Επιστολή – καταγγελία για το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων: «Έχει ένα και μοναδικό σκοπό, την απόκτηση όλο και μεγαλύτερου κέρδους»

Για περαιτέρω μείωση δρομολογίων, τσουχτερές τιμές στα εισιτήρια, αλλά και για αντιεπαγγελματική συμπεριφορά της πλειοψηφίας των οδηγών προς τους επιβάτες, κατηγορεί πολίτης, το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων, σε επιστολή – καταγγελία του.

Ειδικότερα αναφέρει:

«Επιστολή – Καταγγελία προς το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων.

Κ. πρόεδρε του Διοικητικού Συμβουλίου,

Με την τελευταία ανακοίνωση το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων ανακοινώνει στους πολίτες και το επιβατικό κοινό που εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα αστικά λεωφορεία πως μειώνει περαιτέρω τα ήδη μειωμένα δρομολόγια.

Το ίδιο συνέβαινε κάθε φορά που η κυβέρνηση ανακοίνωνε lockdown, περιοριστικά μέτρα κλπ. Προσωπικά πιστεύω πως ο λόγος είναι προφανής και ο μοναδικός! Η απώλεια κερδών από τη μειωμένη χρήση των λεωφορείων σε περίοδο περιορισμού των μετακινήσεων. Παρόλα αυτά η εταιρεία διατυμπανίζει την άριστη εξυπηρέτηση και την ποιότητα των υπηρεσιών της προς τους πολίτες, ενώ στην πραγματικότητα αδιαφορεί για τους πολίτες, και ειδικά για αυτούς που, αν και σε περίοδο lockdown, εξακολουθούν να εργάζονται.

Το παραπάνω βέβαια είναι προφανές και από τις τιμές των εισιτηρίων, οι οποίες κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα σε σχέση με άλλες πόλεις, πχ Αθήνα. Για παράδειγμα, για Μουρνιές απόστασης 3,8 χλμ από το κέντρο το κόστος είναι 1,2 ευρώ, για Σούδα, απόστασης 7 χλμ από το κέντρο, το κόστος είναι 1,7 ευρώ κτλ. Ενώ για παράδειγμα στην Αθήνα το εισιτήριο για αστικές μετακινήσεις κοστίζει 1,20 ευρώ και έχει διάρκεια 90 λεπτών, μέσα στην οποία μπορεί κανείς να διανύσει απόσταση πολύ μεγαλύτερη των 7 χλμ.

Όλα αυτά βέβαια συνοδεύονται από την κάκιστη αντιεπαγγελματική συμπεριφορά της πλειοψηφίας των οδηγών προς τους επιβάτες (υπάρχουν κάποιοι λίγοι που διαφέρουν), της οποίας όλοι όσοι χρησιμοποιούμε τα λεωφορεία έχουμε γίνει μάρτυρες ή έχουμε διαβάσει καταγγελίες στα μέσα ενημέρωσης, η κακή κατάσταση πολλών οχημάτων και η μη τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας από τους οδηγούς.

Το γεγονός πως το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων έχει ένα και μοναδικό σκοπό, την απόκτηση όλο και μεγαλύτερου κέρδους το γνωρίζαμε. Όμως, τώρα πια η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Αλλάζουν ή αφαιρούνται δρομολόγια σωρηδόν, χωρίς καμία προειδοποίηση ή χρόνο για να ενημερωθούν οι πολίτες ενώ όταν έρχεται η ώρα να επανέρθουν δρομολόγια αυτό γίνεται με το σταγονόμετρο.

Προσωπικά, έχοντας ασχοληθεί λίγο με το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας σε μία πόλη μπορώ να σκεφτώ κάποιους τρόπους με τους οποίους το Αστικό ΚΤΕΛ θα μπορούσε και να βελτιώσει τις υπηρεσίες τους προς τους πολίτες, που τόσα χρόνια το στηρίζουν, ενώ παράλληλα ακόμα και περιόδους όπως αυτή που διανύουμε τον τελευταίο χρόνο θα εξασφαλίζει το απαιτούμενο κέρδος για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Είμαι όμως σίγουρη πως και η εταιρεία τους γνωρίζει αυτούς τους τρόπους αλλά απλώς αδιαφορεί και δεν ενδιαφέρεται για εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών αλλά και τους στόλου της.

Καλώ την εταιρεία «Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων» να απαντήσει δημόσια σχετικά με το τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την βελτίωση των παραπάνω!»

 

Η απάντηση του Αστικού ΚΤΕΛ:

«Αγαπητοί αναγνώστες του zarpa.gr

Σε απάντηση της από την 14 Μαρτίου 2021 καταγγελίας που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο
παραθέτουμε τις παρακάτω σκέψεις μας και τους προβληματισμούς μας.

Καταρχήν μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση το γεγονός ότι παρότι μας έστειλε η
καταγγέλλουσα email, την ίδια στιγμή προχώρησε σε δημοσίευση της καταγγελίας στο
zarpa.gr χωρίς να περιμένει τις απαντήσεις μας που θα της έλυναν πολλές από τις απορίες
της.

Μας ενοχλεί το γεγονός ότι η καταγγέλλουσα δεν γνωρίζει τις τιμές των εισιτηρίων, οι
οποίες είναι 1,10€ για την Α ζώνη και 1,50€ στη Β ζώνη. Σε περίπτωση που ήταν επιβάτης
και χρήστης της αστικής συγκοινωνίας της πόλης των Χανίων θα γνώριζε ότι οι τιμές δεν
είναι 1,20€ και 1,70€, όπως αναφέρει στην καταγγελία . Παρόλα αυτά κρίνει ότι μπορεί να
εκφραστεί με ευκολία για τις υπηρεσίες που προσφέρει το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων αυτήν τη
δύσκολη περίοδο.

Συγκρίνει λανθασμένα τις τιμές εισιτηρίων των συγκοινωνιών της Αθήνας με τις αντίστοιχες
τιμές των εισιτηρίων του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων . Μια μικρή έρευνα στο διαδίκτυο δείχνει
ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως άλλωστε και της Θεσσαλονίκης, είναι
συγκοινωνιακοί οργανισμοί που επιδοτούνται από το ίδιο το κράτος με πολλούς τρόπους
όπως στην τιμή του εισιτηρίου, στις λειτουργικές δαπάνες τους κλπ. Τα Αστικά ΚΤΕΛ της
χώρας είναι εταιρείες που δεν επιδοτούνται και κατά συνέπεια, δεν επιβαρύνουν τον
κρατικό προϋπολογισμό. Τα ΚΤΕΛ προσφέρουν υπηρεσίες σε μαθητές, φοιτητές ΑΜΕΑ,
πολυτέκνους, τρίτεκνους και δρομολογούν λεωφορεία σε άγονες γραμμές ώστε να έχουν
όλες οι γειτονιές λεωφορείο. Μέρος των υπηρεσιών αυτών δεν έχουν οικονομική απόδοση
για τα ΚΤΕΛ.

Οι τιμές των εισιτηρίων των Αστικών ΚΤΕΛ όλης της χώρας καθορίζονται από το κράτος και
είναι όμοιες σε όλα τα Αστικά ΚΤΕΛ της Ελλάδας. Όλοι οι μέτοχοι της εταιρείας είναι και οι
ίδιοι εργαζόμενοι στα λεωφορεία. Το μέρισμα που εισπράττουν οι μέτοχοι είναι
ουσιαστικά το κόστος της εργασίας τους και αντιστοιχεί στην αμοιβή και τις ασφαλιστικές
εισφορές ενός εργαζόμενου μισθωτού οδηγού. Από το Αστικό ΚΤΕΛ Χανιών συντηρούνται
περίπου 70 συνολικά οικογένειες μετόχων και εργαζομένων και όλοι εργάζονται στα
λεωφορεία ή σε άλλες θέσεις της εταιρείας.

Δυστυχώς, τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης από τον Μάρτιο του 2020 και έπειτα,
δείχνουν κατακόρυφη πτώση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο το προσωπικό κίνησης της
εταιρείας να βρίσκεται σε αναστολή σύμβασης ενώ οι ιδιοκτήτες εργαζόμενοι να
συντηρούνται από τα μέτρα στήριξης του κράτους προς τις επιχειρήσεις. Ο μόνος τρόπος
για να μπορέσει να επιβιώσει η εταιρεία, δηλαδή να καλυφθούν τουλάχιστον τα καύσιμα
(όχι το εργασιακό κόστος και τυχόν άλλα κόστη όπως ζημιές και διοικητικά κόστη), είναι η
μείωση των δρομολογίων ανάλογα με τον τύπο του lockdown που ανακοινώνεται από την
κυβέρνηση. Η ενημέρωση του κοινού από την εταιρία μας γίνεται άμεσα στα ΜΜΕ και
βέβαια στο chaniabus.gr , καθώς και από τις εφαρμογές android και iphone που
διατηρούμε.

Δεν παραβλέπουμε ότι το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων έχει πολλά περιθώρια εξέλιξης στον τομέα
των υπηρεσιών που προσφέρει. Όμως, η δύσκολη περίοδος η οποία διανύουμε δεν
αποτελεί την κατάλληλη συνθήκη ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα ως προς την
ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών από την πλειονότητα των εταιριών στην Ελλάδα.
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων. Στο παρελθόν το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων
επένδυσε σε νέες τεχνολογίες όπως την ενημέρωση κοινού από ιστοσελίδα, mobile
εφαρμογή, έξυπνες στάσεις (όπου σε ζωντανό χρόνο ο επιβάτης βλέπει την πορεία του
λεωφορείου και ενημερώνεται για τους χρόνους), τους αυτόματους πωλητές εισιτηρίων
κλπ. Την τελευταία πενταετία ο στόλος των λεωφορείων έχει ανανεωθεί σε ποσοστό 90%.
Επενδύσεις έχουν γίνει και στον σταθμό της εταιρείας όπου λειτουργεί πλυντήριο
λεωφορείων και χώρος συντήρησης.

Στο άμεσο μέλλον έχει εγκριθεί και δρομολογηθεί η εγκατάσταση του έξυπνου εισιτηρίου,
το οποίο και θα είχε ήδη εγκατασταθεί εάν δεν προέκυπτε η πανδημία του covid-19.
Το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) στο όποιο αναφερθήκατε είναι ένα
πολλά υποσχόμενο και ελπιδοφόρο πρόγραμμα το οποίο θα αλλάξει προς το καλύτερο τη
ζωή στην πόλη μας. Το Αστικό ΚΤΕΛ Χανίων ήδη συνεργάζεται με τους μηχανικούς και
συγκοινωνιολόγους του Δήμου για την υλοποίηση του προγράμματος, προκειμένου να
υποστηρίξει αυτό το εγχείρημα.

Τέλος, θα θέλαμε να προσκαλέσουμε την συμπολίτισσά μας στα γραφεία μας προκειμένου
να μας γνωρίσει από κοντά και να ανταλλάξουμε απόψεις σε ένα θέμα που αφορά όλους
του πολίτες των Χανίων.

Εκ μέρους
Των εργαζομένων, των μετόχων και της διοίκησης της
ΑΕ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ»

Zarpanews.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΤηγανιά στιγμής με καλαμαράκια σε άλμη
Επόμενο άρθροΣάλος στη Βρετανία από το εξώφυλλο του Σαρλί Εμπντό – Η βασίλισσα γονατίζει στον λαιμό της Μέγκαν

15 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είναι παράνομο να μειώνονται τα δρομολόγια και εδω και 1 χρόνο τις Κυριακές να είναι λεωφορείο για όλες τις περιοχές με εξαίρεση Σούδα

  2. Δεν ξέρω ποιος έγραψε την επιστολη, αλλά στηρίζω ανοιχτά και υπογράφω κι ολας! Απίστευτο το χαλί στη συγκοινωνία της πολης μας. Εκτός από τα πανακριβα εισιτήρια, εκτός του λεωφορείου κάθε 1 ωρας (εδώ προσωπικα να αναφέρω ότι είχα στείλει κι εγώ επιστολή στο Υπουργείο Μεταφορών καθώς λίγα δρομολόγια=περισσοτερος συνωστισμός), εκτός ότι χρησιμοποιουν λεωφορεία χωρίς παραθυρα…το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ.
    Η αγένεια αρκετών οδηγων. Δηλαδή σε τι χώρα ζουμε που έχω πετυχει τουλάχιστον 3-4 φορές τον οδηγό να μη φοράει μάσκα. Αλλά για ποιο λόγο? Γιατί καπνιζει. Επίσης η αδιαφορία για μισές στάσεις που αν δεν βάλεις τις φωνές δε σταματάνε ουτε με αίτηση είναι επίσης καθημερινο φαινόμενα.

  3. Τα εισιτήρια στην Αθήνα είναι φτηνά επειδή επιδοτούνται από το ους φόρους που πληρώνουμε όλοι κι εδώ παρακαλάμε να μπει 5 μέτρα άσφαλτος

  4. Απαράδεκτη συμπεριφορά των οδηγών και λοιπών εργαζομένων των αστικών ΚΤΕΛ και προς ηλικιωμένους, είτε στα εισιτήρια στο λιμάνι της Σούδας είτε εντός λεωφορείου σε στάσεις ή ερωτήσεις που κάνουν σε οδηγούς.

  5. Ακούστε κύριοι του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων,
    Ως φοιτήτρια το μόνο που βιώνω εδώ και μήνες είναι εκμετάλλευση.
    Ας μην σχολιάσω ότι δεν μπαίνουν τα λεωφορεία εντός του Πολυτεχνείου, λες και δεν υπάρχουν μεταπτυχιακοί φοιτητές, ερευνητές και εργαζόμενοι… Θα σχολιάσω άλλα.
    Τα δρομολόγια αλλάζουν ανά δεκαπέντε μέρες, πολλές φορές και ανά βδομάδα, τα εισιτήρια στα ύψη, οδηγοί που καπνίζουν μέσα στο λεωφορείο, οδηγοί που βρίζουν παιδάκια του γυμνασίου, δεν σταματάνε σε στάσεις, άλλοι πάνε με 30km σε όλη τη διαδρομή και άλλοι τρέχουν λες και τους κυνηγούν. Πρόσφατα, αλλάξατε το δρομολόγιο του 18 και δεν έμπαινε στα Κουνουπιδιανά λόγω εργασιών στο δρόμο αλλά δεν ενδιαφερθήκατε να βγάλετε μία ανακοίνωση. Προσωπικά έχω γίνει μάρτυρας πολλές φορές ο οδηγός να μη σταματάει σε στάση. Η πλειοψηφία των λεωφορείων είναι σε κακό χάλι, και μιλώ για την καθαριότητα τους και όχι για το πόσο καινούρια είναι. Και φυσικά έχουμε και τους αυτόματους πωλητές, όπως αυτόν στο Πολυτεχνείο που τον μπαινοβγάζετε κατά το δοκούν.
    Για αυτό μη πουλάτε και πνεύμα με πάτημα τις τιμές των εισιτηρίων.

  6. Η διοίκηση να αναρωτηθεί γιατί το αστικό ΚΤΕΛ χρησιμοποιείται μόνο ως τελευταία επιλογή του δημότη των Χανίων.
    Φταίνε τα παλιά λεωφορεία; Η γαϊδουρινή συμπεριφορά των περισσοτέρων οδηγών; Τα ακριβά εισιτήρια; Η συχνότητα των δρομολογίων;
    Αν καταλάβει τι φταίει για ένα από τα χειρότερα αστικά ΚΤΕΛ της χώρας ίσως ξυπνήσει και αρχίσει να αλλάζει κάτι.

  7. Η διοίκηση να διώξει τους νταβατζήδες οδηγούς αλλιώς να παραιτηθεί αύριο το πρωί…. Με 1.20 στην Αθήνα μπαίνω σε όλα τα μέσα μέτρο προαστιακό κλπ που είναι πολύ καλύτερες συνθήκες και με περισσότερο λεωφορεία… Να βαλετε περισσότερα λεωφορεία και να κόψετε το νταβατζιλικι

  8. Να βάλετε κάμερες και να περάσετε όλους τους οδηγούς σας από εκπαίδευση. Να απαιτήσετε οι δρόμοι να φτιαχτούν. Μπορούσατε να είστε η μόνη επικοινωνία περιοχών με την πόλη. Η τουριστική υποδομή να βασίζεται σε εσάς. Αντιθέτως έχετε τον άλλο νταβατζή το Υπεραστικό Κτελ να κάνει τα ίδια στα δικά σας λημέρια. Να τρέμετε την επόμενη 17Ν που θα λέγεται “λαός” και θα φύγεται νύχτα.

    Προτείνω στη φοιτήτρια και σε όποιον άλλο θέλει να κάνει καταγγελία στα υπουργεία.

  9. Αγαπητη Ρανια και εγω ειμαι συναδελφος στο Πολυτεχνειο. Την εθεσα την ερωτηση σχετικα με την καρτα των 17 ευρω που βγαζουμε αλλα και γιατι δεν υπαρχουν λεωφορεια μεσα στο Πολυτεχνειο. Οταν δεν υπαρχει σχετικη συμβαση μου ειπαν δεν μπορει να μπει στον ιδιωτικο χωρο του Πολυτεχνειου. Με μια ερευνα ειδα οτι αυτα που ειπαν στεκουν… Αυτο για τον αυτοματο πωλητη τον ειχα δει παραβιασμενο 2-3 φορες. Εγω παντως προμηθευομαι απο τον Χαλκιαδακη και απο το κεντρο εισιτήρια. Ας κανουμε μια ερευνα γιατι μετα φωναζουμε χωρις να ξερουμε τα βασικα. Η γραμματεία παντα βοηθαει.

  10. Αυτό δε λέγεται αστική συγκοινωνία. Λέγεται λεωφορείο οπότε τους καπνίσει. Αλλά οι οδηγοί, αυτά τα λουλουδια!!!
    Τραμπουκίζουν μαθητές, δε σέβονται ηλικιωμένους, καπνίζουν, και τις μισές στάσεις τις περνανε. Λες και έχουμε 60 γραμμές και μπερδευονται. Και κυρίως οι παλαιότεροι. Γιατί πλέον έχουν μπει αρκετά νέα παιδιά αλλά βλεπωντας την κλίκα και τι νταβατζιλίκι πεφτει φοβάμαι ότι θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο. Επειδή όμως βλέπω ποικιλες αντιδρασεις θα έπρεπε να απευθυνθούμε μαζικά στους φορείς της πολης (Δήμο, Περιφέρεια…)

  11. Καλά τα λέει, η γυναίκα! Επειδή έπεσε έξω (10 λεπτά!)στις τιμές των εισιτηρίων τί σημαίνει; Ότι λέει ψέμματα; Είμαι Χανιώτισσα, έχω ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, μετακινούμαι συχνά με το αστικό και υπεραστικό ΚΤΕΛ και αυτήν την ξευτιλισμένη συμπεριφορά οδηγών και υπαλλήλων δεν την έχω ξανασυναντήσει! Προσβάλλουν, βρίζουν, καπνίζουν! Κι όταν πας να μιλήσεις σε ξαναπροσβάλλουν! Τί ψεύτης που είναι αυτός που έγραψε την απάντηση!! Πώς να πάει κανείς στα γραφεία να παραπονεθεί;; Εδώ δεν δημοσιεύουν καν τα τηλέφωνα τα σταθερά για να μην τους ενοχλούν! Απειλούν να μην παραπονεθεί κανείς καν!! Κάτι πρέπει να γίνει!!

    • Αυτο που ειναι κοινη παραδοχη για το τσιγαρο δειχνει τι οργανισμος ειναι. Δε σεβονται τιποτα! Και να πεις οτι ειναι στην Αθηνα ή τη Θεσσαλονικη που ενα δρομολογιο μπορει να κρατησει και 2 ωρες… Εδω ανα μιση ωρα κανουν διαλειμμα!
      Περα απο καταγγελιες, δεν πρεπει να δειχνουμε ελεος και να τους κανουμε συνεχεια παρατηρησεις!
      Βλεπετε οδηγο να καπνιζει, βγαλτε μια φωτογραφια! Αμα δειτε να αντιμιλαει και να μη σεβεται σε καποιον, βγαλτε ενα βιντεακι! Τα μαζευουμε (δε θα αργησουμε και πολυ) και τα παμε στη διοικηση, στην τροχαια και στον Συνηγορο του Πολιτη.

  12. Όπου είναι καπνός είναι και φωτιά.
    Τόσοι άνθρωποι παραπονιούνται δεν γίνεται να έχουν άδικο.
    Η μόνη λύση: απελευθέρωση στις συγκοινωνίες, άρση μονοπωλίου.
    Έτσι ξαφνικά οι τιμές θα πέσουν θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και ο λαός και η πόλη θα γλιτώσουν από το πολυέξοδο αυτοκίνητο.
    Επειδή μέχρι στιγμής το αμάξι παραμένει στο φτηνότερο μέσο στην Κρήτη.
    Από Κουνουπιδιανά Χανιά με το λεωφορείο 4 ατομα θέλουν 10,80 ευρώ την μερα για να πάνε και να έρθουν Χανιά!!!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ