Έλυρος: Οι άνθρωποι πίσω από το στολίδι της ΑΝΕΚ αποκαλύπτονται μέσα από 35 φωτογραφίες

έλυρος-οι-άνθρωποι-πίσω-από-το-στολίδι-771927

Είναι 24 Αυγούστου του 2007. Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος κάνει την εμφάνιση του ένα πλοίο, το οποίο για το έτος 2008 βραβεύτηκε με το Βραβείο Καλύτερης Μετασκευής Πλοίου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (SHIPPAX AWARD 2008). Η βράβευση αυτή δεν ήταν τυχαία, αφού το ΕΛΥΡΟΣ συνεχίζει ακόμα και σήμερα να αποτελεί το σημείο αναφοράς τόσο για τις μετασκευές, όσο και για τις ναυπηγήσεις νέων πλοίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ένα πλοίο όπου για περισσότερο από έναν χρόνο, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον του διαδικτύου και των φίλων καραβολατρών. Μία μετασκευή που την παρακολουθούσαμε καθημερινά, ανυπομονώντας για το τελικό αποτέλεσμα.

Φθινόπωρο του 2018. 10 χρόνια μετά την έναρξη των δρομολογίων του ΕΛΥΡΟΣ στα ελληνικά νερά κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν και ανακαλύπτουμε τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν και το καθιστούν ως ένα από τα καλύτερα πλοία της Ελληνικής Ακτοπλοϊας.

H ναυπήγηση του πλοίου ξεκίνησε στις 5/6/1997 στα Ναυπηγεία της MITSUBISHI, στο SHIMONOSEKI της Ιαπωνίας.

Παραδόθηκε στις 19/1/1998, στην KK BLUE HIGHWAY LINE και με το πρώτο του όνομα που ήταν το SUNFLOWER TSUKUBA, ξεκινά δρομολόγια στη γραμμή Oonnari-Tomokomai. Τον Απρίλιο του 2002 αγοράζεται από την MOL FERRY Co, ενώ 4 χρόνια αργότερα, πωλείται στην HIGASHI NIHO FERRY και μετονομάζεται σε FERRY TSUKUBA.

Στις 16/7/2007 η ANEK LINES ανακοινώνει την αγορά του πλοίου έναντι ποσού 30 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, το οποίο και παραδίδεται στην ελληνική εταιρία στις 24/7/2007. Με Πλοίαρχο τον Cpt Στράτο Καβρό και με νέο όνομα το ΕΛΥΡΟΣ, ξεκινά το ταξίδι του για την Ελλάδα. Στις 24/8/2007 φτάνει στην Ν.Ε.Ζ. Περάματος προκειμένου να ξεκινήσει την εκτεταμένη μετασκευή του. Στις 12/10/2007 μεταφέρεται στον Μόλο της Δ.Ε.Η. στην Δραπετσώνα, όπου ξεκινά ένας οργασμός εργασιών.

Οι εργασίες επικεντρώνονται στην προσθήκη νέων υπερκατασκευών από αλουμίνιο, στην μεταφορά των 2 καταπελτών από την δεξιά πλευρά στην πρύμνη, στην μεταφορά της γέφυρας κατά 17 μέτρα πλώρα και την ανύψωση της κατά 2,50m χωρίς να γίνει καμία αποξήλωση οργάνων ναυσιπλοΐας, στην εξωτερική διαμόρφωση της τσιμινιέρας και στην διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων.

Ο πρώτος δεξαμενισμός επί ελληνικών υδάτων, πραγματοποιείται στις 10/7/2008 στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Στις 19/7/2008 πραγματοποιείται το πρώτο δοκιμαστικό του, ενώ το απόγευμα στις 22/8/2008 γίνεται η πρώτη είσοδος του πλοίου στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Στις 26/9/2008 στις 21:00 βράδυ, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ το ίδιο βράδυ το ΕΛΥΡΟΣ αναχωρεί για την Σούδα.

Το επόμενο πρωί στις 6:30 το πλοίο φτάνει στη Σούδα, για να το γνωρίσουν από κοντά και οι κάτοικοι των Χανίων. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας, πραγματοποιούνται τα εγκαίνια του πλοίου επί κρητικού εδάφους και τα μεσάνυχτα αναχωρεί πάλι για το λιμάνι του Πειραιά.

Από τότε μέχρι σήμερα, το καμάρι της ANEK LINES πραγματοποιεί δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, με εξαίρεση τις 4 καλοκαιρινές ναυλώσεις (2015-2018) στην ALGERIE FERRIES και τις ολιγοήμερες δρομολογήσεις του στις γραμμές του Ηρακλείου και της Βενετίας. Κλείνοντας, να αναφέρουμε πως το ΕΛΥΡΟΣ στις 2/9/2014 αναχώρησε από το λιμάνι της Σούδας για την Λιβύη ναυλωμένο για περίπου 20 ημέρες, προκειμένου να φιλοξενήσει την τοπική κυβέρνηση, ενώ έχει προσεγγίσει την Βαλέττα της Μάλτας το 2017 για τον απαραίτητο δεξαμενισμό του.

Αυτό είναι το πλούσιο βιογραφικό του ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο συνεχίζει να δίνει τα διαπιστευτήρια του τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

με πληροφορίες από ellinikiaktoploia.net

2 thoughts on “Έλυρος: Οι άνθρωποι πίσω από το στολίδι της ΑΝΕΚ αποκαλύπτονται μέσα από 35 φωτογραφίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες
Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook