Έρευνα: «Βουτιά» του τζίρου στις χειμερινές εκπτώσεις για 9 στις 10 επιχειρήσεις

έρευνα-βουτιά-του-τζίρου-στις-χειμε-1165313

Κατώτερος των προσδοκιών ήταν ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων για δύο στις τρεις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, παρά τις αρχικές ελπίδες των εμπόρων ότι θα αναπληρώσουν έστω το 50% των περσινών πωλήσεων. Αποτυχημένο μέτρο αποδείχτηκε το click-away, καθώς δούλεψε αποτελεσματικά μόλις για μία στις δέκα επιχειρήσεις που το εφάρμοσαν, βάσει των μέτρων που ισχύουν σε κάθε περιοχή και κλάδο.

Λίγο καλύτερα τα πήγε το click-in-shοp, καθώς μία στις τέσσερις επιχειρήσεις το αξιολογούν ως πλέον αποδοτικό τρόπο λειτουργίας, πάντα εν μέσω υγειονομικών περιορισμών, ενώ η παράδοση-αποστολή κατ’ οίκον κρίθηκε ικανοποιητική για μόλις δύο στις δέκα επιχειρήσεις.

Στα παραπάνω συμπεράσματα καταλήγει μεταξύ άλλων η νέα δειγματοληπτική έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΕΣΕΕ σε 460 επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα για την εκπτωτική περίοδο. Ο τριπλός κλοιός της συνεχιζόμενης υγειονομικής κρίσης, της υποχώρησης του εισοδήματος των καταναλωτών και της μεθόδου «ακορντεόν» που εφαρμόστηκε στην αγορά, με διαδοχικά άνοιξε-κλείσε, κατάφερε να στραγγαλίσει την όποια δυναμική είχαν οι πρώτες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων, κατά τις οποίες η πρόσβαση των καταναλωτών στα καταστήματα ήταν ελεύθερη.

Βουτιά έκανε ο τζίρος για εννιά στις δέκα επιχειρήσεις, ενώ η συντριβή είναι σχεδόν καθολική για την ένδυση και την υπόδηση, με το 95,6% των επιχειρήσεων του κλάδου να πραγματοποιούν λιγότερες πωλήσεις από πέρυσι. Σε επίπεδο γεωγραφικής περιφέρειας λίγο καλύτερες επιδόσεις είχε η Κεντρική Ελλάδα – με το 10% των επιχειρήσεων να έχουν υψηλότερο εκπτωτικό τζίρο από πέρυσι, και τις χειρότερες τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη.

Μικρή διείσδυση έχει ακόμα το ηλεκτρονικό εμπόριο στο σύνολο του λιανεμπορίου, καθώς μόλις οι τρεις στις δέκα επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας με κρατική εντολή πραγματοποίησαν κυρίως πωλήσεις μέσω είτε e-shop είτε κοινωνικών δικτύων.

Αντίθετα, οι εφτά στις δέκα είτε δεν πραγματοποίησαν καθόλου πωλήσεις είτε στράφηκαν στις τηλεφωνικές παραγγελίες.

Η έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ καταγράφει επίσης την κυριαρχία του πλαστικού χρήματος ως βασικού μέσου συναλλαγών και στην περίοδο των εκπτώσεων, καθώς μόλις ένα στα δέκα καταστήματα λειτούργησαν κυρίως με μετρητά.

ΕΛΣΤΑΤ: Μείωση του δείκτη εργασιών λιανεμπορίου

Μειωμένος κατά 12,3% ήταν ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο λιανεμπόριο, κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2019, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Ο δείκτης αποτυπώνει τις διακυμάνσεις της αγοραστικής κίνησης, με έτος βάσης το 2015.

Κερδισμένοι μέσα στην κρίση ήταν τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, με 10,8% αύξηση του δείκτη κύκλου εργασιών και άλλη τόση αύξηση του δείκτη όγκου, ενώ ακόμα μεγαλύτερη ήταν η αύξηση σε φαρμακευτικά-καλλυντικά είδη (18,2% σε δείκτη τζίρου και 21,4% σε δείκτη όγκου).

Πηγή: efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook