Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων: Συζήτηση για το Γενικό Πολεδοδομικό Σχέδιο με αρκετούς πολίτες μέσα στην αίθουσα | Photos

δημοτικό-συμβούλιο-χανίων-συζήτηση-γ-1605681

Στην τελική φάση των εγκρίσεων εισέρχεται, μετά από 12 χρόνια μελετών, το γενικό πολεοδομικό σχέδιο (ΓΠΣ) του Δήμου Χανίων, που συζητείται αυτήν την ώρα στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Χανίων. Το Συμβούλιο, καλείται αφενός να εγκρίνει το Β1 στάδιο, αφετέρου να δώσει κατευθύνσεις στους μελετητές για το πώς να προχωρήσουν.

Η συνεδρίαση ξεκίνησε λίγο πρις τις 4 το μεσημέρι χωρίς την παρουσία του Δημάρχου ο οποίος βρισκόταν στην Αθήνα και αναμένεται στις 6:30 το απόγευμα. Ωστόσο, έντονη είναι η παρουσία πολιτών στην αίθουσα, οι οποίοι ενδιαφέρονται για επιμέρους θέματα με κυριότερο το θέμα του στρατοπέδου Μαρκοπούλου.

Στην εισήγησή του ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Νίκος Χαζηράκης, σημείωσε ότι με την Β1 φάση του ΓΠΣ, «ο Δήμος χωρίζεται σε ζώνες, προχωράμε σε επεκτάσεις οικισμών, μπαίνει φρένο στην ανεξέλετγκτη δόμηση, προστατεύουμε το περιβάλλον, τονώνουμε την γεωργία – κτηνοτροφία, οργανώνουμε την δόμηση».

Όπως ειπώθηκε, το 2031 που είναι χρονιά «στόχος» του ΓΠΣ, η εκτίμηση είναι πως ο μόνιμος πληθυσμός των Χανίων θα φτάνει τους 135.000 κατοίκους. «Η οικιστική πίεση του Δήμου εκτονώνεται ανατολικά και δυτικά, ανατολικά προς Ακρωτήρι και δυτικά προς Νέα Κυδωνία. 

Ο κ. Χαζηράκης αναφέρθηκε στο ιστορικό της εισήγησης, η οποία αφορά τα όρια του Καλλικρατικού Δήμου Χανίων και περιλαμβάνει εντός του οποίου εκπονούνται τρεις μελέτες Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) οι οποίες έχουν συγχωνευθεί σε μία ενιαία πρόταση:

1) Αναθεώρηση και επέκταση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.) Δήμου Χανίων

και των Περιαστικών Δήμων Ελ. Βενιζέλου, Θερίσου και Σούδας (και 1ης συμπληρωματικής

σύμβασης για την ένταξη της ΔΕ Κεραμειών),

2) Μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δήμου Νέας Κυδωνίας και

3) Μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) Δήμου Ακρωτηρίου

Στην συζήτηση συμμετέχουν με τηλεδιάσκεψη εκπρόσωποι των μελετητών.

Χαρακτηριστικά, η κα Αλεξάνδρα Παπαδήμα σημείωσε πως «μου φαίνεται σαν ψέμμα που έχει φτάσει το ΓΠΣ να συζητείται στο Δημοτικό Συμβουλίο» συμπληρώνοντας «έχουμε ένα εξάμηνο στην διάθεσή μας για να ολοκληρώσουμε και να θεσμοθετήσουμε την μελέτη (…) τα χρονοδιαγράμματα συνεχίζουν να είναι σφιχτά και πρέπει να συνεχίσουμε την στενή μεταξύ μας συνεργασία».

250 αντιρρήσεις

Χαρακτηριστικό είναι ότι από τις επιτροπές εξετάστηκαν περισσότερες από 250 αντιρρήσεις – αιτήματα ενδιαφερομένων πολιτών, φορέων, συλλογικότητων, όσα από τα οποία έγιναν δεκτά, έχουν ενσωματωθεί στην τελική εισήγηση.

Περιοχές Παραγωγικών Δραστηριοτήτων

Για τις περιοχές μέσης όχλησης, προτείνεται ο περιορισμός τους στην ΔΕ Ακρωτηρίου ενώ για τις περιοχές υψηλής όχλησης, εκφράζεται η εναντίωση ως προς την ύπαρξη δεξαμενών καυσίμων στον Αγ Ονούφριο, ωστόσο παραπέμπεται σε Περιφερειακό Επίπεδο η αρμοδιότητα χωροθέτησής τους, καθώς το Πέρα Πλατάνι Σούδας δεν επαρκεί.

Χώρος αποτέφρωσης νεκρών

Να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης της ειδικής χρήσης του «χώρου αποτέφρωσης νεκρών», είτε σε κάποια/κάποιες εκ των προτεινόμενων ζωνών ΠΕΠΔ, είτε εντός των υποδοχέων παραγωγικών δραστηριοτήτων.

Για τον δρόμο ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο

Σε αυτήν την φάση δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη καθώς οι μελέτες που παρουσιάστηκαν πρόσφατα δεν έχουν κοινοποιηθεί στους μελετητές.

Πάντως, για την οδική σύνδεση ΒΟΑΚ-Αεροδρόμιο, προτείνεται η χάραξη να  διαφοροποιηθεί και να αποτυπωθεί η πρόταση που παρουσιάστηκε πρόσφατα στις 7-12-22 στην Αντιπεριφέρεια Χανίων από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών.

Οικιστικές περιοχές / Επεκτάσεις

Με την μελέτη προτείνεται να επεκταθούν τα σχέδια πόλης.

Ειδικότερα, ανά οικιστική περιοχή, να γίνουν οι εξής διαφοροποιήσεις από την πρόταση του Β1 Σταδίου της μελέτης:
Επέκταση περιοχής Ε9 – Χαλέπα

Να ενσωματωθεί στην προτεινόμενη επέκταση Ε9 ζώνη, 6 στρ. περίπου, σε συνέχεια του

υφιστάμενου σχεδίου δυτικά του ΟΤ 1103 και βόρεια του ΚΧ 1104, με την τροποποίηση του

νοτιοδυτικού ορίου της προτεινόμενης επέκτασης Ε9 και εξαιρουμένης της ζώνης του ρέματος που χαρακτηρίζεται ως Περιοχή Ειδικής Προστασίας Ρεμάτων (ΠΕΠ-ΡΕ).
Επέκταση Χαλέπας προς Προφ. Ηλία – Αγ. Ματθαίο

Να επεκταθεί το υφιστάμενο σχέδιο της ΠΕ-6 Χαλέπα βορειοανατολικά, σε έκταση 48 στρ περίπου, και συγκεκριμένα στην περιοχή νότια του Μουσικού Σχολείου μέχρι την οδό Ακρωτηρίου στο ύψος της διασταύρωσης προς Αγ. Ματθαίο, βάσει παλαιάς πρότασης της μελετήτριας Αικ. Καμπάνη για επέκταση του σχεδίου πόλης στην περιοχή αυτή (στα πλαίσια αναθεώρησης του ισχύοντος ΓΠΣ) και προκειμένου να ενοποιηθεί η περιοχή των σχολείων (με Τοπικό Ρυμοτομικό σχέδιο) με το υφιστάμενο σχέδιο πόλεως.
Επέκταση Χαλέπας ανατολικά

Να επεκταθεί το υφιστάμενο σχέδιο της ΠΕ-6 Χαλέπα ανατολικά του ΟΤ 1049, σε περιοχή

4,5 στρ. περίπου.
Επέκταση Μόντε Βάρδια βόρεια σχεδίου

Να επεκταθεί το υφιστάμενο σχέδιο της ΠΕ-19 Μόντε Βάρδια, βόρεια του ΟΤ Γ1584, δυτικά

των Γ 1585-1586 καθώς και δυτικά των Εργατικών Κατοικιών, σε περιοχή 18 στρ. περίπου,

προκειμένου να συμπεριληφθεί στο σχέδιο η υφιστάμενη δόμηση.
Επέκταση Μόντε Βάρδια νότια σχεδίου

Να τροποποιηθεί η προτεινόμενη επέκταση Ε7, στο βορειοανατολικό τμήμα αυτής με

πρόσωπο στον άξονα της επαρχιακής οδού 41 (ΕΟ-41, οδός Ακρωτηρίου), ώστε να

συμπεριληφθεί έκταση 5 στρ. περίπου.
Επεκτάσεις οικισμών ΔΕ Ελ. Βενιζέλου

Να τροποποίηθεί το όριο της προς πολεοδόμηση έκτασης του οικισμού «Μετόχι Αγαδάκη»

με την αύξηση της έκτασής του δυτικά, παράλληλα με το υφιστάμενο όριο και με πρόσωπο στην κύρια κοινοτική οδό Αγ. Ελευθερίου, σε έκταση 4 στρ. περίπου.
Μαλάξα

Να αυξηθούν τα προτεινόμενα από τη μελέτη τμήματα επεκτάσεων (Εε), λαμβάνοντας

υπόψη τη μορφολογία του εδάφους και τη δυναμική του οικισμού λόγω της γειτνίασης με το

υπό ανάπτυξη ΕΠΙΧΕΙΠΑ Κεραμειών, την ευκολία πρόσβασης στις υπόλοιπες περιοχές του

Δήμου και τη θέση της στη ΔΕ Κεραμειών εν γένει.

Λιμενικές υποδομές
Λιμένας Σούδας

Ο λιμένας της Σούδας να χαρακτηριστεί εκτός από λιμάνι στάσης κρουαζιέρας και ως λιμάνι

αφετηρίας κρουαζιέρας (home port), δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια ο τομέας της

κρουαζιέρας παρουσιάζει συνεχή ανοδική πορεία για το λιμάνι της Σούδας και τον προορισμό

των Χανίων και αποτελεί ένα σημαντικό τουριστικό πυλώνα ανάπτυξης για την ευρύτερη

περιοχή, ενώ παράλληλα τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικά βήματα για την αναβάθμιση και βελτίωση των υποδομών του λιμένα της Σούδας με στόχο τα επόμενα χρόνια αυτό να καταστεί home port για την κρουαζιέρα.
Υδατοδρόμιο Λιμένα Σούδας

Να συμπεριληφθεί η χωροθέτηση υδατοδρομίου στο λιμένα Σούδας για πτήσεις υδροπλάνων για ενδοπεριφερειακές και διαπεριφερειακές μεταφορές, καθώς τα προηγούμενα χρόνια είχε κατατεθεί από το Λιμενικό Ταμείο Ν. Χανίων ολοκληρωμένος φάκελος στο αρμόδιο Υπουργείο για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου. Το υδατοδρόμιο αυτό, σε συνδυασμό με ένα δίκτυο υδατοδρομίων που εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί το επόμενο διάστημα στην ευρύτερη περιοχή (Κρήτη, Νότια Πελοπόννησος, Κυκλάδες κ.λπ.) θα προσθέσει ένα σημαντικό μεταφορικό μέσο στη διασύνδεση των Χανίων με άλλες περιοχές.
Ελικοδρόμιο Λιμένα Σούδας

Να διατυπωθεί η αναγκαιότητα κατασκευής ελικοδρομίου εντός του λιμένα Σούδας, η οποία σε συνδυασμό με την κατασκευή υδατοδρομίου θα έχουν άμεση συνέργεια με την κρουαζιέρα και θα συμβάλλουν σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη των Χανίων.
Μαρίνες

Είναι απαραίτητη η δημιουργία μαρίνας εντός του λιμένα Σούδας, η οποία θα συμβάλει στην

προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή μελέτης. Δεδομένου όμως ότι από το Master Plan του λιμένα Σούδας προβλέπεται η κατασκευή λιμενίσκου μικρών σκαφών, θα πρέπει να επισημανθεί η αναγκαιότητα τροποποίησής του, ώστε να προβλέπει την κατασκευή μαρίνας με δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερων και περισσοτέρων σκαφών.

Να εξετασθεί και να χωροθετηθεί η δημιουργία μίας επιπλέον μαρίνας πλησίον της πόλης των Χανίων (π.χ. Ν. Χώρα, Αγ. Κυριακή, κλπ), η οποία θα απορροφήσει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει και δεν μπορεί να καλυφθεί, για θέσεις ελλιμενισμού σκαφών στο Ενετικό Λιμάνι κατά τη θερινή περίοδο. Η ζήτηση αυτή δεν θα μπορεί να καλυφθεί στο σύνολο της από την μελλοντική μαρίνα της Σούδας (λιμενίσκος μικρών σκαφών) και λόγω μεγέθους αυτής, αλλά και λόγω απόστασης από την πόλη των Χανίων.

Για το Ακρωτήρι

Από εκπροσώπους της περιοχής του Ακρωτηρίου εκφράστηκε ανησυχία για την υπερσυγκέντρωση οχλουσών δραστηριοτήτων, ζητήθηκαν διευκρινίσεις για την νέα χάραξη στον συνδετήριο δρόμο ΒΟΑΚ – Αεροδρομίο, ενώ τέθηκε ερώτημα για την χάραξη δρόμου που θα συνδέει το Κουμπελή με τον Καλαθά.

Τι προβλέπεται

Για τους οικισμούς της ΔΕ Ακρωτηρίου, Πιθάρι, Αρώνι, Κορακιές Β, οι οποίοι γειτνιάζουν με

τμήμα του τριτεύοντος εθνικού δικτύου ΕΟ-94: Χανιά -Αεροδρόμιο, που συνδέει την πόλη των Χανίων με το αεροδρόμιο Ι. Δασκαλογιάννης, προτείνεται να εξαιρεθούν οι οικιστικές επεκτάσεις σε ζώνη πλάτους 50 μ. εκατέρωθεν του άξονα της οδού.

Ειδικότερα, ανά οικιστική περιοχή, να γίνουν οι εξής διαφοροποιήσεις από την πρόταση του

Β1 Σταδίου της μελέτης:

Κουνουπιδιανά

Να γίνει επέκταση του οικισμού Κουνουπιδιανών βορειοδυτικά (ΒΔ) προς την κατεύθυνση

του Αγίου Ονουφρίου, σε περιοχή περίπου 123 στρ. και να συμπεριληφθεί επίσης στην επέκταση  αυτή, η έκταση του 2 ου Δημοτικού Σχολείου Κουνουπιδιανών, εμβαδού 6,7 στρ. ιδιοκτησίας Δήμου Χανίων και η όμορη σε αυτό έκταση εμβαδού 17 στρ. περίπου, ιδιοκτησίας της Ενορίας Κουνουπιδιανών που αποτελεί τμήμα της συνολικής έκτασης εμβαδού 34 στρ. περίπου, για την οποία ο Δήμος Χανίων βρίσκεται σε συνεννόηση με την Ιερά Μητρόπολη Κυδωνίας και Αποκορώνου προκειμένου να ολοκληρωθεί η παραχώρηση στο Δήμο, βάσει των σχετικών αποφάσεων του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου Ενορίας Κουνουπιδιανών στις 4-3-2018 και του Μητροπολιτικού Συμβουλίου της Ιεράς Μητροπόλεως Κυδωνίας και Αποκορώνου στις 26-4-
2018. Στην έκταση αυτή σύμφωνα με την πρόταση του Δήμου, θα κατασκευαστεί Δημοτικό

Σχολείο (3ο Δ.Σ. Κ ουνουπιδιανών), Νηπιαγωγείο (2ο Νηπιαγωγείο Κουνουπιδιανών), αθλητικές εγκαταστάσεις και μικρό πάρκο με ΑΠΕ. Επισημαίνεται ότι η επιπλέον έκταση του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κουνουπιδιανών, και η όμορη σε αυτό έκταση της Ενορίας

Κουνουπιδιανών, συνολικού εμβαδού 23,7 στρ. περίπου θα συμπεριληφθεί στην ανωτέρω
επέκταση εφόσον ολοκληρωθεί η παραχώρηση της συνολικής έκτασης των 34 στρ. περίπου της Ενορίας Κουνουπιδιανών στο Δήμο Χανίων.
Κορακιές

Να τροποποιηθεί η πρόταση της μελέτης για την επέκταση του οικισμού ως εξής: α) με την

αφαίρεση από την προτεινόμενη επέκταση νοτιανατολικά του οικισμού Κορακιές Α΄, ζώνης

πλάτους 50 μ. από τον άξονα της οδού ΕΟ-94: Χανιά-Αεροδρόμιο, στο νότιο τμήμα αυτής και β) με την αύξηση της επέκτασης νοτιοανατολικά του οικισμού μέχρι το όριο της ανωτέρω ζώνης.
Πιθάρι

Να τροποποιηθεί η πρόταση της μελέτης με την αφαίρεση από την προτεινόμενη επέκταση

δυτικά του οικισμού Πιθάρι, ζώνης πλάτους 50 μ. από τον άξονα της οδού ΕΟ-94: Χανιά –

Αεροδρόμιο, στο βόρειο τμήμα αυτής.
Αρώνι

Να τροποποιηθεί η πρόταση της μελέτης με την αφαίρεση από την προτεινόμενη επέκταση

ανατολικά του οικισμού ζώνης πλάτους 50 μ. από τον άξονα της οδού ΕΟ-94: Χανιά –

Αεροδρόμιο, με προσαρμογή του βορείου ορίου της προτεινόμενης επέκτασης στον υφιστάμενο αγροτικό δρόμο.
Στέρνες

Να τροποποιηθεί η προτεινόμενη από τη μελέτη επέκταση νοτιοανατολικά (ΝΑ) του οικισμού

των Στερνών, με την μετατόπιση αυτής ανατολικά, ακολουθώντας το όριο της Επιτηρούμενης Ζώνης Ναυτικού Οχυρού Σούδας έως υφιστάμενη οδό.

Για τις υπόλοιπες οικιστικές περιοχές δεν υπήρξε διαφοροποίηση στις προτεινόμενες από τη

μελέτη περιοχές οικιστικών επεκτάσεων. Επισυνάπτονται αποσπάσματα χαρτών με τις

διαφοροποιήσεις των οικιστικών επεκτάσεων όπως αναλύονται παραπάνω.
Χρήσεις γης:
Έκταση ιδιοκτησίας Πολυτεχνείου Κρήτης

Στο νότιο τμήμα της ιδιοκτησίας του Πολυτεχνείου Κρήτης (ΚΑΕΚ 500742802001), να

αλλάξει η επιτρεπόμενη χρήση από εκπαίδευση (Πολυτεχνείο Κρήτης) σε «Γενική Κατοικία-1», όπως περιγράφεται αναλυτικά στο με αρ. πρωτ. 2715/8-3-2021 (αρ.πρωτ.εισερχ. 12812/18-3- 2021) υπόμνημα της Πρυτανείας του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Περιοχές Ειδικά Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ)

Να τροποποιηθεί η ζώνη αναζήτησης ΠΕΡΠΟ β’ κατοικίας/τουρισμού στην περιοχή

Καλαθάς-Τερσανάς-Σταυρός, ώστε να επεκτείνεται μέχρι τον Καλαθά, δηλαδή να ταυτίζεται με

την ΠΕΠΔ-Τ: Τουρισμού-Αναψυχής με αύξηση της πολεοδομούμενης έκτασης εντός της

διευρυμένης ζώνης αναζήτησης ΠΕΡΠΟ, από 500 στρ. σε 800 στρ.

Να καταγραφεί η αναγκαιότητα ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων για την στέγαση των

νηπιαγωγείων που σήμερα στεγάζονται σε μισθωμένα από το Δήμο Χανίων ακίνητα

(Πλακούρες, Πιθάρι).

Επίσης να καταγραφεί, ότι έχει αγορασθεί το 2018 από το Δήμο οικόπεδο, όμορο στο

υφιστάμενο Δημοτικό Σχολείο Χωραφακίων, για την ανέγερση 6-θέσιου Δημοτικού Σχολείου και ότι βρίσκεται στην Β’ φάση (ανταγωνιστικός διάλογος) η διαγωνιστική διαδικασία από το Δήμο Χανίων, για την ανέγερση 8 σχολείων μέσω Σ.Δ.Ι.Τ.,  μεταξύ των οποίων είναι το Δημοτικό Σχολείο

Χωραφακίων και το 2ο Γυμνάσιο Ακρωτηρίου στα Καθιανά.

Να διορθωθεί στο κείμενο της μελέτης ότι στο πρώην Δημοτικό Σχολείο Αρωνίου έχει

μεταστεγαστεί το 2ο Νηπιαγωγείο Αρωνίου και στο πρώην Δημαρχείο Ακρωτηρίου έχει

στεγαστεί νέος βρεφονηπιακός σταθμός Ακρωτηρίου.

Να διορθωθεί στο κείμενο της μελέτης ότι στο δημοτικό κτίριο, που προβλεπόταν να

στεγάσει το Κέντρο Στήριξης Ατόμων με Αναπηρίες στις Στέρνες Ακρωτηρίου, έχει

μεταστεγαστεί από το 2016, το 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Χανίων και το 2ο Ειδικό

Νηπιαγωγείο Χανίων.

Να καταγραφεί ότι το έλλειμμα των 55 στρ. αθλητικών εγκαταστάσεων μπορεί, επιπλέον των

προτάσεων της μελέτης, μπορεί να καλυφθεί με τη χωροθέτηση αθλητικών εγκαταστάσεων στην έκταση των 34 στρ. ιδιοκτησίας Ενορίας Κουνουπιδιανών, η οποία πρόκειται να παραχωρηθεί

στο Δήμο Χανίων.
Περιοχές Ελέγχου και Περιορισμού Δόμησης – ΠΕΠΔ

ΠΕΠΔ Περιαστική (ΠΕΠΔ-ΠΑ)

Στο όριο των ΔΕ Χανίων-Ακρωτηρίου, να προσαρμοστεί το όριο μεταξύ των ΠΕΠΔ-ΠΑ (Ακρωτηρίου) και ΠΕΠΔ-ΠΑ1 (Χανίων) σε υπάρχοντες δρόμους, ανεξάρτητα από το διοικητικό όριο μεταξύ των πρώην Δήμων και νυν Δημοτικών Ενοτήτων Ακρωτηρίου και Χανίων, όπως αυτό έχει αποτυπωθεί στους χάρτες των μελετών ως όριο μελέτης. Δηλαδή, με την προσαρμογή σε υπάρχοντες δρόμους της ΠΕΠΔ-ΠΑ1, να

αντικατασταθεί τμήμα της ΠΕΠΔ-ΠΑ (Ακρωτηρίου) από την ΠΕΠΔ-ΠΑ1 (Χανίων)
ΠΕΠΔ Τουρισμού – Παραθερισμού – Αναψυχής (ΠΕΠΔ-Τ)

Να διευρυνθεί η ΠΕΠΔ Τουρισμού (ΠΕΠΔ-Τ) στο τμήμα Καλαθάς – Τερσανάς προς τα ανατολικά στην περιοχή Χωραφακίων, σε βάρος της ΠΕΠΔ Περιαστική (ΠΕΠΔ-ΠΑ) (βλ. χάρτη ΑΚΡ-22 της εισήγησης των αναδόχων).
ΠΕΠΔ Κτηνοτροφίας (ΠΕΠΔ-Κ)

Να τροποποιηθούν τα όρια της ΠΕΠΔ Κτηνοτροφίας (ΠΕΠΔ-Κ) ανατολικά του οικισμού Χορδάκι –

Ριζόσκλοκο, με επέκταση της Περιοχής Προστασίας Τοπίου Τ-14 (ΠΕΠ Τ-14): Ύψωμα Σκλόκας έως το όριο του οικισμού Χορδάκι.

Στην περιοχή του Μαραθίου να τροποποιηθεί ο χαρακτηρισμός της ΠΕΠΔ-Κ σε ΠΕΠΔ-ΠΑ,

λαμβάνοντας υπόψη τις αναπτυξιακές τάσεις της περιοχής

Επίσης το Κεφ. Π.2.4.4 της μελέτης να τροποποιηθεί ως εξής:

«Δεν επιτρέπονται:

– Ξενώνες-ξενοδοχεία και λοιπές τουριστικές εγκαταστάσεις, εκτός εγκαταστάσεων

αγροτοτουρισμού τύπου φάρμας

– Βιοτεχνικές εγκαταστάσεις εκτός των εγκαταστάσεων χαμηλής και μέσης όχλησης που

σχετίζονται με την παραγωγή και επεξεργασία των τοπικά παραγομένων προϊόντων του

πρωτογενή τομέα. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η επέκταση των εγκαταστάσεων διαχείρισης

απορριμμάτων (ΠΙΧ-ΙΙΙ).

Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις

Να ενσωματωθεί στο κείμενο της μελέτης η διευκρίνιση που προτείνεται από το Τμήμα

Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας της ΠΕ Χανίων για τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις.
Περιοχές Ειδικής Προστασίας (ΠΕΠ)

Περιοχές Ειδικής Προστασίας Τοπίου (ΠΕΠ-Τ)

Να μην συμπεριληφθούν στις ΠΕΠ-Τ η αμμώδης παραλία, η βραχώδης ζώνη και η θάλασσα

και συγκεκριμένα στις ΠΕΠ-Τ2: Άγιος Ονούφριος, ΠΕΠ-Τ3: Καλαθάς, ΠΕΠ-Τ4: Λειβάδια και

Παραλία Τερσανά (θα πρέπει να αναφέρεται ως ΠΕΠ-Τ4 Λειβάδια Τερσανά), ΠΕΠ-Τ6:

Σταυρός-Βάρδιες, ΠΕΠ Τ-11: Μαράθι και ΠΕΠ-Τ12:Λουτράκι, καθώς αποτελούν οργανωμένες παραλίες του Δήμου και ήδη, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, υπάρχει ένα πολύ αυστηρό πλαίσιο προστασίας για τον αιγιαλό, την παραλία και το θαλάσσιο περιβάλλον.

Να μην συμπεριληφθούν στις ανωτέρω ΠΕΠ-Τ οι μικροί λιμενίσκοι που εξυπηρετούν τους

αλιείς των περιοχών αυτών (Αγ. Ονούφριος, Τερσανάς, Σταυρός, Μαράθι), καθώς σε

διαφορετική περίπτωση θα απαιτούνται επιπλέον εγκρίσεις από τις αρμόδιες Υπηρεσίες για

εργασίες συντήρησης-επισκευής των λιμενίσκων αυτών, γεγονός το οποίο θα δυσχεράνει την πραγματοποίησή τους.

Επιπλέον των παραπάνω, ανά περιοχή προστασίας να ισχύσουν τα εξής:
ΠΕΠ-Τ3: Καλαθάς:

Να μειωθεί η ζώνη της ΠΕΠ-Τ3 Καλαθορέματος, μόνο στο δυτικό τμήμα του κοντά στον

Καλαθά, στην περιοχή σύγκλισης των δύο φαραγγιών, ώστε η ΠΕΠ να ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους (βλ. χάρτη ΑΚΡ-22 της εισήγησης των αναδόχων).
ΠΕΠ-Τ9 : Υψώματα ανατολικής ακτογραμμής, Σεϊτάν Λιμάνια και Κουρουπητός

Να ενταχθεί στην ΠΕΠ Φυσικού Περιβάλλοντος τμήμα της περιοχής Μεσομούρι. Σε

συνεννόηση με την ΤΚ Χορδακίου να γίνει αυτοψία από τους μελετητές για την αποτύπωση της περιοχής αυτής επί χάρτου.

Να τροποποιηθεί το όριο της ΠΕΠ Τ-9 ώστε να εξαιρεθεί η έκταση ιδιοκτησίας της ΔΕΔΙΣΑ

ΑΕ στη θέση Μεσομούρι, η οποία να χαρακτηριστεί ως ΠΙΧ-ΙΙΙ, (βλ. χάρτη ΑΚΡ-13 της

εισήγησης των αναδόχων).

ΠΕΠ-Τ11: Μαράθι

Λαμβάνοντας υπόψη την προαναφερθείσα εξαίρεση της αμμώδους παραλίας και της

θάλασσας από την ΠΕΠ-Τ11 καθώς και τις αναπτυξιακές τάσεις της περιοχής, να περιοριστεί η ΠΕΠ-Τ11 στα όρια της νησίδας Παλαιά Σούδα.

ΠΕΠ-Τ13: Βόθωνας

Να συμπληρωθεί στην ΠΕΠ-Τ13 ότι «επιτρέπεται η κατασκευή νέων κτισμάτων για γεωργικήκτηνοτροφική χρήση».
ΠΕΠ Τ-14: Ύψωμα Σκλόκας

«Επιτρέπεται η επισκευή και συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, των δεξαμενών ύδρευσης και του πάρκου κεραιών στην κορυφή του υψώματος. Απαγορεύονται οι λοιπές αλλοιώσεις στο φυσικό περιβάλλον.

Επιτρέπεται η συντήρηση και επισκευή υφιστάμενων κτισμάτων και η επέκταση έως 30% της

επιφάνειας των για λειτουργικούς λόγους.

Η έκταση της λατομικής περιοχής (ΦΕΚ 32/Β/1995 και 338/Β/1995), η οποία εμπίπτει στην ΠΕΠ Τ-14, υπόκειται στους περιορισμούς της ΠΕΠ Τ-14».
Περιοχές Παραγωγικών Δραστηριοτήτων

Βιομηχανία-Βιοτεχνία

Να περιγράφεται σαφώς στο κείμενο και τους χάρτες της μελέτης ότι ο καθορισμός

περιοχής/υποδοχέα για τη χωροθέτηση μονάδων του δευτερογενούς τομέα «χαμηλής» και

«μέσης όχλησης», βορειοδυτικά του αεροδρομίου, αφορά σε δραστηριότητες «χαμηλής και

μέσης όχλησης» σύμφωνα με τις κατηγορίες που προβλέπονται στην ισχύουσα νομοθεσία, σε αντικατάσταση της περιγραφής της μελέτης ως «μη οχλούσας βιομηχανίας-βιοτεχνίας».

Λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη δραστηριότητα στην περιοχή αυτή, όπως εκφράζεται από την υφιστάμενη ή/και προβλεπόμενη λειτουργία επιχειρήσεων όπως οι: ΜΟΒΙΑΚ ΑΕ,

ΚΑΛΛΔΕΡΜ ΑΕ, Κ. Χιωτάκης ΑΕΒΕ, ΤΟΜΕΣ ΑΤΕ και την αναπτυξιακή δυναμική της

περιοχής κρίνονται αναγκαία:

▪ η περιορισμένη επέκταση προς νότο της περιοχής παραγωγικών δραστηριοτήτων,

τηρουμένης της απόστασης των 500 μ. από τα όρια των οικισμών Καθιανά και Παζινός και

▪ Η τροποποίηση των ορίων της ΠΕΠΔ-ΠΑ, με την επέκταση αυτής βόρεια ώστε να

συμπεριλάβει το σύνολο της έκτασής της ΜΟΒΙΑΚ ΑΕ (υφιστάμενη μονάδα και επέκταση

της).

Δεν κρίνεται αναγκαία η χωροθέτηση δεύτερης περιοχής παραγωγικών δραστηριοτήτων

μέσης όχλησης μεταξύ των οικισμών Χορδάκι και Καλόρουμα.
Υφιστάμενες εγκαταστάσεις αποθήκευσης υγρών καυσίμων

Να καταγραφεί η αναγκαιότητα μετεγκατάστασης, σε κατάλληλο υποδοχέα που θα θεσμοθετηθεί, των υφιστάμενων εγκαταστάσεων υγρών καυσίμων στην εκτός σχεδίου περιοχή του Αγ. Ονουφρίου, καθώς βρίσκονται πλησίον της αναπτυσσόμενης εντός σχεδίου οικιστικής περιοχής του Αγ. Ονουφρίου (εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ΣΟΔΥ) και επιπλέον επιβαρύνουν, τόσο περιβαλλοντικά την ευρύτερη περιοχή, όσο και κυκλοφοριακά τους κεντρικούς οδικούς άξονες της ΔΕ Ακρωτηρίου, με την τακτική

διέλευση βυτιοφόρων μέσα από κατοικημένες περιοχές (Αγ. Ονούφριος, Κουνουπιδιανά, Βλητές).
Περιοχές Ιδιαίτερων Χρήσεων (ΠΙΧ)

Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Απορριμάτων (ΠΙΧ-ΙΙΙ)

Να ενσωματωθούν στο κείμενο της μελέτης οι παρατηρήσεις της ΔΕΔΙΣΑ ΑΕ, όπως γίνονται

αποδεκτές και αναφέρονται αναλυτικά στις απόψεις του Αναδόχου.
«Όχι» σε καταφύγιο / Κλινική ζώων συντροφιάς (κυνοκομείο)

Έχει ανατεθεί από το Δήμο Χανίων η μελέτη για τη δημιουργία καταφυγίου και κλινικής αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε δημοτική έκταση στο Καμπάνι Ακρωτηρίου. Το σχετικό έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ».

Η Επιτροπή Παρακολούθησης της μελέτης εξέφρασε κατά πλειοψηφία την αντίθεση της στη

χωροθέτηση αυτή, και  συμφώνησε, κατά πλειοψηφία, με την πρόταση της αρμόδιας Διεύθυνσης Τοπικής Οικονομίας & Ανάπτυξης του Δήμου Χανίων (2018) για την ένταξη της χρήσης κυνοκομείου-καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς στην περιοχή έκτασης 1736 στρεμμάτων της ΔΕΔΙΣΑ στην ευρύτερη περιοχή του Κουρουπητού, η οποία προτείνεται στη μελέτη ως περιοχή ιδιαίτερων χρήσεων (ΠΙΧ-Μελλοντικών Εγκαταστάσεων Διαχείρισης

Απορριμμάτων), καθώς: α) η περιοχή αυτή είναι ήδη περιοχή διαχείρισης απορριμμάτων και ως εκ τούτου μια τέτοια χρήση δεν θα επιφέρει επιπλέον όχληση και β) βρίσκεται σε μεγάλη απόσταση από οικισμούς και κατοικημένες περιοχές, πράγμα απαραίτητο για τέτοιες εγκαταστάσεις.

Να καταγραφεί στη μελέτη, ότι πρέπει να διερευνηθεί γενικότερα η δυνατότητα ίδρυσης

καταφυγίων ζώων συντροφιάς για την κάλυψη των μεγάλων αναγκών που υπάρχουν στο Δήμο Χανίων, και σε άλλες περιοχές πλην της ΔΕ Ακρωτηρίου, και να γίνουν σχετικές διευκρινήσεις, κατά το Β2 Στάδιο.
Βασικά Δίκτυα Υποδομής
Μεταφορικό Δίκτυο

Οδικοί άξονες

Να αποδοθούν στους χάρτες της μελέτης με διακεκομμένη αφαιρετική γραμμή, για την τεκμηρίωση της αναγκαιότητας της οδικής σύνδεσης και να επισημανθεί στο κείμενο της μελέτης ότι οι προτεινόμενες χαράξεις, χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση, είναι ενδεικτικές και όχι δεσμευτικές και δύναται να τροποποιηθούν κατά την οριστικοποίηση των σχετικών μελετών για τους εξής οδικούς άξονες:

▪ Οδικός άξονας Κουμπελής-Καλαθάς.

▪ Οδικός άξονας Κουνουπιδιανά-Σταυρός.

Να επισημανθεί ότι η πρόβλεψη των δύο αυτών οδικών αξόνων στο χωροταξικό σχεδιασμό του

Ακρωτηρίου και η εν συνεχεία υλοποίησή τους θα επιλύσει το χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει όλη η ΔΕ Ακρωτηρίου στην οδική σύνδεση της με την πόλη των Χανίων.

Θαλάσσιες μεταφορές

Να περιληφθεί στις λιμενικές υποδομές τοπικής σημασίας στην έκταση της Δ.Ε. Ακρωτηρίου πέραν των Λιμενίσκων Μαραθίου, Αγ. Ονουφρίου, Σταυρού και ο Λιμενίσκος Τερσανά που εξυπηρετεί τους αλιείς της περιοχής.
Αεροπορικές μεταφορές

Να καταγραφεί η αναγκαιότητα άμεσης λειτουργίας του νέου πύργου ελέγχου και εγκατάστασης του ραντάρ προσέγγισης, ώστε να μπορέσει το αεροδρόμιο Χανίων

να αυξήσει τη «δυναμικότητα» και τις ημερήσιες κινήσεις αεροσκαφών και να ανταπεξέλθει στη συνεχή ανοδική πορεία που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια ο προορισμός των Χανίων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook