Έρχονται τα πρώτα πρόστιμα για ΚΤΕΟ – Τι θα πληρώσουν οι παραβάτες

έρχονται-τα-πρώτα-πρόστιμα-για-κτεο-τ-552407

Ιδιαίτερα «θερμός» αναμένεται να είναι ο Νοέμβριος για τους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν τα περνούν από ΚΤΕΟ καθώς θα τους επιβληθούν ηλεκτρονικά τα πρόστιμα που ορίζει η σχετική νομοθεσία.

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Νοεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διορθώσεις στο μηχανογραφικό σύστημα του υπουργείου Μεταφορών οπότε θα έχει διαπιστωθεί πόσοι και ποιοι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν τα έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ώστε να τους επιβληθεί το πρόστιμο των 150 ευρώ μέσω Taxisnet!

Να υπενθυμίσουμε πως η εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας έχει λάβει πάρα πολλές αναβολές μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα πάνω από 1,5 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επισκέπτονται τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου με ότι και αν σημαίνει αυτό για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον.

Ωστόσο αν τελικά το κράτος εφαρμόσει το νόμο τότε αναμένεται να εισπράξει πάνω από 250 εκατ. ευρώ από τα πρόστιμα που θα επιβάλλει στους παραβάτες ιδιοκτήτες ενώ στο παραπάνω ποσό δεν έχει συνυπολογιστεί και το κόστος των επιπλέον παραβόλων για τους ελέγχους.

Στα 200 εκατ. ευρώ τα χαμένα έσοδα από τα ΚΤΕΟ

Ο Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει στο Newsauto.gr ότι: «Η ΚΤΕΟ-Αποφυγή μεταφράζεται στην χώρα μας σε 1,5 εκατομμύριο οχήματα ή το 40% περίπου του συνολικού στόλου εκτός διαδικασίας ελέγχου ΚΤΕΟ, όταν ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην Ελλάδα κυμαίνεται περίπου στα 15 έτη.

Εγείρει σημαντικά ζητήματα οδικής ασφάλειας, μη μετρήσιμα και αξιολογήσιμα προς το παρόν. Το βέβαιο είναι ότι η κακή συντήρηση των αυτοκινήτων αποτελεί τον σημαντικότερο λόγο των τροχαίων ατυχημάτων (συμβάλλοντας στην αύξηση των θανατηφόρων) που μαζί με την έλλειψη οδηγικής παιδείας δημιουργεί ένα εκρηκτικό μείγμα θανάτου στους ελληνικούς δρόμους. Ένα μείγμα που βάζει σε κίνδυνο το σύστημα υγείας της χώρας, αφού κάθε χρόνο χάνονται εκατοντάδες ζωές και μένουν παράλυτοι, παραπληγικοί ή τετραπληγικοί χιλιάδες άνθρωποι.

Σε οικονομικό σκέλος το κόστος εξυπηρέτησης της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 9% περίπου ενώ τα χαμένα δημόσια έσοδα από ΚΤΕΟ στα 200 εκ. ευρώ. Σημειώνεται τέλος ότι άπαξ και εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διασταύρωση το ελληνικό δημόσιο θα εισπράττει επιπλέον ποσό ίσο περίπου με 70 εκ. ευρώ από παράβολα, τέλη ελέγχου και ΦΠΑ, ενώ σε κάθε περίπτωση θα εξαλειφθεί και το φαινόμενο της έκδοσης και διακίνησης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ.

Σε αμέσως επόμενη φάση αναμένουμε από το ΥΜΕ να ενεργοποιήσει σχετικούς ισχύοντες νόμους για την εποπτεία των ΚΤΕΟ καθώς διαπιστώνεται έλλειμμα συστηματικής παρακολούθησης και ενδείξεις χαλαρότητας στην εφαρμογή της νομοθεσίας και εκεί.

Τα πρόστιμα

Τα πρόστιμα των 150 ευρώ για όσους δεν περνούν από ΚΤΕΟ είναι μια λυπητερή ιστορία καθώς ενώ υπάρχει η σχετική νομοθεσία συνεχώς αναβάλλεται.

Οι παραβάτες θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά μέσω (μέσω e-mail) για την επιβολή των προστίμων 150 ευρώ.

Ωστόσο πέραν του προστίμου των 150 ευρώ οι παραβάτες ιδιοκτήτες πέραν του κόστους ελέγχου θα πληρώσουν και επιπλέον χαράτσι από 16 έως 65 ευρώ ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης.

Ειδικότερα για τον πρώτο μήνα καθυστέρησης το επιπλέον πρόστιμο είναι 16 ευρώ, για μέχρι 6 μήνες 33 ευρώ και για πάνω από 6 μήνες 65 ευρώ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες
Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook