζητήματα της ενιαίας διαχείρισης υδατικών πόρων. Ειδικότερα για το ζήτημα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τίθεται ως προτεραιότητα από το ΔΣ ο οργανισμός να προτείνει την άμεση ένταξη της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού του έργου, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενώ παράλληλα τίθεται σε υψηλή προτεραιότητα ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ολοκληρωμένου προγράμματος και έργων οδικής ασφάλειας στο υφιστάμενο δίκτυο».

Όπως προκύπτει από την παρουσίαση των δράσεων που ακολουθεί ο προγραμματισμός που προαναφέρθηκε επιτεύχθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό και αποτελεί μια παρακαταθήκη για σημαντικές δράσεις στο επόμενο χρονικό διάστημα. Η ολοκλήρωση αυτών των προγραμματισμένων δράσεων αλλά και η διεκδίκηση νέων σε συνδυασμό με την παρούσα υγιή οικονομική κατάσταση του Οργανισμού και με την προϋπόθεση πάντα της ενίσχυσης του Οργανισμού σε επίπεδο στελέχωσης και επιχειρησιακής ικανότητας μπορούν να εγγυηθούν τη μελλοντική βιωσιμότητά του και τη σημαντική συμβολή του στην περαιτέρω ανάπτυξη της Κρήτης.

  1. Οριζόντιες δράσεις

Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΟΑΚ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΟΑΚ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΒΟΑΚ

  • Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης ολοκληρώθηκε και απεστάλη στις 8-3-2018 στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών η μελέτη «Αρχική Τεχνική Λύση αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο από Χανιά (Σούδα) έως Αγ. Νικόλαο» και η αντίστοιχη μελέτη Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων στο πλαίσιο της από 10-11-2017 τροποποιημένης προγραμματικής σύμβασης μεταξύ ΟΑΚ και Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τις προκαταρκτικές ενέργειες και διαδικασίες προετοιμασίας της προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης για τη «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του BOΑK Χανιά Άγιος Νικόλαος» ως σύμβαση παραχώρησης, με διεθνή διαγωνισμό με βάση το ν. 4413/2016 και την Ευρωπαϊκή Οδηγία 23/2014. Αυτή η τεχνική λύση αποτελεί την βάση της προτιμητέας χάραξης του νέου ΒΟΑΚ όπως εγκρίθηκε στις 22-3-2019.
  • Υπεγράφη στις 10-1-2018 και είναι σε ισχύ η 1η τροποποίηση της από 26-7-2017 προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του ΟΑΚ και του Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την διεξαγωγή της διαδικασίας ανάθεσης της μελέτης με τίτλο «Μελέτη Στρατηγικού σχεδιασμού – Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου Ωρίμανσης Μελετών ΒΟΑΚ (και συνδετηρίων καθέτων αξόνων αυτού)», με Προϊσταμένη Αρχή την ΔΟΥ του ΥΠΥΠΟΜΕ και Δ/νουσα Υπηρεσία την Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ. Σε αυτή την μελέτη, για την οποία υπάρχει εγκεκριμένη πίστωση στο Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ 2014-2020 μπορούν να συμπεριληφθούν μεταξύ των άλλων και οι μελέτες Χανιά – Πλατανιάς – Κίσσαμος και Σούδα (ΒΟΑΚ) – Αεροδρόμιο Χανίων.
  • Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση, συμβασιοποιήθηκε στις 11-1-2018 και υλοποιείται η μελέτη με τίτλο «Μελέτη Οδικής Ασφάλειας στον ΒΟΑΚ». Στο πλαίσιο της μελέτης αυτής έχουν ήδη εκπονηθεί και εγκριθεί:

o             Η μελέτη Πέρα Γαλήνοι – Λινοπεράματα Ν. Ηρακλείου (19Km) με Π/Υ 4,5εκ.€

o             Η μελέτη Σούδα – Καλύβες Ν. Χανίων (14Km) με Π/Υ 6,15εκ.€

o             Η μελέτη Σεληνάρι – Νεάπολη Ν. Λασιθίου (6Km) με Π/Υ 2,7εκ.€

o             Οι μελέτες ευστάθειας και προστασίας πρανών σε τέσσερεις (4) θέσεις του ΒΟΑΚ στον νομό Χανίων με Π/Υ 4,7εκ€

  • Είναι υπό εκπόνηση η μελέτη Σκαλέτα – Πάνορμος Ν. Ρεθύμνου (9Km). Η μελέτη αυτή εκτιμάται ότι θα εκπονηθεί μέχρι τέλους του τρέχοντος Φεβρουαρίου και έχει εκτιμώμενο Π/Υ περί τα 4,0 εκ.€. Εκκρεμεί η έγκριση της μελέτης βελτίωσης της οδικής ασφάλειας του δρόμου – κόμβων πρόσβασης στο Πολυτεχνείο Κρήτης με Π/Υ 2,0εκ.€ για την οποία έχουν ήδη εκπονηθεί οι οριστικές μελέτες και η ΜΠΕ. Έχουν ήδη εκπονηθεί οι μελέτες βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις θέσεις «Γαλατά» και «Σταλός» οι οποίες ήδη υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Είναι υπό εκπόνηση η μελέτη οριστικής αποκατάστασης στις δύο αυτές θέσεις, με χρονικό ορίζοντα εκπόνησης και έγκρισης περί τους 2 μήνες.

Για όλες τις μελέτες που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και εγκριθεί ο Οργανισμός προχωρά στην σύνταξη φακέλων έργων προς ένταξη στο πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020.

MASTER PLAN ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΡΗΤΗΣ

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών «Σχέδιο διαχείρισης (Master Plan) των υδραυλικών έργων Κρήτης».  Η Διοίκηση του Οργανισμού έχει δημοσιοποιήσει τους βασικούς στόχους και άξονες των υδραυλικών έργων του ΟΑΚ λαμβάνοντας υπόψη την πολυπλοκότητα του προβλήματος της εξασφάλισης επαρκούς και κατάλληλου για χρήση νερού στην Κρήτη και την εξασφάλιση της αειφόρου διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Η στρατηγική της ενιαίας διαχείρισης θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη και εφαρμογή ορθολογικών, αποδοτικών και βιώσιμων μεθοδολογιών διαχείρισης όλων των υδραυλικών έργων της Κρήτης, βάσει του οποίου η κάλυψη της ζήτησης θα επιτυγχάνεται με ποσοτικά αξιόπιστη, ποιοτικά και περιβαλλοντικά ασφαλή και οικονομικά βιώσιμη αξιοποίηση των διαθέσιμων υδατικών πόρων.

  1. Εστιασμένες & Στοχευμένες Δράσεις
  • Ο Οργανισμός παρακολουθεί την εξέλιξη της διαδικασίας υλοποίησης του έργου «Ενεργειακή Αξιοποίηση του Φράγματος Ποταμών Νομού Ρεθύμνου-Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση Υβριδικού Σταθμού Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας» βάσει της σχετικής σύμβασης που έχει συναφθεί με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΒΕΤΕ σχετικά με την λειτουργία του υβριδικού φράγματος Αμαρίου. Η σύμβαση αυτή τελεί υπό αναθεώρηση προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί σε ότι αφορά αφενός στην ενεργειακή διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική χώρα και αφετέρου και ενόψει αυτής της σύνδεσης του καθορισμού από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας των τιμών αναφοράς, που θα εισπράττουν οι μονάδες παραγωγής ΑΠΕ και ενδεχομένως να επηρεάζουν σημαντικά το περιεχόμενο της υφιστάμενης σύμβασης, η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ να εξετάσει τη δυνατότητα ένταξης στο έργο άλλων Α/Π, ώριμων αδειοδοτικά, τα οποία θα υποκαταστήσουν μερικώς ή ολικώς αυτά του Λασιθίου. Το έργο έχει λάβει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων ΑΕΠΟ από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στις 09.10.2019.
  • Ο Οργανισμός απέστειλε προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτάσεις για την τροποποίηση του οργανογράμματός του καθώς επίσης και τις απαιτούμενες τροποποιήσεις στον υφιστάμενο οργανισμό λειτουργίας του προκειμένου να του παρέχεται πλέον η δυνατότητα να ανανεώνει το ανθρώπινο δυναμικό του, είτε μέσω νέων προσλήψεων είτε μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας του ν.4440/16 ως φορέας υποδοχής. Επιπλέον παράλληλα με τα ανωτέρω και έχοντας υπ’ όψιν τόσο το μεγάλο πλήθος των οργανικών θέσεων που είναι κενές, την μεγάλη «αποψίλωση» των υπηρεσιών του Οργανισμού, αλλά και τις αυξημένες απαιτήσεις του οργανισμού όπως προκύπτουν από το καταστατικό, τον εσωτερικό κανονισμό, τα έργα που του έχουν ανατεθεί αλλά και την λειτουργία των έργων προχωρήσαμε στην αποστολή προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επεξεργασμένης πρότασης για την πρόσληψη του ελάχιστου απαιτούμενου προσωπικού.
  • Από το 2017 ο Οργανισμός διαθέτει Εσωτερικό Ελεγκτή κάτι που έχει δρομολογηθεί και για τα επόμενα έτη (εκκρεμεί η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης). Παρά την έλλειψη οργανωμένης νομικής υπηρεσίας ακολουθείται με συνέπεια η διαχείριση και διευθέτηση επίδικων υποθέσεων.
  • Από το 2017 η τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΚ διαμορφώνεται σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο που βασίζεται στην επικαιροποιημένη εθνική νομοθεσία και τις κοινοτικές οδηγίες. Από το 2019 τέθηκε σε ισχύ ο Κανονισμός Άρδευσης του ΟΑΚ ΑΕ. Από το 2016 ο Οργανισμός καταρτίζει σε ετήσια βάση πενταετές Επιχειρησιακό Σχέδιο το οποίο και αποστέλλεται στο εποπτεύον Υπουργείο.
  • Ολοκληρώθηκαν οι φάκελοι αδειοδοτήσεων σχετικά με τις συμβάσεις σύνδεσης με το δίκτυο ισχύος 960 kW μεταξύ του ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. και του Ο.Α.Κ. Α.Ε. (ως αυτοπαραγωγού) για ενεργειακό συμψηφισμό. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του ΟΑΚ προκρίνεται η χρηματοδότηση υλοποίησης των αντίστοιχων έργων στις περιοχές Μυλωνιανών και Αγριανών ισχύος περίπου 600 kW.
  • Ολοκληρώθηκαν όλες οι διαδικασίες της αποδέσμευσης από κατασχέσεις του κτιρίου ιδιοκτησίας Ο.Α.Κ. Α.Ε. στην οδό Αγ. Τίτου 16 στο Ηράκλειο.
  • Αναδιοργανώθηκαν οι υπηρεσίες του Οργανισμού με την χρήση προηγμένης τεχνολογίας. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε η αναβάθμιση των υπηρεσιών διαδικτύου στην έδρα του Οργανισμού με εγκατάσταση μικροκυματικού μισθωμένου κυκλώματος 20Mbps. Από το 2019 και στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων με το οποίο έχει ήδη επιτευχθεί σημαντική εξοικονόμηση πόρων. Από το 2019 έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία ολοκληρωμένο λογισμικό σύστημα Δημόσιας Λογιστικής ΝΠΙΔ για τις ανάγκες της Δ/νσης Οικονομικών υπηρεσιών του ΟΑΚ. Από το 2019 έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία ο αναβαθμισμένος ιστότοπος και πύλη ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΟΑΚ.
  • Από το 2019 στεγάζονται σε χώρο που τους έχει παραχωρηθεί στις εγκαταστάσεις του Οργανισμού στα Χανιά το Ταμείο Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Χανίων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και το Γραφείο και Κέντρο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών Χανίων του Υπουργείου Οικονομικών.
  • Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών έγινε αποδεκτή η με αριθμό 105/2019 ομόφωνη Γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που αφορά στην αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού δικτύου του Β.Ο.Α.Κ. Με την γνωμοδότηση αυτή γίνεται ομόφωνα δεκτό, από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ότι η αρμοδιότητα συντήρησης του οδικού δικτύου του Β.Ο.Α.Κ. ανήκει στην Περιφέρεια Κρήτης και στις οικείες Υπηρεσίες αυτής. Στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (Ο.Α.Κ. Α.Ε.) ανήκει η αρμοδιότητα συντήρησης των νέων ή σε εξέλιξη έργων οδικών υποδομών ή τμημάτων τους, στον οδικό αυτό άξονα, που ανατίθεται με Απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του Ν.4519/2018 (ΦΕΚ Α΄25/20-2-2018). Δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 7 του ν. 3086/2002 (Α’ 324), μετά την αποδοχή τους, οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αποτελούν πράξεις, που είναι υποχρεωτικές για τη Διοίκηση.
  1. Δράσεις Βελτίωσης Οικονομικών στοιχείων
  • Η χρήση που αφορά την περίοδο 01.01.2016 έως 31.12.2016 ήταν κερδοφόρος με τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων να ανέρχονται σε κέρδη ποσού 1.357.961 ευρώ έναντι ζημίας ποσού ευρώ 2.741.282 κατά την προηγούμενη χρήση. Η βελτιωμένη εικόνα των αποτελεσμάτων οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι κατά την κλειόμενη χρήση 2016 εισπράχθηκε κρατική επιχορήγηση λειτουργικών δαπανών 2,05 εκατ. ευρώ.
  • Η χρήση που αφορά την περίοδο 01.01.2017 έως 31.12.2017 ήταν ζημιογόνος με τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων να ανέρχονται σε ζημία ποσού ευρώ 927.327 έναντι κέρδους ποσού ευρώ 1.357.961 κατά την προηγούμενη χρήση. Η αναστροφή των αποτελεσμάτων οφείλεται κυρίως στο σχηματισμό προβλέψεων ποσού 1,5 εκατ. ευρώ για την κάλυψη ενδεχόμενων ζημιών από επισφαλείς απαιτήσεις.
  • Η χρήση που αφορά την περίοδο 01.01.2018 έως 31.12.2018 ήταν κερδοφόρος με τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων να ανέρχονται σε κέρδη ποσού ευρώ 911.535 έναντι ζημίας ποσού ευρώ 927.327 κατά την προηγούμενη χρήση. Η αναστροφή των αποτελεσμάτων οφείλεται στην είσπραξη ειδικών επιχορηγήσεων που ανήλθαν σε 2,17 εκατ. ευρώ για το 2018 έναντι 1,41 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση και αφορούν κυρίως στην κάλυψη των λειτουργικών δαπανών «ΒΟΑΚ & Αποσελέμη».
  • Με την Απόφαση υπ’ Αριθμ. 2/57103/ΔΠΓΚ/23.06.2016 «Εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων» (ΦΕΚ Β΄ 1932/29.06.2016) του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. έλαβε έκτακτη επιχορήγηση ποσού 5.923.816,04 ευρώ για την κάλυψη ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων προς τρίτους.
  • Στις 21 Ιουλίου 2016 και δυνάμει της 77734/21-07-2016 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού εγκρίθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2016 η δαπάνη συντήρησης και λειτουργίας των αντλιοστασίων του Οργανισμού. Δυνάμει της απόφασης αυτής στις 29 Ιουλίου 2016 καταβλήθηκε στον Οργανισμό ποσό 2 εκατ. ευρώ.
  • Από το 2017 (ΦΕΚ 2706Β/1.8.2017) ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. συμπεριλαμβάνεται πλέον στις ανώνυμες εταιρείες οι οποίες επιχορηγούνται (σε ποσοστό δεν θα υπερβαίνει το 4% της συνολικής δημόσιας δαπάνης) για τις δαπάνες τους για τη διαχείριση και διοίκηση των υλοποιούμενων πράξεων στα ΕΠ του ΕΣΠΑ. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρεται ότι εντός του 2018 με βάση τις σχετικές αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών εγκρίθηκαν οι κάτωθι δεσμεύσεις προϋπολογισμού:
  • Ο Οργανισμός δεν οφείλει πλέον ληξιπρόθεσμα χρέη από δική του υπαιτιότητα. Για τις περιπτώσεις οφειλών που χρήζουν διερεύνησης και τακτοποίησης έχει γίνει ανάθεση σε νομικούς.

Κλείνοντας κρίνεται σκόπιμο να επισημανθεί το αυτονόητο, ότι τίποτε από τα παραπάνω δεν θα είχε επιτευχθεί χωρίς τη συμβολή του προσωπικού του Οργανισμού, από τον απλό συμβασιούχο υπάλληλο μέχρι το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος, στους οποίους κατά βάση πιστώνεται το παραχθέν έργο και στους οποίους πρέπει να απονεμηθούν τα εύσημα.

Εκ μέρους του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου,

Φώτης Γ. Καζάσης

Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής

Δ/νων Σύμβουλος Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.

Προσωπικές Ευχαριστίες: θα ήθελα να ευχαριστήσω, πλέον της οικογένειάς μου, τον Πρόεδρο και όλα τα μέλη του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου και το προσωπικό του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. που με συνέδραμε στο έργο μου καθώς επίσης και όσους πραγματικά με εμπιστεύθηκαν ώστε να αναλάβω την θέση ευθύνης του Δ/ντος Συμβούλου του Οργανισμού προεξέχοντος του πρ. Υπουργού Γιώργου Σταθάκη. Επιπλέον θέλω να εκφράσω τις ειλικρινείς ευχές μου στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, να έχουν υγεία και δύναμη να συνεχίσουν και να επαυξήσουν το σημαντικό έργο που επιτελεί ο ΟΑΚ για την ανάπτυξη της Κρήτης.

Τι είπε ο πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΑΚ κ. Δημήτρης Κουνενάκης:

Για τη δουλειά μας  στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης

Σύντομα για τον απολογισμό μας…..

Το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΚ πρέπει να κάνει  τον απολογισμό για τα πεπραγμένα κατά τη διάρκεια της θητείας του, όπως γίνεται σε κάθε ομάδα, επιχείρηση συλλογικότητα. Δεν μας το ζήτησε κανείς.  Όμως, κατά τη γνώμη μου,   πρέπει να αναφέρουμε ορισμένα, σεβόμενοι τα μέλη του ΔΣ, τα στελέχη και τους εργαζομένους του ΟΑΚ που συνέβαλαν και κυρίως την κοινωνία η οποία κρίνει σε τελική ανάλυση. Παρουσιάζουμε ως εκ τούτου σήμερα ένα σύντομο απολογισμό που  ίσως αξιολογηθεί και αξιοποιηθεί.

Στην δύσκολη περίοδο της πτώχευσης  τη χώρας αναλάβαμε τη διοίκηση του ΟΑΚ. Οι δυσκολίες όχι μόνο από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα στη χώρα μας αλλά για τα ιδιαίτερα ζητήματα που διαχειρίζεται ο ΟΑΚ. Μια πρώτη ενημέρωση είχαμε κατά την πρώτη συνεδρίαση όπου μας  ενημέρωσε ο απερχόμενος Δνων Σύμβουλος κ Κοπάσης.

Το νέο ΔΣ ορίστηκε την 22 Απριλίου 2016, το οποίο όμως κατέστη προσωρινό εντός του ίδιου έτους. Δεν υπήρξε απόφαση έκτοτε για την ορισμό του ΔΣ. Οι ανάγκες , η καθημερινότητα, επέβαλαν  την παρουσία και τη διαχείριση.

Σε όλη τη διάρκεια αντιμετωπίσαμε την νοοτροπία των κεντρικών υπηρεσιών , του άκρατου συγκεντρωτισμού του κέντρου, του χειρότερου στην Ευρώπη, την αμφισβήτηση του ρόλου και της χρησιμότητας του ΟΑΚ.

Αντιστοίχως δεν συναντήσαμε ευνοϊκό κλίμα στο χώρο της Αυτοδιοίκησης παρά τη συμμετοχική παρουσία. Κατανοητό βεβαίως ότι επιθυμούν να έχουν τις αρμοδιότητες του ΟΑΚ. Στην πορεία υπήρξαν βήματα καλής συνεργασίας.

Οι εποχές επίσης έφεραν ως αποτέλεσμα την απομείωση του προσωπικού.

Σε αυτό το περιβάλλον στηρίξαμε παντού και φυσικά στηρίζουμε, την ανάγκη και τη χρησιμότητα του ΟΑΚ που υλοποιεί σε σημαντικό βαθμό την αποκέντρωση αρμοδιοτήτων και εργασιών στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών αρχών της ΑΜΕΣΟΤΗΤΑΣ, της ΕΓΓΥΤΗΤΑΣ και της ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟΤΗΤΑΣ. Στη λειτουργία του οργανισμού και με την απαραίτητη συνεργασία με το υπουργείο, όπου ήταν δεδομένο,   φάνηκε η χρησιμότητα και η αξία του ΟΑΚ. Την κρίσιμη επίσης ανάγκη της αποκέντρωσης.

Και όπως θα δούμε από την εισήγηση  του Διευθύνοντα Συμβούλου κ Φώτη Καζάση. υπάρχει πλούσιος απολογισμός.

Το  ΔΣ, με τις αρμοδιότητες που του δίνει το  Καταστατικό του ΟΑΚ, συνέβαλε σε καλό κλίμα στην επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων. Θεωρώ πως σε κλίμα συναίνεσης, σεβασμού και σύμπνοιας, όλα τα μέλη του ΔΣ ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες και συνέβαλαν στην καλή διαχείριση.

Επίσης εξασφαλίστηκε, σε σημαντικό βαθμό, κλίμα συνεργασίας και κατανόησης με φορείς του τόπου.

Σημαντικό επίσης  είναι ότι η παρούσα διοίκηση σεβάστηκε  τη συνέχεια, γεγονός που δεν είναι και τόσο αυτονόητο.  Ευρωπαϊκό δεδομένο μεν αλλά δύσκολο στη χώρα μας.

Η πραγματικότητα αλλά και ο απολογισμός καταδεικνύει την βελτίωση και την εξυγίανση των οικονομικών. Επίσης σημαντικά και κρίσιμα έργα στην οδοποιία, στην άρδευση και την ύδρευση ολοκληρώθηκαν ή συνεχίσθηκαν εξασφαλίζοντας σημαντικές και κρίσιμες υποδομές στο νησί. Παράλληλα προχώρησαν και άνοιξαν μελέτες για τη εξασφάλιση σημαντικών υποδομών στον τόπο.  Αναπτύχθηκαν επίσης πρωτοβουλίες για νέους  τομείς που επιβεβαιώνουν τον  κρίσιμο και πρωτοπόρο ρόλο του ΟΑΚ.

Στο πλαίσιο των ατομικών  και συλλογικών μας δυνατοτήτων βοηθήσαμε στη λειτουργία του Οργανισμού και καλούμε  του φορείς της Κρήτης να στηρίξουν  έτι περαιτέρω την παρουσία και τις δράσεις του ΟΑΚ, ενισχύοντας το ρόλο του στο πλαίσιο μια αναγκαίας ενίσχυσης της ασθενούς αποκέντρωσης της χώρας μας.

Ευχαριστώ προσωπικά κάθε μέλος του ΔΣ και είμαι ευγνώμων για την παρουσία, τη συνεργασία και τη βοήθεια στη διοίκηση.

Ευχαριστώ εκ μέρους του ΔΣ τον Διευθύνοντα  Σύμβουλο, τους Διευθυντές, τα στελέχη, τους εργαζόμενους για την αφοσίωση  στον ΟΑΚ , την εργασία και  τη συμβολή σας.

Τις θερμές και ειλικρινείς ευχές απευθύνω στον νέο Πρόεδρο, τον Διευθύνοντα  Σύμβουλο, τα  μέλη του ΔΣ και σας ευχόμαστε μια παραγωγική, αποτελεσματική και χρήσιμη διοίκηση, για την ενίσχυση του ΟΑΚ και τη στήριξη των κοινωνιών της Κρήτης.

Ακολούθως παρατίθενται οι σημαντικότερες δράσεις υποδομών ανά Περιφερειακή Ενότητα που προωθεί – υλοποιεί ο Ο.Α.Κ. Α.Ε. (πλέον των οριζοντίων δράσεων που προαναφέρθηκαν) :

1.         ΥΠΟΔΟΜΕΣ
  ΠΕ Χανίων
1. Ολοκλήρωση του έργου «Έργα Συλλογής και Μεταφοράς Λυμάτων Κισάμου (Υποέργο 1)». Εκκρεμεί η ένταξη νέου υποέργου 700.000€ για επέκταση των υποδομών.
2. Σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΒΑ υλοποιείται το έργο «Αντικατάσταση παλαιάς υδρομάστευσης Λαχιανών – Υδραυλικά Έργα νέας υδρομάστευσης. Επεξεργασίας του νερού και διασύνδεσής της με τα δίκτυα ύδρευσης της ΔΕΥΑΒΑ» (ύδρευση Βουκολιών).
3. Σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΒΑ βρίσκεται σε δημοπράτηση το έργο «Αναβάθμιση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων της Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α. Χανίων για την ανάκτηση επεξεργασμένων λυμάτων για άρδευση».
4. Σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΒΑ υλοποιείται το έργο «Νέα έργα υποδομών ύδρευσης της Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α. σε περιοχές του Δήμου Πλατανιά, Π.Ε. Χανίων, Περιφέρειας Κρήτης», υποέργο Αλικιανού.
5. Σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΒΑ  βρίσκεται σε διαδικασία συμβασιοποίησης το έργο «Νέα έργα υποδομών ύδρευσης της Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α. σε περιοχές του Δήμου Πλατανιά, Π.Ε. Χανίων, Περιφέρειας Κρήτης», υποέργο Κωλενίου.
6. Σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑΒΑ ολοκληρώθηκε το έργο «Προμήθεια και εγκατάσταση φυγόκεντρου διαχωριστή αφυδάτωσης ιλύος της Ε.Ε.Λ. της Δ.Ε.Υ.Α. Βορείου Άξονα Χανίων».
7. Εγκρίθηκε η επιχορήγηση του Ο.Α.Κ. Α.Ε. για την μελέτη «Ολοκλήρωση οριστικής μελέτης Ανισόπεδου κόμβου Αγίας Μαρίνας του ΒΟΑΚ Ν. Χανίων».
8. Σε συνεργασία με τη ΔΕΥΑ Καντάνου – Σελίνου υλοποιείται το έργο «Έργα διαχείρισης αστικών λυμάτων οικισμού Σούγιας, Δήμου Καντάνου-Σελίνου».
9. Σε συνεργασία με το Δήμο και τη ΔΕΥΑ Καντάνου – Σελίνου υλοποιείται το έργο «Έργα μεταφοράς λυμάτων και Εγκατάσταση Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων Παλαιόχωρας-Κουντούρας Δήμου Καντάνου-Σελίνου».
10. Σε συνεργασία με το Δήμο Καντάνου – Σελίνου είναι σε διαδικασία προετοιμασίας δημοπράτησης το έργο «Αντικατάσταση, επέκταση και αναβάθμιση υποδομών δικτύου ύδρευσης Παλαιόχωρας Δ.Ε. Πελεκάνου Π.Ε. Χανίων».
11. Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και υλοποιείται το έργο «Επιχορήγηση του Ο.Α.Κ. Α.Ε. για το έργο Εργασίες αποκατάστασης ζημιών κεντρικού αγωγού Μεσκλών – Μυλωνιανών του Ο.Α.Κ. Α.Ε. στην Π.Ε. Χανίων, λόγω έντονων καιρικών φαινομένων στις 25/02/2019».
12. Μελετήθηκε το τεχνικό αντικείμενο του έργου «Βελτιστοποίηση του αρδευτικού δικτύου του ΤΟΕΒ Φουρνέ στο Δήμο Πλατανιά (ΠΕ Χανίων)» το οποίο έχει ήδη ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πλαίσιο.
13. Υλοποιείται το έργο «Σύνδεση κόμβου Μουρνιών του Β.Ο.Α.Κ  με την πόλη των Χανίων». Το 2019 το έργο παρουσίασε σημαντική καθυστέρηση στην εξέλιξή του, έχουν δρομολογηθεί όμως οι ενέργειες εκ μέρους του Δήμου Χανίων για την επανεργοποίησή του στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
14. Εγκρίθηκε και επιβλέπεται η άδεια τομής για τη διέλευση καλωδίου του ΑΔΜΗΕ για το έργο της μικρής ενεργειακής διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο.
15. Υλοποιείται η προγραμματική σύμβαση με το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων για την «Τεχνική και επιστημονική υποστήριξη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την έκδοση Απόφασης Περιβαλλοντικών Όρων και περιβαλλοντικής άδειας του Γενικού Νοσοκομείου Χανίων».
16. Ολοκληρώθηκε η προγραμματική σύμβαση με το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων για την «Αντικατάσταση φθαρμένων τμημάτων του δικτύου σωληνώσεων τροφοδοσίας των συσκευών F.C.U. του συστήματος κλιματισμού στον ισόγειο όροφο του Γ.Ν.Χ.».
17. Ολοκληρώθηκε σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης και τη ΔΕΥΑ Χανίων η «Μελέτη Αναρρύθμισης Πηγών Αγυιάς». Στο πλαίσιο των αποτελεσμάτων αυτής της μελέτης εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και ολοκληρώθηκε η υλοποίηση της νέας γεώτρησης του Οργανισμού στην περιοχή Μυλωνιανών δυναμικότητας 550 κμ/ώρα που αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τις ποσότητες ύδατος που διαχειρίζεται.
18. Υλοποιούνται τα αναπτυξιακά προγράμματα:  CLLD/LEADER Μέτρο 19 του ΠΑΑ 2014-2020, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020 (ΕΠΑΛΘ) και Στρατηγικές Τοπικής Ανάπτυξης με πρωτοβουλία Τοπικών Κοινοτήτων (ΤαΠΤοΚ) στα πλαίσια του άξονα 5 (ΕΚΤ) του ΕΠ «Κρήτη» 2014-2020.
19. Είναι σε ισχύ η προγραμματική σύμβαση με το Δήμο Σφακίων με τίτλο «Βελτίωση συνθηκών ύδρευσης οικισμών του Δήμου Σφακίων και έρευνα για πλήρη αξιοποίηση της πηγής των Γλυκών Νερών».
20. Ολοκληρώθηκε το επιδεικτικό έργο «Εγκατάσταση φωτοβολταϊκών (φ/β) συστημάτων σε δεξαμενές νερού του Ο.Α.Κ. Α.Ε. & αυτονόμηση αντλιών νερού».
21. Σε συνεργασία με το Δήμο Αποκορώνου είναι σε διαδικασία ενεργοποίησης το έργο «Δίκτυα Άρδευσης Κεντρικού Αποκόρωνα» το οποίο έχει ήδη ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πλαίσιο.
22. Σε συνεργασία με το Δήμο Αποκορώνου είναι σε διαδικασία σύναψης η προγραμματική σύμβαση για την υλοποίηση του έργου «Ύδρευση αστικής – τουριστικής περιοχής από Γεωργιούπολη έως Καβρό κα του Ανατλικού Τμήματος ΔΕ Βάμου Δήμου Αποκορώνου» το οποίο έχει ήδη ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πλαίσιο.
23. Εγκρίθηκε και απεστάλη προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη οδικής ασφάλειας «Γεωργιούπολη – Καβρός – Πετρές» στον ΒΟΑΚ. Απομένει η εκπόνηση της γεωτεχνικής και στατικής μελέτης 8 Άνω και 3 Κάτω Πεζοδιαβάσεων, προκειμένου να ενταχθεί η Αη φάση του έργου (9,5εκ €) στο ΕΣΠΑ 2014-20 και να δημοπρατηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
24. Έχουν υποβληθεί προτάσεις για την ωρίμανση έργων προς συγχρηματοδότηση και υλοποίηση, κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 και ισάριθμα υπογεγραμμένα τεχνικά δελτία. Ο πίνακας ακολουθεί:
o Μελέτη αναβάθμισης Α/Σ Λίμνης Κουρνά και ταχυδιυλιστηρίου Δραμίων
o Μελέτη έργων προσαγωγής για τη σύνδεση αρδευτικών δικτύων Χανίων (Κολυμβαρίου – Κωλενίου)
o Υδροληπτικά έργα αναρρύθμισης πηγών Αγυιάς
o Συμπλήρωση και επικαιροποίηση μελέτης σύνδεσης υφιστάμενου προσαγωγού Μεσκλών – Βαλσαμιώτη με δυτικό κύριο αγωγό
   
  ΠΕ ΡΕΘΥΜΝΗΣ
1. Εντάχθηκε και είναι σε προετοιμασία δημοπράτησης το έργο «Αξιοποίηση Ταμιευτήρα Φράγματος Ποταμών Αμαρίου, Επέκταση κεντρικού αγωγού άρδευσης» στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) 2014-2020.
2. Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και βρίσκεται σε διαδικασία δημοπράτησης το έργο «Αξιοποίηση Ταμιευτήρα Φράγματος Ποταμών Αμαρίου: Εγκατάσταση Επεξεργασία Νερού» (Διυλιστήριο Βόρειου μετώπου Ρεθύμνου).
3. Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και υλοποιείται το έργο  «Εργασίες αποκατάστασης ζημιών έργων Φράγματος Ποταμών Π.Ε. Ρεθύμνης, λόγω έντονων καιρικών φαινομένων στις 25/2/2019».
4. Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση και αναμένεται η έναρξη υλοποίησης των μελετών για την αναβάθμιση του ισόπεδου κόμβου Ατσιποπούλου και την κατασκευή του υπό μελέτη Κόμβου Βοθρού μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάθεσή τους από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
5. Βαίνει προς ολοκλήρωση η «Μελέτη Νότιας παράκαμψης Ρεθύμνου».
6. Έχουν υποβληθεί προτάσεις για την ωρίμανση έργων προς συγχρηματοδότηση και υλοποίηση, κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 και ισάριθμα υπογεγραμμένα τεχνικά δελτία. Ο πίνακας ακολουθεί:
o o   Έργα προστασίας φράγματος Ποταμών Αμαρίου: Στεγάνωση ταμιευτήρα στη θέση Αποστολόρεμα – έργα συγκράτησης φερτών – τεχνικά έργα οδοποιίας περιμετρικά της λίμνης
o o   Επέκταση δικτύων φράγματος Ποταμών Αμαρίου: Αρδευτικά δίκτυα Δήμου Αμαρίου – επέκταση κεντρικού αγωγού διανομής (ύδρευσης – άρδευσης) προς Δήμο Μυλοποτάμου
o o   Εγκατάσταση συστήματος αερισμού και διάταξης τηλεσκοπικής υδροληψίας φράγματος Ποταμών
   
  ΠΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
1. Παραδόθηκε σε χρήση στις 16-4-2019 η βασική αρτηρία (μήκους περίπου 9.1 χλμ) του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος», στο οποίο φορέας υλοποίησης και Προϊσταμένη Αρχή είναι ο ΟΑΚ. Το έργο απέσπασε τα εύσημα της ΕΥΔ/ΥΜΕΠΕΡΑΑ δεδομένου ότι με την έγκαιρη υλοποίησή του συνετέλεσε στην επίτευξη του πλαισίου επίδοσης του ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ και στη διασφάλιση επιπλέον ποσού περίπου 10εκ€ από πόρους του Αποθεματικού Επίδοσης (ποσό που πρέπει να προστεθεί στα διατιθέμενα για την Κρήτη). Η πλήρης ολοκλήρωση του έργου αναμένεται μέχρι τον Μάιο 2020.
2. Συμβασιοποιήθηκε τον Οκτώβριο 2016 και παραδόθηκε σε χρήση στις 18-5-2019 το έργο της ολοκλήρωσης κατασκευής της οδού Αγ. Βαρβάρα – Απομαρμά και το συνολικό έργο «Νότιος Οδικός άξονας Τμήμα Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα (Καστέλλι)». Με την παράδοση σε χρήση του έργου αυτού αποφεύχθηκε η επιβολή υπέρογκου προστίμου στην χώρα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για ημιτελή έργα των προηγούμενων χρηματοδοτικών πλαισίων.
3. Εγκρίθηκε και βαίνει προς υλοποίηση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος το έργο αποκατάστασης των ζημιών στο οδικό τμήμα πριν τον κυκλικό κόμβο της Αγ. Βαρβάρας π/υ 4,4εκ€.
4. Συμβασιοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2017 και παραδόθηκε σε χρήση στις 24-4-2019 το έργο «Ολοκλήρωση της κατασκευής του ημικόμβου Κοκκίνη Χάνι (ΒΟΑΚ)».
5. Παραδόθηκε τον Ιανουάριο 2019 αρχικά σε δοκιμαστική χρήση και βρίσκεται πλέον σε κανονική χρήση το έργο «Έργα ενίσχυσης ταμιευτήρα φράγματος Αποσελέμη από το Οροπέδιο Λασιθίου». Με την χρήση της σήραγγας επιτεύχθηκε η συνολική αξιοποίηση των έργων πλήρωσης του Φράγματος Αποσελέμη εξασφαλίζοντας υπερετήσια πληρότητα υδατικού αποθέματος στη λίμνη του φράγματος, ομαλή λειτουργία της ΕΕΝ Αποσελέμη και δυνατότητα σύναψης διετών συμβάσεων παροχής νερού ύδρευσης με τις ΔΕΥΑ Ηρακλείου, Χερσονήσου και Αγ. Νικολάου.
6. Υλοποιείται το έργο «σκούπα» «Εργασίες για την πλήρη και ασφαλή λειτουργία του φράγματος Αποσελέμη» στο οποίο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του Ι.Ν. Αγ. Θεόδωρου Σφεντυλίου.
7. Πλήρης ωρίμανση φακέλου του έργου κατασκευής φράγματος Λαδούκου.
8. Εγκρίθηκε και απεστάλη προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ο φάκελος του έργου αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στον Α/Κ Αγίας Πελαγίας. Το έργο υλοποιείται ήδη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
9. Υλοποιούνται οι μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Αγ.βαρβάρα –Αγ.Δέκα- Βιάνος – Ιεράπετρα-Παχειά Άμμος, Τμήμα «Προτόρια –Αγ.Δέκα».
10. Υλοποιείται η «Μελέτη Οδού Βιάννος – Ιεράπετρα του Ν.Ο.Α.Κ».
   
  ΠΕ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
1. Συμβασιοποιήθηκε τον Μάιο 2017 και παραδόθηκε στις 3-5-2019 σε κυκλοφορία με περιορισμούς ασφαλούς χρήσης το έργο «Ενίσχυση Ανωδομής κοιλαδογέφυρας Χαμεζίου – Α’ Φάση».
2. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασίας η δημοπράτηση της Β’ Φάσης του έργου «Ενίσχυση Ανωδομής κοιλαδογέφυρας Χαμεζίου».
3. Πραγματοποιήθηκε η δημοπράτηση του έργου «Αρδευτικά Δίκτυα Λιμνοδεξαμενής Αγ. Γεωργίου Οροπεδίου Λασιθίου» προϋπολογισμού 13 εκ ευρώ. Προϊσταμένη Αρχή του έργου είναι η Διεύθυνση Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Δ19) της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών (Γ.Γ.Υ.), του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Διευθύνουσα Υπηρεσία του έργου είναι η Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.
4. Ολοκληρώθηκε το έργο «Εργασίες ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης στο τμήμα του ΒΟΑΚ Άγιος Νικόλαος – Καλό Χωριό Α’ Φάση».
5. Βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασίας η δημοπράτηση της μελέτης του έργου «Αποχετευτικά έργα Οροπεδίου Λασιθίου».
6. Βαίνουν προς ολοκλήρωση οι μελέτες «Μελέτη αναβάθμισης του ΒΟΑΚ στο οδικό τμήμα: Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος Ν. Λασιθίου», αναβάθμισης του ΒΟΑΚ στα τμήματα Καλό Χωριό – γέφυρα Φρουζή & Καβούσι – Αυχήν Αγκαθιά Ν. Λασιθίου.
7. Εγκρίθηκε η Προκαταρτική Αναγνωριστική μελέτη Αστικής Οδού εντός του οικισμού Ίστρον και των υπόψη Ισόπεδων Κόμβων.
8. Εγκρίθηκαν οι Προκαταρκτικές Μελέτες των Ι/Κ Αγ. Νικολάου – Κριτσάς και του Ι/Κ προς Μέσα Λακώνια.
9. Εγκρίθηκε η Προμελέτη Οδικών Έργων στην «Περιοχή  της Γέφυρας Φρουζή και Παράκαμψης Παχειάς Άμμου» του τμήματος Παχειά Άμμος – Αυχένας Αγκαθιάς του Β.Ο.Α.Κ.
10. Εγκρίθηκαν οι Προκαταρκτικές Μελέτες κόμβων Μαλίων – Α/Κ Σισίου – Σεληναρίου.
11. Βαίνουν προς ολοκλήρωση οι «Λοιπές μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα – Βιάννος – Ιεράπετρα – Παχειά Άμμος, Τμήμα Παχειά Άμμος – Ιεράπετρα ».
12. Υλοποιούνται οι «Λοιπές μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα – Βιάννος – Ιεράπετρα – Παχειά Άμμος, Τμήμα Ιεράπετρα – Μύρτος».
13. Έχουν υποβληθεί προτάσεις για την ωρίμανση έργων προς συγχρηματοδότηση και υλοποίηση, κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 και ισάριθμα υπογεγραμμένα τεχνικά δελτία. Ο πίνακας ακολουθεί:
o Ολοκλήρωση αρδευτικού Οροπεδίου Λασιθίου – Κατασκευή Λιμνοδεξαμενής
o Κατασκευή Φράγματος Καθαρού και Δικτύων Άρδευσης
o Δυνατότητα εκμετάλλευσης υπογείων υδάτων Αλμυρού Αγ. Νικολάου, Λακωνίων (Δράσι), Αδιάβατου (Γουδουράς), Μαλαύρας (Καβούσι)
o Κατασκευή λιμνοδεξαμενής Φουρνής και δικτύων άρδευσης
o Κατασκευή λιμνοδεξαμενής Κρούστας και δικτύων άρδευσης
o Κατασκευή λιμνοδεξαμενής Σχινοκάψαλων και δικτύων άρδευσης
o Αξιοποίηση υδατικών πόρων Βραχασίου – Μιλάτου για άρδευση και ύδρευση της ευρύτερης περιοχής
o Μελέτη έργων μεταφοράς νερού Αποσελέμη για την ύδρευση περιοχών Σίσι – Μίλατος, Ελούντα, Κριτσά, κ.λπ.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook