Εκ του πονηρού οι αντιρρήσεις για ποδηλατοδρόμους σε κεντρικούς δρόμους των Χανίων λένε οι «Ποδηλάτρεις»

Εκ του πονηρού είναι οι όποιες αντιρρήσεις έχουν διατυπωθεί έως τώρα για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε κεντρικούς δρόμους των Χανίων, σύμφωνα με την συλλογικότητα «Ποδηλάτρεις».

Σε ανακοίνωση τους συγκεκριμένα οι «Ποδηλάτρεις» καταθέτουν σειρά αντεπιχειρημάτων  μεταξύ άλλων, όπου υποστηρίζουν πως «δεν θέλουν όσοι τώρα παρκάρουν παράνομα και ανενόχλητα στις οδούς Κυδωνίας, Γιάνναρη, Σκαλίδη, κλπ δρόμους του κέντρου (στις οποίες από χρόνια απαγορεύεται η στάθμευση) να χάσουν το δωρεάν παράνομο πάρκινγκ τους.»

Η ανακοίνωση των «Ποδηλάτρεις»:

«Έχουν δημοσιοποιηθεί πρόσφατα αντιδράσεις από κάποιους συμπολίτες μας σχετικά με τους ποδηλατόδρομους που έχουν εξαγγελθεί για κάποιους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Στα επιχειρήματα κατά της κατασκευής ποδηλατοδρόμων δηλώνεται και κάποια ανησυχία τους για την οδική ασφάλεια όσων θα τους χρησιμοποιούν και γι αυτό προτείνουν κι άλλες μελέτες  (φανταζόμαστε πολυετείς)…

Ας αφήσουν τα κροκοδείλια δάκρυα περί της ασφάλειας των ποδηλατών οι ανησυχούντες. Οι αντιδράσεις για τους ποδηλατόδρομους γίνονται εκ του πονηρού για ΕΝΑΝ και μόνο λόγο. Δεν θέλουν όσοι τώρα παρκάρουν παράνομα και ανενόχλητα στις οδούς Κυδωνίας, Γιάνναρη, Σκαλίδη, κλπ δρόμους του κέντρου (στις οποίες από χρόνια απαγορεύεται η στάθμευση) να χάσουν το δωρεάν παράνομο πάρκινγκ τους.

Επιστρατεύουν μάλιστα «ενδεικτικές» αιτιάσεις για την οδό Κυδωνίας ώστε να στηρίξουν τις «ανησυχίες» τους. Ας απαντήσουμε σε αυτές μια προς μια.

Ο ποδηλατόδρομος θα καταστήσει αδύνατο τον καθημερινό εφοδιασμό των καταστημάτων με πρώτες ύλες και προϊόντα, όσο και την φόρτωση- εκφόρτωση προμηθειών, που γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας – Τώρα που η οδός Κυδωνίας είναι μόνιμα κατειλημμένη και παρανόμως από τα παρκαρισμένα πώς εφοδιάζονται;

Θα συμβάλει στην παρακώλυση της κυκλοφορίας καθώς τα αυτοκίνητα που θα κάνουν τις διανομές και τον εφοδιασμό των καταστημάτων, θα σταθμεύουν αναγκαστικά δίπλα στον ποδηλατόδρομο ! – Τώρα που σταθμεύουν σε διπλή σειρά δίπλα στα (παρανόμως) παρκαρισμένα δεν συμβάλλουν στην παρακώλυση;

Θα δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα σε επαγγελματίες και κατοίκους, καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εξεύρεση επαρκών θέσεων στάθμευσης για τα οχήματά τους. – Στην Κυδωνίας ήδη εδώ και χρόνια απαγορεύεται η στάθμευση και από τις δυο πλευρές του δρόμου, άσχετα αν η ανίκανη Τροχαία δεν λύνει το πρόβλημα.  Δεν πιστεύουμε να υπονοούν ότι πρέπει να παρκάρουν στον δρόμο που απαγορεύεται…

Η οδός Κυδωνίας είναι ένας κεντρικός δρόμος με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους για την πρόκληση σοβαρών ατυχημάτων! Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόκειται για ένα δρόμο με σημαντικές διασταυρώσεις, όπως αυτές με τις οδούς, Μαργουνίου, Παρθ. Κελαϊδή, Ζυμβρακάκηδων, Μυλωνογιάννη… – Ακριβώς για αυτό χρειάζεται ένας σωστά σχεδιασμένος  ποδηλατόδρομος. Χωρίς ποδηλατόδρομο, όπως είναι τώρα δηλαδή,  είναι πολύ επικίνδυνο να κυκλοφορείς εκεί με ποδήλατο.

Η συνύπαρξη του ποδηλατόδρομου με την είσοδο-έξοδο των λεωφορείων του υπεραστικού ΚΤΕΛ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την πρόκληση ατυχήματος! – Άρα να καταργήσουμε και το υπάρχον πεζοδρόμιο;

Η επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών στα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ στις στάσεις που υπάρχουν κατά μήκος της οδού Κυδωνίας (πολλοί από τους οποίους είναι ηλικιωμένοι) η οποία θα γίνεται ακριβώς πάνω στον ποδηλατόδρομο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια τους. – Τώρα πάντως οι στάσεις μπλοκάρονται από τα (παρανόμως) παρκαρισμένα. Οι επιβάτες, κυρίως οι ηλικιωμένοι, πώς τα καταφέρνουν;

Οι ίδιοι κίνδυνοι παραμονεύουν και για τους επισκέπτες/ενοίκους των τουριστικών καταλυμάτων καθώς οι ίδιοι όπως και οι αποσκευές τους θα πρέπει να αποβιβάζονται πάνω στον ποδηλατόδρομο και μάλιστα ανοίγοντας την πόρτα των Ι.Χ. ή ΤΑΞΙ που τους μεταφέρουν πάνω σε αυτόν !!!! Το ίδιο άλλωστε θα συμβαίνει και με οποιονδήποτε ιδιώτη θελήσει να αποβιβάσει ένα πεζό (που μπορεί να είναι παιδί ή ηλικιωμένος ή ΑΜΕΑ) στην οδό Κυδωνίας καθώς οι συνεπιβάτες των Ι.Χ. σχεδόν πάντοτε κατεβαίνουν από δεξιά – Στις άλλες χώρες και στο Ρέθυμνο έχουν ήδη λύσει αυτή την εξίσωση.

Σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις τα οχήματα θα πρέπει να σταματάνε στη μέση της οδού δίπλα στον ποδηλατόδρομο παρακωλύοντας την κυκλοφορία !!! – Τώρα σταματάνε πάλι στην μέση της οδού, δίπλα στα ΠΑΡΑΝΟΜΑ παρκαρισμένα παρακωλύοντας επίσης την κυκλοφορία !!!.

Ας μιλήσουμε ειλικρινά:

Όσοι κινούμαστε με ποδήλατα, πεζή και με αμαξίδια, είμαστε επίσης κάτοικοι/δημότες και πρέπει να κυκλοφορούμε σε δρόμους με υποδομές χωρίς να κινδυνεύουμε από την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων μέσων. Πάρτε παράδειγμα τα ΑΜΕΑ. Πού  να χωρέσει κινηθεί ένα αμαξίδιο στα υπάρχοντα στενά πεζοδρόμια π.χ. της Αποκορώνου (αρχή), της Γιάνναρη (κεράδικα), κλπ. Πρέπει να μεγαλώσει το πεζοδρόμιο και για να γίνει αυτό ή θα αφαιρεθεί χώρος από τα μαγαζια ή από τα παρκαρισμένα ΙΧ.  Τουλάχιστον από αυτά που παρκάρουν παράνομα, όπως στην οδό Κυδωνίας.

Αν η ανίκανη υπηρεσία που λέγεται Τροχαία Χανίων έκανε την δουλειά της, και αν υπήρχε από τους δημάρχους των Χανίων η πολιτική βούληση, δεν θα μπορούσε κανένα ΙΧ να παρκάρει εκεί (και το κυκλοφοριακό θα ήταν καλύτερο, και ίσως τότε να μην χρειαζόταν ποδηλατόδρομοι, αλλά μόνο φαρδύτερα πεζοδρόμια). Τότε, είμαστε βέβαιοι, δεν θα τους έφταιγαν οι εξαγγελθέντες ποδηλατόδρομοι γιατί ήδη δεν θα πάρκαραν.

Οι ποδηλατόδρομοι λοιπόν (εφόσον γίνουν σωστά και επ’ αυτού ανησυχούμε κι εμείς)

  • αποτελούν μια ελπίδα ότι θα ενθαρρύνουν την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη από περισσότερους,
  • πιθανώς να τους χρησιμοποιήσουν και αμεα που τώρα δεν μπορούν να κινηθούν στα περισσότερα πεζοδρόμια και
  • μάλλον θα βοηθήσουν στο να καταργηθεί de facto η παράνομη στάθμευση. Σε αυτή ακριβώς την λεπτομέρεια εδράζεται η έντονη αντίδραση όσων με θράσος διαμαρτύρονται ότι θα χάσουν το «προνόμιο» της παράνομης (!!) στάθμευσης.

Ας το πάρουμε απόφαση: Είτε θα έχουμε ανθρώπινους ρυθμούς, ηρεμία, καθαρό περιβάλλον είτε θάλασσες παρκαρισμένων, κόρνες και μαρσαρίσματα. Και νεκρούς (τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται εντός αστικού ιστού). Και τα δύο δεν γίνεται. Εμείς διαλέγουμε, και πιέζουμε για το πρώτο, επειδή πονάμε τον τόπο μας και ζηλεύουμε που άλλες πόλεις τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα από τα Χανιά στο κυκλοφοριακό.

Καταλαβαίνουμε ότι πολλοί συμπολίτες μας είναι συντηρητικοί και φοβικοί σε κάθε αλλαγή – και είναι κατανοητό, καθώς βιώνουμε συχνότατα προκλητικά σκανδαλώδεις ενέργειες τύπου Μπακογιάννη – Περιπάτου. Κι εμείς φοβόμαστε παρόμοιες κουτουράδες εδώ, βλέποντας μάλιστα την προχειρότητα με την οποία έγινε η λωρίδα στην Ακτή Κανάρη. Όμως δεν είναι όλα το ίδιο. Ας θυμηθούμε τις τεράστιες αντιδράσεις παρόμοιας επιχειρηματολογίας που συνάντησαν οι πεζοδρομήσεις στις Ποτιέ, Τσουδερών, κλπ και τι λένε τώρα οι τότε αντιδρούντες. Νοσταλγεί κανείς την πρότερη κατάσταση / κατάντια;

Συλλογικότητα Ποδηλάτρεις»

Zarpanews.gr

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όντος με πονηριά μεταθέτουν και ξαναμελετουν τους ποδηλατοδρόμους ο έκαστος δήμαρχος και αντίπαλοι του. Για να βολεψουνε τους συγγενείς και κολιτους που έχουν μαγαζιά στους συγκεκριμένους δρόμους. Άμα θέλουν να δουν την τελειωμένοι δουλειά ας πάνε στο προχωρημένο Ρέθυμνο γιατί εδώ στα Χανιά ζούνε οι τοπικοί αρχοντες ζουν ακόμα στο μεσαίωνα και στα συμφέροντα τους.

  2. Όπως σε όλα μας, έτσι και σε αυτό.. Καμία οργάνοση, καμία μελέτη, κ γενικά ότι του φανεί του λολοστεφανή! Καλός ο ποδηλατόδρομος, αλλά, που είναι η υποδομή για να γίνει? δεν κλείνεις έτσι την μια από τις δύο λορίδες στην Κυδωνίας, την είσοδο, τον πιο κεντρικό δρόμο, ή την Σκαλίδη, την έξοδο απο την πόλη. Οι οδηγοί αυτοκινήτων, αυτοί που πληρώνουν χαράτσι στο χαράτσι, τέλη, εφορία, φόρους καυσίμων, τι? άστους να τραβιούνται?? Έκανες χώρους, έλυσες τα προβλήματα της στάθμευσης? (ο προηγούμενος δήμαρχος όταν ρωτήθηκε αν υπάρχη μελέτη για την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων είπε ότι δεν χρειάζεται) Θα μου πεις, που είναι οι πυλωτές στις πολυκατοικίες? έγιναν διαμερίσματα με τις ευλογίες των εχόντων και κατέχοντων της εποχής. Λόγο της δουλειάς μου ταξίδευα αρκετά συχνά σε χώρες τις Ευρώπης και όχι μόνο. Έχω δει αρκετούς ποδηλατόδρομους, αλλά δίπλα σε αστικούς δρόμους από τρεις λορίδες και πάνω, γέφυρες μόνο για ποδήλατα, και άλλα όμορφα πράγματα. Όχι δυόμιση λορίδες σκαμένου, με λακούβες, με τρύπες φρεατίων δρόμους, που με τα διπλο/τριπλο σταθμευμένα οχήμα, που στο τέλος περνάει ένα όχημα, δρόμους. Καλό το ποδήλατο, καλοί και οι ποδηλάτρεις, αλλά μου έρχετε στο μυαλό η παροιμία .. τα μεταξωτά βρακιά θέλουν επιτήδειους …….!!!
    (προσωπικά έχω κλειστό χώρο στάθμεσης ΑΛΛΑ δεν έχω μια γκαρσονίερα να νοικιάζω! και ο ο νοών νοείτω)

  3. Όταν καταργηθείς μια θέση παρκινγκ οφείλεις και να την ανά πληρώνεις… Δε μπορείς να αναγκάσεις κανένα να κάνει ποδηλατο. Φυσικά και να γίνουν ποδηλατοδρομοι αλλά με ολοκληρωμένο σχέδιο! Και το κέντρο της πολης δεν έχει θέσεις παρκινγκ. Όσο για την οδική ασφάλεια δυστυχώς θα τα δουμε στην πραξη. Καθώς ναι, εκείνες οι διασταυρώσεις είναι σκοτωστρες και δε φημιζομαστε σαν ποδηλατες ότι έχουμε οδική παιδεια.

  4. Δεν έχετε καταλάβει όμως ότι η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου της πόλης-χωριού κλπ ανεβάζει την αξία γης και τα μαγαζιά θα πάνε καλύτερα με καλύτερο αστικό χώρο δίπλα τους (πχ πεζοδρόμια, πλατείες, πεζούς, ποδηλάτες κλπ). Δηλαδή στο Ρέθυμνο όλο αυτό που έχει γινει από το 2005 και μετά, έκανε κακό στην πόλη? για να μην μιλήσω για το Ηράκλειο

    • Θα γίνουν πλατείες;;; θα διαπλατυνθουν τα πεζοδρόμια;;; Μάλλον αερο-θεωρητικολογούμε…
      Ένας ποδηλατόδρομος μερικών εκατοντάδων μέτρων θα γίνει που επίσης θα εμποδίζει την προσέγγιση των πελατών γιατί δεν θα μπορούν να παρκάρουν παράλληλα.

  5. Για να καταλάβω, εκ του πονηρού οι αντιδράσεις για την κατάργηση των θέσεων παρκαρίσματος και δεν είναι εκ του πονηρού η πίεση για δημιουργία ποδηλατοδρόμων;;;;
    Εξυπηρέτηση μιας ομάδας το ενα εξυπηρέτηση άλλης ομάδας το δεύτερο.
    Τα περί διλήμματος και «….ανθρώπινους ρυθμούς, ηρεμία, καθαρό περιβάλλον…» τα ακούω βερεσέ διότι μόνο αν εξαφανιστούν τα αυτοκίνητα θα γίνει οπότε το δίλημμα είναι άκυρο.
    Δεν παρκάρω στο κέντρο ούτε μαγαζί στο κέντρο έχω αλλά μη μας δουλεύετε κιόλας. Κακοί ποδηλάτες υπάρχουν άφθονοι και μη σου πω οτι στο οδόστρωμα δεν θα έπρεπε να βγαίνουν καθόλου τα πιτσιρίκια που δεν έχουν γνώση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
    Βρήκαμε τη καραμέλα ποδηλάτης=άγιος και την πιπιλάμε. Οι δε άρχοντες είναι μέσα στο τρέντ κάνουμε «ανθρώπινη πόλη».

  6. Αυτό που πάει να γίνει είναι εντελώς τρελό.Γιατι να μποτιλιαριστει τόσο το κέντρο;Το καλοκαίρι με τους επισκέπτες τι θα γινει;Είναι τελείως τρελό!Η μήπως είναι μεγάλο το φαγοποτι;

    • Δε βλέπω το λόγο να μποτιλιαριστεί παραπάνω απότι είναι. Με ποδηλατόδρομο στη μια άκρη, μία λωρίδα θα κινείται και στη δεύτερη θα διπλοπαρκάρουν όπως ακριβώς και σήμερα.
      Ίσως και να πέσει σύρμα για αστυνόμευση ώστε να κρατήσουν και τις δύο λωρίδες ανοιχτές οπότε μέχρι τη λήξη συναγερμού θα υπάρχει και βελτίωση!

  7. Μπράβο στον δήμο Χανίων που προσπαθεί να βελτιώσει την ζωη των πολιτών και οχι μονο των ανθρώπων που παρκάρουν απο το πρωί μεχρι το μεσημέρι στο ίδιο σημείο!!!
    Αν ήθελαν να βοηθήσουν τους πελάτες τους τα μαγαζιά θα ζητούσαν απο τον δημο να επιτρέπεται η στάθμευση στην
    Κυδωνιας το ανώτατο για 30 λεπτά. Ετσι ώστε να υπάρχει συνέχεια κάποια ελεύθερη θεση στάθμευσης για να κανουν εύκολα τα ψώνια τους !!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ