ΕΛΜΕ Χανίων: «Η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με χιλιάδες ώρες να μην διδάσκονται και τους καθηγητές άνεργους»

ελμε-χανίων-η-σχολική-χρονιά-θα-ξεκιν-1275342

Τα μεγάλα κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες που ήδη προβλέπονται για τη νέα σχολική χρονιά καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Χανίων, ζητώντας άμεση κάλυψη των κενών με προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιούν παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Χανίων την Παρασκευή 3/9 στις 12 το μεσημέρι.

«Στην προηγούμενη ανακοίνωση του σωματείου μας, είχαμε προειδοποιήσει ότι οι κυβερνητικοί πανηγυρισμοί σύντομα θα πέσουν στο κενό, καθώς είναι φανερό πλέον ότι και η φετινή σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με χιλιάδες ώρες να μην διδάσκονται και τους συναδέλφους άνεργους.

Στην Γενική Αγωγή το τοπίο είναι το εξής:  Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης τοποθετήθηκαν 58 νεοδιόριστοι, τόσοι περίπου όσοι συνταξιοδοτήθηκαν (55). Πέρυσι για να καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών χρειάστηκαν πάνω από 210 προσλήψεις αναπληρωτών στην Γενική Αγωγή. Φέτος στην Α φάση πρόσληψης αναπληρωτών προσλήφθηκαν 93 συνάδελφοι. Εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς λείπουν με πολύ καλή προσέγγιση πάνω από 110 εκπαιδευτικοί από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νομού Χανίων κι επομένως θα χάνονται ούτε λίγο ούτε πολύ πάνω από 2.500 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως!!

Μάλιστα, φέτος το Υπουργείο είχε την πρωτότυπη ιδέα να θεσμοθετήσει την «ηλεκτρονική δήλωση σχολικής μονάδας » από τους νεοπροσλαμβανόμενους αναπληρωτές, μόνο που οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες που συνδέονταν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαπίστωναν ότι το υπουργείο απέκρυπτε πολλές δεκάδες υπαρκτά κενά σχολικών μονάδων με αποτέλεσμα οι ίδιοι να μην μπορούν να τα δηλώσουν! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το Υπουργείο Παιδείας «απαγόρευσε» να καλυφθούν κενά, κενά για το οποίο ευθύνεται το ίδιο!

Στην Ειδική Αγωγή η τακτική ήταν διαφορετική καθώς το Υπουργείο Παιδείας ορθά – κοφτά κάλεσε τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δηλώσουν τα κενά σε παράλληλες στηρίξεις, ΕΒΠ και σχολικούς νοσηλευτές, ομαδοποιημένα και με τον όρο ο αριθμός τους να μην ξεπερνάει τους 2 συναδέλφους ανά σχολική μονάδα! όπως  Από την ενημέρωση μας οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη φέτος ήταν 91 ενώ οι προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις δομές της Ειδικής Αγωγής μόλις 46! Υπενθυμίζουμε ότι την περυσινή χρονιά απασχολήθηκαν σε όλα τα προγράμματα Ειδικής Αγωγής  πάνω από 110 αναπληρωτές και αναπληρώτριες. Προφορικά εκ μέρους του προϊσταμένου της ΔΔΕ Χανίων ακούγονται διάφορα απίθανα όπως το ότι οι διαγνώσεις μαθητών είναι πολλές (!).

Αλήθεια, με ποια επιστημονικά κριτήρια κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα  ; Ακούστηκε επίσης,  ότι θα στοιβάζονται οι μαθητές της παράλληλης στήριξης σε ένα τμήμα και ο κάθε συνάδελφος την ίδια ώρα θα υποστηρίζει ταυτόχρονα δύο η και παραπάνω μαθητές κ μαθήτριες , παραβιάζοντας την κείμενη νομοθεσία για την ειδική αγωγή που προβλέπει  πως: «η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης» ( αρθ.6, παρ.1β, Ν.3699/2008). Εξάλλου η παράλληλη στήριξη χαρακτηρίζεται ως πρόγραμμα εξατομικευμένης διδασκαλίας! Την ευθύνη της διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών έχει σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου το ΚΕΔΔΥ και όχι ο κ. Τζανάκης που οφείλει να εξασφαλίσει καθηγητές για τα παιδιά και όχι να αμφισβητεί τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ! Στην υπόλοιπη Κρήτη εφαρμόζεται ο νόμος ενώ στα Χανιά οι προφορικές οδηγίες της Υπουργού από τον εντεταλμένο της…. Αλήθεια ο κ.Τζανάκης έχει αναλογιστεί τα αποτελέσματα των αποφάσεων του για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;  Οι λαϊκές οικογένειες θα αναγκαστούν και πάλι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη και να καταφύγουν στη λύση της ιδιωτικής παράλληλης. Λύση βολική για τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, μιας και τους απαλλάσσει από τη δική τους κρατική ευθύνη για προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.

Κοινοί στόχοι αυτών των τακτικών είναι αφενός η καταστρατήγηση των μορφωτικών, γνωσιακών, δικαιωμάτων τόσο της πιο ευάλωτης ομάδας μαθητών όσο και του συνόλου της μαθητικής κοινότητας. Κοινός στόχος είναι η υπονόμευση του σχολείου ως χώρου κοινωνικοποίησης και ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών και μάλιστα σε μια συγκυρία όπου η κυβερνητική πολιτική ευθύνεται για το παρατεταμένο κλείσιμο του. Κοινός στόχος είναι το να κρατάνε συναδέλφους στην ανεργία παρά τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες που δεν καλύπτονται!

ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΑΠΑΘΕΙΣ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ!!

Απαιτούμε:

·  Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών άμεσα, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς !

·   Δημοσιοποίηση του συνόλου των εκπαιδευτικών κενών ώστε να είναι διαθέσιμα προς κάλυψη!

·    Να δηλώσουν ξανά, στο σύνολο των διαθέσιμων κενών, χωρίς περιορισμούς, οι νεοπροσληφθέντες αναπληρωτές!

·    Να μην εφαρμοστεί καμία αντιδραστική οδηγία που να περικόπτει προσωπικό στις δομές της Ε.Α. Καμία έκπτωση στις ανάγκες των παιδιών!»

Πηγή: zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook